PVo: Jakube, říkal jsem co je obecně nevyřčený ale zřejmě dosti podstatný důvod vysílání v DVB-T, ostatně vysílají ve veřejnoprávním muxu… 23:54 05.05.2025
JM.: Odpovím asi jen na to DVB-T2 – je to prostě technický nesmysl. Čekám, kdy na to dá někdo 106ku aby… 23:00 05.05.2025
Václav: Šeryf jako širší službu označil kulturní bohatství a to je jeden z příkladů , jestli to je třeba pokrývat koncesionářským… 22:24 05.05.2025
Lukáš: Tak to bude možná novinka ale na jejich webu není uvedená ale na webu rádia Blaník stále visí. 20:18 05.05.2025
Petr: Někde jsem tady četl, že prý na webu rádia čas je, tak nevím. Já osobně jsem to nezkoumal, jen jsem… 20:09 05.05.2025
Dnes jsem si všiml, že při dopravních informacích se na Hitrádiu Vysočina zobrazuje v RDS PS tvar:“Doprava“. Je tento jev také i na jiném (Hit)rádiu? Dříve to mělo i Kiss JC.
Jó „Ráchel“ – nezdolný song! V rozhlasovém studiu v Jírovcovce jsem se onehdy v devadesátkách setkal právě s Radkem Divišem. https://youtu.be/ipywFDCkyso
Poslechněte si upoutávku Radia Prostor. Originalitou a výrazem příliš nehýří, hlasy jsou pravděpodobně Markéta Rachmanová a Marian Balata. Nahráno před hodinou z frekvence Jihlava 96,7.
Takto s malými písmeny? Mezera za, nebo před? Zdá se, že to opět bude přejmenováno postupně. Plzeň 98,6, Vary 94,7 a Praha 101,1 jsou pod RTI cz, ale Praha je teď postaru včetně nechvalně proslulé nekvalitní modulace. Jihlava 96,7 a Pardubice/Hradec 99,1 pod firmou Teleko také beze změny.
Španěl s Pavlíčkem mají narozdíl od různých předchozích majitelů jen jedno rádio, tak by tam mohl být trošku větší zájem, navíc jejich herní firma se zabývá také zvukem.
Dnes večer Liberec, Jihlava a Opatovice ještě postaru, takže při pohybu po Kolínsku a Nymbursku se na displeji autorádia střídá minulost s budoucností čili RadioZET/PROSTOR_.
105,6 Olomouc teď ještě RadioZET. Možná proto aby tam aspoň chhvilku bylo, vzpomenu li že se tam nejdyl drzel (možná vracel) sverazny RADIO Z.
Teď o půlnoci jsem neslysel upoutavku na Prostor. Korespondují casy upoutavek s rozmezim kdy bude vysilat Prostor?
105,6 stale RadioZET v 11 hod dnes a místo upoutavky ticho. Je to ticho přímo v redakci aj bbc ws? Co jiného tam v aj běží? Honkong, bangladesh, … Wherether you are with the bbc ?ve čtvrtek v 18 upoutavka byla. No moc času v ol nemaji. Spolehaji na to co pujde slyšet než rds. No jak si rikal casu meli dost a teď… no prostě to je zet/ prostor
Vsechno tady sdilime. Ne jen RDS, upoutavky a ted uz defakto zitrejší nástup vysílání. Vse se tedy netoci jen kolem RDS a tvuj prispevek vyznel dost psycho.
Nebylo to tak myšleno, vnímáme si i termínů a taky mě zajímalo jak přesně upoutavka sedla do bbc vyslani, bez ustrihnuti, že to mohlo byt místo bbc self proma.
první „prostorný“ FB status, zaměření vypadá jako radio Zet: Jiří Kalemba a Chili Ta – to je pondělní Prostor pro dva od 16:00. Vůbec první rozhovor Radia Prostor, jehož hostem bude skvělá kuchařka (mj. známá také z nováckého Masterchefa), hráčka amerického fotbalu a influencerka (to slovo zní strašně, ale taková už je zkrátka doba). Hodina plná koriandru i adrenalinu, to je Prostor pro dva v pondělí 24. července od 16:00. Jiří Kalemba a Chili Ta se těší na slyšenou!
Kolem 4 h. aktivovány webové stránky včetně streamu. Podle nich bude Prostor vysílat Po – Pá ve stejném časovém oknu jako do března Zetko, tedy 6.00 – 18.00 h., jen o víkendu bude začínat o hodinu později než dříve Zet, až od 8.00 do 18.00 h.
Hned první hodinu od 6 si to budou zlehčovat reprizou rozhovoru, jehož premiera je v 16. Hod, tak nevim jestli pro rano je to aktuální a protože dnes v rámci kauzality reprizovat nemohou, hraje hudba. Prvni dve veci starsi mainstream zbirka – mám rád, roxette jooride , ale pak méně znama kim wilde camedia (new wave), mirai ona se smála, imagine dragons thunder, langerova srcotepec, redhoti – take me on another side, pink? stronger, weekend ohrana blinding lights, springs – teď končíme, ježiš: loosing my religion (toho jsem se bal a už je to tady aby byli jako zurnal, takze ztlumuji, x tou reprizu nosniho zpívání ohraneho nedam), když nemůžeš pridej, left ouside alone anastacia nevim proc nemohli Paid my dues. Daniela. Po 7 hod. Sebastian toulavé. Nepřítomnost playlistu zachovává tradici zet. Vypadá to ze je to cz: zahraniční 1:1 , bez pomeru a žánru rikal vladyka ve zprávách „česká a zahranicni“ ale hudebně by klidně mohli říct dogma, předsudky a klišé, vychází to z zet ze převzali. Zpravy vypadá že prvni rani hodinu po hodine. Bez rušení zprávami bbc. Nevim proc před tim na zet dělali pokud nemuseli něco dodržovat. Na stránkách jsou zpravy echo 24, ted ve zprávách si říkali celoplošné. Časové znameni zni stejně jak na Hitradiich.
Prostor určitě bude chtít být lidovější než Zet a nepřekvapivě na to jde opatrnou a konzervativní cestou plnou hudebních dogmat a klišé, tedy zcela zaměnitelným formátem AC s množstvím české produkce. Odlišení od konkurence se bude dít po stránce názorové, proto na webu poznámka „kam ten svět spěje“, proto angažmá Marka Stoniše, oblíbence konzervativní, národovecké a dezinformační scény.
Hudebně, kvůli licenční podmínce 50% obsahu mluveného slova,se toho nedá moc vymyslet….to rádio nelze hudebně specializovat – bude to holt takové dost upovídané rádio.
S lidovostí ovšem zase nekoreluje noční anglické vysílání BBC (dokonce převažující o víkendu).
Třeba časem RRTV nakonec kývne na i na změnu licence když je mimo hlavní majetkové skupiny….
Když jsem si potom pustil Fresh tak hudebně se to vlastně neliší.. taky od Bacha po Vlacha i když jen muzika z posledních let, časové omezení ovšem nepovažuju za nějakou specializaci…
To o RRTV je spíš moje naivita, to se asi nestane – nějak naivně / automaticky furt předpokládám že členové RRTV budou jednat pro-posluchačsky a ne pro-korporátně což se obvykle neděje. Ostatně zákonný rámec v něm se RRTV pohybuje je definovám silně pro-korporátním zákonným rámcem „díky“ Kupkovi a podobným.. (= kdyby nebyl Kupka tak jsou jiní ochotní, co budou jinak pindat o trhu a svobodě)
Bohužel nechápu to zařazení vysílání BBC již za dob Radia Zet . Je to takové divné . Vždyť to snad nikdo neposlouchá a ani v zahraničí jsem neviděl že by nějaké radio vysílalo byť jen v nějakou dobu česky . Tak proč by to mělo být tady takhle . Cpát sem Anglii jako světovou velmoc fakt nechápu .
To je „daň“ za to, že kdysi jistá firma tu lukrativní síť po BBC jaksi získala bez licenčního řízení.
A BBC zase tu síť získala čistě politicky, protože tu na začátku 90. let byla snaha, aby tu BBC vysílala, podobně jako získal RFI svůj kmitočet v Praze.
To je ještě absurdnější relikt těch dob, že máme v Praze lukrativní kmitočet obsazen francouzským vysíláním, které nikdo neposlouchá.
Hrají snad na freshi kombinaci Nohavica, Raduza, imagine dragons? Na Prostoru hraji dost ale i kdyby jen 50%, dá se vyvarovat songu které byly a jsou deno denně reprizovany jinde a nejsou nicim zajímavé a už nic neříkají.
Řekl bych že zveličovaný start je zase krok/krůček k mainstreamu, spíš se spoléhají že posluchač při náhodném ladění se chytne, než aby něčím novým oslovili. Michal R. říká komerčnější Žurnál – naopak zatím můžou posluchače přitáhnout tím, že komerci , reklamy nemají, mluví pomaleji, není to taková nálož jak na žurnálu, ale opakují , některé zprávy pořád jak nejezdí Pavel na Lány a upotávka na rozhovor v 16 hod a její opakování přes den sumárně zabralo víc než rozhovor samotný.
AŤ byl Kovář jaký chtěl plagiátor (neověřoval jsem, znám jen z vyprávění) tak na funkci tazatele zajímavých hostů s zajímavými i aktuálními tématy stačil. To se po dnešku nedá říct že by byla hodnotnější náhrada, že dnešní společnost nejvíc zajímá hráčka amerického fotbalu – jeden dnešní rozhovor, namísto toho že by tam mohl být aktuální host s dotazy posluchačů jak je Pressklub na F1, kde to časově omezují, kdy by Prostor mohl využít že Pressklub má prázdniny. Mohli by tam být hosté, kteří navzdory dřívějším častým návštěvám nyní slyšet skoro nejsou – např . Andor Šandor, čro komentátor Hoffman.
Aktualizace: Zítra má být hostem v 16 hod odborník na hradní protokol tak snad zlepšení ale zbytek dne?
Dále přidávám zamyšlení z FB, posluchači dávám za pravdu že jsem slyšel ještě jeden vtip , kde dnes dopoledne spojovali druhý význam perníku právě s Ústí nad Labem. Posluchač také se zamýšlí že víc oslovit lidi ve městech třeba nástupem předními dveřmi do MHD, ale spíš bych tyto frekvence ponechal sofistikovanějším celospolečenským tématům, v jednom se shodneme – je pravda že srovnávání jak je to s MHD v jiných městech zabere práci, což u privátů jak je vidno dělat takovou stanici je problém. A tedy ptám se proč čro přišel o tyto frekvence? Pamatuji si jak se Fleischmann naparoval že čro je tam nezákonně, ale proč? Nedělal Fleischman to samé, že zakládal další stanici , když už jich měl víc?
Je otázka jestli je tohle v zásadě konečný stav prostoru, nebo bude vývoj ale mohli to připravit už na hotovo, takto můžou odradit. Nebo záměrně pomalu budou přidávat kontroverzní názory?
Dobry den. Je to x-ta zmena, kazda byla uvadena jako, ze uz ted to vyjde. Ted je to tedy uplne jiny vlastnik a predchozi asi nevedel co s tim, i ikdyz se mohl oprit o vydavatelstvi CNC. Tady je asi snaha to propojit s Echo24, mozna i pozdeji s Parlamentnimi listy (stejny vlastnik). Claim i vyzvy k nazorum. Tedy model CNN Prima News, kde se to stavi na protikladech. Vyzvy k interakci, ok. Dostat to k lidem a zapojit je. Takovy ten navrat k interakci Frekvence 1, ktera tam zmizela. Nazory, to na CRo Plus doslo do extremu a ten odklon od proudoveho vysilani je tam znatelny. Takze delat to same, asi bych touto cestou nesel. Pak se nabizi format Impuls a Radiozurnal. A zde se narazi na uskali hudby. A pokud se podivame na obsah. FM jen v krajskych mestech. Online doplnek. Pro me rusivy je prvni otvirak prezidenta a Lany. Rozumim o snaze mit puvodni obsah, ale ja bych to szacel na deni v tech mestech. 4 metropole: Praha, Brno, Ostrava, Plzen. A z toho bych delal otviraky. I lokalni kampane. Hudebne je to jasne. Mestsky posluchac, tedy ne to co hraje Impuls. Ja potrebuji poslouchat vyvazeny mix v hudbe a relevantni info bez politiky. Cilovka nad 30 let. Tento model v sousednim Nemecku splnuji bud radia pro aglomeraci typu Radio Dresden, Radio Leipzig, Radio Chemnitz, ci v zapadni casti radia typu Leverkusen, Dortmund, Essen apod. I zde je siroky playlist a postaveno na mluvenem slove.
Pokud mohu poradit, nedelejte styl mluveneho slova typu Radiozurnal ci Impuls.
Nebo muzete jit cestou francouzske RTL, ktera stoji na mluvenem slove a je ale hlavnim zpravodajskym radiem. To se mi jevi, ze to chcete akcentovat. Jako celoplosne… jenze to neni az tak pravda. Chapu, ze reklamne nechcete byt jako lokalni ci metropolitni radio, ale FM frekvence v danem meste moc velky rozsah nemaji. Jsou navazany jen na to mesto.
Bud zvolite oeientaci na 4 nejvetsi mesta nebo na vsech 14 krajskych mest, pak to ale stavte na lokalnosti tech mest.
Jak vime, predchozi modely byly neuspesne. A trochu to vypada, ze mirite do podobnych vod. Zklamani je i Radio Praha od CRo. To take moc nefunguje a zde je zase velky podil hudby. A regio stanice CRo jsou pro venkov a seniory.
Nebo jeste poznatek. Moderator rekne, ze ted mirime do Usteckeho kraje… a mysli tim pisnicku Teplaky od Nightwork. Jako vtipek lze brat nekde na Evrope 2, ktera se tvari jako centralni radio z Prahy. Ale pokud posluchac z Usti nad Labem (a k tomu se hrde hlasim) tohle slysi, tak zase je to jen invektiva. Obyvatel Usti ma plne zuby toho posmechu ze vsech stran. Pokud chcete byt jako radio i pro Usti, tak prizpusobte lokalni obsah s presahem. Treba zmeny v MHD a nastupovani prednimi dvermi. Muzete to napojit, jak je to v jinych mestech. Jak je to s cernymi pasazery… je to tvrda editorska prace. K tomu se hodi ty nazory. Ta interakce… zvolili jste si tuto narocnou cestu. Ale pokud se na vse zase budete chtit divat optikou studia ze Smichova, tak to budete mit tezke.
Jde mi o kvalitu a styl moderatorskych vstupu… Hitradio North Music to stavi u nas na severu… ujasnete si personu.
Asi to radeji napisu v kostce, ne tak kosate 🙂 Na Prostor jsem se tesil, ale hudebne fakt tragedie. Obsahove jsem dnes narazil na nejake tema drahych listku na lanovky, nebo tak neco. Je to opravdu radio pro jiny typ posluchacstva, nez bylo ZETko. Mozna i proto mluvi moderatori pomaleji, jak pise Vaclav 😀 Ale ted vazne, Kovar se mi libil. Sice treba nekdy neco obslehl. Nevim a nezajima me to. Zato hosty mel zajimave a temata take. Jedine co bych mu mohl vytknout, ze to byl asi jediny moderator, ktery do ziveho vysilani dokazal vnest funeni a chrochtani. Kdo poslouchal, asi postrehl…
Takhle, já jsem rád, že tu bude konzervativnější a řekněme ne tak liberálně laděné zpravodajské rádio. Tím spíš když vidím a slyším, co se bohužel děje s Plusem, kam se čím dál víc infiltrují ultralevičáci v čele s Rychlíkovou a podobnými, kterým asi nestačilo obsadit Wave a míří dál a výš (přesto si Plus dále drží úroveň, ale občas je to fakt zoufalé, hlavně ty podcasty).
Ale hudební stránka Prostoru připomíná dřívější Radiožurnál, kdy byl hudebně hůř vyladěný než dnes (a ani dnes to není žádná sláva) a tak nějak nechápu, na koho tím cílí. Mohou z toho udělat takovou rádiovou obdobu Echa nebo Reflexu apod., kdy se budou odlišovat názory, větší kritikou některých témat, která česká média vidí dost jednostranně a podobně, ale ten hudební výběr dost lidí odradí od poslechu. Člověk, který jde poslouchat zprávy a názory fakt nepotřebuje český popový mainstream.
Že funění a chrochtání 😀 Rychlost mluvy mě vyhovuje, ano lanovky jsem slyšel, čili taková odlehčená témata, třeba i kam se chodíte koupat – tak jestli to mají být ty naše názory?… a někdy až pokleslá témata viz ty vtipy a zas naopak ty seriózní témata.
Ano hudba víme, sice se snaží o rytmus i v tom středoproudu, ale je to co svede Česká kanada, Kroměříž , Jihlava, tedy z hlediska hudby rádia po kterých skoro neštěkne pes
Jediné co snad když je světlejší chvíle tak jednou za hodinu něco zajímavého, např jedna z prvních písniček méně známá Kim Wilde, Horkýže – Refrén jak hovado, Radůza – studený nohy, a nebo jsem tam poznal písničku Tap Tap – Džony Macháček https://www.youtube.com/watch?v=E0TCcQbgDJc tyto věci by se na čro třeba nezahráli a nezahrají , např na Dvojce
Pro J Melína – konzervativnější – ale zas nevyužijí ten nemalý potenciál toho liberálního, aspoň by mohli analyticky třeba jak jste říkal s tím Echem a Reflexem. Jinak by se ty frekvence daly využít i na jiné žánry. Konzervativní zprávy máme již zastoupeny.
Kvůli fb komentáři a taky že si říkali celoplošné jsem se zamýšlel jaké významné oblasti , města jsou schopny pokrýt frekvence mimo krajské města a v jakém okruhu. Já mám zkušenosti, že na D1 zbývají kousky k provázání Brno Jihlava a Brno Olomouc. Jihlava je i Vysočina, sic severní , čili Havl Brod, Žďársko. Na zlínsku je celkem dobrá návaznost na Olomouc Když jsem někde byl na dovolené na severu ČR, naladil jsem . Střední čechy , česká Tabule, dá se? Ivo zmiňoval Ml. Boleslav. Zajímavé že zmiňují od dob Zet Jablonec, musím se podívat kolik má obyvatel. (Ne)výhoda asi je, že nemohou nic dokoordinovat.
Spousta vysílačů Prostoru má poměrně velký dostřel, rozhodně neslouží jen krajským městům. Třeba Praha, Jihlava, „Hradubice“ a Liberec zmíněnou Českou tabuli dobře obsluhují a přes Pardubický a Olomoucký kraj lze v autě poslouchat až do Zlína. U mě doma blízko Kolína vzhledem k výhledu na jih dominuje 96,7, v podobné intenzitě je 99,1, jen trochu hůře 101,1, směrem k dálnici D11 už docela dobře jde i 99,2, na dálnici je dominantní 101,1, která to pálí minimálně k 50. kilometru.
Neměl by někdo pánové prosím m3u rádia? Samo se mi nenačetlo a přes stream Zet nejde. K pc se teď také nedostanu , abych si stáhl z kódu stránky. Děkuji.
Děkuji. Doufal jsem v modernější Radiožurnál, tedy alespoň co se hudby týče. Zde je pro mne Radiožurnál neposlouchatelný. Zet docela ušlo, toto je ovšem, samozřejmě zcela subjektivně, ještě větší hrůza.
Pouze v tuto chvíli ( dovolená), jinak Liberecko. Zde, přesto že bydlím na jižní straně Ještědu, kde je nabídka velmi omezená, neboť kopec většinu vysílání z Liberce odstíní, tak zrovna frekvence Z/Prostor hraje solidně.
Mezi ohranými Mirai a Xindly potěší překvapivé perličky typu J.A.R. – Už mizí pryč je… Hanka nebo Ille – Holka ve tvý skříni, takže alespoň stopově se Prostor liší od zavedených národních konkurentů. Modulace v Praze na 101,1 stále nepěkná.
27.7. – cca v 10:19 nějaká zajímavá písnička Ram pa pa pam – ve stylu reggae – no ale plácnout za to BUTY – Jednou ráno, to už chce odvahu, to už je pro uši fakt trochu šok 🙂
Kde máme ty konzervativní zprávy zastoupeny? Máme tu konzervativnější a „populističtější“ CNN Prima News, ale v rádiu to jaksi chybí. Plus je relativně vyvážený, ale poslední dobou jak jsem psal míří bohužel dost doleva kvůli některým redaktorům a přispěvatelům a určitě není konzervativní. A hudební rádia mají zprávy jako doplněk a ne jako profilaci.
V tomhle směru mi rádio, které bude něco jako CNN Prima nebo Echo24/Reflex dává smysl.
Konzervativní jsem myslel ve smyslu rozhlasu a včera mi to prislo neco mezi rozhlasem a hudebními rádii. Rozhovorů míň oproti Zet. Však to Echo/ Reflex jsem říkal že by mohli ale nevím jestli má cenu 3 věty a písnička.
Ivo – dík za příjmové poznatky propojení praha – jihlava snad funguje, nebo praha – plzeň? Nevěřil jsem ze stačí Hradubice – olomouc.
Tak i tak jsem rad, ze nedoslo k zruseni/pohlceni dalsiho radia a neco noveho tu vzniklo. Z prvniho dne nejde usuzovat budoucnost celeho vysilani. Jak pise Jakub, budme radi i za tuto nabidku. Za rok muze byt radio uplne nekde jinde
Hudebně mě Prostor nijak nezklamal, už jen proto že jsem neměl žádná očekávání že by se mi to mohlo líbit – nepřišlo mi ale horší než třeba když jsem si někdy poslechl F1.
Nebo zrovna ten Fresh hned potom.
Přehled co a jak často hrají nemám protože rádia z CZ éteru poslouchám jen nahodile.
Je to horší než Zet hlavně díky fádní popove české muzice, dyť je to horší než i F1. Raritni songy na Prostor u jednou za hodinu nepomohou. Prostě tu už musi poznat že už ty věci jsou tak ochrane ze to nikomu nic nerika v lepším případě, v horším štve. Dyť to šlo poznat jak se udusil radiožurnál nikdo ho kol roku dva deset nechtel poslouchat, presto že argumentovali že hrajou známé pisnicky pod vedením brodskeho.
Co je horší bych si netroufal posuzovat… uvidí se podle výsledků Radioprojektu jestli zaujme více než Zet… resp. to asi jo ale spíš jestli dokáže za čas dosáhnout aspoň průměr (na pokrytí) i s tím handicapem v podobě kydů v angličtině z BBC..
Prostor – playlist: dnes ráno jsem naladil, už asi hodinu poslouchám a zdá se, že playlist oproti začátku není tolik rozkročený a oproti nedávnu jsem nenarazil na fádní opakování songů, jak je tomu u zbytku mainstreamu. Na Prostoru je hodně méně známého melodického softrocku, např. Muse, Monaco… byť v ránu mají jingl obsahující pár tónů skladby As he Was….
I z hlediska programu jde poznat rozdíl oproti řešení programového schématu konzervativního Vladyky. Zvláštní je, že mi nevadila jejich ranní show, co jiného stejně ráno dát v mainstreamu…. Byla v ní i nevtívaravá pozvánka v rámci vstupu živě od P Lutonského na podcasty (vymírání Evropy, Asie)
Dnes už jsem na Ol. Vysílači 105,6 zaznamenal RDS PROSTOR, byl jsem na Tluste hoře ve Zlíně. V dali byly videt náznaky Olomouce. Tzn správně by mela jit v Olomouci tlustá dobře, ale neni tomu uplne tak. Šlo tam i Metro včetně RDS. Před dvema týdny na D1 u kojetina ještě radio ZET. Tohle trvalo 4 měsíce. Jaká je průměrná doba potřebná na změnu? Tohle by se mohlo hodit příštímu radiu, což není vyloučeno pri neustálém boji prosadit se. Jak dlouho trvala zmena CR 2 na R Dvojka? B yla tam i mezifáze bez R.
Ano, na Jedové proběhla změna. Akorát není patrné, jestli tam náhodou není tvar _PROSTOR. Tímto příspěvkem také oznamuji radostnou novinu, že od teď můžete ke komentářům přidávat obrázky (ikonka vpravo dole).
Mohu potvrdit, že na olomoucké 105,6 jsou „standardní“ data RDS, což v uplynulých letech rozhodně nebylo samozřejmostí: PS PROSTOR_, PTY News, RT JSME…
Fresh rádio na sociální síti zmiňuje, že brzy spustí dálniční kótu Klimkovice (D1-351km) 88.6 FM. Tzn. tato frekvence bude udělena bez licenčního řízení?
Byl to spise takovy nic nerikajici koment, nez oznameni. Cesta ke spusteni muze byt jeste dlouha a trnita. Tipuji podzim. Spise by me zajimaly ty dalsi slibovane koordinace. Tusim Trinecko atd. Jestli se neco dari…
Vkladam kopii komentare:
Ve stádiu schvalování je další frekvence pro Ostravu. Našli jsme ještě další použitelný kmitočet pro Hlučínsko… Takže naladit nás půjde líp a líp na více místech. Jinak to dneska s novým rádiem nejde. Najdete první frekvenci a pak podle potřeby další…
Otazka co to bude, 50W, 100W? Hlucinsko je od Ostravy oddeleno pohorim. Tipuji, ze se bude jednat o nejakou frekvenci, ktera je nejblize vyuzivana smerem na jih. Frekvence v Hlucine bude mit verim vyrazny zasah do Polska, jelikoz tam uz to je sama rovina.
Doplnuji souhrn informaci o jejich planech z komentaru na FB radia Fresh:
88,6 FM – druha frekvence z Klimkovice-Polanka dle planu, doufaji v silu signalu smerem na FM a NJ (zde by nemelo byt zadne ruseni)
XX.X FM – treti neznama slibna frekvence pro hlucinsko, jen se ceka na razitka a RRTV, plan spusteni prelom roku, pokryti Prajzska
XX.X FM – ctvrta neznama frekvence s pokrytim „kolem Trinca“, take se ceka na koordinacni razitka a nasledne RRTV
Kde si moc sanci s FM diky sousedstvi s PL nedavaji, je Bohumin, Orlova, Havirov a Karvina. Zde to berou jako zazrak najit novou frekvenci.
V dalsi vlne, po stabilizaci financni situace radia a posluchacske zakladny, by se zamerili na ostatni lokality byvaleho pokryti Helaxu. Napriklad Bruntal, pripadne Krnov.
Také jsem navečer zasedl k xdrku a zjistil, že to opět nejde, už je mi trapné to sem znovu psat, ale je to divné, to jim to přes den jde a večer z horka zkolabuje? Kdyby to alespon bylo úplně vypnuté, ale i tak je díky monu, uplně čisto kolem 99,7 +-100kHz. Pamatuji doby, kdy Bonton jel tenkrát a oznamoval to ve vysílání od víkendového Zorby (pamatuje si to někdo?) „Na plný kule“ teď jim ty vysílače nějak zkomírají a vůbec dlabou na zvuk sousední E2 v SČ (88 a 107,2)…
Jj, Zorba byl dobrej, jelo to celej vikend do zblbnuti. Vlastnik na to pece, i na tu E2. Neni k tomu co rict. Napr. u Radio United maji super technika a hned vec resi a i odpovi.
Malý zájem rádií Active o zvukovou kvalitu je dobře patrný i na Dance radiu, kde se už asi tři roky citelně liší zvuk Zeleného pruhu 89,0 a Vidoule 102,9.
je pravda, že na 102.9 mi zvuk přijde silnější a víc do sterea oproti 89.
ale přikládal jsem to nejdřív tomu, že mam víc šumu na 102.9, což ale tim tedy podle všeho neni.
Tuto píseň Řek Zorba tenkrát hrálo celý víkend dokola R. Bonton 99,7…. Podobným způsobem na sebe upoutalo pozornost jedno Východočeské rádio (teď si již nepamatuji, zda Profil, nebo Černá hora) kdy se hrálo dokola „Už z hor zní zvon“ v podání K. Gotta.
Vysílalo to tenkrát i v Liberci ještě na 91,3 MHz, později na 90,7 a pražské to asi bylo, ale nejednalo se o pražský Kiss, který už tenkrát byl „98“ jestli se nepletu. Staničním hlasem byl Jakub Saic.
Z archivu radiotv.cz
Adresa: Havelcova 70, Kolín, 280 02
Kiss FM byla středočeská rozhlasová stanice, která patřila do skupiny Kiss rádií. Jde o jednu z nejstarších značek na českém trhu, která vznikla na základech nezávislých stanic v regionech. Zajímavé je, že vysílací studio Kiss FM bylo umístěno v Praze, i když tato stanice svým signálem Prahu vůbec nepokrývala.
Vím, beru to tak že vysílání bylo dostupné jen v okruhu vysílače Kaňk =Kutná Hora=Kolín). Asi proto ta vybraná píseň. Samostatné vysílání (tuším p.Hroch na Radiotv.cz to vysvětloval stylem že co by pro posluchače neudělali) ale moc dlouho nevydrželo, kvůli stížnosti od provozovatele rádia Zlatá Praha, že nedodržují licenci (byla na rozšíření pražského vysílání). Pak frekvenci přesunuli pod Kiss Deltu. To už jsem ale nesledoval, ani pražská ani boleslavská verze mě nezajímala. Zajímavý byl ale přesun dokrývače na 91,1 nejdříve z Poděbrad do Pardubic a nedávno na Hoděšovice ( u Hradce Kr.)
MichalP
10. 7. 2023 14:51
Po delší době se pro Ústí n/L dostala do mezinárodní koordinace „nová“ frekvence 100,2 s plánovaným výkonem 100W bez směrového omezení. Lokace je vysílač Vodafone na 73 km D8.
Je to mimochodem stejná lokace, kam byla zkoordinována aktuálně volná 101,2 pro Dálnici.
Že by nakonec šel do Čas a Čas Rock do zcela neprobádaných míst?
Pokud by to tak opravdu bylo, proč opět na stejné místo? Ústí to pokrývá blbě, větší půlku vůbec.
Vyloženě se nabízí to překoordinovat na hotelový dům Krušnohor, kde má sesterská firma vysílač pro DVB-T mux 24.
Každopádně na další detaily budeme muset počkat na Petra Kružíka, až provede aktualizaci seznamu na webu fmlist.org.
Já mám sice dovču, ale esli chceš, tak Ti to tam přes mobil hodím 😀 Jsou to stejné koordináty a výška AS jako 101.2?!
100.2/101.2 – je to takové celé koncepčně divné, frekvenčně i pokrytím…že.
Ano, obě frekvence mají stejné koordináty i výšku AS. Díky.
O smysluplnosti toho celého netřeba diskutovat, pokrývat pole a louky okolo Ústí… no já nevím, asi je tam nějaký vyšší (ne-)smyl toho celého počinu, který já neumím myšlenkově rozklíčovat.
kdo by takový kmitočet chtěl? Jen ho přeladí, je to jen mírný posun, asi lepší signál? Pokud ji nebudou chtít v budoucnu přesunout z dálnice více do města. Na fmlistu zatím není název rádia, které frekvenci koordinuje.
Stanic, které v Ústí ještě nejsou přítomny je celkem dost. Namátkou Radio 1, Spin, Signál, Color nebo Hey.
Tedy potenciálních kandidátů je více než dost.
Je jasné, že 100,2 je mnohem čistší než 101,2, která se na vyvýšených místech v Ústí slušně bila s E2 na 101,3 z Plzně-Radeč. Samozřejmě to bylo díky nemožně zvolené lokalitě pro vysílač.
Pro Benešovsko to jsou velmi „atraktivní“ programy. Mux se jmenuje DB DAB+. Zajímavé je, že Čas a Čas Rock mají digi licence už od roku 2013 respektive 2014, ale až nyní jsou v DABu.
Nový Pařízkovic DAB multiplex je tak experimentální, že během prvního dne stihl změnit svůj název z DB DAB+ na PD DAB+, upravena byla také identifikace Čas Rocku. V seznamu stanic podle krátkého labelu je nejprve
CAS Rock, poté
RadioCAS, což se podobá
RadioZET.
Chytám na prut u Kolína, zvuk nepěkný. Do středních Čech se trochu vrátil hudební duch Rádia Dálnice.
jak to hraje? jste v dosahu? ja si musím počkat na tropo/es od jihu, půjde to aspon naskenovat, až se mi zase objeví teleko na 8a 😀 dneska mám vyborný příjem od berlína.
Já vím, Heyradio ale nemá dobrý zdroj, takže to leckdy zní všelijak. 🙂 Na 5B mám nejhorší SNR ze všech tří DABových Benešovů. Teleko je o 3 dB lepší a Color o další 3 dB lepší. Čekal jsem příjem více podobný, vše je 1 kW ERP. Směrově to ale může být odlišné.
Ona ta SFNka, kdy dva vysílače míří naproti sobě principelně není úplně to pravé ořechové a SNR může být právě z tohoto důvodu horší. DB = specialisté na SFN sítě. Jejich DVB-T2 síť v Praze je ukázkou pochopení SFN – na anténě se mi perou čtyři velmi podobně silné signály a ve spektru to cvičí s klidně 20 dB propady úrovně (krásně viditelné na water-fall ve spektru ;).
Za jizdy nic moc ba přímo tragedie: Pruhonice, Jesenice, Psáry vypadky na kazdem metru a vic bez signalu nez se signalem, od Jiloveho za jizdy uz ok. Dokonce i doma na teleskop, ale je to test a sladit sfn bude velky orisek. To je podle me problem, proc to tak mizerne hraje a má mizerny dosah.
Existují lidé, co sladili DAB+ SFN za hodinu po flašce vína a od té doby na to nemuseli sahat (kromě výpadků/záseků GPS synchronizace a hraje to všude ideálně a doplňuje se to, ale to je prostě náhoda 🙂
Ta síť je spuštěna z jediného důvodu a to je právě testování SFN a ladění nastavení, takže počítejte, že se to bude měnit a budou si s tím hrát.
Ta síť je spuštěna z jiného jediného důvodu – ukázat, my taky máme, taky umíme. Pokud se do VŘ nepřihlásí nikdo další zatím neočekávaný – například některý infrastrukturník nebo konsorcium mediálních domů, byli by jediní uchazeči bez reálné fungující sítě, což by byl slušný handicap pro potenciální zákazníky. SFNky tu mají všichni řadu let a nikdo z toho nedělal vědu. Jen kolegové z DB/PD nás vždycky u T2 školí, jak se to má dělat. Přitom žádnou rozsáhlou SFN nikde nemají, natož aby byli jakýmkoliv vysílačem mimo ochranný interval … ;).
Honza
9. 7. 2023 23:43
Když už jste tu nakousli téma devadesátek, tak Rádio Jih bude v sobotu 15.7. od podvečera živě vysílat z břeclavského Retro Music Festivalu a mělo by dojít i na přenosy jednotlivých vystoupení (2 Unlimited, Snap. Mr. President, Rednex, Verona).
A to víte odkud ? Nic o tomhle nevím . Navíc na této akci by měl být Martin Hájek , což je moderátor z konkurečního Radia Kiss a ten by měl celou akcí provázet . Stejně jako v červnu v Olomouci .
Michale a v čem by měl být problém? To si opravdu myslíte, že si na rozhlasovém trhu jdeme vyloženě po krku všichni? Martin Hájek je profesionální moderátor, znalec 80s, 90s a milenia, člověk, který si své prožil, zažil a hlavně neskutečná bedna na vše okolo muziky. Tady opravdu není potřeba hrát na to, že on je v dresu jiného rádia.
Jojo
Martina Hájka si pamatuju Ze Zlaté Prahy(dnes Fajn),z Bonton rádia dj(cca rok 2002 nebo 2003) a z Voxu(rok 1999)
je výbornej moderátor a dj,pamětník 80,90s a milénia.
Jj, také ho jiz posloucham od rpvním počátků v radiích..
1994 – 2000 Moderátor rádia ZLATÁ PRAHA
Prime time 10-14
Hitparáda Chlub Charts
Hitparáda Cech Dance Charts – Autor projektu zaměřeného na české žebříčky
Šéf nahrávacího produkčního studia Rádia Zlatá Praha
Aranžér hudební grafiky rádia Zlatá Praha
2000 – 2002 Moderátor rádia VOX
Programový ředitel rádia Vox
Prime time 9-15
Program, hudební dramaturgie rádia
Autor hudební grafiky rádia Vox
1999 – 2001 Moderátor TV 3
Moderátor, autor, režisér a scénárista hitparády Czech Dance Charts
Redaktor kulturního magazínu.
Autor hudební a obrazové grafiky hitparády CZDC
2003 – 2008 Moderátor rádia BONTON později BONTON RÁDIO DJ.
Ranní vysílání
Deejay Time – odpolední show
Autor hudební grafiky rádia Bonton
2008 – Současnost Moderátor rádia KISS ( 2014-2015 programový ředitel),
Konzultant programu rádia KISS
Prime time – 9-13
Diskopříběh – Páteční hudební speciál (moderátor, autor, hudební
dramaturg)
Autor hudební grafiky rádia Kiss
Hudební dramaturg – certifikát programování gSelector Cartmaster
1998 po současnost – Zakladatel studia Digital-Studio dnes PRORECORDS
majitel studia, výroba audio vizuálních děl.
Producent, skladatel, autor textů, aranžér.
Více nežli 1000 nahrávek, téměř 200 vydaných alb.
Klavír, bicí, strunné nástroje.
Zlatá, platinová a multiplatinová ocenění v oblasti hudební producent-aranžér
Recordning, výsledný mix, mastering a další
2018 – po současnost On-line výuka produkčních programů Cubase, Logic,
Pro Tools
Lektor nahrávacího studia PRORECORDS
Nahrávání, zpracovaní zvuku, postprodukce, mix, mástering.
Technologie nahrávání.
2022 – Pedagog – Mezinárodní konzervatoř praha – Rozhlasová praxe
Skvělé vysílání, jen škoda, že byl slyšet nepříjemný „brum“. Naštěstí byl jen, když se hrálo z PC v přestávkách mezi vystoupeními, příště použít filtr. 😉
Ano ano, postřehli jsme, popravdě, toto se nám stalo poprvé, takže jsem hned učinil kroky k prevenci – už máme DI Box a další pojistky pro potlačení brumu.
Dnes jsem si všiml, že při dopravních informacích se na Hitrádiu Vysočina zobrazuje v RDS PS tvar:“Doprava“. Je tento jev také i na jiném (Hit)rádiu? Dříve to mělo i Kiss JC.
Já jsem dnes na 94,3 viděl „DOPRAVA_“. Pražské City ani Černá Hora při dopravě PS nemění.
Rozhovor s někdejší moderátorkou Evropy 2 a Frekvence 1 Bárou Vitvarovou/Lukášovou, dnes PR manažerkou Impulsu. I po letech má stejně příjemný hlas:
A tady je Bára zamlada v roce 1992, hned na začátku videa: https://www.ceskatelevize.cz/porady/126248-privatizace-eteru/
Jó „Ráchel“ – nezdolný song! V rozhlasovém studiu v Jírovcovce jsem se onehdy v devadesátkách setkal právě s Radkem Divišem.
https://youtu.be/ipywFDCkyso
Na Radiu Zet/Prostor už v celou běží upoutávka na nový program.
Tak za 12 dni startuji, tak aspon, ze davaji takto vedet.
Poslechněte si upoutávku Radia Prostor. Originalitou a výrazem příliš nehýří, hlasy jsou pravděpodobně Markéta Rachmanová a Marian Balata. Nahráno před hodinou z frekvence Jihlava 96,7.
Z nějakého důvodu mi to připomíná znělky Černé hory.
To ti pripomina spatne.
Balata byl dříve staničním hlasem Černé Hory.
U nás v Plzni už změnili RDS název stanice na Prostor.
Takto s malými písmeny? Mezera za, nebo před? Zdá se, že to opět bude přejmenováno postupně. Plzeň 98,6, Vary 94,7 a Praha 101,1 jsou pod RTI cz, ale Praha je teď postaru včetně nechvalně proslulé nekvalitní modulace. Jihlava 96,7 a Pardubice/Hradec 99,1 pod firmou Teleko také beze změny.
V Ústí n/L je už také RDS změněné na:
PROSTOR
Mezera je za názvem.
Zde distribuci zajišťuje ČRa.
Zlín taky PROSTOR. Mezera vypadá, že za.
V ČB zatím stále RadioZET, bez RT.
Radiotext Radia Zet byl smazán zhruba v době, kdy skončilo, od té doby je prázdný. Zde je monitoring Jihlavy 96,7: https://pira.cz/monitor/#09670
Já mám na mobilu na 101,3 „=PROSTOR“ -tj. začíná to rovnítkem – zkoušel jsem to ladit 3x, abych vyloučil chybné načtení
Zajímavé, děkuji.
Na 101,3 Brno je nyní už korektní PS PROSTOR_, PTY None.
Předpokládám, že v následujícím týdnu bude přepsáno všech 12 FM vysílačů. Radiotext přítomen?
Já se modlím za tu modulaci na 101.1, ale moc tomu nedávám…
Španěl s Pavlíčkem mají narozdíl od různých předchozích majitelů jen jedno rádio, tak by tam mohl být trošku větší zájem, navíc jejich herní firma se zabývá také zvukem.
RT ano, teď jsem to kontroloval v autě, které jej má a je ve stejné tvaru jako v Ostravě. PTY News. Ve Zlíně je jaký distributor Teleko?
93,9 by měla běžet na železe Petry Volfové (exmajitelka Radia Zlín, stožár si nechala).
PTY je na 105,8 News, nebo jinak?
Ano, je News.
V Ostrave k dnesku taky mame „PROSTOR“. Textova informace znaci:
JSME RADIO PROSTOR. INFORMACE, NAZORY, OSOBNOSTI. PRO KAZDY DEN.
Dnes dopoledne změněno také v Praze na 101,1:
PS: PROSTOR_
RT: JSME RADIO PROSTOR. INFORMACE, NAZORY, OSOBNOSTI. PRO KAZDY DEN.
PTY: News
TP: ano.
Dnes večer Liberec, Jihlava a Opatovice ještě postaru, takže při pohybu po Kolínsku a Nymbursku se na displeji autorádia střídá minulost s budoucností čili RadioZET/PROSTOR_.
105,6 Olomouc teď ještě RadioZET. Možná proto aby tam aspoň chhvilku bylo, vzpomenu li že se tam nejdyl drzel (možná vracel) sverazny RADIO Z.
Teď o půlnoci jsem neslysel upoutavku na Prostor. Korespondují casy upoutavek s rozmezim kdy bude vysilat Prostor?
Minulý týden večer upoutávky nebyly, což by mohlo naznačovat, kdy bude běžet Prostor. Od včerejška je v časech upoutávek jen ticho.
105,6 stale RadioZET v 11 hod dnes a místo upoutavky ticho. Je to ticho přímo v redakci aj bbc ws? Co jiného tam v aj běží? Honkong, bangladesh, … Wherether you are with the bbc ?ve čtvrtek v 18 upoutavka byla. No moc času v ol nemaji. Spolehaji na to co pujde slyšet než rds. No jak si rikal casu meli dost a teď… no prostě to je zet/ prostor
Vaclave klid, od zitra zacne vysilat Prostor a pak mozna budes klidnejsi a vyrovnanejsi.
Jirko, já myslel že tady sdilime kde se meni rds a zda se vysilaji upoutavky.
Vsechno tady sdilime. Ne jen RDS, upoutavky a ted uz defakto zitrejší nástup vysílání. Vse se tedy netoci jen kolem RDS a tvuj prispevek vyznel dost psycho.
Nebylo to tak myšleno, vnímáme si i termínů a taky mě zajímalo jak přesně upoutavka sedla do bbc vyslani, bez ustrihnuti, že to mohlo byt místo bbc self proma.
první „prostorný“ FB status, zaměření vypadá jako radio Zet: Jiří Kalemba a Chili Ta – to je pondělní Prostor pro dva od 16:00. Vůbec první rozhovor Radia Prostor, jehož hostem bude skvělá kuchařka (mj. známá také z nováckého Masterchefa), hráčka amerického fotbalu a influencerka (to slovo zní strašně, ale taková už je zkrátka doba). Hodina plná koriandru i adrenalinu, to je Prostor pro dva v pondělí 24. července od 16:00. Jiří Kalemba a Chili Ta se těší na slyšenou!
web stále stejný úvodní
Super, že už tam nebude podvodník Kovář.
Radio Prostor startuje dnes v 6:00.
Kolem 4 h. aktivovány webové stránky včetně streamu. Podle nich bude Prostor vysílat Po – Pá ve stejném časovém oknu jako do března Zetko, tedy 6.00 – 18.00 h., jen o víkendu bude začínat o hodinu později než dříve Zet, až od 8.00 do 18.00 h.
„Ona se smála a já se zamiloval“.
Ach jo 🙁
Jj, kdyz jsem slysel hudebni vyber, preladil jsem. U Zet bylo fajn, ze jeli jen zahranicni produkci.
A modulace na 101.1 samozrejme otresna.
Hned první hodinu od 6 si to budou zlehčovat reprizou rozhovoru, jehož premiera je v 16. Hod, tak nevim jestli pro rano je to aktuální a protože dnes v rámci kauzality reprizovat nemohou, hraje hudba. Prvni dve veci starsi mainstream zbirka – mám rád, roxette jooride , ale pak méně znama kim wilde camedia (new wave), mirai ona se smála, imagine dragons thunder, langerova srcotepec, redhoti – take me on another side, pink? stronger, weekend ohrana blinding lights, springs – teď končíme, ježiš: loosing my religion (toho jsem se bal a už je to tady aby byli jako zurnal, takze ztlumuji, x tou reprizu nosniho zpívání ohraneho nedam), když nemůžeš pridej, left ouside alone anastacia nevim proc nemohli Paid my dues. Daniela. Po 7 hod. Sebastian toulavé. Nepřítomnost playlistu zachovává tradici zet. Vypadá to ze je to cz: zahraniční 1:1 , bez pomeru a žánru rikal vladyka ve zprávách „česká a zahranicni“ ale hudebně by klidně mohli říct dogma, předsudky a klišé, vychází to z zet ze převzali. Zpravy vypadá že prvni rani hodinu po hodine. Bez rušení zprávami bbc. Nevim proc před tim na zet dělali pokud nemuseli něco dodržovat. Na stránkách jsou zpravy echo 24, ted ve zprávách si říkali celoplošné. Časové znameni zni stejně jak na Hitradiich.
Prostor určitě bude chtít být lidovější než Zet a nepřekvapivě na to jde opatrnou a konzervativní cestou plnou hudebních dogmat a klišé, tedy zcela zaměnitelným formátem AC s množstvím české produkce. Odlišení od konkurence se bude dít po stránce názorové, proto na webu poznámka „kam ten svět spěje“, proto angažmá Marka Stoniše, oblíbence konzervativní, národovecké a dezinformační scény.
Z Radia Zet si nechali jen tři lidi.
Nyní rozbor nákupů v hobymarketech.
Před i po zprávách hrála kapela Oceán (různé songy). Obsluha to zjistila a druhý z nich nemilosrdně stáhla.
Hudebně, kvůli licenční podmínce 50% obsahu mluveného slova,se toho nedá moc vymyslet….to rádio nelze hudebně specializovat – bude to holt takové dost upovídané rádio.
S lidovostí ovšem zase nekoreluje noční anglické vysílání BBC (dokonce převažující o víkendu).
Třeba časem RRTV nakonec kývne na i na změnu licence když je mimo hlavní majetkové skupiny….
Když jsem si potom pustil Fresh tak hudebně se to vlastně neliší.. taky od Bacha po Vlacha i když jen muzika z posledních let, časové omezení ovšem nepovažuju za nějakou specializaci…
To o RRTV je spíš moje naivita, to se asi nestane – nějak naivně / automaticky furt předpokládám že členové RRTV budou jednat pro-posluchačsky a ne pro-korporátně což se obvykle neděje. Ostatně zákonný rámec v něm se RRTV pohybuje je definovám silně pro-korporátním zákonným rámcem „díky“ Kupkovi a podobným.. (= kdyby nebyl Kupka tak jsou jiní ochotní, co budou jinak pindat o trhu a svobodě)
Bohužel nechápu to zařazení vysílání BBC již za dob Radia Zet . Je to takové divné . Vždyť to snad nikdo neposlouchá a ani v zahraničí jsem neviděl že by nějaké radio vysílalo byť jen v nějakou dobu česky . Tak proč by to mělo být tady takhle . Cpát sem Anglii jako světovou velmoc fakt nechápu .
To je „daň“ za to, že kdysi jistá firma tu lukrativní síť po BBC jaksi získala bez licenčního řízení.
A BBC zase tu síť získala čistě politicky, protože tu na začátku 90. let byla snaha, aby tu BBC vysílala, podobně jako získal RFI svůj kmitočet v Praze.
To je ještě absurdnější relikt těch dob, že máme v Praze lukrativní kmitočet obsazen francouzským vysíláním, které nikdo neposlouchá.
vím, že ruzně hledají kličky jak se toho zbavit, ale zatím ty pokusy o větším omezení nevyšli.
Minimálně 8 hodin přebírání vysílání BBC denně je součást licence. Proč nevysílají na maximum 16 hodin denně nevím.
Tak je to takový komerční Radiožurnál
Hrají snad na freshi kombinaci Nohavica, Raduza, imagine dragons? Na Prostoru hraji dost ale i kdyby jen 50%, dá se vyvarovat songu které byly a jsou deno denně reprizovany jinde a nejsou nicim zajímavé a už nic neříkají.
Řekl bych že zveličovaný start je zase krok/krůček k mainstreamu, spíš se spoléhají že posluchač při náhodném ladění se chytne, než aby něčím novým oslovili. Michal R. říká komerčnější Žurnál – naopak zatím můžou posluchače přitáhnout tím, že komerci , reklamy nemají, mluví pomaleji, není to taková nálož jak na žurnálu, ale opakují , některé zprávy pořád jak nejezdí Pavel na Lány a upotávka na rozhovor v 16 hod a její opakování přes den sumárně zabralo víc než rozhovor samotný.
AŤ byl Kovář jaký chtěl plagiátor (neověřoval jsem, znám jen z vyprávění) tak na funkci tazatele zajímavých hostů s zajímavými i aktuálními tématy stačil. To se po dnešku nedá říct že by byla hodnotnější náhrada, že dnešní společnost nejvíc zajímá hráčka amerického fotbalu – jeden dnešní rozhovor, namísto toho že by tam mohl být aktuální host s dotazy posluchačů jak je Pressklub na F1, kde to časově omezují, kdy by Prostor mohl využít že Pressklub má prázdniny. Mohli by tam být hosté, kteří navzdory dřívějším častým návštěvám nyní slyšet skoro nejsou – např . Andor Šandor, čro komentátor Hoffman.
Aktualizace: Zítra má být hostem v 16 hod odborník na hradní protokol tak snad zlepšení ale zbytek dne?
Dále přidávám zamyšlení z FB, posluchači dávám za pravdu že jsem slyšel ještě jeden vtip , kde dnes dopoledne spojovali druhý význam perníku právě s Ústí nad Labem. Posluchač také se zamýšlí že víc oslovit lidi ve městech třeba nástupem předními dveřmi do MHD, ale spíš bych tyto frekvence ponechal sofistikovanějším celospolečenským tématům, v jednom se shodneme – je pravda že srovnávání jak je to s MHD v jiných městech zabere práci, což u privátů jak je vidno dělat takovou stanici je problém. A tedy ptám se proč čro přišel o tyto frekvence? Pamatuji si jak se Fleischmann naparoval že čro je tam nezákonně, ale proč? Nedělal Fleischman to samé, že zakládal další stanici , když už jich měl víc?
Je otázka jestli je tohle v zásadě konečný stav prostoru, nebo bude vývoj ale mohli to připravit už na hotovo, takto můžou odradit. Nebo záměrně pomalu budou přidávat kontroverzní názory?
Samozrejme jsem v ocekvani…
Asi to radeji napisu v kostce, ne tak kosate 🙂 Na Prostor jsem se tesil, ale hudebne fakt tragedie. Obsahove jsem dnes narazil na nejake tema drahych listku na lanovky, nebo tak neco. Je to opravdu radio pro jiny typ posluchacstva, nez bylo ZETko. Mozna i proto mluvi moderatori pomaleji, jak pise Vaclav 😀 Ale ted vazne, Kovar se mi libil. Sice treba nekdy neco obslehl. Nevim a nezajima me to. Zato hosty mel zajimave a temata take. Jedine co bych mu mohl vytknout, ze to byl asi jediny moderator, ktery do ziveho vysilani dokazal vnest funeni a chrochtani. Kdo poslouchal, asi postrehl…
Takhle, já jsem rád, že tu bude konzervativnější a řekněme ne tak liberálně laděné zpravodajské rádio. Tím spíš když vidím a slyším, co se bohužel děje s Plusem, kam se čím dál víc infiltrují ultralevičáci v čele s Rychlíkovou a podobnými, kterým asi nestačilo obsadit Wave a míří dál a výš (přesto si Plus dále drží úroveň, ale občas je to fakt zoufalé, hlavně ty podcasty).
Ale hudební stránka Prostoru připomíná dřívější Radiožurnál, kdy byl hudebně hůř vyladěný než dnes (a ani dnes to není žádná sláva) a tak nějak nechápu, na koho tím cílí. Mohou z toho udělat takovou rádiovou obdobu Echa nebo Reflexu apod., kdy se budou odlišovat názory, větší kritikou některých témat, která česká média vidí dost jednostranně a podobně, ale ten hudební výběr dost lidí odradí od poslechu. Člověk, který jde poslouchat zprávy a názory fakt nepotřebuje český popový mainstream.
A co jste čekal od Prostoru, na co jste se těšil?
Že funění a chrochtání 😀 Rychlost mluvy mě vyhovuje, ano lanovky jsem slyšel, čili taková odlehčená témata, třeba i kam se chodíte koupat – tak jestli to mají být ty naše názory?… a někdy až pokleslá témata viz ty vtipy a zas naopak ty seriózní témata.
Ano hudba víme, sice se snaží o rytmus i v tom středoproudu, ale je to co svede Česká kanada, Kroměříž , Jihlava, tedy z hlediska hudby rádia po kterých skoro neštěkne pes
Jediné co snad když je světlejší chvíle tak jednou za hodinu něco zajímavého, např jedna z prvních písniček méně známá Kim Wilde, Horkýže – Refrén jak hovado, Radůza – studený nohy, a nebo jsem tam poznal písničku Tap Tap – Džony Macháček https://www.youtube.com/watch?v=E0TCcQbgDJc tyto věci by se na čro třeba nezahráli a nezahrají , např na Dvojce
Pro J Melína – konzervativnější – ale zas nevyužijí ten nemalý potenciál toho liberálního, aspoň by mohli analyticky třeba jak jste říkal s tím Echem a Reflexem. Jinak by se ty frekvence daly využít i na jiné žánry. Konzervativní zprávy máme již zastoupeny.
Kvůli fb komentáři a taky že si říkali celoplošné jsem se zamýšlel jaké významné oblasti , města jsou schopny pokrýt frekvence mimo krajské města a v jakém okruhu. Já mám zkušenosti, že na D1 zbývají kousky k provázání Brno Jihlava a Brno Olomouc. Jihlava je i Vysočina, sic severní , čili Havl Brod, Žďársko. Na zlínsku je celkem dobrá návaznost na Olomouc Když jsem někde byl na dovolené na severu ČR, naladil jsem . Střední čechy , česká Tabule, dá se? Ivo zmiňoval Ml. Boleslav. Zajímavé že zmiňují od dob Zet Jablonec, musím se podívat kolik má obyvatel. (Ne)výhoda asi je, že nemohou nic dokoordinovat.
Spousta vysílačů Prostoru má poměrně velký dostřel, rozhodně neslouží jen krajským městům. Třeba Praha, Jihlava, „Hradubice“ a Liberec zmíněnou Českou tabuli dobře obsluhují a přes Pardubický a Olomoucký kraj lze v autě poslouchat až do Zlína. U mě doma blízko Kolína vzhledem k výhledu na jih dominuje 96,7, v podobné intenzitě je 99,1, jen trochu hůře 101,1, směrem k dálnici D11 už docela dobře jde i 99,2, na dálnici je dominantní 101,1, která to pálí minimálně k 50. kilometru.
Toto už neplatí (BBC):
Tady další verze:

Pokud vím, tak Tábor 88,7 byl vždy pod licencí Radia Proglas, ale původně tam byla podmínka přebírat pět hodin denně českou BBC.
A jiné jsou Pardubice/HK.
Ledabylost při produkci vizuálů nemám rád, 105,6 byla a je pouze olomoucká.
Neměl by někdo pánové prosím m3u rádia? Samo se mi nenačetlo a přes stream Zet nejde. K pc se teď také nedostanu , abych si stáhl z kódu stránky. Děkuji.
Tady je link M3U (128 kbps): https://bcast.spmmedia.cz/prostor-mp3.m3u
Děkuji. Doufal jsem v modernější Radiožurnál, tedy alespoň co se hudby týče. Zde je pro mne Radiožurnál neposlouchatelný. Zet docela ušlo, toto je ovšem, samozřejmě zcela subjektivně, ještě větší hrůza.
Podle žádosti o m3u jste mimo dosah fm i přes jeho přesahy? Např do znojma nedosáhne.
Pouze v tuto chvíli ( dovolená), jinak Liberecko. Zde, přesto že bydlím na jižní straně Ještědu, kde je nabídka velmi omezená, neboť kopec většinu vysílání z Liberce odstíní, tak zrovna frekvence Z/Prostor hraje solidně.
Mezi ohranými Mirai a Xindly potěší překvapivé perličky typu J.A.R. – Už mizí pryč je… Hanka nebo Ille – Holka ve tvý skříni, takže alespoň stopově se Prostor liší od zavedených národních konkurentů. Modulace v Praze na 101,1 stále nepěkná.
A při vzpomínce na Sinéad O’Connor zahráli málo známou Fire on Babylon, i to se cení.
Prostor je hudební kočkopes 🙂 Ale to je holt realita.
Moderátoři nejsou špatní, jen mě poněkud ruší jejich míchání spisovné a hovorové češtiny v jedné větě, což zní amatérsky, ale lze to vychytat.
27.7. – cca v 10:19 nějaká zajímavá písnička Ram pa pa pam – ve stylu reggae – no ale plácnout za to BUTY – Jednou ráno, to už chce odvahu, to už je pro uši fakt trochu šok 🙂
Kde máme ty konzervativní zprávy zastoupeny? Máme tu konzervativnější a „populističtější“ CNN Prima News, ale v rádiu to jaksi chybí. Plus je relativně vyvážený, ale poslední dobou jak jsem psal míří bohužel dost doleva kvůli některým redaktorům a přispěvatelům a určitě není konzervativní. A hudební rádia mají zprávy jako doplněk a ne jako profilaci.
V tomhle směru mi rádio, které bude něco jako CNN Prima nebo Echo24/Reflex dává smysl.
Konzervativní jsem myslel ve smyslu rozhlasu a včera mi to prislo neco mezi rozhlasem a hudebními rádii. Rozhovorů míň oproti Zet. Však to Echo/ Reflex jsem říkal že by mohli ale nevím jestli má cenu 3 věty a písnička.
Ivo – dík za příjmové poznatky propojení praha – jihlava snad funguje, nebo praha – plzeň? Nevěřil jsem ze stačí Hradubice – olomouc.
Tak i tak jsem rad, ze nedoslo k zruseni/pohlceni dalsiho radia a neco noveho tu vzniklo. Z prvniho dne nejde usuzovat budoucnost celeho vysilani. Jak pise Jakub, budme radi i za tuto nabidku. Za rok muze byt radio uplne nekde jinde
Trasa Praha – Jihlava – Třebíč pokryta.
Hudebně mě Prostor nijak nezklamal, už jen proto že jsem neměl žádná očekávání že by se mi to mohlo líbit – nepřišlo mi ale horší než třeba když jsem si někdy poslechl F1.
Nebo zrovna ten Fresh hned potom.
Přehled co a jak často hrají nemám protože rádia z CZ éteru poslouchám jen nahodile.
Je to horší než Zet hlavně díky fádní popove české muzice, dyť je to horší než i F1. Raritni songy na Prostor u jednou za hodinu nepomohou. Prostě tu už musi poznat že už ty věci jsou tak ochrane ze to nikomu nic nerika v lepším případě, v horším štve. Dyť to šlo poznat jak se udusil radiožurnál nikdo ho kol roku dva deset nechtel poslouchat, presto že argumentovali že hrajou známé pisnicky pod vedením brodskeho.
Co je horší bych si netroufal posuzovat… uvidí se podle výsledků Radioprojektu jestli zaujme více než Zet… resp. to asi jo ale spíš jestli dokáže za čas dosáhnout aspoň průměr (na pokrytí) i s tím handicapem v podobě kydů v angličtině z BBC..
Prostor – playlist: dnes ráno jsem naladil, už asi hodinu poslouchám a zdá se, že playlist oproti začátku není tolik rozkročený a oproti nedávnu jsem nenarazil na fádní opakování songů, jak je tomu u zbytku mainstreamu. Na Prostoru je hodně méně známého melodického softrocku, např. Muse, Monaco… byť v ránu mají jingl obsahující pár tónů skladby As he Was….
I z hlediska programu jde poznat rozdíl oproti řešení programového schématu konzervativního Vladyky. Zvláštní je, že mi nevadila jejich ranní show, co jiného stejně ráno dát v mainstreamu…. Byla v ní i nevtívaravá pozvánka v rámci vstupu živě od P Lutonského na podcasty (vymírání Evropy, Asie)
Dnes už jsem na Ol. Vysílači 105,6 zaznamenal RDS PROSTOR, byl jsem na Tluste hoře ve Zlíně. V dali byly videt náznaky Olomouce. Tzn správně by mela jit v Olomouci tlustá dobře, ale neni tomu uplne tak. Šlo tam i Metro včetně RDS. Před dvema týdny na D1 u kojetina ještě radio ZET. Tohle trvalo 4 měsíce. Jaká je průměrná doba potřebná na změnu? Tohle by se mohlo hodit příštímu radiu, což není vyloučeno pri neustálém boji prosadit se. Jak dlouho trvala zmena CR 2 na R Dvojka? B yla tam i mezifáze bez R.
Ano, na Jedové proběhla změna. Akorát není patrné, jestli tam náhodou není tvar _PROSTOR. Tímto příspěvkem také oznamuji radostnou novinu, že od teď můžete ke komentářům přidávat obrázky (ikonka vpravo dole).
V ČB Radiotext je dnes opět funkční.
Mohu potvrdit, že na olomoucké 105,6 jsou „standardní“ data RDS, což v uplynulých letech rozhodně nebylo samozřejmostí: PS PROSTOR_, PTY News, RT JSME…
A tady je obrázek:
Fresh rádio na sociální síti zmiňuje, že brzy spustí dálniční kótu Klimkovice (D1-351km) 88.6 FM. Tzn. tato frekvence bude udělena bez licenčního řízení?
Když šly udělit přímo Hodkovice n. M., proč ne Klimkovice? Pro těch 37 posluchačů vypisovat licenčko… 😛
Byl to spise takovy nic nerikajici koment, nez oznameni. Cesta ke spusteni muze byt jeste dlouha a trnita. Tipuji podzim. Spise by me zajimaly ty dalsi slibovane koordinace. Tusim Trinecko atd. Jestli se neco dari…
A tak uz se tam zminili, maji nalezenou frekvenci pro Hlucinsko 🙂
Počkat měla to být frekvence ve směru na Nový Jíčín . Alespoň takto to někdo z teamu Fresh Radia psal v tom komentu na FB .
Jo, je tak. Ta 88.6 plati. A pak cti komentare dale..
Vkladam kopii komentare:
Ve stádiu schvalování je další frekvence pro Ostravu. Našli jsme ještě další použitelný kmitočet pro Hlučínsko… Takže naladit nás půjde líp a líp na více místech. Jinak to dneska s novým rádiem nejde. Najdete první frekvenci a pak podle potřeby další…
že by třetí frekvence? Aby to pak vůbec ufinancovali.
Otazka co to bude, 50W, 100W? Hlucinsko je od Ostravy oddeleno pohorim. Tipuji, ze se bude jednat o nejakou frekvenci, ktera je nejblize vyuzivana smerem na jih. Frekvence v Hlucine bude mit verim vyrazny zasah do Polska, jelikoz tam uz to je sama rovina.
Doplnuji souhrn informaci o jejich planech z komentaru na FB radia Fresh:
88,6 FM – druha frekvence z Klimkovice-Polanka dle planu, doufaji v silu signalu smerem na FM a NJ (zde by nemelo byt zadne ruseni)
XX.X FM – treti neznama slibna frekvence pro hlucinsko, jen se ceka na razitka a RRTV, plan spusteni prelom roku, pokryti Prajzska
XX.X FM – ctvrta neznama frekvence s pokrytim „kolem Trinca“, take se ceka na koordinacni razitka a nasledne RRTV
Kde si moc sanci s FM diky sousedstvi s PL nedavaji, je Bohumin, Orlova, Havirov a Karvina. Zde to berou jako zazrak najit novou frekvenci.
V dalsi vlne, po stabilizaci financni situace radia a posluchacske zakladny, by se zamerili na ostatni lokality byvaleho pokryti Helaxu. Napriklad Bruntal, pripadne Krnov.
to si teda hodně moc věřej.
Frekvence 88.6 bude 50 wattů
Právě teď opět nejde Bonton 99,7, jde jen nosná…. Dance rádio 89,0 hraje
Tak „opět“, minule to byl plánovaný výpadek.
Tak Bonton 99.7 stále mrtev..
Také jsem navečer zasedl k xdrku a zjistil, že to opět nejde, už je mi trapné to sem znovu psat, ale je to divné, to jim to přes den jde a večer z horka zkolabuje? Kdyby to alespon bylo úplně vypnuté, ale i tak je díky monu, uplně čisto kolem 99,7 +-100kHz. Pamatuji doby, kdy Bonton jel tenkrát a oznamoval to ve vysílání od víkendového Zorby (pamatuje si to někdo?) „Na plný kule“ teď jim ty vysílače nějak zkomírají a vůbec dlabou na zvuk sousední E2 v SČ (88 a 107,2)…
Jj, Zorba byl dobrej, jelo to celej vikend do zblbnuti. Vlastnik na to pece, i na tu E2. Neni k tomu co rict. Napr. u Radio United maji super technika a hned vec resi a i odpovi.
Bonton na 99.7 bezi, pak zase nebezi, pak zase bezi. Dokud to nekleke a veky, asi se tim ikdo zabyvat nebude.
Malý zájem rádií Active o zvukovou kvalitu je dobře patrný i na Dance radiu, kde se už asi tři roky citelně liší zvuk Zeleného pruhu 89,0 a Vidoule 102,9.
Konkurence jakbysmet. Rock Radio na 103.7 ma jine zvukove podani a i nizsi hlasitost oproti ostatnim frenkvencim Rock Radia
Po 2 mesicich opraveno.
Tak nový problém 103.7 FM Praha (Rock Radio) nejde RDS.
je pravda, že na 102.9 mi zvuk přijde silnější a víc do sterea oproti 89.
ale přikládal jsem to nejdřív tomu, že mam víc šumu na 102.9, což ale tim tedy podle všeho neni.
102,9 je subjektivně hlasitější, protože má více středů.
Kdo je Zorba?
https://www.youtube.com/watch?v=2AzpHvLWFUM
Co dělal v rádiu?
Tuto píseň Řek Zorba tenkrát hrálo celý víkend dokola R. Bonton 99,7…. Podobným způsobem na sebe upoutalo pozornost jedno Východočeské rádio (teď si již nepamatuji, zda Profil, nebo Černá hora) kdy se hrálo dokola „Už z hor zní zvon“ v podání K. Gotta.
Když Hit Radio Publikum v roce 1999 přecházelo na odlišný formát Kiss Publikum, celý den hrál František Ringo Čech – Já už jdu.
jedno „Východočeské rádio“ bylo při zahájení Kolínské rádio Kiss FM
Jedno „Kolínské“ rádio Kiss FM bylo ve skutečnosti pražské. V Kolíně na Havelcově byla jen pobočka obchodu.
Vysílalo to tenkrát i v Liberci ještě na 91,3 MHz, později na 90,7 a pražské to asi bylo, ale nejednalo se o pražský Kiss, který už tenkrát byl „98“ jestli se nepletu. Staničním hlasem byl Jakub Saic.
Z archivu radiotv.cz
Adresa: Havelcova 70, Kolín, 280 02
Kiss FM byla středočeská rozhlasová stanice, která patřila do skupiny Kiss rádií. Jde o jednu z nejstarších značek na českém trhu, která vznikla na základech nezávislých stanic v regionech. Zajímavé je, že vysílací studio Kiss FM bylo umístěno v Praze, i když tato stanice svým signálem Prahu vůbec nepokrývala.
Vím, beru to tak že vysílání bylo dostupné jen v okruhu vysílače Kaňk =Kutná Hora=Kolín). Asi proto ta vybraná píseň. Samostatné vysílání (tuším p.Hroch na Radiotv.cz to vysvětloval stylem že co by pro posluchače neudělali) ale moc dlouho nevydrželo, kvůli stížnosti od provozovatele rádia Zlatá Praha, že nedodržují licenci (byla na rozšíření pražského vysílání). Pak frekvenci přesunuli pod Kiss Deltu. To už jsem ale nesledoval, ani pražská ani boleslavská verze mě nezajímala. Zajímavý byl ale přesun dokrývače na 91,1 nejdříve z Poděbrad do Pardubic a nedávno na Hoděšovice ( u Hradce Kr.)
Po delší době se pro Ústí n/L dostala do mezinárodní koordinace „nová“ frekvence 100,2 s plánovaným výkonem 100W bez směrového omezení. Lokace je vysílač Vodafone na 73 km D8.
Je to mimochodem stejná lokace, kam byla zkoordinována aktuálně volná 101,2 pro Dálnici.
Že by nakonec šel do Čas a Čas Rock do zcela neprobádaných míst?
Pokud by to tak opravdu bylo, proč opět na stejné místo? Ústí to pokrývá blbě, větší půlku vůbec.
Vyloženě se nabízí to překoordinovat na hotelový dům Krušnohor, kde má sesterská firma vysílač pro DVB-T mux 24.
Každopádně na další detaily budeme muset počkat na Petra Kružíka, až provede aktualizaci seznamu na webu fmlist.org.
Já mám sice dovču, ale esli chceš, tak Ti to tam přes mobil hodím 😀 Jsou to stejné koordináty a výška AS jako 101.2?!
100.2/101.2 – je to takové celé koncepčně divné, frekvenčně i pokrytím…že.
Ano, obě frekvence mají stejné koordináty i výšku AS. Díky.
O smysluplnosti toho celého netřeba diskutovat, pokrývat pole a louky okolo Ústí… no já nevím, asi je tam nějaký vyšší (ne-)smyl toho celého počinu, který já neumím myšlenkově rozklíčovat.
kdo by takový kmitočet chtěl? Jen ho přeladí, je to jen mírný posun, asi lepší signál? Pokud ji nebudou chtít v budoucnu přesunout z dálnice více do města. Na fmlistu zatím není název rádia, které frekvenci koordinuje.
Stanic, které v Ústí ještě nejsou přítomny je celkem dost. Namátkou Radio 1, Spin, Signál, Color nebo Hey.
Tedy potenciálních kandidátů je více než dost.
Je jasné, že 100,2 je mnohem čistší než 101,2, která se na vyvýšených místech v Ústí slušně bila s E2 na 101,3 z Plzně-Radeč. Samozřejmě to bylo díky nemožně zvolené lokalitě pro vysílač.
Frekvence je to dobrá, ale ta kóta mi prostě absolutně nedává smysl. Takhle to bude spíš vysílač pro Teplice než pro Ústí…
Tak už je spuštěno z lokalit Kozmice a Buchov. Čas a Čas Rock s 96 kbit/s. Zvuk na tento datový tok poměrně hrozný. Snad na tom ještě zapracují.
Pro Benešovsko to jsou velmi „atraktivní“ programy. Mux se jmenuje DB DAB+. Zajímavé je, že Čas a Čas Rock mají digi licence už od roku 2013 respektive 2014, ale až nyní jsou v DABu.
Důvod byl jednoduchý: neexistence celoplošné sítě DAB+, což trvá dosud. K dispozici je pouze celoplošná DVB-T2 síť, proto nejprve tam.
Nový Pařízkovic DAB multiplex je tak experimentální, že během prvního dne stihl změnit svůj název z DB DAB+ na PD DAB+, upravena byla také identifikace Čas Rocku. V seznamu stanic podle krátkého labelu je nejprve
CAS Rock, poté
RadioCAS, což se podobá
RadioZET.
Chytám na prut u Kolína, zvuk nepěkný. Do středních Čech se trochu vrátil hudební duch Rádia Dálnice.
Asi to bude hodně těsné demo multiplexeru, když se nedá změnit slideshow ani text u stanice … 😉
jak to hraje? jste v dosahu? ja si musím počkat na tropo/es od jihu, půjde to aspon naskenovat, až se mi zase objeví teleko na 8a 😀 dneska mám vyborný příjem od berlína.
Jak jsem psal výše – nic moc zvuk, RTIcz a Color DAB+ mají hrají lépe. Ale je to test, tak jim dávám čas to doladit.
No, treba HEYRadio (Color DAB+) na svuj datovy tok taky nezni moc dobre. Ale presne tak, je to test, takze uvidime.
Já vím, Heyradio ale nemá dobrý zdroj, takže to leckdy zní všelijak. 🙂 Na 5B mám nejhorší SNR ze všech tří DABových Benešovů. Teleko je o 3 dB lepší a Color o další 3 dB lepší. Čekal jsem příjem více podobný, vše je 1 kW ERP. Směrově to ale může být odlišné.
V Jihlavě nic. Ani ťuk. Signál bude hodně slabý, když pokrývá jen Benešov a okolí.
Ona ta SFNka, kdy dva vysílače míří naproti sobě principelně není úplně to pravé ořechové a SNR může být právě z tohoto důvodu horší. DB = specialisté na SFN sítě. Jejich DVB-T2 síť v Praze je ukázkou pochopení SFN – na anténě se mi perou čtyři velmi podobně silné signály a ve spektru to cvičí s klidně 20 dB propady úrovně (krásně viditelné na water-fall ve spektru ;).
Za jizdy nic moc ba přímo tragedie: Pruhonice, Jesenice, Psáry vypadky na kazdem metru a vic bez signalu nez se signalem, od Jiloveho za jizdy uz ok. Dokonce i doma na teleskop, ale je to test a sladit sfn bude velky orisek. To je podle me problem, proc to tak mizerne hraje a má mizerny dosah.
Existují lidé, co sladili DAB+ SFN za hodinu po flašce vína a od té doby na to nemuseli sahat (kromě výpadků/záseků GPS synchronizace a hraje to všude ideálně a doplňuje se to, ale to je prostě náhoda 🙂
Ta síť je spuštěna z jediného důvodu a to je právě testování SFN a ladění nastavení, takže počítejte, že se to bude měnit a budou si s tím hrát.
Ano Color DAB+ mux umí a jsou tam taky odborníci. 🙂
Je mě to jasné, ty vysílače jsou opravdu blízko a bude to hraního kopec.
Ta síť je spuštěna z jiného jediného důvodu – ukázat, my taky máme, taky umíme. Pokud se do VŘ nepřihlásí nikdo další zatím neočekávaný – například některý infrastrukturník nebo konsorcium mediálních domů, byli by jediní uchazeči bez reálné fungující sítě, což by byl slušný handicap pro potenciální zákazníky. SFNky tu mají všichni řadu let a nikdo z toho nedělal vědu. Jen kolegové z DB/PD nás vždycky u T2 školí, jak se to má dělat. Přitom žádnou rozsáhlou SFN nikde nemají, natož aby byli jakýmkoliv vysílačem mimo ochranný interval … ;).
Když už jste tu nakousli téma devadesátek, tak Rádio Jih bude v sobotu 15.7. od podvečera živě vysílat z břeclavského Retro Music Festivalu a mělo by dojít i na přenosy jednotlivých vystoupení (2 Unlimited, Snap. Mr. President, Rednex, Verona).
A to víte odkud ? Nic o tomhle nevím . Navíc na této akci by měl být Martin Hájek , což je moderátor z konkurečního Radia Kiss a ten by měl celou akcí provázet . Stejně jako v červnu v Olomouci .
Michale a v čem by měl být problém? To si opravdu myslíte, že si na rozhlasovém trhu jdeme vyloženě po krku všichni? Martin Hájek je profesionální moderátor, znalec 80s, 90s a milenia, člověk, který si své prožil, zažil a hlavně neskutečná bedna na vše okolo muziky. Tady opravdu není potřeba hrát na to, že on je v dresu jiného rádia.
Jojo
Martina Hájka si pamatuju Ze Zlaté Prahy(dnes Fajn),z Bonton rádia dj(cca rok 2002 nebo 2003) a z Voxu(rok 1999)
je výbornej moderátor a dj,pamětník 80,90s a milénia.
Jj, také ho jiz posloucham od rpvním počátků v radiích..
1994 – 2000 Moderátor rádia ZLATÁ PRAHA
Prime time 10-14
Hitparáda Chlub Charts
Hitparáda Cech Dance Charts – Autor projektu zaměřeného na české žebříčky
Šéf nahrávacího produkčního studia Rádia Zlatá Praha
Aranžér hudební grafiky rádia Zlatá Praha
2000 – 2002 Moderátor rádia VOX
Programový ředitel rádia Vox
Prime time 9-15
Program, hudební dramaturgie rádia
Autor hudební grafiky rádia Vox
1999 – 2001 Moderátor TV 3
Moderátor, autor, režisér a scénárista hitparády Czech Dance Charts
Redaktor kulturního magazínu.
Autor hudební a obrazové grafiky hitparády CZDC
2003 – 2008 Moderátor rádia BONTON později BONTON RÁDIO DJ.
Ranní vysílání
Deejay Time – odpolední show
Autor hudební grafiky rádia Bonton
2008 – Současnost Moderátor rádia KISS ( 2014-2015 programový ředitel),
Konzultant programu rádia KISS
Prime time – 9-13
Diskopříběh – Páteční hudební speciál (moderátor, autor, hudební
dramaturg)
Autor hudební grafiky rádia Kiss
Hudební dramaturg – certifikát programování gSelector Cartmaster
1998 po současnost – Zakladatel studia Digital-Studio dnes PRORECORDS
majitel studia, výroba audio vizuálních děl.
Producent, skladatel, autor textů, aranžér.
Více nežli 1000 nahrávek, téměř 200 vydaných alb.
Klavír, bicí, strunné nástroje.
Zlatá, platinová a multiplatinová ocenění v oblasti hudební producent-aranžér
Recordning, výsledný mix, mastering a další
2018 – po současnost On-line výuka produkčních programů Cubase, Logic,
Pro Tools
Lektor nahrávacího studia PRORECORDS
Nahrávání, zpracovaní zvuku, postprodukce, mix, mástering.
Technologie nahrávání.
2022 – Pedagog – Mezinárodní konzervatoř praha – Rozhlasová praxe
Přesně tak👍
Skvělé vysílání, jen škoda, že byl slyšet nepříjemný „brum“. Naštěstí byl jen, když se hrálo z PC v přestávkách mezi vystoupeními, příště použít filtr. 😉
Ano ano, postřehli jsme, popravdě, toto se nám stalo poprvé, takže jsem hned učinil kroky k prevenci – už máme DI Box a další pojistky pro potlačení brumu.