Nejnovější komentáře

  • Marcello: No, hlevně, aby to vydrželo další roky a nedopadlo to jako s rádiem Rubi. Jste jedni z posledních…..
    12:25 07.05.2025
  • Marek: Děkujeme
    09:30 07.05.2025
  • Oviradio.cz: Dnes má 3 roky Radio Metropole a 33 let Radio Haná. Spolu s Radiem Haná SkyRock (17 let) poslední ryze…
    08:20 07.05.2025
  • Jirkas: Ten hřebíček mu dávají provozovatelé mux ve spojení s vysílateli.
    22:30 06.05.2025
  • Honza K.: I to AM netrhá tolik uši jako DAB v případě Českého Impulsu. Toto je hřebíček do rakve této technologii…
    22:10 06.05.2025
  • Jirkas: Přesně, pecka.
    21:18 06.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Hony
17. 4. 2023 07:53

Country rádio koordinuje nový kmitočet pro Jesenici u Rakovníka na 98,5Mhz 100w

Petr
Reply to  Hony
17. 4. 2023 15:01

No to jsem přímo šťasten :-(… Určitě to nebylo tak nutný pro Country rádio. At mi nikdo neříká, že tam byla díra v příjmu. Co z Berouna, Chomutova, Prahy? To vše musí být pro lidi, kteří bydlí v bunkrech, či sklepích a chytat to čistě na radiobudíku s drátkem?……. Vzpomínám si, že spuštěním sesterského Beatu na 105,7 se totálně zrušila možnost v Severních Čechách (Chomutovsko, Mostecko) poslechu Jizery, nyní Signálu z M.B. na stejné frekvenci. Takže 98,5 zaruší už tak mizerný poslech Dvojky na 98,6 z ÚL na Mostecku….Kdyby to dali alespon tomu Signálu, nebo něco udělali s 105,7, dát to jinam…. Ne, tady už se koordinují vysílače 65km od sebe 0,1Mhz… Kdy tohle někdo zastaví???

PPK, jidxc
Reply to  Petr
17. 4. 2023 15:45

Hlavně už je to měsíc stará informace a řešilo se to i zde 🙂 Country tam právě má díru jak krawa a bude tímto hezky zacelena. Frekvence je krásně čistá a zcela vhodná, a jasně, vždy se najde někdo kdo zas bude prskat. Mírně zarušený vycházel kmitočet Plzeň 98.6 (a na něj bude omezení AS) nikoliv Ústí 98.6. Které ani na Mostecku nemá intenzitu, od toho je vysílač Chomutov/Jedlová s 10kW. Teďky vám zanikne a z databáze se vyhodí asi 30 vysílačů Dálnice včetně takových nesmyslů jako Průhonice, Jažlovice či Řehlovice které jen rušily. To je pozitivum.

Petr
Reply to  PPK, jidxc
17. 4. 2023 17:49

Prosím nesnažte se mi vnutit Jedlak v Mostě, když nevíte situaci, jak to v Mostě vypadá. Vždy tam byl problém s dosahem, je to za kopcem ve stínu, vždy tam šla Praha, než Chomutov, tohle po dlouhé době pochopil p. Petrik z Rádia Most, který kdysi z Jedláku 1kW na 90,6 vysílal, že je to k ničemu a Jedlák opustil…. Projeďte se po Mostě autem a bude Vám to jasné, zda Vám něco bude hrát z Jedláku, vždy je lepší příjem z Krašova, nebo Ústí… v Mostě hraje Rakovník jak kráva, kdežto 1kW Stříbrníky na 98,6 zas tolik ne…..a kdybych se rozkrájel, 94,2 je mi k ničemu…..

PPK, jidxc
Reply to  Petr
17. 4. 2023 21:39

Ok, beru v potaz, Petře. Stále tam má ČRo Dvojka minimálně další 3 vysoko výkonové vysílače, Krašovem počínaje, kde 98.6 je prostě určená pro Ústí a Teplice, v Mostě už je její signál roven či nižší 30dBuV.

Václav
Reply to  Petr
17. 4. 2023 22:19

Sám jste řekl Krašov, tak na něm vysílá i Dvojka, je to 101,7

Holt to tak bývá že se někdo tady ozve proti jednomu vysílači mezi Prahou a Vary pro specifickou stanici. Ale 2x hitradio v Mostě neřeší.

Last edited 2 let před by Václav
Petr
Reply to  Václav
18. 4. 2023 00:21

Václave ja vím moc dobře, na jaké frekvenci je Dvojka a proti dublům Media Bohemia tu jasně několikrát píšu, Škoda, že jsi nepochopil, ten princip. Proč musíme mít v Mostě rušený blízký vysílač z Ústí, Jedlák je ve stínu a musíme se spokojit s Krašovem, který je od nás nejdál a také není 100%. Škoda, že někdo, kdo poukazuje na možnost přijmu Jedláku, neví, že Jedlák je v 80% v Mostě nemožný, ale hlavně koordinuje další a další frekvence, které se budou rušit navzájem. Ještě před pár lety byl takto blízkých vysílačů odstup, alespoň 0,2Mhz, kdy se dočkáme vysílačů s 0,05Mhz??? Víš od stolu se to plánuje. Ale skutečnost je jiná…..Víš např, že kdysi byl v Mostě příjem na kus drátu pražských stanic? Jenže tady se kdysi v r.2007 začalo sekat do Bontonu (99,6 Hitrádio), do Rádia 1 (92 Fajn) do Čro1 z Votic (93,0 Beat)… Později dokonce i do stanic se Žižkova……Kdysi šel Žižkov po celých Severních Čechách třeba 92,6 a dnes? Zrovna by to vyřešilo nemožnost příjmu Plusu v Chomutově a Mostě………..Někde mám nahraný výpadek Mosteckých rušiček, jak na kus drátu hraje Rádio1-Bonton-i kdysi Delta–…..Když už 50W by pro Most tehdy stačilo, ne tady se musí rušit i do sousedních okresů s 200W a 400W….Já do toho Rakovníku snad pojedu udělat scan… dokážu nesmyslnost této koordinace…. Víš Václave, zastáváš se koordinace pro Country, ale ticho je tu jak po pěšině z koordinace 106,6 Hodkovice pro Hitrádio Contact….Taková „řečnická“ kdo to koordinuje???Není to náhodou ten, kdo netuší jaká je praxe příjmu třeba toho Jedláku v Mostě?……Mohlo se něco řešit dávno s dublama. Mohlo se dávno prohlásit pásmo FM za uzavřené a třeba by se tak více tlačilo na legislativu a rozdělit spravedlivě dubly… Jen chtít…. Jenže, zde je byznys s vyhledáváním dalších frekvencí – ber kde ber….

Míra
Reply to  Petr
18. 4. 2023 06:39

Kdyby platila v Evropě přísnější ochrana FM kmitočtů, mohla se vysílat druhá vrstva v rámci FMeXtra.
Takhle ani nevyužijeme příjmové vlastnosti autorádií.

Last edited 2 let před by Míra
PPK, jidxc
Reply to  Petr
18. 4. 2023 07:06

V tomhle se zkrátka neshodneme a je to dobře. Prostě každý máme jiný názor. Hodnota pod 20dBuV u mě není příjem na kus drátu a už vůbec né příjem zaručený. Nelze dlít v roce 1993, je rok 2023. Je výrazně větší programová nabídka v místě. Typicky moje Jihlava. Normy jsou stále stejné, jen je vyšší využití spektra. Co se nevyužívá a nevyvíjí tak krní a zaniká. Hodkovice se probíraly, a vs doubly v LIB a JAB se mi taky nelíbí…

Hony
Reply to  PPK, jidxc
18. 4. 2023 07:57

Mě by zajímalo jak to bude hrát v centru Rakovníka kde krom Relaxu,Faunu,Regionu nic jiného nehraje Beat tam z Jesenic ani nechytam tak by mě zajímalo Country

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Hony
18. 4. 2023 14:10

Podle fotek z mapy.cz dipól na stožáru/rozhledně míří cca na severozápad a opačným směrem je v cestě signálu ocelová konstrukce, která způsobí značný útlum (pro Beat je předepsáno -6dB). Pokud tam pro Country nepřidají další dipól mířící na jihovýchod (což ani nepředpokládám), nebo to celé neudělají jinak, bude pokrytí Rakovníka zhruba stejné.

https://mapy.cz/s/fazesabofu

Last edited 2 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
jouda
Reply to  Petr
17. 4. 2023 15:48

Zrovna Rakovnicko je pro Country dost děravé, nejbližší vysílače jsou 40 km a to samé prskavky s pár Watty, které i vlivem terénu nijak moc daleko nedosáhnou.

David Pražák
Reply to  jouda
17. 4. 2023 23:09

Tak já už poslední dobou poslouchám rádio na cestách už na datech. Nebaví mě už neustále mačkat tlačítka na přenosném rádiu. Nedávno jsem jel autobusem do Prahy a zpět a v Regiojettu jsem vytáhl rádio a vysunul jsem pětidílnou anténu. Lidi na mě koukali, co to vytahuji v autobuse. Všichni koukali na dotykové obrazovky asi na film a já jediný jsem šermoval s anténou v autobuse. Naštěstí jsem nikomu nevypíchl oči. To ještě vysílalo Rádio Dálnice. Zjišťoval jsem, které kmitočty ještě běží. Je fakt, že autobusy mají rušičky, které ruší příjem FM. Mají tam připojenou wifi, tak dochází k menšímu rušení.

jouda
Reply to  David Pražák
18. 4. 2023 10:53

Obsahově mi poslech rádia prakticky už asi 20 let nic nenabízí. Nemám rád rádoby vtipné řeči moderátorů a stupidní reklamy. Takže si vyberu buď z vlastní hudební databáze nebo si pustím specializovaný stream bez zbytečných řečí a reklam z netu.

Míra
Reply to  jouda
18. 4. 2023 11:18

Bohužel, bez reklam snad nevysílá ani ZUN. Mě spíš vadí, že sdělení (banány za 20) se opakuje 6x během 30s spotu. Celkově pestrost reklamních bloků je bídná.
Mám rád jingly na R1, líbí se mi zvukový obal ZUNu.
Myslím, že aby se nám „lépe bylo“, musíme si zachovat špetku nekorektnosti. Přílišná sterilita v tomto ohledu nás zabíjí.

Last edited 2 let před by Míra
Václav
Reply to  David Pražák
18. 4. 2023 11:35

Tak to je pomalu hrdinský historický čin v dnešní době. Co si měl za přijmač? S takovou anténou jsem byl v 2006 ve vlaku Brno – Budějovice – Vyšší Brod, když jsme jeli na vltavu; tenkrát bylo o trochu míň divnější, z party ptali se co ladím. I pokud anténa nebyla zlomená jsem ji předělal na drát, i z toho důvodu co píšeš je praktičtější, i kámoš tam myslím špatně doporučoval aby byla v délce vlny místo 1,5 m, tak poloviční. Přijmač byl nějaká čína Naiwa, citlivost nebyla marná, ale pokud mi není jedno co poslouchám , tak dost těžko si vystačíš s tlačítky reset a scan. Měl si to taky tak? To vše bylo vyřešeno s příchodem mobilů s FM a díky tomu jsem se takto na cestach FM uplně nevzdal, zvlášť když dle recenze Iva jsem pořídil citlivý P8nebo 9 lite od Huawei.
Dat moc nemám, navíc mě přijde že se to taky seklo, což byl neméně pracný problém něco zas naladit. Avšak nebylo špatné jet přes wifi dopravce ale i poslech přes data šťaví baterku víc než FM.

Last edited 2 let před by Václav
David Pražák
Reply to  Václav
18. 4. 2023 13:40

Vzal jsem si s sebou Gogen DAB 500BTC, který má pětidílnou anténu. Je dlouhá. Chtěl jsem otestovat DAB v Praze a na dálnici D1. Pak jsem zkoumal vysílače Dálnice, které ještě jely. Já mám 3 giga dat. Rádio poslouchám s datovým tokem 32AAC, nebo 64AAC, aby mi to nesežralo data. Na dálnici před Prahou jsem často mačkal tlačítko scan, abych zkoumal, co lze na D1 v Dabu naladit. Multiplex Českého rozhlasu je krásně pokrytý po celé dálnici. Naopak třeba takový Signál radio v Dabu padá ještě u okruhu kolem Pruhonic. Multiplex Color na D1 taky nic moc. Očekával jsem lepší pokrytí až do Humpolce. Nedal jsem ho ani u Větrnného Jeníkova, kde je nejvyšší bod na dálnici. Raději jsem seděl v autobuse u okna, abych nešermoval s anténou kolem uličky. Je fakt, že autobusy od Regiojettu a Flixbusu mají wifinu, která ruší příjem FM a DAB+. Možná, pokud by vypnuli wifinu, tak bude příjem v autobuse lepší.

Václav
Reply to  David Pražák
18. 4. 2023 13:46

a jaká byla citlivost a selektivita FM na tomto přijímači?

David Pražák
Reply to  Václav
18. 4. 2023 15:08

Dobrá. Dánice hrála dobře. Škoda, že se to nepřelaďovalo automaticky na jinou frekvenci, jako v autě, ale ladil jsem to ručně. Dneska už je to minulostí. Vzal jsem si sluchátka na uši, abych nikoho nerušil. Už se těším, až se svezu z Jihlavy do Plzně v létě přes Prahu. Bude mě zajímat, jak hraje multiplex RTI cz z Prahy do Plzně na D5.

Jirkas
Reply to  David Pražák
18. 4. 2023 21:00

Příště by to chtělo něco lepšího a ne takovou křusnu.

David Pražák
Reply to  Jirkas
18. 4. 2023 22:02

Věž si s externí anténou do autobusu určitě nevezmu. To bych se musel projet s někým, kdo má v autě kvalitní rádio s Dabem a parádní anténou. Vzhledem k tomu, že nemůžu řídit, tak musím jezdit veřejnou dopravou a brát si křusnu, jak říkáte.

Jirkas
Reply to  David Pražák
19. 4. 2023 19:38

Ano, Gogen DAB 500BTC je hrozná vykopávka se zoufalou citlivostí.

Jiří
Reply to  Jirkas
19. 4. 2023 20:55

Za sebe mohu doporučit DUAL DAB 4C.Je velikostí tak akorát na cesty.Napájení šesti tužkovými bateriemi,tedy žádná závislost na vestavěném akku.Display ukazuje jak grafiku stanice,tak solidně i fotky.Citlivost mě překvapila i když jsem ve vnitrozemí,tak načetl Německé multiplexy(samozřejmě na kopci).
Jako mínus je čitelnost display venku ve slunečném dni.

PVo
Reply to  Jiří
19. 4. 2023 22:26

řekl bych že „vestavěné akku“ se vyplatí víc než furt kupovat tužkové baterie..

David Pražák
Reply to  PVo
20. 4. 2023 10:03

Rádio se šesti tužkovými baterky bych si nekoupil. Nebaví mě tahat s sebou nabíječku. Tohle připojím na powerbanku a je klid.

Míra
Reply to  David Pražák
20. 4. 2023 10:23

Vzhledem k el. spotřebě DAB přijímačů a ceně alkalických AA článků bych volil model s vestavěným akumulátorem + možností napájení z PB.
Spotřebou by se měli zabývat výrobci přijįmačů a čipů. Jednou z možností by bylo vypnutí displeje, ale určitě by se našel i další prostor.

MichalP
Reply to  Míra
20. 4. 2023 10:34

Souhlas. Jednoznačně model s vestavěným akumulátorem.
Ještě bych to „lehce“ zpřenil na:
Model s vestavěným a SNADNO VYMĚNITELNÝM akumulátorem.

Míra
Reply to  MichalP
20. 4. 2023 11:00

To by bylo ideální.

David Pražák
Reply to  Míra
20. 4. 2023 11:46

Vím o dvou modelech, které mají vyměnitelnou baterku. Jsou to přijímače, do kterých patří nokiácká baterka. Pak jsou to Boschácké přijímače, které mají speciální vyměnitelné baterky. Jsou to přijímače od Oravy, jeden od Sencoru. O kapesním rádiu Technisat RDR se raději nebudu vyjadřovat. To je ten přijímač, který má anténu v poutku. Jeden s vestavěnou baterkou je přijímač od Sony, ale ten se v Česku neprodává. Pouze se tu prodává model Sony XDRS 41, který je napájen čtyřmi tužkovými bateriemi.

Jiří
Reply to  Míra
20. 4. 2023 15:36

Souhlasím spotřeba DAB+ přijímačů je na rádio dost velká i 10x víc než má analogové FM rádio.V autě,nebo u stolních přijímačů to samozřejmě nevadí.
Pokud si však chcete takové DAB+ rádio vzít s sebou „pod stan“,nebo na chatu kde není zavedená elektřina (vím moc jich už není),tak potom jedině power banku se solárním panelem….
U mini přijímačů tak provoz na vestavěný akumulátor dosahuje jen pár hodin.
I toto brání masivnímu rozšíření DAB+ přijímačů.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  David Pražák
20. 4. 2023 16:00

Akorát je problém, že powerbanky a mobilní nabíječky docela dost ruší příjem. Takže si během nabíjení poslechneš spíš jenom ty silnější signály. Když máš dvě sady tužkovek, tak je po vybití jen vyměníš a posloucháš nerušeně dál. Navíc výrobci na vestavěných akumulátorech většinou šetří, takže kapacita (a výdrž) není nic moc. Tužkovky si koupíš jaké chceš, ideálně ty s největší kapacitou a posloucháš do aleluja.

Jiří
Reply to  PVo
20. 4. 2023 15:27

Roky používám jak mikrotužkové,tak tužkové nabíjecí baterie,tak v tom nevidím problém.Jednu mini DABku s vestavěným akku mám a nepoužívám,dvě hodiny provozu jsou opravdu velmi málo.Power banka je docela těžká.

Míra
Reply to  Jiří
20. 4. 2023 16:52

Zajímavá debata. Rušit může i jakýkoliv akumulátor s vlastním „mozkem v čipu“.
Alkalická sada bateriií je opravdu velmi drahá záležitost.
Výrobci by se měli snažit o to, aby byla výdrž přenosného zařízení alespoň 10 hodin. Až některý z nich vyvine zařízení s E Ink displejem, dejte vědět.
Byť jsou obrázky důležitou součástí DAB+, bohužel i zde existuje hloupý short label s osmi znaky, takže jsou i přijímače bez schopnosti odprezentovat obrázek. Pojďme tento segment zefektivnit.

Last edited 2 let před by Míra
David Pražák
Reply to  Míra
20. 4. 2023 17:44

Rádio od Gogenu vydrží v provozu na vestavěnou baterku až 14 hod. Možná to rušit bude, ale v přírodě, když si na čundru naladím Country radio, tak si myslím, že hrát určitě bude, protože má slušné pokrytí. Jestli si rádio pustím ve vlaku, nebo v autobuse, tak tam rušení může ovlivňovat bezdrátové připojení k wifi, které tam mají. Takže si nevyberete, jestli budete mít s konkrétním přístrojem takový a makový příjem. Všude jsou nějaké rušičky, kromě přírody, nebo obecně venku.

Míra
Reply to  David Pražák
20. 4. 2023 18:06

14 hodin v režimu FM, předpokládám.
V DABu je to kolik ?

Last edited 2 let před by Míra
David Pražák
Reply to  Míra
20. 4. 2023 19:15

V Dabu jsem to neměřil. Ale předpokládám, že vzhledem k tomu, že přijímač má LCD barevný display, tak si to určitě nějakou energii z baterky schroupne.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
20. 4. 2023 18:47

Provozovat rádio na alkalické baterky nikdo soudný nebude, leda by si ho pustil párkrát do roka. Zde se jednoznačně vyplatí NiMH a nabíječka. Vstupní náklady jsou sice vyšší, ale v delším časovém horizontu se ti to mnohonásobně vrátí. Dnes už není problém sehnat AA atakující kapacitu 2800 mAh na článek. Na jednu sadu čtyř AA se pak dá v pohodě dostat na výdrž 30 hodin a víc (osobní zkušenost se Sony). Hlavně to chce nekupovat šunty z Lidlu, které jsou hrozně žravé a mají velký odběr i ve stavu vypnutí.

David Pražák

Má někdo zkušenosti s bezdrátovým reproduktorem JBL tuner 2? Podporuje DAB+ a FM. Je tam vestavěná baterka, která by měla vydržet v provozu až 12 hodin. Zajímá mě citlivost tohoto přijímače.

Honza K.
Reply to  David Pražák
20. 4. 2023 22:15

Já mám 1 generaci a nemůžu si vynachválit jak výdrž baterie, tak kvalitu zvuku, citlivost FM i DABu. Jediný co mi mrzí, že u FM nezobrazuje RT, jen PS a PTY.

TÉMA
JBL Tuner
Last edited 2 let před by Honza K.
J K
Reply to  Honza K.
20. 4. 2023 23:12

Taky mám 1. generaci a je to fajn rádio, výdrž baterie při nižší hlasitosti nějakých cca 6-7 hodin zvládá a dle ukazatele ještě často zbývá baterie dost, úplně vybít se mi ho ještě nepodařilo, déle jsem na něm ještě neposlouchal. Na zahradě poslouchám několik hodin i na vyšší jak poloviční hlasitost a taky nemám s výdrží problém. Citlivost DABu za mě dobrá, dokáže hrát i tam, kde už větší domácí rádio signál přehrát nezvládne. Citlivost na FM bych označil za takovou průměrnou, není to špatné, není to nejlepší… Co mě mrzí je, že u DABu nelze spustit manuální ladění, pouze automatický scan, který přepíše dosud uložené stanice. Na nějaké lovení signálů v terénu tedy není moc vhodný.

TÉMA
JBL Tuner
Last edited 2 let před by J K
David Pražák
Reply to  J K
21. 4. 2023 07:30

Jen škoda, že nejdou připojit sluchátka.

Hony
Reply to  Hony
21. 4. 2023 07:05

Country k Rakovníku přidává další kmitočty
87.6 Třinec
98.4 Val.Mez
90.9 Mohelnice
96.9 Sokolov
87.7 Sušice
99.8 Jeseník
101.4 Velká Bíteš

Václav
Reply to  Hony
21. 4. 2023 09:07

Jakkoli chápu rozšíření a občas používám toto rádio, tak nechápu Mohelnice, když pro tyto účely je v daném místě bezkonkurenční 89.1 z Kolšova ,aniž bych to čekal stačila na cestě Hanušovice – Králíky – červená voda. Proč se tento kmitočet nedá do Olomouce, posledního kr města bez svého kmitočtu Country?

Valmez chápu – jde tam jen tak tak 94,7 z Ostravy, a to nemluvím o směru Rožnov, nad kterým šla chvíli 94,6 ale i meziříčský Kiss 88,5 sice signál má ale objevuje se menší prskání, jako by aglomerace . Proč? kolize se steným kmitočtem ve vsetíně?

Třinec – člověk co by se podíval do seznamu , od stolu řekne že třinec kmitočet má , nicméně je zvlástní omezení patrné i z fm scanu z Javorového na Třinec, říkali to i místní

Jeseník – první vlaštovka RU – očekávám Kiss , Beat; jednou v Jeseníku bylo v poslechovosti Country

Velká Bíteš – sice někde Country tam na jednom místě zašumí , ale víc bez signálu je třeba Nové Město na Moravě, Bystřice n. Pernštejn.

Jakub Melin
Reply to  Václav
21. 4. 2023 12:21

Odpověď je hrozně jednoduchá, jde primárně o pokrytí hlavních silničních tahů, méně už o samotná města. Proto Velká Bíteš (D1), Mohelnice (I/35), ValMez (I/18 směr Slovensko) apod. I ten Rakovník je primárně pro dokrytí D6 než pro samotné město.

Hony
Reply to  Jakub Melin
21. 4. 2023 12:41

Ten Rakovník ani nepokrývá…

Václav
Reply to  Jakub Melin
21. 4. 2023 12:58

S tím vědomím jsem to částečně psal, nicméně nad Rožnovem to už není žádná sláva, co se týká Meziříčského kissu a jak jsem psal už před rožnovem je tam jakési praskací rušení, na D1 když ještě vysílalo Hey, tak jsem akorát někde u křížů přeladil z 96,8 na 91,8 , to ještě nebylo ani Velmez. u Mohelnice se myslí tah směr třebová? Tam jde 89,1 hůře? U Rakovníka je to dle mapy jasné.

Last edited 2 let před by Václav
PPK, jidxc
Reply to  Václav
22. 4. 2023 16:05

Je to trochu jak píše Kuba. Např. u Mohelnice je to jasná snaha pomoci pokrytí Country u tahů a aglomerací na východ až k Olomouci. Tam je Kolšov samo druhý. Do Olomouce žádný kmitočet již umístit nejde. U Velké Bíteše byla zvolena kóta, která vidí na oba tahy do Brna a města Velká Bíteš a Náměšť nad Oslavou. Přičemž ještě nesmí rušit vysílač přímo z Brna. V Třinci je městský vysílač jasná volba, neboť díky 24dB sektoru omezení na PL je kmitočet 97.4 nepoužitý. Vše logicky 😉

Václav
Reply to  PPK, jidxc
23. 4. 2023 09:28

No a v Olomouci 90.9 je s čím kolizní?

A pravda, vypadá že dosah 101,3 už nebude jako dřív, přičemž Rádio Z má chatrnejsi podminky na dalnici než country ale chápu že využitelnost Z neni až taková. Jeho vysilac na Hadech vypadá jako by byl původní z devadesátých let, na mysli mam vykon, polarizaci . Takhle to tehdy bylo normální, pak to všichni zvedli, stačí se podívat kam to z wattů na kw dopracovala E2 a jak tehdy byla po ni v brně poptávka, určitě byly hlasy jak je to zbytečné a teď je tam snad po radiožurnálu nejposlochanejsi, vic než krokodyl, impuls, neřkuli F1.

Jo už vidim ten důvod na vysočině, kdy se přišlo o lepší pokryti z Vladislavi přesunem do Třebíče asi se chtělo ušetřit a teď budou náklady za bites, ale dobře je pravda ze to asi na bitesku posili jsem zvedav na tu namest když bites je trochu za hradbou, kde vladislav byl podle me použitelný, ještě si pamatuju na článek z výpravy na měření vykonu na základě podezřele velkého dosahu a ještě se nekdo divil proč jsou antény směr D1. To tehdy ještě se pokrytí zajimal srcar z radia Hey Radim Koziel, tedy aspoň vyškov, pv.

Last edited 2 let před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
23. 4. 2023 11:21

90,9 Olomouc koliduje s 90,6 Proglasu z Hostýna, už se to v minulosti zkoušelo. Nicméně i z Mohelnice by to mělo být v Olomouci slyšet, intenzita ale spíš tak pro autorádia. Antény míří cca na Šternberk a do Olomouce je relativně příznivý terénní profil.

jouda

Před mnoha lety se 90,9 do Olomouce zkoušelo, ale neprošlo to kvůli jinému kmitočtu, než je 90,6 z Hostýna.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
23. 4. 2023 13:54

Můžeš být konkrétní? Já vím jen o téhle kolizi. Možná se tam v průběhu let o tu frekvenci zajímalo nezávisle na sobě více subjektů.

jouda

Leden 2011, dokrývač pro Rádio Evropa 2 – Morava.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
23. 4. 2023 14:27

Jo, už to vidím. Ale ta jiná kolizní frekvence je mi tedy záhadou.

Jakub Melin
Reply to  jouda
23. 4. 2023 15:15

Dost pochybuji, že by 300 kHz od Hostýna nestačilo. Není to vysílač určený pro Olomouc, je 40 km daleko, Olomouc pokrývá Proglas na 93,3 z Pradědu parádním signálem. Teoreticky to mohla shodit Ostrava 91,0 MHz, přece jen je to ženevský bourák a je jen 75 km daleko.

jouda
Reply to  Jakub Melin
23. 4. 2023 15:23

Také bych se divil 90,6 Hostýnu – 300 kHz – vyjma bezprostřední blízkosti vysílače (do 1 km) už dnes nemůže vadit. Neprošlo to (tehdy) kvůli 90,8 Nové Mesto nad Váhom/Veľká Javorina.

PPK, jidxc
Reply to  jouda
23. 4. 2023 16:14

Kluci, asi se budete divit, vysílač který to v OL shodil a téměř na celé střední Moravě shazuje, je právě Hostýn 90.6 MHz. Je to možná z vašeho pohledu nelogické, vím, že v praxi by to fungovalo na jedničku, ale regulátor trvá na jeho plné ochraně v rámci cca 50dBuV. Nelze dělat červené díry rušení do pokrytí, zejména v aglomeracích. Větší vysílače se posuzují jednotlivě, nehledě na program, pouze se v případě kolize menšího přihlíží k síti. Chrání se zkoordinované parametry atp. A samozřejmě se nechrání nezaručené zbytkové pokrytí pod 40dBuV. Prostě je to nastavené už od počátků takto.

jouda
Reply to  PPK, jidxc
23. 4. 2023 17:47

Dnes tomu rozumím, ale v roce 2011 byla důvodem Velká Javořina. Viděl jsem oficiální zdůvodnění od ČTÚ. 🙂

R.
Reply to  PPK, jidxc
23. 4. 2023 21:17

Pokud je 300 kHz od Proglasu z Hostýna problém, opravdu nerozumím, jak mohl ČTÚ povolit Slovákům takovou prasárnu, jako vysílač 106,0/500W Holíč. 6 km na přímou viditelnost od něj je Hodonín, kde je primární frekvence Radiožurnálu 106,2 Babí lom. V části města je slyšet dost zřetelné prskání RŽ. Terénní podmínky přímo ve městě pomáhají lépe se prosazovat 106,0, ale především: vysílá do jednoho dipólu, který míří přímo do ČR. O nějakém směrovém omezení nemůže být řeč.
Teď hraje RŽ lépe na slovenské straně hranice než na české, protože odtamtud je Babí lom přímo vidět mnohem lépe pouhým okem. Oblast pokrytou Babím lomem pokrývá téměř celou i Kojál, ale tenhle argument neobstojí. Jakoby v Praze nový vysílač znehodnotil Žižkov a někdo by radil ladit Votice, Ještěd, atd.

Václav
Reply to  Jakub Melin
23. 4. 2023 15:23

Pokud 90,9 vadí 90,6, tak to by ve Zlíně měli vypnout téměř ženevský 90,3 Kiss.

Hošťálkovice 0,1 mzh v Olomouci jsou téměř předpokladem pro dokrývače 93,8, 101,3, případně ten šumperk 89,1

jouda – Javořina 88,0 a čekáme 87,9 ve Zlíně a to je blíž a jestě ke všemu Jizní svahy, čili směr Jih, dyť z Javořiny sem jde pár wattů

Last edited 2 let před by Václav
CryXia
Reply to  Václav
21. 4. 2023 19:46

Jako člověk co bydlím v Třinci potvrzuji to směrové omezení u 97,4. Country se tu nedá poslouchat v autě v Třinci ani okolí. leda tak až za Těšínem. pokud by Country fakt šel na tu 87,6 tak to brutálně posílí signál.

Last edited 2 let před by CryXia
Ondřej
15. 4. 2023 22:26

Ukazuje se vám na Classic Praha 98,7 FM RDS nebo jen frekvence ?

TÉMA
Classic Praha
Václav
Reply to  Ondřej
15. 4. 2023 22:59

V Jihlavě na 107,7 prázdná PS, jen osamocený PTY, AF a zbylé silné frekvence z tohoto vysílače v pořádku. V minulosti po sjednocení obdobný přechodný problém na 101,1 Ve Frýdku.

Last edited 2 let před by Václav
Jirkas
Reply to  Václav
18. 4. 2023 20:59

Jak to souvisí s Classic Praha?

Václav
Reply to  Oviradio.cz
24. 8. 2023 00:18

To ano. Podle relativně dobré poslechovosti zřejmě stačí akusticka identifikace.

Jirkas- jen že jsem našel další vysílač bez PS.

Last edited 1 rok před by Václav
Ondřej
11. 4. 2023 21:44

Mohu se zeptat jaký smysl komu dává 105 FM Varnsdorf když když 101.4 FM Ještěd do 20 kW hravě pokryje?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Ondřej
11. 4. 2023 22:04

A co teprve taková 107,4 přímo pod Ještědem? 🙂 Nehledej v tom logiku…

Petr

Přesně a že těch případů Media Bohemia má. Třeba v Mostě – Hněvín Hitrádio 95,8 (500W) 399+34m a přímo ve městě totéž rádio 99,6 (200W) 265+110m….. Nebo totéž rádio v Litoměřicích 99,5 (500W) 332m a vysílač na domě seniorů v Budyšově na 90,5 100W 150m, který je jen kvůli tomu, aby v okolí nikdo nenaladil Čro Hradec Králové 90,5, který tam šel dříve na kus drátu chytit a takových „přínosů pro posluchače“ je spoustu…. Prostě zabetonovaný eter, ale zvesela se koordinuje další a další frekvence…..Jsem zvědav, kdy se uvolní 87,5 a 108 a kdy se začne koordinovat po 50kHz….Jsme přeci v ČR, tak proč nepřekonat brzy Itálii?

David Pražák
Reply to  Petr
11. 4. 2023 23:41

Nejvíc mě štve, že se tady nadávalo na Dálnici, jak zaflákal éter nízkovýkonovými bubláčky a MB je ještě horší, než Route radio. Třeba Shitradio Vysočina nemá s místním vysílačem ve Velkém Meziříčí co dělat, protože tam slušně hraje Strážník 94,3 a Koněšín 95,8. Zase zvítězil marketing nad technickými záležitostmi. To samé platí o Blaníku ve Velkém Meziříčí na 105,7, kde dobře hraje 103,4 z Brna, 93,9 z Krásného, nebo 98,6 z Třebíče. Prostě tyhle kmitočty jsou totální nesmysly. Ještě bych přidal další nesmysl Moravské Budějovice 98,3, nebo Třebíč 104,8, či Znojmo 92,9. MB by měly být tyto frekvence odebrány bez pardonu.

jouda
Reply to  David Pražák
12. 4. 2023 11:54

U těch duplicit jde vždy o odpojení reklamy. Začalo to už před mnoha lety rádio Haná.

Václav
Reply to  jouda
12. 4. 2023 12:43

Na dokrývačích Hané se liší reklama? Nebo na doublech stejného Hitrádia? Leda tak Davidem zmíněný Blaník v popsané oblasti.

Last edited 2 let před by Václav
jouda
Reply to  Václav
12. 4. 2023 14:55

Začalo to tou Hanou, když chtěli přidělit druhý kmitočet v Olomouci. A zdůvodňovali to právě tím, že je to kvůli lokálnímu odpojení (reklamy apod.). Tedy nešlo o špatné pokrytí (92,3 MHz s 5 kW ERP!), ale o snahu na pokrytém území získat větší (dvojnásobný) prostor pro reklamu. RRTV nejdříve nesouhlasila, ale nakonec to po měsících tahanic odmávla. Dnes už je situace jiná. Ale doubly jednoho programu na stejném území přestaly vadit právě od tohoto případu Hané v Olomouci, psal se rok 2007.

Václav
Reply to  jouda
12. 4. 2023 14:59

No dobře tento způsob konče až na výjimky Hanou, MB se k doublům dopracovala jiným způsobem.

Last edited 2 let před by Václav
Jakub Melin
Reply to  jouda
13. 4. 2023 21:27

Haná tím ale tehdy chtěla pokud vím obejít licenční řízení a získat kmitočet pro jejich okruh Skyrock bez rizika, že to dostane někdo jiný.

Tam nikdy nebyl cíl vysílat stejný program dvakrát.

Navíc jak tu psali další, na těch doublech MB většinou běží identický program i s identickými reklamami.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
13. 4. 2023 22:14

Já prostě do dneška nedokážu pochopit, proč když Media Bohemia převzala síť rádia Dobrý den (2xLiberec+Jablonec+Turnov), dala tam Hitrádio, když toho času už Hitrádio vysílalo v Liberci, Jablonci i Turnově. Jasně, šlo o to zabrat frekvence a nepustit sem konkurenci, ale proč tam proboha tenkrát nedali třeba ten Fajn, který tady nikde nebyl? To mi prostě hlava nebere. To, že to RRTV vůbec schválila, to je zase na úplně jinou debatu, ale i manažersky to byla prostě totální kokotina.

jouda
Reply to  Jakub Melin
13. 4. 2023 22:27

Zpočátku tam byl stejný program pouze s různými zprávami a reklamami. Skyrock se z toho stal až několik měsíců po přidělení. Nicméně z dnešního pohledu se zadělalo na problém už tehdy – prošlo to.

Marek Berger
Reply to  jouda
15. 4. 2023 17:24

Zakon to umoznuje

Marek Berger
Reply to  Jakub Melin
15. 4. 2023 17:29

Obejit ne, v te dobre se dokryvace pridelovaly bez LŘ. Odpojení bylo v té době již běžná věc.

Hony
Reply to  Ondřej
12. 4. 2023 07:11

Mimo MB na co má třeba Country v Trutnově 94.5 na šibeníku když má 104.4 na Pilnikovu

Jarda
Reply to  Ondřej
12. 4. 2023 08:27

a co třeba takové hitrádio 3x v liberci, 2x v jablonci, 2x v turnově a ještě ze stejnyho vysílače….
Nehledej v tom logiku, ale typickou prasárnu jakou umí v CZ předvést bez ostychu Media Bohemia.

David Pražák
Reply to  Jarda
12. 4. 2023 14:41

Co se týče odpojovaných reklam na Blaníku, tak v Třebíči, nebo ve Znojmě jsou stejnné společné reklamy na obou frekvencích. Takže je to příklad, jak zahltit český éter stejným programem na několika kmitočtech v jednom městě. Ještě si rád rýpnu do firmy MB. V Jihlavě všichni poslouchali Blaník na kmitočtu 93,9 z Krásného, který má v Jihlavě královský signál. Frekvence 98,0, která byla původně určená pro Rádio Petrov, tak by se klidně mohla vypnout, nebo tam pustit jiný program, který v Jihlavě nevysílá např. Color. Proč mít v jednom městě jednu stanici na dvou kmitočtech? Fakt neskutečný binec v českém éteru.

Václav
Reply to  David Pražák
12. 4. 2023 14:52

Až se podaří vyřešit situace když mají dokrývač přímo pod Ještědem nebo více v rámci jednoho města a potom i situace popsané Davidem, který použil tehdejší slovo P. Kružíka „královský“ – trefně označující signál 93,9 v Jihlavě a to v době kdy Blaník usiloval o tamější 101,1.

Last edited 2 let před by Václav
Václav
Reply to  David Pražák
12. 4. 2023 18:33

Třeba teď stále blanik suverénně hlásí UH, UB, Hodonín 92,8 a 106,1, nekecám 106,1.

Marek Berger
Reply to  Jarda
15. 4. 2023 17:25

CTU a RRTV

Anita druzbacka
10. 4. 2023 16:30

Vi mi někdo poradit kde a jaké rádio je lgbti a má své MP3 k stažení? Děkuji

Václav2
10. 4. 2023 14:25

Předesílám, že nejsem cílovka ani jednoho z obou programů. Dnes jsem poslouchal střídavě rádio Fajn a Bayern 3. To je výhoda Plzně, že tu lze relativně kvalitně poslouchat obě stanice. Každou jsem poslouchal asi dvě hodiny. Přiznávám, že většinu písniček na obou stanicích neznám. Obě rádia mají podle mého názoru (nebo se mýlím?) podobnou cílovou skupinu. Ale Bayern3 mě přišel takový svižnější, i melodičtější. Prostě pro mě stravitelnější, než je Fajn. Tak mi napadá, jestli někde tady není zakopán pes nízké poslechovosti Fajnu – ve špatně nastaveném playlistu. Ale jak říkám, nejsem cílovka. Zajímal by mne názor někoho, pro koho je Fajn (a B3) vytvářen….

TÉMA
Fajn versus Bayern3
Hony
Reply to  Václav2
10. 4. 2023 16:14

Fajn neposlouchám z důvodu že je to kolovrátek jinak je to muzika která mi vyhovuje.
Bayern3 jsem poslouchal náhodou včera jelikož rádio Relax každou Neděli od 20:00 až do 22:00 hraje 80s/90s což já osobně nemusím.Bayern 3 je dle mého názoru poslouchatelná stanice co se týče novinek tak ze všech rádii co mám dostupný má hodně rychlý nasazování a nízké rotace.
Ještě v létě jsem ho poslouchal při cestě z do Zwieselu jelikož Fm Plus z Železné Rudy už měl špatný signál

Václav2
Reply to  Hony
10. 4. 2023 16:37

Ještě taková perlička – Bayern3 tady v Plzni poslouchám na FM 94,4, což je frekvence, která bude brzy zarušena rádiem Expres na 94,5, jak se i tady psalo. Bayern3 pak budu moct poslouchat jen na výrazně slabší frekvenci 94,7 z Hoher Bogenu.

Hony
Reply to  Václav2
10. 4. 2023 17:50

Mě hraje nejlépe 94.7 ale musím ji mít odladenou na 94.75 jelikož mi to ruší Pražský Radiožurnál na 94.6 ale naštěstí Bayern3 je silnější 94.4 extrémně slabá

PetrPe
6. 4. 2023 17:59

Kluci z Fresh radia asi zrejme, jak bylo slibovano, doladili signal sveho vysilace. Zaruseni v Porube kolem VSB uz neni. Na parkovisti pred Globusem, kde se vyrazne zacala bila Dvojka s Freshem nyni vitezi Fresh. Testoval jsem v Porube male stolni radio, kde predtim nebyla ani znamka po signalu, dnes s nastavenim anteny signal vcetne RDS.
Nevi nekdo presnou pricinu? Vysilac ma porad jeden dipolek. Ze by si nekdo pohral s tou 103.6 na Anenskem? Jinak ja jsem ted spokojeny 🙂

TÉMA
Fresh radio signál
Franz
Reply to  PetrPe
6. 4. 2023 19:03

Pokud to srovnáváš se stavem v prosinci, tak skutečně v průběhu ledna došlo ke zlepšení, ale od té doby podle mě žádná změna.

PetrPe
Reply to  Franz
6. 4. 2023 20:29

Zmenu pozoruji od poloviny brezna. Zejmena signal v Polance v aute. Ale treba se zmeni pocasi a vse muze byt jinak. Jen jsem si chtel precist postrehy ostatnich. Takze diky 👍

Franz
Reply to  PetrPe
6. 4. 2023 20:53

Ano, na úrovni signálu o této intenzitě to může být třeba jen počasím. Stejně tak jsem zvědavý, zda blížící se vegetační období nebude mít vliv na kvalitu příjmu, zejména v lokalitách, kde je signál na hraně.

Míra
Reply to  Franz
6. 4. 2023 21:15

Nezávislý vzdálený tip. Není to počasím.

jmena hloupych na vsech sloupych
Reply to  Míra
7. 4. 2023 17:45

som zvedavý, ako sa tento projekt rozbehne…

Franz
Reply to  Míra
7. 4. 2023 20:12

Myšleno, že byl výkon ostravského vysílače přizpůsoben potřebám posluchačů, nikoliv potřebám ČTÚ?

PetrPe
Reply to  Franz
7. 4. 2023 22:54

To bych si v tomto smeru nemyslel. Pokud maji v ramci licence garantovano pokryti okresu Ostrava, tak v rajonu si se signalem muzou hrat jak chteji (do povoleneho vykonu). Alespon tak to ja vidim. Opravdu mi slo o nejake objektivni postrehy, a co se kde se signalem technicky zmenilo. Alespon ja v tom nehledam nejakou podelavku na CTU…

jouda
Reply to  PetrPe
8. 4. 2023 09:12

Garantovaný okres Ostrava asi těžko. Co lze považovat za garanci, může být maximálně to, co mají uvedeno na mapě na poslední straně rozhodnutí o udělení licence. Viz https://www.rrtv.cz/files/lic/l1138130.pdf.

Franz
Reply to  jouda
8. 4. 2023 10:49

Podle licence měli odvahu jit proti Krížavě napřímo (103.5 FM nebo 97.2 FM). To by bylo hodně zajímavé. 🙂 Další kmitočty, které se snažili v Ostravě zkoordinovat:  97.1 FM, 97.2 FM, 106.6 FM, 107.9 FM.

Petr Zelinka
Reply to  Franz
8. 4. 2023 16:02

To by byl for, kdyby mu to náhodou vyšlo a 103,5 by dostal, jak by si zase stěžoval a fňukal, že ho ruší Slováci a chtěl by to řešit…..

PPK, jidxc
Reply to  Petr Zelinka
8. 4. 2023 20:52

Tak jediný kdo to řeší a fňuká s křížkem po funuse, podle hesla jedna paní povídala, je koukám můj jmenovec. 🙂 Naopak se od začátku vědělo, že to bude 103.6…

PPK, jidxc
Reply to  PPK, jidxc
8. 4. 2023 21:11

Tak jediný kdo to řeší a fňuká s křížkem po funuse a podle hesla jedna paní povídala, je koukám můj jmenovec. Člověk vždycky jenom zírá, kolik se s novinkami objeví konspirativních rovin. Asi by na ně měl rezignovat a nereagovat. Od začátku se vědělo, že to bude 103.6… 😉

Franz
Reply to  jouda
9. 4. 2023 14:23

Ještě pár zajímavých postřehů z licence:

1) To je tak, když si myslíš, že tvou hlavní předností, proč do toho jdeš, je zaplnit díru na trhu a RRTV tě setře, že tvůj formát je na pokrytém území již dostatečně zastoupen, nebude přínosem a tvá cílová skupina je již saturovaná:

„Rada shledala, že na pokrytém území již vysílají formátově příbuzné programy, a žánry obsažené v navrhovaném hudební formátu jsou již vysílanými programy dostatečně pokryty.

Navrhovaný hudební formát tedy nesplňuje dle parametrů Manuálu podmínky pro přínos pro danou lokalitu; když na daném území již vysílají programy s obdobným hudebním formátem (podíl formátu na daném území činí 255,5 %). Za naplnění dílčího kritéria počtu programů s obdobným formátem tedy Rada nepřidělila žádný bod.

Zároveň Rada nepřidělila žádný bod za dílčí kritérium podílu formátu na daném území, neboť jednotlivé žadatelem uvedené žánry jsou již na pokrytém území zastoupeny ve vysílání dalších programů a nesplňují požadavky Manuálu.

Ohledně cílové skupiny programu Rada na základě analýzy rozhlasových programů na pokrytém území shledala, že žadatelem navrhovaná cílová skupina (25 – 55 let v užším pojetí, 20 – 60 let v širším pojetí) je již v daných lokalitách saturována, a bod zde tudíž žadateli nepřidělila.“

2) Naopak dostaneš plný počet bodů za ekonomickou připravenost a financování programu.

„Jelikož se bude jednat o novou rozhlasovou stanici, počítá společnost Tureček Media s.r.o. v prvním vysílacím roce s neziskovým hospodařením.

…Rada tudíž shledala všechna dílčí kritéria vztahující se k ekonomické připravenosti žadatele jako naplněná a přidělila zde žadateli tři body ze tří možných.“

Last edited 2 let před by Franz
PetrPe
Reply to  Franz
9. 4. 2023 14:40

To jsem netusil, ze muj prispevek na signal tady rozviri bouri 😂 Ja ho radeji posloucham a jsem spokojeny, nez resit takove capiny… Ano, muzu si misto nej dat treba E2, Orion nebo podobne nemastne neslane radio, ale dam si radeji Fresh. O tom to je 😉

HOME
28.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x