Nejnovější komentáře

  • JM.: Všude jinde se škrtá a optimalizuje, pouze u nás se bez diskuze a analýzy navýšily poplatky a ještě se rozšiřil…
    13:25 03.05.2025
  • Václav: Tak v Čro běží spot o poplatcích odkazující se asi na internet, zatím jsem dal nestudoval co nám tím chtějí…
    10:57 03.05.2025
  • millhaus: Hlásím Radio BEAT Rumburk na 107,9 Mhz on Air
    10:13 03.05.2025
  • Míra: Tak si z toho při sobotě trochu střílím 🙂 Někdy mi přijde, že se dělá novinařina za každou cenu. Zde…
    09:35 03.05.2025
  • Oviradio.cz: Ano, je potřeba vždycky trochu přemýšlet nad tím, co si kde přečteme. Míra inflace je a zřejmě dál bude nízká,…
    09:21 03.05.2025
  • Míra: Proto jsem uvedl zdroj a smajlíka. Skoro si říkám, že bych se pokusil si vyjednat v obou připadech inkaso, jelikož…
    08:06 03.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
jouda
18. 12. 2023 21:24

Poslouchám si takhle Classic Praha a že se podívám na název skladby, no v radiotextu vidím jen toto: null – null. Zjevně tahle služba nemá úplně prioritu. 🙂

Šeryf
Reply to  jouda
19. 12. 2023 10:13

Toto je standardní chování – jakmile jsou zprávy nebo reklamní blok, informace o skladbě je prázdná a zobrazuje se hodnota „null – null“. Možná by se mohlo zobrazovat něco jiného, ale asi bych to nepovažoval za chybu. Tak se děje v multiplexu COLOR DAB+. V multiplexu CRa dynamická data nejsou a svítí tam tedy stále jen název stanice.

jouda
Reply to  Šeryf
19. 12. 2023 12:18

V tomto případě hrála poměrně dlouhá skladba, dobrých 10 nebo 12 minut. Takže to nebyl výše uvedený případ. Vypadalo to, jako by hráli z neotagovaných mp3ojek. 🙂

MP
Reply to  Šeryf
19. 12. 2023 13:51

Já už opravdu nevydržím tady kolikrát číst ty pitomosti. Zejména je absurdní, že sem každý píše spekulace a výmysly, místo toho, aby se zeptal. To bohužel zde nikdo a nikdy a ani provozovattěchto o stránek nepraktikuje.

Nicméně k tematu. Na radiu COLOR a Hey a dalších našich rádiích to už mnoho let máme nastaveno tak, že v dobe vysílání reklamy se zobrazuje předvolený text (na RDS, DAB, i www), tento text si může nastavit navíc každé studio podle sebe. Je to jednoduché, nataveno je to pro všechny tracky kratší než námi zvolený čas (např 80 vteřin). Misto nesmyslných názvů spotů nebo upoutavek to pak při reklamním breaku píše třeba Hezké vánoce vsem posluchačům nebo jiný příhodný text. Radeji zůstanu u těchto 2 příkladů. Pochopitelne jak v DABu tak na www je k tomu přidružený i vhodný obrázek.

Tak zkuste jednou méně špekulovat, věci si ověřovat a nebo se zeptat a než sem napíšete nejakou blbost, tak si to radeji 2x ověřtePFTak PF 2024 a veselé vánoce všem Mirek Pýcha. P.S. zkuste udělat něco se vzhledem a nepřehledností techto stránek.

Šeryf
Reply to  MP
19. 12. 2023 14:14

Krásné Vánoce, Mirku! Za mě tedy spekulace a zkušenost s Classicem v DAB+, za který velký díky. Ostatní zmiňované jde mimo mě. A vcelku slovy klasika (Kolja): „Setkal jste se někdy s emigrantama? Já napsal: Setkal. Pak tam byla rubrika: Rozveďte, o čem jste hovořili. Já napsal: Celkem vo hovnu, soudruhu Bláho.” “ Tj. řešíme vcelku ptákoviny a spekulace se líbí, na tom je to založený. Bylo by to zneuctěním inkoustu se na to ptát u zdroje ;).

jouda
Reply to  Šeryf
19. 12. 2023 14:55

Kromě toho, Classic Praha je v DABu např. v Praze šířen hned 3x (7A, 7C, 10D) a funkční radiotext má pouze na 7C. Teď tedy zrovna „null – null“. 🙂

Karel
Reply to  MP
19. 12. 2023 22:54

Mohu se tedy optat, proč nepřispějete osvětou a nějakou formou nám nám tedy o vysílačích něco sám nenapíšete? Třeba chystané Ústí nad Labem, jak to vypadá a zda se chystají další vysílače, zda se dostanete do Chomutova nebo Mostu s Colorem, co zlobí na vysílači v České Lípě, Jak se bude rozvíjet Váš DAB, případně co s Romanem Ondráčkem, jak to bylo a jak se bude rozvijet spolupráce ve firmě? Věřím, že po Vašem výkladu, že se pak splní to, že zde nebude tolik polopravd a mýtů a pitomostí….

Last edited 1 rok před by Karel
Mirek Pýcha
Reply to  Karel
20. 12. 2023 15:01

Poznámka: jak jsem psal ve svém příspěvku, kdo má zájem, resp. chce něco vědět, ideální a jedinečná možnost vždy na prvním místě je: se zeptat. To by mělo být základní pravidlo. My dokonce máme v regionech kde vysíláme naše posluchače, kteří nás informují o připadné poruše, kterou v rámci možností většinou okamžitě řešíme. Nikoliv tak, že sem na tento web někdo napíše senzaci, ze někomu zase někde něco nefunguje. Bohužel tento web žije hlavně z nepodložených spekulací a dohadů a senzací, že se třeba nějakému radiu zaseklo RDS nebo tak podobně. Je ale třeba začít zde, na tomto webu. Postupovat seriózním novinářským způsobem: nejprve si zjistit stav věcí, ověřit si je a pak teprve sem něco napsat, (většinou funguje forma dotazu). My opravdu nemáme žadný důvod zde číst kolikrát legrační dohady a reagovat na ně. Až zde bude chtít někdo, třeba provozovatel tohoto webu napsat nějaký smysluplný článek, na nějaké téma, které se třeba našich rádií nebo DABu dotýká, má možnost se nás jednoduše zeptat. Ostatně takto nám to skvěle funguje napr. s webem českého rozhlasu. Vzorný novinářský přístup a vždy smyslupný, podloženymi informacemi napsaný článek.

Tak tolik ještě ode mě na závěr roku několik slov, jako dárek vánocům. A hlavně, buďte všichni v pohodě.

Jarda
Reply to  Karel
20. 12. 2023 15:38

lípa je jíž dlouhou dobu opravená a hraje krasně, stačilo by číst diskuzi na webu rádia, sami tam psali o závadě na vysílači, kterou již odstranili, stejně tak již hraje rumburk, budějovice, český krumlov… Vždy stačilo napsat do rádia a oni to vyřešili. Na ústí a další jsem také zvědav, ale třeba chystají přesun na jinou lokalitu. Na dab si stačí počkat až bude úplně hotová čtú aukce kmitočtů, věřím, že se sami pak pochlubí jaké mají kmitočty, na finální sitě čekáme všichni.

Millhaus
Reply to  Jarda
21. 12. 2023 07:56

Jarda,tak ta Lípa jako o víkendu nejela,šum a zvuk k pravé straně kanálu-nepište bludy.

Jarda
Reply to  Millhaus
25. 12. 2023 13:27

Větší šum je tam odjakživa, je tam přímý ball za hranicí, proto se ten šum přenáší.
Když to po nějakém tom týdnu opravili, tak to hrálo krásně. Po opravě vše fungovalo, výpadek levého kanálu nastal až později.
Když radio chytne lípu tak je to poznat právě podle toho zvýšeného šumu. 😉
Jinak konečně hrál i Rumburk, ale trochou víc potichu než před výpadkem.

Tuxik
Reply to  Oviradio.cz
29. 12. 2023 16:40

„Problem“ s null – null u Classic Praha by mel byt fixnuty na jine chovani – kdyz neexistuje artist/title (tedy kdyz mame z radia jen null), zobrazi se nazev poradu, napriklad „Odpoledne s Classic Praha“. Snad je to takhle lepsi 🙂

Honza K.
16. 12. 2023 13:20

Věděl by tady Míra nebo někdo jiný, k čemu slouží či sloužily ty dva dipóly nad starým logem „Radio Faktor 104.3“ na střeše budovy školy?
https://mapy.cz/s/pufojufece

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
16. 12. 2023 14:39

Ajoo, úplně jsem ho na gsm webu přehlédl, díky.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
16. 12. 2023 09:03

Každý rok se obavame kdy vystrčí růžky ty nejotravnejsi předvánoční věci. Nebo producenti se snaží prosadit s novými vecmi pomocí vysloužilych legend. (Diky Za postřeh o neznámé analogii Neckare ) Jinak je to na slovenském radiu FM, které to pojmulo i didakticky, když skladbu Fairlight for Cristmas uvedlo že Fairlight byla v 80s sestava syntetizatoru a „PC“, přičemž to u zájemců produkovat progresivní hudbu zůstávalo jen přáním neboť tento dárek by měl (zřejmě tehdejší) hodnotu rodinného domu v Londýně, peněžní hodnotu v dolarech kterou zmiňoval moderátor pred tydnem v nedeli jsem zapomněl. Může této soustavě vdecit i Last Cristmas Wham? Tak by bylo důstojné ji neopomijet.

*ale díky za méně známou analogii Neckare.

To by se hodilo do New Wave. Vysílá se ještě a i na Hey? V pondělí v 21 jsem jej uz chvíli nenašel.

Na radia sk webu je i údaj kolik radii skladbu hralo a kolikrát se objevila v playlistech

https://www.radia.sk/pesnicky/463836_variety-lab-a-fairlight-for-christmas

Last edited 1 rok před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
16. 12. 2023 09:52

Diky tomu že jde o „eventovou“ záležitost to snasim lip než treba skladbu Flowers ktera byla minimálně pul roku před Vanoci a zdaleka ji nebude ani konec po Vánocích, tim spíš že prosakuje do Dvojky když chci poslochat jen nejaky pořad a to jsem ještě rád že tam misto ní neni nějaká letitá každodenní utahana vypalovačka s nosnim zpevem typu R. E. M. Jinymi slovy , zpet k vanocum nejakou tu rotaci Půlnoční bych nepreladil, preladuju hned „So this is cristmas“ (asi můžu byt rad že nenaopadlo REM udělat vánoční hit )

Ale chapu asi bych taky skripal zuby pri opakovani Pulnocni s rozbitym soundem v amplionu , za tyden vsak bude klid

Ještě k Fairlight – mimo jine zajímavé vizualizace na tu dobu je i v klipu vidět radio s digitálním nejen numerickym displejem. A taky zvraty skladby, hlavně ke konci, kdy to vypadá jako by mel byt konec, ale ještě překvapivě konec neni. Ale pořád to má nějaký zvuk, zpěv (vokaly) na rozdil od dnešních cajdaků, které se jeví jako krok zpět

Podle čeho asi vznikl nazev Konárovice? Vzpomněl jsem si při: „Búchal konár o konár“
https://m.youtube.com/watch?v=NTVktqNkV0c

Last edited 1 rok před by Václav
Honza K.
14. 12. 2023 22:52

Pěkný a podrobný seznam vysílačů (FM, DAB) má Rádio 1
https://www.radio1.cz/technika/

TÉMA
Web Rádia 1
Míra
Reply to  Honza K.
15. 12. 2023 07:30

Kovová hrazda na CB Clarionu vede kolem dokola a ovlivňuje vyzařovák vékávka. Ideálně položený a zrealizovaný vysílač v ČB, abys pohledal.

Jiří
Reply to  Honza K.
15. 12. 2023 20:01

Díky, perfektní info jak pro posluchače Radia1,tak bonus fotky anténních systémů to potěší technicky zaměřené lidi.Kolega poslouchá vždy v autě cestou do a z Prahy na 91,9MHz až někam u Městce Králové kde už signál vypadne,ale i tak je to dost dobré pokrytí z jednoho vysílače FM.

Václav
Reply to  Jiří
15. 12. 2023 22:37

K čemu je nekolikatiprvek v dolní části stožáru na Strahově? Příjem, ball?

Zajímavé je udane rozmezí vykonu, schopnost regulace 0 – 2000 w. Ve zdejším seznamu je 5012w – predpokladam maximální zkoordinovany vykon. Možná by šli na okraji pokrytí slyšet lip kdyby jej využili.

Nyní na čro Plus zprávy v 22.30 anglicky. Jeden z komentářů na fb Prostoru vyčítal že chybí angl. Zprávy na Prostoru.

Last edited 1 rok před by Václav
Petr
Reply to  Oviradio.cz
16. 12. 2023 09:08

…cca dva roky zpět, jsem se bavil s technikem, co má na starosti vysílače Media Clubu a na Strahově R1 zdaleka nevysílá plným výkonem, kvůli úspoře…..

Last edited 1 rok před by Petr
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Petr
16. 12. 2023 09:50

-13 dB (250W) na Löbau, to bude nejspíš ten pravý důvod. Lze vůbec se stávajícím AS a s ERP 5 kW takového útlumu dosáhnout?

R1-919
jouda

To vypadá daleko pravděpodobněji, než uspořit. Už jen proto, že ČTÚ platí za plných 5 kW ERP.

Šeryf
Reply to  jouda
16. 12. 2023 18:23

ČTÚ se platí za výkon dle vyzařovacího diagramu. U směrových instalací je tak v zájmu provozovatelů je mít ošetřené v Individuálním oprávnění i v případě, že koordinace umožňuje „svítit“ mimo reálný zásah toho, co je na lokalitě nainstalováno.

H.

Teoreticky by tohoto potlačení šlo dosáhnout tím otočeným dopólem, pokud by v tom směru posílal signál v protifázi. Neznáme rozložení výkonů do jednotlivých dipólů ani nastavené fáze. Z fotek to ale vypadá, že ten otočený dipól míří spíše na SZ. Asi mají stáhnutý výkon ve všech směrech.

Jakub Melin

Jenže tenhle diagram je platný pro starou koordinaci s 5 kW horizontálně na Žižkov (dle dat BNetzA). Pro vertikál ze Strahova je samozřejmě nastaven jinak.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
16. 12. 2023 11:51

Ano, přesně nad tímhle jsem nedávno špekuloval. Že je ten útlum na Löbau možná zbytečně přísný. Možná tam jde tedy reálně víc. Třeba v ČL (přesně směr Löbau) R1 žádná sláva, ale tam bude dost slabý i ten Žižkov, když se vám tam podařilo zkoordinovat 92,7 MHz.

Šeryf
Reply to  Jakub Melin
16. 12. 2023 18:17

Krom zubu v azimutu 40 stupňů je myslím ten aktuální vyzařovák z otevřených dat ČTÚ velmi podobný. R1 vysílalo do roku 2002 z Petřínské rozhledny. Na jeho současné lokalitě vysílalo Radio Golem a posléze Radio Limonádový Joe na frekvenci 90,3. Původně tam byla tehdy tradiční horizontální dvojička, která byla někdy krátce před rokem 2000 zaměněna stávajícím AS pro potřeby této frekvence.

CTU_vyzarovak_91_9_PRAHA
Šeryf

Já bych spíš věřit té úspoře. Anténní systém R1 byl konstruovaný původně pro frekvenci 90,3 MHz. Spodní dipól měl zřejmě kompenzovat ztrátu vyšších cca 6 dB za nosičem. Tři horní dipóly jsou natočeny východně, spodní západně. Okousání diagramu z mezinárodní koordinace vychází z výpočtů křivek šíření tj. kašle na terénní profil. Pokud to není na nějaké „echt“ kótě bude spíš platit: „kde není žálobce, …“ ;).

CTU_vyzarovak_90_3_PRAHA
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
17. 12. 2023 08:10

Tak zrovna na 91,9 bych moc nešetřil. U té je to pokrytí poměrně dost zásadní, když nemá desítky dalších vysílačů ve všech koutech republiky jako jiná rádia RU.

Václav
Reply to  Petr
16. 12. 2023 11:08

Možná jsem si s někým takovym psal na fb o jednom silvestru kdy radiu 1 vypadl vysilac. Tvrdili, že provizorně při té poruše jedou na třetinový výkon. Ptal jsem se zda to je nejakych 1,66 kw, a oni na to že ne, že to byla 1 kw. (Už na to vzpomínám po letech možná mohli psát ze jedou na poloviční výkon )

Diky Ivo za názorné připomenutí ERP, predpokladam že na stránce r1 u každého vysílače je to v jedn ERP

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
16. 12. 2023 11:25

Myslíš tenhle?
comment image
zdroj Šeryf pro gsmweb.cz

Co vím, tak se na Strahově balluje benešovská 89,3 jako zdroj modulace pro 101,6 MHz. Jestli k tomu slouží zrovna tahle anténa netuším, ale směr by zhruba odpovídal.

Václav

Ano, ten, diky možná kdysi dávno p tom byla řeč.

Honza K.
13. 12. 2023 19:35

Za poslední měsíc jsem namátkově ladil 104,8 FM. U 1 z 10 případů se mi podařilo zachytit funkční modulaci Coloru, zbytek pouze nosná. Připomíná mi to RČK v Dačicích. 😀

TÉMA
Color v ČB
Jarda
Reply to  Honza K.
13. 12. 2023 20:18

měsíc to asi přesouvají 😀 a hey funguje? Někdy stačí napsat do rádia.

Jakub Melin
Reply to  Jarda
13. 12. 2023 21:01

Dnes došlo k přesunu antén a vysílačů z budovy určené k demolici na novou a lepší lokalitu. Bohužel stihnout vše za jeden den bylo problematické a dořeší se asi zítra. Pak už by jak COLOR Music Radio tak HEY Radio v ČB mělo hrát v pořádku a s lepším pokrytím města i okolí.
PS: Přesouvali jsme to až dnes, minulý týden jsme připravili stožár na nové lokalitě a dnes se přesouvalo. Do té doby k žádným zásahům na místě nedocházelo. Demontáž ale byla náročnější než jsme čekali. Minulou středu se pak ze stejné lokality, která se bude bourat, přesunulo Radio 1 na 100,2 FM na hotel Clarion, takže i tam lze čekat znatelné zlepšení pokrytí, které ovšem bude limitovat silná Javořice na 100,3 FM.

Last edited 1 rok před by Jakub Melin
Honza K.
Reply to  Jakub Melin
13. 12. 2023 21:14

Tak to pak jo, snad z ubytovny již nebude docházet tak častým výpadkům Coloru, jako na Čevaku.

Last edited 1 rok před by Honza K.
Míra
Reply to  Honza K.
13. 12. 2023 21:57

Ano, Color 104,8 měl asi měsíční výpadek zvuku. Opraveno pár dní před dnešním přesunem.
Jinak také doufám, že na novém stanovišti bude stabilnější připojení k netu.

Jarda
Reply to  Míra
14. 12. 2023 09:15

podle map je to bydlení pro nemocnici, (Budova U) tak tam jistě bude natažená optika a net stabilní, by zaměstnanci špitálu řvali, kdyby jim tam padal net.

Reply to  Jarda
14. 12. 2023 11:36

Děs je, když vypadává net třeba v kavárně, kde pouští rádio přes internet. U nás v jednom podniku pouštějí rádio přes zesilovač, který umí přehrávat internetová rádia a každou chvíli na pár sekund výpadek, fakt se to nedá.

Jakub Melin
Reply to  Míra
14. 12. 2023 20:40

Aktuálně by v Českých Budějovicích měla vysílat obě rádia v pořádku včetně RDS. Stav je skoro definitivní, anténa Color Music Radia je mírně níž než bude výsledný stav. Můžete testovat pokrytí, které by se mělo zlepšit oproti původnímu stavu.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
14. 12. 2023 21:15

Došlo v rámci instalace AS k přidání dalšího prvku vedoucí ke snížení spotřeby el.energie?

Jakub Melin
Reply to  MichalP
14. 12. 2023 21:21

To nějak nevím, co si pod tím mám představit, ale anténní systémy jsou identické jako na původní lokalitě, je to dané koordinací a přidělenými parametry. Na lokalitě máme moderní úsporné vysílače a krátké kabely, nijak jinak už energie spořit nelze 🙂

MichalP
Reply to  Jakub Melin
14. 12. 2023 21:20

A ještě jeden dotaz vycházející z poslední tiskové zprávy RRTV:
„Rada se seznámila s předběžnou koordinací spočívající ve stanovení počtu obyvatel ČR
pokrytých signálem a územním rozsahem vysílání před změnou a po změně stanoviště kmitočtu
Praha 90,7 MHz / 100 W, žadatele ULTRAVOX s.r.o., IČ: 49702785, se sídlem, Rašínovo nábřeží
409/34, Nové Město, 128 00 Praha 2, program Radio COLOR (licence sp.zn. RRTV/2007/277/zab)
a souhlasí s dokončením předmětné koordinace.“
Pokud to není tajné, kam by poteciálně mohl být přesunut pražský vysílač Coloru, Hey a zřejmě i DABu, pokud dopadně nová koordinace?
Dík.

Václav
Reply to  MichalP
14. 12. 2023 21:25

Kdysi se říkalo, že se budou muset rekonstruovat/bourat osvětlovací stožáry na Rošického stadionu. Od té doby ticho. Tak že by se to oprášilo, souvísí to s tím?

Jirkas
Reply to  Václav
17. 12. 2023 20:55

Přesně tak, osvětlovací stožáry jsou dlouhodobe v havarijním stavu a jsou i uvahy o nerekonstrukci celeho strahovskeho arealu. Takze anteny se chte nechte jednoho dne budou muset prestehovat.

Míra
Reply to  Jirkas
17. 12. 2023 22:21

Je-li to jedna z nejlepších kót pro pokrytí Prahy, nabízí se možnost na místě vystavět nový stožár.

Šeryf
Reply to  Míra
18. 12. 2023 11:45

ČRa tam jednu věžičku, co se určitě bourat nebude, mají :). Nedávno tam přibyla namísto letitého UHF anténního systému dvojička dipólů pro VKV-FM. Určitě se už těší, jak budou lákat léta zbloudilé ovečky ;).

CRa_SH
MichalP
Reply to  Šeryf
21. 12. 2023 11:57

Dalo by se říct, že už je asi jasné, kdo bude ta první „zloudilá ovečka“.
Dnes se v databázi ČTÚ objevilo nové IO pro Kiss, které ukazuje právě na tuto věžičku.
PRAHA PETRIN I 98,100 V KISS 27A0/23A0 14° 22′ 33″ 50° 4′ 47″ 355 1479.00 FM 3109325
Směrové omezení je identické. Tedy krom změny lokality je asi další podstatná změna pouze u povoleného ERP: 1999 -> 1479 W.

Last edited 1 rok před by MichalP
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2023 12:30

Přirozeně, změna bude u všech frekvencí vysílajících aktuálně z Rošičáku.

Šeryf

To by nám mohl Mirek Pýcha říci, jak to bude s jejich Hey, Colorem a COLOR DAB+? Já se tedy ptám, nespekuluji ;).

JM.
Reply to  Šeryf
21. 12. 2023 21:00

AS na strahovské věži ČRa je dvoupatrový a je dost omezen okolními AS (DVB-T2, další antény), je celkem utopen mezi nimi. Zejména směrem na JV a SV stíní jiné AS na střeše věže. Dnes jsem si věž detailně obhlížel.

Antény tedy nemají ani náhodou kruhový výhled do okolí a je tedy těžké říct, co to udělá s diagramem AS. Taky je otázka, zda je to dočasný stav a na jaře bude instalován nějaký výše umístěný a třeba i vícepatrový AS, nebo je to definitivní.

Pokud by byl instalován AS s ideálním výhledem do okolí, díky mírně lepší efV by si Kiss i R1 mohly polepšit. Zda si polepší i nyní je těžké říct.
Oproti AS RTI na Rošičáku, odkud jel Kiss nyní, je AS směrován více na jih.

Last edited 1 rok před by JM.
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
21. 12. 2023 21:23

Nový AS směrován více na jih? Dnes jsem to taky detailně zkoumal, ovšem jen z dostupných fotek a vykoumal jsem, že z Rošičáku to mířilo zhruba na jih, kdežto z věže ČRa je to zhruba v azimutu 120°. Tak jsem se asi někde seknul, protože faktem je, že nyní tu mám 98,1 docela citelně slabší.

JM.

Rošičák u RTI měl azimut dipólů cca. 100 stupňů, Rošičák R1 pak cca. 110 stupňů. Současné natočení AS na Strahově tipuji tak cca. 130 stupňů.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
21. 12. 2023 21:49

Ať se dívám jak se dívám, tak na severovýchodním stožáru Rošičáku vidím dipóly v azimutu zhruba 140°. Čili mi pořád vychází, že nyní je to MÉNĚ na jih. Ale vzhledem k neznámému/rozbitému vyzařováku je to asi jedno….

NICMÉNĚ vycházím z 6 let staré fotky. Pokud se s tím mezitím hýbalo, tak máš pravdu spíš ty.
comment image

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2023 23:36

Tedy stejné jako před 6 lety = beze změny.

Last edited 1 rok před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Šeryf
Reply to  Oviradio.cz
22. 12. 2023 08:02

Poslední dokumentovaná změna na stanovišti RTI cz je ze začátku roku 2020. https://gsmweb.cz/foto.php?op=digir&cid=ABSTR&okres=AB Tehdy byla vyměněna „bílá hůl“ pro DAB v L-bandu za novou Kathrein dvojičku pro III. pásmo. Původní DAB dvojička nad VKV-FM systémem neumožňovala využití plného výkonu na kanále 5A. Natočení dipólů může být kritické pro směr „za klandrem“, ve směru dopředu je to celkem fuk jestli je to +/- třeba 30 stupňů.

Václavt
Reply to  JM.
21. 12. 2023 21:24

Proč by v rámci úspor nemohlo některé z dotčených rádií na stanoviště RU ke Country nebo Beatu? Tam by nenaplnili parametry čítající omezeni? Hlavně R1. Event. K Signálu? Nebo ke spinu, ale to je nevýhodne stanoviště.

90,7 původně byla na zeleném pruhu, uvidíme jak to dopadne teď. Na zelenem pruhu je i danceradio.

Last edited 1 rok před by Václavt
JM.
Reply to  Václavt
21. 12. 2023 21:28

Stimbuilding je výrazně horší stanoviště než Strahov/Petřín. Zejména na pokrytí od Prahy dál.

Václavt
Reply to  JM.
21. 12. 2023 21:50

Chápu, raději zvolili jistější i když nákladnější čra. Docetl jsem se tu ale v historii Country že 89,5 byla v minulosti presunuta z horizontální Čra na V stimbuilding.

No RU to má ve svém mateřském městě složitější oproti většině sdružených vysílačů v CR.

Last edited 1 rok před by Václavt
Šeryf
Reply to  Václavt
22. 12. 2023 19:37

Radio United patří do mediální skupiny Prima, největšího komerčního broadcastového zákazníka ČRa. Dřívější úniky ze spárů nastaly za jiné situace. Možná jsou to první růžky rozšířeného balíku služeb, které třeba budou korunovány umístěním stanic RU do prvního celoplošného privátního DAB+ multiplexu CRA.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
22. 12. 2023 17:28

Původní pokrytí 98,1 moc zmapované nemám, ale „nová“ 98,1 je oproti „staré“ 91,9 tady v Liberci výrazně slabší, místy klidně i o 10 dB.

Jakub Melin

Směrem na Jizerky zrovna velmi stíní stožár s DVB-T2 AS, který je o dost vyšší než tyč s dvojčetem pro FM a druhý stožár vedle něj. Nemálo stíní i další stožáry s anténamí kolem.

Očekávám, že u mně v Jizerkách díky tomuto dojde k výraznému zlepšení příjmu OE3 z Weitry, které jsem měl přes Kiss se znatelným šumem a RDS naskakovalo jen někdy, tak nyní to asi bude lepší.

Nicméně věřím, že toto je narychlo udělaný AS podobně jako třeba byl ten na Letné a dojde k zlepšení, osazení vyššího stožáru aby měly antény volný výhled a rozšíření AS třeba na čtyřče. Uvidíme.

strahov
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
23. 12. 2023 10:00

Doufejme. Přeci jenom od ČRa bych čekal bezvadné provedení. A pokud odsud má jet i 91,9 MHz, tak by bylo dobré z toho vymáčknout maximum.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2023 18:00

Hoši, to je bordel… 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2023 19:34

Netroufám si říct, jestli už jede 91,9 z nového stanoviště nebo byl snížen výkon, ale v autě tady po Liberci nyní výrazné zhoršení, většinou neposlouchatelné. Na jednom testovacím místě, kde jsem měl ještě před pár dny cca 14 dBμV, stabilní stereo i RDS je to nyní asi o 5 dBμV slabší, stereo nestabilní a úplně bez RDS.

Jirkas

Zatímco u Kissu jsem hned ve svem miste zaznamenal zmenu a znatelně vyšší dBμV, u Radia 1 mám uplně stejný stav, takže změna asi ještě nenastala.. Provadím pravidlená měření a vše je na svém. Některé stanice spíše dnes slabší.

Šeryf

Nemáte v Liberci náhodou svoje 98,7? Před pár dny taky mohlo být nasněženo a rádiově tedy významně v jiných podmínkách.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
27. 12. 2023 20:42

Máme, to není podstatné, měření provádím v místě svého bydliště. Změna dosahu 91,9 mě zajímá tak nějak v globálu, jasně, že v Liberci na tom zase tak moc nezáleží. Jak tady hrála 91,9 mám dlouhodobě vysledované, poslouchal jsem ji tu ještě dávno před spuštěním 98,7. A nyní je ten signál prostě citelně slabší, než tu celé ty roky byl.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Dnes měřeno na jiném místě v Liberci
98,1 MHz = -2 dBμV
91,9 MHz = -2 dBμV
101,1 MHz = 5 dBμV
103,7 MHz = 7 dBμV
Takže asi už fakt od ČRa.

Šeryf

Je při zpracování výsledků měření kompenzován vliv rychlého a pomalého úniku a frekvenční charakteristiky antény a měrného psíjímače? 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
28. 12. 2023 20:32

Karle, i jako laik dokážu s jistotou říct, že se to tady prostě výrazně zhoršilo. Tečka.

Jakub Melin
Reply to  Šeryf
28. 12. 2023 20:48

Jizerské hory aktuálně R1 o podobné síle jako Kiss 98,1 FM. I na H anténu stereo s RDS, na Prahu vidím.

Jak tu R1 hrálo dřív nemám poznamenané, zda došlo ke změně nedokážu tedy zhodnotit. U Kissu aktuálně hrají na H polarizovanou anténu mířenou na jih Rakušáci (OE3) z Weitry, kteří ho mažou. To se dělo občas i dříve, ale někdy Kiss vyhrával. Nyní jsou špatné podmínky a přesto Rakušáci jdou. Takže lze usuzovat na mírně slabší signál než byl dříve od RTI.

R1 nemá co mazat, tedy hraje bezproblémově stále. Jen za silných podmínek se někdy snažil prosadit Bayern 1 z Hühnerbergu, ale to musely být opravdu extrémní inverze.

Matyas
Reply to  Jakub Melin
29. 12. 2023 11:12

Pokud mohu hovořit za jižní část Benešovska (Votice, západní část městečka, 500 m), tak se 91.9 snížila o 3 dBμV, což z pohledu poslechu je téměř nepostřehnutelné, ale je lehce potřeba pootočit externí anténu, v rámci slušného teleskopu to je jedno a 98.1 to je již znatelné snížení o 5-6 dBμV (i díky možnému stínění, jak tu bylo již psáno). Tudíž tu už není problém i na teleskop naladit a poslouchat v některých místech rakouské OE3. Velký problém je vůbec i v pražských vysílacích lokalitách, kterých je neuvěřitelných 10 pokud jsem se nespletl (do kterých nezahrnuji Krč a Letnou). Pak optimálně natočit anténu je těžší, ale rotátor může pomoci, ale nemusel by, pokud by lokality byly třeba jen 3.

Jakub Melin
Reply to  Matyas
29. 12. 2023 15:48

Pokud má R1 nyní dle ČTÚ maximální povolený ERP 2 kW namísto 5 kW, jen to snížení výkonu udělá rozdíl 4 dBuV (37 dBW vs. 33 dBW), pokud počítáme s tím, že byl původní ERP plných 5 kW.

U Kissu to snížení výkonu z 2 kW na 1,5 kW znamená snížení signálu o 1,2 dBuV.

Pak už hraje roli natočení antén, stínění okolními AS apod.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
29. 12. 2023 18:05

Dnes jsem se motal okolo Mnichova Hradiště a asi nikoho nepřekvapí, že i zde na 91,9 výrazné zhoršení. Nyní v podstatě neposlouchatelné, dříve se to až na určitá místa v pohodě dalo. Tenhle směr je prostě jedno velký špatný.

Šeryf
Reply to  Jakub Melin
29. 12. 2023 19:49

Teda těch decibelmikroVoltů tu pro vyjádření poměru úbytku detekovaného napětí na přijímači dneska lítalo hodně. Ale přepočítat poměr vysílaných vyzářených výkonů na absolutní hodnotu napětí 4dBuV tj. 1,5848931924611113 uV, to už chce fištrona! Prosím, poměry napětí, výkonu před a po něčem jsou bezrozměrné dB bez dalších příkras! 🙂

Jakub Melin
Reply to  Šeryf
29. 12. 2023 20:04

Myslel jsem tím rozdíl v poli. Ale napsal jsem to blbě a sypu si popel na hlavu, zrovna já bych to měl napsat správně 😀

Míra
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2023 18:09

Jestli dobře koukám, tak pata je o 10m výše, ale co ef?

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2023 22:42

Ano, mohu potvrdit. Jilové u Prahy znacne zlepseni, síla signalu sla znatelne nahoru.. ( i predtim zde bylo kvalitni pokryti, aspon v mem miste bydliste).

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
22. 12. 2023 09:30

Celkové pokrytí zmapované zatím nemám, takže určitě budou prostě místa kde to jde lépe a kde se to naopak zhorší.

Matyas
Reply to  Jirkas
22. 12. 2023 10:15

Směrem na Benešov se signál na 98.1 rozhodně zhoršil, což na jednu stranu nevadí, ale to samé se očekává s přesunem 91.9 na Petřín, který tímto směrem, také není přívětivou lokalitou. Uvidíme, co 90.3 mhz. Na druhou stranu se dotčené rádia určitě nechají na Benešovsku naladit v pásmu DAB – což bude s pohledem do roku 2024 optimální řešení pro posluchače.

Václav
Reply to  Matyas
22. 12. 2023 10:29

Na kterou lokalitu přesně by se měla přesunout 91.9?
No ne všichni hlavně mimo město nejsou vybaveni DAB.

Last edited 1 rok před by Václav
Matyas
Reply to  Václav
22. 12. 2023 10:39

To se ukáže v nejbližším čase, jak to bude uspořádané. Ono je docela problém si pořídit obstojný aparát v rytmu Hi-fi, s obstojným zvukem a výkonem. Většinou se prodávají prskavky za pár korun, na co téměř nic nezachytíš, pokud nemáš dostatečně silný signál a většinou je absence vstupu na externí anténu. Alternativou je si k PC pořídít program na DAB, připojit externí anténu, své domácí reproduktory a jede se krásně čistě. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
22. 12. 2023 10:57

91,9 by se měla přesunout na stejný „Petřín“ jako 98,1. Netuší někdo proč té věži ČRo na Strahově říkají Petřín?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

ČRo=ČRa, sorry

Matyas

Neříká. Je to Strahovská věž (CRA) a Petřín je rozhledna s vysílačem na ochozu, tedy dvě od sebe oddělené lokality.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Matyas
22. 12. 2023 11:59

Evidentně nejsi v obraze a nepochopil jsi můj dotaz. Jak v žádosti na RRTV, tak v databázi ČTÚ je lokalita Kissu a R1 vedena pod názvem Petřín a já se ptám proč.

Matyas

To se zkus optat na zodpovědných místech, které vydávají tiskové zprávy, aby jasněji sdělili, kterou lokalitu v pravdě myslí. Zatím je realita jiná, než je psaná. 🙂

Jirkas

Take by me to zajimalo, je tam uvedeno Petrin I.

Šeryf
Reply to  Jirkas
22. 12. 2023 18:21

PETRIN I tam byl i když to bylo na Rošičáku. Tohle je totální bordel v názvech lokalit, který si ČTÚ vyloženě pěstuje. Jediné co o lokalitě vypovídá jsou koordináty. Nejkřiklavější příklady budiž: PRAHA-RADLICE (přestože Bohnice) 105,9 ROCK ZONE;
PRAHA-UTB (přestože Zelený Pruh) 89,0 DANCE RADIO;
PRAHA PETRIN (přestože Želivského) 95,3 RADIO BEAT;
PRAHA MESTO (přestože Pankrác) 98,7 CLASSIC PRAHA;
PRAHA-MESTO (přestože Želivského) 89,5 COUNTRY RADIO;

jouda
Reply to  Šeryf
22. 12. 2023 20:31

V případě ČTÚ i RRTV se jedná o názvy v podobě, v jaké byly poprvé odeslány k mezinárodní koordinaci. Tedy bez ohledu na skutečné stanoviště a i to, kolikrát se později změnilo. Podobně jsou Votice/Mezivrata vedeny jako PRAHA (vzdálené od Prahy 55 km) nebo Pardubice/Krásné jako PARDUBICE (od Pardubic 23 km). Nicméně ani v případě ČTÚ nelze spoléhat na místní správnost, viz např. Černice, které jsou součástí Plzně, tedy správně má být Plzeň-Černice, resp. úplně správně je Plzeň-Radobyčice. 🙂 A takhle by se dalo pokračovat hezky dlouho.

Šeryf
Reply to  jouda
22. 12. 2023 22:27

Když srovnám ČTÚ a třeba bundesnetzagentur.cz, jsou zde i tak rozdíly:
87,8 PRAHA-MALESICE vs Praha Roztyly
91,9 PRAHA-PETRIN vs Praha Mesto
99,3 PRAHA-PETRIN vs Praha Utb
101,1 PRAHA-STRAHOV vs Praha Mesto
takže bych to tak neprůstřelné neviděl, i když dneska je to, když si to promítnu do mapy celkem jedno. Spíš je problém, že se názvy lokalit ve vztahu ke stanicím/kmitočtům vzájemně kříží. Zatímco některé lokality jsou u různých stanic pod několika názvy. Historicky pojmenované krajské vysílače jsou jasné, i když PARDUBICE se dřív (pro VKV-OIRT) jmenovaly HRADEC KRALOVE. PRAHA vs. VOTICE ve VKV-FM resp. v DAB+ a DVB-T2 jsou divné. Asi kdyby se chtělo … ;).

Květák
Reply to  Matyas
30. 12. 2023 07:56

„“ Na druhou stranu se dotčené rádia určitě nechají na Benešovsku naladit v pásmu DAB „“ – krom Rádia 1, protože DAB multiplex RTI má na Benešovsku hodně děravé pokrytí.

Matyas
Reply to  Květák
30. 12. 2023 09:48

To je pravda, není tu problém (pokud posluchači vlastní DAB) si naladit Rádio 1 bez případného šumu na kanále RTI 5A z Prahy i Příbrami nebo 7A z Javorníku případně Kozího kámenu. K tomu je již potřeba externí antény, v málo místech, to se týká hlavně těch výše položených lze i přes teleskop naladit. Na druhou stranu si povězme, že DAB není zatím ve stavu, aby se k němu lidé více přiblížili.

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2023 14:50

Byl jsem dnes na Strahově, tak jsem udělal nějaké fotky.

IMG_3727a
Jakub Melin
Reply to  Jakub Melin
24. 12. 2023 14:51

Je celkem jasně vidět, že jsou antény nízko a do více směrů jsou stíněné nebo ovlivněné okolními stožáry a anténami. Zejména ve směru, kde je velký UHF systém to bude dost omezené.

IMG_3721a
Marcello
Reply to  Jakub Melin
24. 12. 2023 15:14

Šlo by napsat, jakým směrem jdou přesně antény? (nejlépe na jaké město v kraji) A o kolik se změnil směr, z dřívějšího stožáru? /omlouvám se za podivný dotaz, chci si dát na mapu pak spojnici a vypočítat, kolik na mě jde…/ Děkuji

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marcello
24. 12. 2023 16:33

Stejný úhel pohledu jako na druhé fotce. Kompas napoví.

image34
Míra
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2023 15:59

To je 4dB dolů. Zajímalo by mne, jesti to R1 prostě stačí a je pro ně důležité ušetřit 8400 korun ročně za poplatek ČTÚ, nebo se prostě po letech přišlo na to, že že 5kW na „stejné místo“ zkoordinovat nelze.

Last edited 1 rok před by Míra
Šeryf
Reply to  Míra
27. 12. 2023 20:25

Ono to bude spíš zajímavé na úspoře za šťávu a tam to může být třeba až 200 kKč. Jinak u digitálu by to znamenalo nějaké území a skupinu posluchačů, kteří by zůstali bez signálu. Analogový paradox ale způsobí jen to, že větší část posluchačů bude mít jen horší poměr signál/šum a většině to nějak „prdět“ stále bude ;). V dnešní moderní době udělá stejné pokrytí i 50 nebo 200 W a dělá se kolem toho slávy (viz 107,1 MHz z Letné), nač tedy ty historické výkony :). Osobně jsem díky RTI cz DAB+ neposlouchal R1 v analogu ani nepamatuju …

Last edited 1 rok před by Šeryf
Míra
Reply to  Šeryf
27. 12. 2023 21:13

Jako je fakt, že uspořit polovinu za elektřinu je dost, na to jsem nepomyslel:)
Nicměně, pokud se v nějakém směru kombinací vlivů (výkon+jiný AS+jiný stožár) sníží úroveň signálu třeba o 10dB, tak to může být pro příjem bolestivé i u FM.
Myslim, že tento krok by mělo R1 vysvětlit svým posluchačům. Pokudje tu faktor drahé energie a na druhou stranu náhradní DAB + onlne varianta, bude to vysvětlování snazší.

Šeryf
Reply to  Míra
27. 12. 2023 22:07

Radio 1 vysílá na 91,9 MHz výrazně nižším výkonem než 5 kW ERP již řadu měsíců. Pokud nastane přesun zrovna na SV osvětlovací stožár Rošického stadionu, nic významného se ani s vyzařovacím diagramem nestane. Pokud navíc dojde k přechodu do DABu ČRa na celostátní úrovni, bude muset R1 svým posluchačům spíš vysvětlovat, že když si pořídí DAB+ přijímač nebo třeba adaptér do auta/k domácímu audiosystému, těžko se před jeho signálem schová kdekoliv po ČR ;).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
27. 12. 2023 22:48

A neměl se ten Rošičák kompletně opouštět? Já už tomu vůbec nerozumím… Na RRTV přijde žádost na přesun na Petřín, reálně se má jednat o věž ČRa na Strahově a najednou se v databázi ČTÚ objeví SV stožár na Rošičáku. A pak se v tom vyznej. Teď to bude ode mne čistá spekulace, ale vidím to tak, že JZ stožár na Rošičáku je nutno opustit, plán byla věž ČRa, ale vzhledem k tomu jak je tam zfušovaný AS se to dá dočasně na SV stožár Rošičáku, aby moc neutrpělo pokrytí a až si to pánové z ČRa dají do pořádku, přesune se to na finální kótu, tedy na věž ČRa. Název kóty Petřín beru jako čistou dezinformaci kvůli konkurenci, bo si umím představit jak se majitelé kót snaží každou frekvenci urvat pro sebe, aby byly kačky za nájem. 🙂

Václav

Že by na koordinaci koty měl vliv jejich pronajimatel?? „Orientační“ názvy poznatelne podle zápisu v kapitalkach v čtú by mely byt primarni mezinarodky, probíralo se to tu.

Ale rošáda na Rošicaku je zajímavá. Vypadá to jako kdyby někdo něco někomu slibil (čra) a nestihl to a z druhé strany je tlak na vystěhování (konec roku).

Václav
Reply to  Václav
28. 12. 2023 12:04

Stejně je zajimave jak v hl. m. je problém něco najít a vysila se po různých….. když v radiich se údajně točí takové penize

Bralo se do úvahy že neco jiného je el. Příkon a ERP, Když Míra udaval kolik za šťávu se ušetří?

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
28. 12. 2023 12:33

Především za tím jsou ty peníze. Podívej se třeba do Berlína kolik soukromých stanic vysílá z Alexanderplatz a pak do Prahy kolik jich je na Žižkově. Ušetřím ti práci, jsou to přesně DVĚ. A pak už jenom ČRo, což si platíme my všichni, a jak známo z cizího krev neteče.

Václav

ano , to jsem zapomněl dodat, že nejspíš v tom Berlíně, nebo kde se soustředí všechny stanice na jeden vysílač, nejen z finanční stránky, ale snad i z technické – nevznikají rušičky na více místech

Na Žižkově jsou 3 soukromníci, né?

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
28. 12. 2023 12:51

Ano, máš pravdu, zapomněl jsem na Impuls. Nicméně to na podstatě věci nic nemění.

Jirkas

Vsechno je malinko jinak. 🙂 Uz vim celou situaci, ale nebudu radeji prezentovat. Nevim jestli by to danemu cloveku nevadilo. Rošády ještě budou, nic není finální.

Last edited 1 rok před by Jirkas
MichalP

Za sebe to zatím chápu tak, že stav JZ stožáru je víc havarijní, než ten SV, kde není tlak na co nejrychlejší opuštění, a proto na něm prozatím instalace AS mohou zůstat a je možné odtamtud i nadále vysílat.
Pro KISS přesun na věž ČRa víceméně neznamená žádnou citelnou ztrátu pokrytí a proto přesun rovnou tam.
To samé se ale nedá říct o R1, které si tedy vyjednalo na přechodnou dobu přesun na SV stožár místo KISSu, aby ztráta pokrytí byla co nejmenší.
Pokud platí, že RU s celou svou stájí stanic skončí v celoplošném DAB muxu ČRa, je jen otázkou času, kdy se to samé stane i s VKV klony.
Nakonec Country i R1 by asi nemusel být problém překoordinovat na Žižkov a zbytek pak na Strahov ke KISSu s cílem mít míň vysílacích lokalit, a tím pádem i mít míň nákladů za pronájem a provoz techniky.
Dále zůstává nezodpovězená otázka ohledně Coloru a Hey, kdy je víceméně jen otázkou času (dní či max. týdnů), kdy se v seznamech BNetzA objeví nový požadavek na mezinárodní koordinaci pro obě rádia.
Color DAB mux pak bude pravděpodobně řešen pouze na úrovni ČTÚ podobně jako nové IO pro TELEKO.

Václav
Reply to  MichalP
28. 12. 2023 15:18

A neuvažuje se poskytovani levnějšího color muxu pro RU aspoň některym stanicim? Viz jak je třeba teď treba beat.

R1 bez problémů na Žižkov? Hovořilo se tu o jeho omezeni, diagram.

Václav
Reply to  Václav
28. 12. 2023 15:59

No na fm scan je v color muxu Beat, Kiss, Spin, Country (jen 64 bit), Rošického I., tak uvidíme jak to dopadne. By si zasloužili svoje nové stanoviště.

Last edited 1 rok před by Václav
MichalP
Reply to  Václav
28. 12. 2023 16:00

Omezení vyzařování by primárně problém nemělo představovat.
Dle BNetzA databáze je 91,9 možné provozovat ze Žižkova a to nejen ji:

TNARPraha Mesto 88.200KA 014E271050N0456 260 170 47.0 HN
TNARPraha Mesto 89.500KA 014E271050N0456 260 170 37.0 HD
TNARPraha Mesto 91.900KA 014E271050N0456 260 170 37.0 HD
TNARPraha Mesto 92.600KA 014E271050N0456 260 170 37.0 HN
TNARPraha Mesto 93.700KA 014E271050N0456 260 170 37.0 HN
TNARPraha Mesto 94.600KA 014E271050N0456 260 170 47.0 HD
TNARPraha Mesto 96.600KA 014E271050N0456 260 170 47.0 HD
TNARPraha Mesto 98.700KA 014E271050N0456 260 170 37.0 HD
TNARPraha Mesto 101.100KA 014E271050N0456 260 170 37.0 HD
TNARPraha Mesto 102.500KA 014E271050N0456 260 170 47.0 HD
TNARPraha Mesto 105.000KA 014E271050N0456 260 170 47.0 HN

Jakub Melin
Reply to  MichalP
28. 12. 2023 19:01

Spekulujete tady naprosté fámy.

Ne, R1 ani žádné jiné rádio se nepřesunulo mezi žádnými dvěma stožáry na Rošičáku.
Stav všech stožárů je stejný.

A protože jsou všechny věci v řešení, nikdo ze zainteresovaných nebude psát podrobnosti veřejně na web a to ani já. Ale pokud nemáte věci potvrzené, prosím, nevymýšlejte nesmysly.

Jediná potvrzená změna je zatím přesun Kiss 98,1 MHz na věž ČRa.

Míra
Reply to  Jakub Melin
14. 12. 2023 21:36

HEY funguje, Color bez zvuku.

Jakub Melin
Reply to  Míra
14. 12. 2023 22:03

Tak teď alespoň najisto víme, jaké zařízení tam dělá dlouhodobě ten problém s výpadky a vyměníme to. Díky za info.

Míra
Reply to  Jakub Melin
15. 12. 2023 07:21

Před chvílí měl výpadek Hey 91,6 a teď tam hraje několik streamů přes sebe.
Color mlčí.

Míra
Reply to  Míra
15. 12. 2023 08:17

HEY OK

Millhaus
Reply to  Jakub Melin
15. 12. 2023 14:00

Hey Česká lípa 92,7 jede jen pravý kanal ,kdy ten problém vyřešíte.

H.
Reply to  Millhaus
15. 12. 2023 19:07

Hey Ústí nad Orlicí – zvuk jde příliš potichu.

Millhaus
Reply to  H.
19. 12. 2023 17:08

Hey Tu Českou Lípu by měli darovat někomu jinému,protože to co tam předvádí,to je brutus.

Honza K.
Reply to  Millhaus
19. 12. 2023 18:13

Za to v Color v ČB po dlouhé době konečně i hraje.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Honza K.
19. 12. 2023 18:45

A líp? Zlepšilo se citelně pokrytí?

Míra

Kuba tu psal, že se ještě bude něco dělat s anténou Coloru.
Když hrála mono modulace, tak mi do toho občas prskla 104,9 z Nebelsteinu. S tím se nic dělat nedá. Jinak se pokrytí chovalo dle natočení vysílací antény.
Teď už pár dní nejezdím, takže nevím.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
19. 12. 2023 21:09

Tak anténa je určitě zády ke Krumlovu, na tom se předpokládám nic nezměnilo. Jen je to nově o něco výš a jižněji, což je pro pokrytí ČB s takovým diagramem optimální.

Míra

Hm, akorát že to natočení jaksi….
a netuším, jestli se něco změnilo, nebo bude měnit…
(Vidél jsem, kam to bylo natočené před a po) Zítra pojedu kolem, ale až za tmy…

Last edited 1 rok před by Míra
Honza K.

Dnes jsem ladil v autě při cestě od Včelné směrem na Rožnov. Čistý příjem to rozhodně není. I když je to podstatě mimo směr natočení antény, čekal bych vzhledem ke vzdálenosti vysílače pokrytí lepší, ale je pravda, že předchozí stav zmapovaný úplně nemám.

TÉMA
Color
Screenshot_20231219_222236
Jakub Melin
Reply to  Honza K.
19. 12. 2023 23:46

Hey v Třeboni s RDS. V Trhových Svinech také s RDS v autě. Na D3 slušný příjem až po Veselí nad Lužnicí kde to následně naváže na 89,3 FM resp. táborskou 99,9 FM. Color má samozřejmě omezení diagramem antény, takže směrem na J nebo JV je to značně horší. A v Třeboni nebo Veselí také, kvůli blízkosti Nebelsteinu na 104,9 FM, který je tam na přímý výhled a má sílu.

Míra
Reply to  Jakub Melin
20. 12. 2023 09:21

Nejhůře umístěným vysílačem v ČB je Proglas 92,3. Hey na tom byl lépe už na původním stanovišti. Na novém je severní půlkruh v podstatě volný.
Color dnes. Levý kanál hraje, byť potichu, v pravém je nějaký „analogový hlomoz“. Na onlinu vše ok.

Míra
Reply to  Míra
20. 12. 2023 09:44

Nyní Color OK.

Honza K.
Reply to  Míra
21. 12. 2023 23:45

Color 104.8 -„Hlomoz“ opět on air.

Václav
13. 12. 2023 08:24

Zrovna teď pousteli na E2 prvni rani show a vubec prvni vstup v češtině z 10.června 1991 s Vitkem Pokornym „ahoj praho, ahoj stredni evropo, tady taky evropa ale s Dvojkou na konci“. A po něm zprávy s dnesnim reditelem Impulsu Hrabakem. Dnes zahrali i písničku nazev něco jak kočka a pes od v. Pokorného. I mu zavolali, zní porad stejně jak klidas, takový výše položeny hlas, ma 14 denni dceru Manon, sháněli od nej číslo na Lucii POokornou (Zednickovou) podle níž se jmenuj e skupina Lucie, ktere se po sleze dovolali. Od lucie zahrali hledej , hledej v plne 5 minutové verzi s fade outem. Tak se slaví svatek lucie na E2.

TÉMA
Se
Václav
Reply to  Václav
21. 3. 2024 08:55

V ranní show dnes slaví 34. narozeniny Evropy 2. Nejstarší komerční rádiová značka u nás?

Last edited 1 rok před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
21. 3. 2024 09:40

Jasné. No a když bych bral v potaz která je dodnes aktivní v souvislosti s narozeninami.

Last edited 1 rok před by Václav
Paul
13. 12. 2023 07:04

Tak Digitální rádio dnes píše, že aukce je „ve 2. fázi ze 4“, oprávnění bude „v lednu nebo v únoru“ … To je jako co prosím? Dle zprávy z 23.10.mělo být do konce roku přiděleno…

Jirkas
Reply to  Paul
13. 12. 2023 19:57

Jako odjakživa se to vše neskutečně táhne a trvá věky.

Jirka
10. 12. 2023 20:29

Tady ta diskuze je teda dobrej pel-mel. Pokud to člověk nerozklikne na konkrétní vlákno, tak to nedává skoro žádnou logiku…

Míra
Reply to  Jirka
10. 12. 2023 21:20

Systém se dá rychle pochopit. No nic. Zase po čase sem něco dám. K prvnímu odkazu asi nic zásadního nemám, jenom by mě zajímalo, jestli si ta současná mladá generace bude dělat (nechávat si kompletně dělat od AI) playlisty i v pětačtyřiceti letech.
https://youtu.be/zFLzcVX-VCM?t=820
Komentář ke druhému videu? Ja osobně si dělám vzorky z několika míst ve skladbě a Spotify, ani nic podobného nepoužívám.
https://www.youtube.com/watch?v=whXg3X8t3bE

Last edited 1 rok před by Míra
HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x