Ať si to nechají. Myslím si, že Fajn radio v Brně nezaboduje. Free radio má v Brně mnohem lepší program, než pražské Fajn radio. U nás v Jihlavě neznám nikoho, kdo by si Fajn naladil.
Jakub (dx.wz.cz)
5. 4. 2023 16:52
Tak 6D TOWERCOM již funguje – chytnu v Brně na teleskop vystrčený z okna.
Noobish
5. 4. 2023 16:27
Hm, tak Fajn z Náchoda na 87.6 má vo svojom RT text „HITRADIO CONTACT – RADIO KTERE HRAJE“, že by nejaký pozostatok z Apríla? 🙂
Na zajímavý článek o budoucnosti AM rádia v automobilech upozornil twitterový účet Tomas – TELEKO. Stručně řečeno, někteří výrobci AM rádio do aut už nebudou dávat, protože elektrický pohon ruší příjem, jiní naopak takový problém nemají, například Kia: Radioworld.com
však to tady možna před rokem nebo před 2mi lety posílal ovi z nějake prezentace nějakyho školaka, už jsem to tady jednou četl, ale že z toho někdo uděla takovouhle senzaci by mě nenapadlo ani na apríla 😀
Senzace to určitě není, natož aprílový žert.
Spíš je to skandální, že se tento typ surové čínské propagandy stále v našem éteru vyskuteje.
A nejsmutnější na tom všem je samotné vyjádření majitele rádií (doslovný přepis z výše odkazovaného článku): MS:„Dobrý den pane Pýcho, tady je Matěj Skalický z Českého rozhlasu (…) Je to ve vaší gesci, vytváříte to ve spolupráci s nějakými firmami a scénáristy, ale za vás je tedy jakákoliv spolupráce s Čínským rozhlasem pro zahraničí vyloučena?“ Miroslav Pýcha:„Já bych to takhle neřekl. Určitě nějakým způsobem… Nevím jestli to bylo dříve, ale co se týče scénáře…“ MS: „V tuto chvíli.“ MP:„Co se týče scénářů a obsahu toho pořadu, jsem stoprocentně přesvědčený, že to není jakákoliv propaganda…“
Slyšel jste někdy ten „surový typ čínské propagandy“? Je to cestopisný pořad, kde se politická témata vynechávají. Politika se tam neřeší a režim se nekritizuje stejně jako v jiných cestopisných nebo historických dokumentech, které byly odvysílány třeba i na ČT nebo dokumentárních kanálech typu History, Discovery, Prima Zoom apod.
Kritizují se režimy a politika v daných zemích třeba v pořadech Jakuba Vágnera na ČT, když byl lovit v Rusku nebo Brazílii za Bolsonara?
Já opravdu nejsem ani náhodou obhájce čínského režimu, stejně jako jakékoliv jiné totality (Rusko, některé africké státy apod.), ale tahle interpretace o „propagandistických chapadlech“ v případě pořadu o čínské historii, přírodě a kultuře je opravdu absurdní, stejně jako Vaše tvrzení o „surové propagandě“.
Je jasné, že se neshodneme, co je a ještě není „surová propaganda“.
Každý tu hranici máme nastavenou jinde.
Tento pořad je za mě nezpečný v tom, že umně vykresluje Čínu pomalu jako ráj na zemi a absolutně zamlčuje tvrdou skutečnost, že hodnota lidského života v této zemi je rovna limitně nule.
A řada lidí toto prostě nedokáže prokouknout buď kvůli vzdělání, sociální bublině ve které se pohybuje, a nebo prostě o tom tak nechce z pohodlnosti přemýšlet.
Čína není náš přítel a v tomto směru také vůči naší zemi provádí všemožné zpravodajské aktivity. A opravdu mi nepřijde rozumné jim v tom pomáhat a umetat jim cestičku.
Přečtěte si tu studii, je to zajímavé čtení (odkaz je v tom článku na ČRo). Autorka tam na jednu stranu sama říká, že politika není v pořadu přítomná, ale pak se ji snaží najít i v naprosto absurdních věcech a tím potvrdit, že je pořad politický. Třeba v této citaci: [Ivka] Její [čínské císařovny – pozn. aut.] nehty se později staly symbolem mocenské marnotratnosti
a odtržení od reality, což vedlo k revoluci a svržení císařství. [Mirek] Tak tomu se ani nedivím.” Jak tohle konstatování faktu podporuje tezi, že pořad podporuje propagandu režimu? Jak se tohle může srovnávat se zpravodajskými aktivitami? Paní autorka analyzovala 35 hodin vysílání, ale poslat mail s dotazy do rádia se neobtěžovala?
Když zabrousím dál do politiky – tak evropský GreenDeal a podpora fotovoltaiky nás vhání do ještě větší hospodářské závislosti na Číně, protože víceméně vše od držáků přes panely, kabely, měniče a baterie je z Číny (mám FVE a made in China je celá sestava až na jistič a přepěťovku, což je asi tak 0,0001 % z ceny FVE) – to zřejmě problém není – ale cestopisný pořad, kde se mluví o čínské kultuře, historii a přírodě je ohromný problém? Já si taky uvědomuji závislost na Číně, která je ohromná a je to politický i ekonomický problém, ale my ho dále posilujeme a mezitím tu Evropská komise plati analýzy cestopisných pořadů v hudebním rádiu (ta studie je placená z EU neziskovky). Jako fakt?
Já myslím, že ten rozdíl je docela zřejmý. Na Primě nebo ČT sice opravdu můžeme narazit na cestopisné dokumenty, které ukazují Čínu v tom lepším světle, ale jsou tyhle dokumenty přímo placeny Čínským rozhlasem pro zahraničí nebo vládou ČLR? Nikoliv. Kdyby někdo z moderátorů na Hey nebo Coloru připravoval z vlastní iniciativy cestopisný pořad o Číně, neměl bych s tím problém. Barevný svět ale opravdu není jen cestopisný, je to de facto 30 minut vysílacího času vyhrazených pro Čínský rozhlas. Čína by byla naivní, kdyby si myslela, že otevřené šíření čínské propagandy a tamní komunistické ideologie Čechy přesvědčí, takže na to jde chytře a v pořadu referuje o čínské historii, kultuře nebo gastronomii. Nebezpečným se pořad stává ve chvíli, kdy mezi zdánlivě nevinnými historickými fakty zazní třeba zmínka o tom, že Tchaj-wan vždy byl a stále je součástí Číny, což je právě jeden z narativů čínské propagandy.
Představme si hypotetickou situaci, že by s Colorem začal spolupracovat třeba i Ruský rozhlas. Nevinný pořad o ruské historii, kde by ale zaznívala třeba i slova: „nyní se podíváme na gastronomické speciality dalšího ruského města, a sice Kyjeva.“ Vysílal by Color i tohle? Jestli ano, tak je to hodně smutné.
Všechno tohle píšu jako dlouholetý posluchač Coloru, který fakt nemá v úmyslu obviňovat jeho moderátory ze šíření čínského vlivu. Rozumím tomu, že provozovat u nás nemainstreamové rádio není levná záležitost a každá finanční pomoc se hodí, takže Barevný svět je takové nutné zlo. Opravdu je ale v pořádku spolupracovat s veřejnoprávním médiem státu, který je pro nás zcela evidentně bezpečnostní hrozbou?
1) Pořad prostý politických témat nepovažuji za propagandu a konstatování skutečnosti za znak podpory režimu (doporučuji přečíst tu originální studii, jakým způsobem autorka vyvozuje některé závěry, je to až neuvěřitelné). Jestli je pro ni konstatování skutečnosti, že nějakou problematickou tradici zrušili až komunisté po svém nástupu nebo že výrobky Made in China už nejsou synonymem pro nekvalitní výrobky, což jsou prostě ať se nám to líbí nebo ne fakta (i kvalitní notebook, na kterém píšu tento komentář, je bohužel made in China) vyjádřením podpory režimu a důkazem, že je pořad propagandistický, tak je to velmi zvláštní interpretace.
2) Jakékoliv dokumenty nebo filmy čínské produkce podléhají stejné cenzuře, která zajišťuje, že se tam pro vládu kontroverzní témata neobjeví nebo se tam objeví tak, aby to podporovalo politiku jedné Číny. Čína je dnes velkým hráčem i v zábavním průmyslu USA, třeba oceňovaný film Marťan Ridleyho Scotta vykresluje Čínu jako přátelskou spolupracující a technicky vyspělou mocnost, která pomůže zachránit hlavního hrdinu. Mnohé další filmy buď podpořené nebo přímo koprodukované Čínou ji ukazují západním divákům v jiném, lepším světle, a to se jedná o vysokorozpočtové produkce. Šíří tyto filmy, kina a televize čínskou propagandu? Ta celá otázka je prostě mnohem širší a označit cestopisný pořad na Coloru jako chapadla čínské propagandy je prostě demagogie.
3) Je hezké, že se můžeme hájit na Oviradiu, ale kanály Českého rozhlasu mají mnohem větší dosah. Autorka studie se nás neobtěžovala zeptat na nic a některé věci si naprosto mylně domýšlí (přitom my bychom ji jistě odpověděli), reportáž pak působí naprosto jednostranně a prostor na obhajobu nebo vysvětlení spolupráce nám neposkytla, jsou tam jen dvě útržkovité věty. To je novinářská práce hodna veřejnoprávního média a rádoby „Podcastu roku“?
4) Jestli někoho dokáže k oblibě čínské vlády přivést cestopisný pořad na hudebním rádiu a dle studie autorky pomohou mu k tomu výroky, co jsem uvedl výše, kterými to dokládá, tím spíš ve chvíli, kdy jsou všechna zpravodajská média plná kritických informací o Číně, uvěří takový člověk asi naprosto všemu.
5) Ano, pořad tohoto formátu osobně pokládám za nutné zlo. A to nejen z důvodu toho, že je o Číně, ale spíše z důvodu, že je anomálií v programu. Nikdo nicméně nenutí posluchače pořad poslouchat. A i přes nějakou kontroverzi, kterou má (a to samozřejmě uznávám, jen bych to opravdu neoznačil za propagandu a naše rádia za „Chapadla Číny v českém éteru“), to stále pokládám za mnohem vstřícnější formát vůči našim posluchačům než celodenní neustávající proud reklamních spotu občas přerušený hudbou a moderovaným slovem, jako je tomu jinde.Spolupráce s Ruskem nebo ruským rozhlasem by za mne nicméně byla v současné situaci naprosto neakceptovatelná.
tak napiš do čro nebo tak něco,podat protiargument, vyjadření, jak už je to zde o tech filmech i dokumentech v televizi, školačka by si musela skutečně zavázat boty, protože jí skutečně plácá jazyk, stačilo by, kdybys do toho studia mohl poslat tuhle svoji odpověď a možná by stačila i ve zkrácené verzi na to abys ji uplně odrovnal.
Díky za odpověď, zkusím taky už jen krátce.
1. Studii jsem četl celou a ano, má své mouchy, nicméně autorka v ní docela dobře upozorňuje právě na způsob, jakým Čína svou propagandu interpretuje. Neříká „čínská politika je super a Si Tin-pching je borec“, to by bylo hodně okaté a každému by došlo, že tu něco nehraje, místo toho jen poutavě prezentuje čínské dějiny a občas k nim náznakem přihodí nějakou čínskou propagandistickou tezi. I na absurdně nebo nedůležitě působící tvrzení z Barevného světa bychom se podle mě měli koukat s ostražitostí, protože v něm asi nezaznívají jen tak náhodou, Čína určitě moc dobře ví, co dělá. Proč pořad tak detailně líčí historii Číny? Čínské vládě se hodí, aby byli Češi Čínou fascinováni. Proč v pořadu zaznívá podpora politiky jedné Číny jen v opatrných náznacích? Čínská propaganda nutně nepotřebuje, abychom jí věřili, ale abychom rezignovali na fakta a řekli si, že pravda je vlastně někde uprostřed a kdo ví, jak to s tím Tchaj-wanem ve skutečnosti je. A mohl bych pokračovat.
2. Je pravda, že i v některých filmech je Čína zobrazena tak, aby to státnímu aparátu vyhovovalo, což rovněž vnímám jako problematické, byť je to pro jejich tvůrce asi taky nutné zlo. Jen mě trochu mrzí ta argumentace když oni můžou vyzdvihovat Čínu, tak my na Coloru můžeme taky. Jasně, to téma není úplně jednoduché ani černobílé, ale to, že něco dělají všichni, přece neznamená, že je to správné.
3. Autorka studie určitě měla vedení Coloru nebo Hey Radia kontaktovat a je chyba, že tak neučinila, s tím souhlasím. Na druhou stranu, pokud vím, tak ČRo se studií nemá nic společného, pouze udělal s její autorkou rozhovor v rámci Vinohradské 12. Přijde mi logické, že si jako respondentku vybrali právě ji, nikdo jiný kromě ní se Barevným světem zatím odborněji nezabýval a myslím, že i přes drobné nesrovnalosti není její studie špatná. Mně přišel podcast dobře zpracovaný a oceňuji, že v něm zazněl pohled obou stran. Matěj Skalický z V12 oslovil hned dvě osoby, které mají k Coloru blízko a komunikoval s nimi slušně, takže slova o „rádoby podcastu“ mi připadají trochu zbytečná.
4. Jediné štěstí je, že si Čína k šíření své ideologie vybrala dvě menšinová rádia se zaměřením na hudebně i intelektuálně náročnější posluchače, kteří si na Barevný svět udělají názor hodně rychle. Kdyby BS vysílalo nějaké mainstreamové rádio se stovkami tisíc posluchačů týdně, byl by to problém podstatně větší. V pořadu ale nikdy explicitně nezazní, kým je vytvářen, takže se i kriticky přemýšlející člověk může domnívat, že nějaký moderátor Coloru je fanoušek cestopisu a asijských zemí. A takových lidí není málo, stačí si projet diskuse na webu Coloru nebo na FB. Sice stačí trochu pátrat v hlubinách webu Coloru a narazíme na informace o skutečných tvůrcích, případně dokonce i na .docx dokumenty neznámých autorů, v nichž jsou slovo od slova napsány scénáře jednotlivých dílů, ale na takové pečlivé prohledávání internetu má čas málokdo. Když o nějaké informaci víme, že pochází od čínské vlády, přistupujeme k ní opatrně, když ale víme jen to, že jí řekl moderátor našeho oblíbeného rádia, možná se nad ní zamyslíme, ale tolik obezřetní už nejsme. A v tom je ten problém. Jak už tu zaznělo, určitě by stálo za zvážení před každou epizodou jasně deklarovat, že teď bude hovořit Peking, aby posluchači věděli, s kým mají tu čest.
5. Rozhodně je lepší jeden půlhodinový blok denně než reklamy každou chvíli, to podepisuju. Kdybych ale byl moderátorem v rádiu, byl by pro mě neakceptovatelný jakýkoliv pořad produkovaný totalitní mocností. Myslím, že vraždění Ujgurů je stejně závažný problém jako vraždění Ukrajinců, takže Ruský i Čínský rozhlas pokládám za média pro Českou republiku nebezpečná. Po bitvě je ale každý generál, chápu, že na dobré rádio jsou potřeba peníze a ty člověk jen tak nesežene. Takže i přes výše uvedené budu ladit Color dál, hlavně během pátečních a sobotních večerů, kdy se z 90,7 neozývá čínská propaganda, ale China Crisis nebo Propaganda. 🙂
Nejvíc mě mrzí to zamlžování faktu, na čí objednávku je ten pořad. Že to je programový přešlap a odlaďovač tak nějak snesu, vyhýbám se tomu. Snad se časem přihlásí štědrý klient s čistšími úmysly a nebude třeba těchto bizarních „magazínů“. Na druhou stranu, Color a Hey teď mají díky ČRo slušnou publicitu. Protože je Roman Ondráček stále společníkem COLOR Media s.r.o. (nejde o společnost držící licenci Coloru), oslovili ho tvůrci podcastu také, i když v lednu 2022 oznámil odchod.
Jen tak na okraj: Bakalářská práce není nějaká prezentace nějakého školáka, to může napsat jen někdo velmi neinformovaný až nevzdělaný.
Jen tak na okraj, že se analytička, píšící bakalářskou práci ANI JEDNOU nezeptá nikoho z rádia na vůbec nic, nepošle žádné dotazy a vše postaví na svých domněnkách a zjištěních je taky docela zajímavý postup, takový… trochu jednostranný a ne úplně v pořádku.
A že Český rozhlas provozuje veřejnoprávní okruh Wave, který v podcastech a reportážích týkajících se společenských a politických témat prezentuje naprosto jednostranné názory pocházející z tábora krajní a progresivistické levice (které ve většině případů nezeprezentují názory české společnosti), přičemž i personální propojení s lidmi kolem extremistického A2larmu je tam velké a dělají si už pár let z dříve hudebního Wave takový krajně levicový Plus, to taky asi není úplně v pořádku.
Tady ten prostor na reakci druhé strany je, naprosto neomezený. Mě by třeba zajímalo, proč se otevřeně neuvádí, kdo si ten obsah objednává. U jiných placených pořadů to je běžné. Pokud tady napíšu něco pochvalného o Kia, zároveň nikde netajím, že pro ni pracuji. Takový transparentní přístup mi přijde normální.
K politice se vyjadřovat nebudu, přidám jen poznatek z pásma krátkých vln. Přestože se článek snaží vzbudit dojem, že je pořad do světa vysílán čínskými krátkovlnnými vysílači, ve skutečnosti tomu tak není. Na nich po celou dobu mého pozorování ve vyhrazených časech pro českou mutaci běží stále tatáž nahrávka s úvodním slovem a proudem hudby. Po Barevném světě ani vidu ani slechu. Zřejmě u českého publika mají krátké vlny tak malou posluchačskou základnu, že to CRI ani nestojí za tu námahu.
Můj apolitický kamarád, co monitoruje AM (MW, SW) mi asi před 3mi měsíci říkal, že ve vysílání Čínského rozhlasu do zahraničí na krátkých vlnách pořad Barevný svět slyšel. Nechápu proč tolik slov pro tak logickou spojitost, kterou jsem kdysi napsal tuším na radio Color do ankety. Je jasné, že síť FM vysílačů pro Hey a Color musí být z něčeho financována. A pokud se nabízí možnost dělat pořady jednoduchým přečtením textu Ćínského zahraničního rozhlasu, (nedbale) přeloženým českým překladatelem, tak logicky uvažujícímu jedinci je nadmíru jasné, proč to pan Pícha dělá. (Horší by třeba bylo, kdyby se spojil s Ruskými mafiány a šířil Kremelskou propagandu.) Myslím, že každý rozumný posluchač s těmi „čínskými žvásty“ nebude ztrácet svůj čas. Asi by bylo dobré uvést ten nešťastný pořad nějakou „omluvou“ (nějakým nenápadným vysvětlením) pro posluchače, na rádiu Hey a Color nebo na webu, díky kterému by i méně chápající posluchači pochopili proč se ty „čínské žvásty“ vysílají resp. musí vysílat… Bez takového vysvětlení respektive jakýmkoli „mlžením“ (např. nejasná odpověď resp. nejasné přímé a logické vysvětlení pana Píchy v tel. z ČRo) totiž logicky vzniká chaos, ve kterém má pak každý právo „plácnout“ jakoukoli domněnku nebo dokonce nesmysl.
S krátkými vlnami si hraju teprve od ledna, takže je skutečně možné, že to dřív vysílali. Náhodou v době psaní komentáře zrovna české vysílání CRI běží, tak jsem zkusil naladit a opět pouze proud hudby.
Mohu potvrdit, že na KV to dříve opravdu běželo, CRI CZ jsem vůbec poprvé objevil po koupi přijímače Eton G3 před více než 10 lety, dříve si to dělali sami, měli tam moderátory, kteří mluvili lámanou češtinou, někteří lépe… Pak už jsem se o to nějak nezajímal, ale po letech jsem to před těmi pár měsíci opět zkusil a už tam byl Barevný svět.
CRI mimochodem vysílalo i na legendární frekvenci 1440 kHz z Marnachu, než ten vysílač zbourali (a na pozemku postavili ubytovnu pro migranty, jen taková perlička). Ano, na frekvenci někdejšího Radia Luxembourg z toho stejného vysílače.
Kdysi frekvence, na které ladili lidé ve východním bloku západní hudbu, v posledních letech fungování frekvence, kterou sám západ dobrovolně pronajímal „čínské propagandě“. Nesvědčí to o něčem?
Vrcholní představitelé Evropské komise a Francie se klaní v Číně tamnímu vůdci a mezitím si ta samá Evropská komise platí analýzy, jak cestopisný pořad na hudebním rádiu šíří čínskou propagandu. Cítím tam takové malé, ehm, pokrytectví.
Tak ono když vám někdo zavolá ve chvíli, kdy máte obrazně „večeři na plotně“ a chce odpovědi na nějaké předem připravené dotazy (které mají potvrdit jeho teze), místo toho, aby třeba napsal otázky mailem nebo zavolal s tím, že se připravuje reportáž na dané téma a zda byste neměl čas se sejít a zodpovědět nějaké dotazy, vysvětlit tu situaci a tak dále, tak to samozřejmě může působit jako mlžení.
To jak to celé proběhlo prostě nepovažuji za korektní žurnalistickou práci a to jsem žurnalistiku studoval.
Ještě mnohem diskutabilnější je ona analýza, kdy se paní analytička neobtěžovala ani jedno rádio kontaktovat s dotazy, jak se věci mají, ale pak do éteru na ČRo šíří své domněnky a výmysly jako fakta. Ale to už jsem tu psal.
Dát před pořad sdělení o tom, že je to partnerský pořad resp. nějaká spolupráce není asi problém a zřejmě se to stane, aby se předcházelo podobným domněnkám nebo spekulacím.
Jindra
4. 4. 2023 13:57
Ahoj, co říkáte na změnu moderátora na Času v čase 14-18? Ten moderátor Rešl mi tam vůbec nesedí, neumí vůbec mluvit – přijde mi tam vada řeči. To samé je i s večerem …
Vy nemáte nic jiného na práci než furt řešit radio čas a podobně. Tak udělali změny to je jejich věc a za druhé večer vysílá Terka puferka a nevšiml jsem si že by měla nějakou vadu řeči. Pokud máte nějaký problém nemusíte je poslouchat.
Určitě by víc pomohlo, kdyby ten vysílač vůbec neběžel. Tenkrát, když jim to v Jablonci ujelo o 100kHz na 92,6MHz, chytal jsem tu Hey z České Lípy místy zcela čistě s RDS.
Podobné problémy má Český Impuls na AM 981kHz,kdy dochází několikrát za den k výpadkům a „koktání“ signálu.Evidentně není způsobeno vlastním vysílačem,ale problémem přenosu na něj.Opravuji staré rádio a z vysílaných žánrů na středních vlnách je pro mě snesitelný právě program Českého Impulsu.Ovšem díky výpadkům to už „nedám“.
Četl jsem na přátelích AM,že problém je digitální trasa na vysílač-odběr je z DVB-T2 mux 23.Tak paradoxně nejslabší článek starého AM vysílání je v 21 století digitální přenos ze studia na vysílač.Kdyby měli distribuci i na FM,tak stačí přepojit na založní tuner..
DAB+ přijímač mám a dokonce několik,ale Český Impuls poslouchám z jiných důvodů než že bych byl skalní fanda…
Jak jsem zde psal,zajímám se o historická rádia,opravuji je a bez AM vysílače to dost dobře nejde.Naladím tři AM vysílače s žánry Dechovka,Country a právě Český Impuls s Českou hudbou 60-80 let je mi asi tak nejbližší z toho výběru.
Když si chci poslechnout muziku co mi přesně vyhovuje,tak jedině internetové FLASH Rádio 87,5 FM
Takové rádio kdyby bylo i v terestice tak bude ostatním hodně velkou konkurencí.Tímto bych chtěl toho kdo tvoří playlist ve Flash Rádiu 87,5FM pochválit!
Skoro bych se vsadil, že jim to zarušil nějaký nově spuštěný 5G vysílač v pásmu 700 MHz a od té doby ten DVB-T2 příjem vypadává – jen to prostě nikdo neřešil.
ta am je rušička sama o sobě 😀 si měli na ten vysílač natahnout normalně internet, nebo to brát přes „mobilní data“ určitě by to bylo přes net stabilnější.
Uděleno: Brno město 2 – 96,4 MHz / 200 W pro program Fajn radio.
To je dva týdny stará věc. 🙂 Bylo to už na 5. zasedání – https://www.rrtv.cz/cz/files/press/TZ_05_23.pdf.
Jo, pravda, občas to opakujou. Nevím proč…
Zveřejňuje se nejdříve tisková zpráva, pak se zpožděním podrobnější zápis ze zasedání.
Ať si to nechají. Myslím si, že Fajn radio v Brně nezaboduje. Free radio má v Brně mnohem lepší program, než pražské Fajn radio. U nás v Jihlavě neznám nikoho, kdo by si Fajn naladil.
Tak 6D TOWERCOM již funguje – chytnu v Brně na teleskop vystrčený z okna.
Hm, tak Fajn z Náchoda na 87.6 má vo svojom RT text „HITRADIO CONTACT – RADIO KTERE HRAJE“, že by nejaký pozostatok z Apríla? 🙂
Tak asi si Media Bohemia presadila, že tam nebude Fajn, ale už čoskoro Hitrádio Contact 😀😀😀
MB by měla opravit nejen tohle, ale také RT/RT+ Černé Hory, aby ukazoval aktuální song. U nejvýznamnějšího Hitrádia v Čechách to udivuje.
Tak netrvalo dlouho a radiotext Černé Hory opraven.
Na zajímavý článek o budoucnosti AM rádia v automobilech upozornil twitterový účet Tomas – TELEKO. Stručně řečeno, někteří výrobci AM rádio do aut už nebudou dávat, protože elektrický pohon ruší příjem, jiní naopak takový problém nemají, například Kia:
Radioworld.com
Toto je zajímavé. Přiznám se, že tato rádia, přesto že se tu o nich často diskutuje sám neposlouchám, tedy neznám, a tak by mě zajímal zdejší názor.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cinska-chapadla-v-ceskem-eteru-radio-hey-color-ivana-karaskova-vinohradska-12_2304050600_kac
však to tady možna před rokem nebo před 2mi lety posílal ovi z nějake prezentace nějakyho školaka, už jsem to tady jednou četl, ale že z toho někdo uděla takovouhle senzaci by mě nenapadlo ani na apríla 😀
Senzace to určitě není, natož aprílový žert.
Spíš je to skandální, že se tento typ surové čínské propagandy stále v našem éteru vyskuteje.
A nejsmutnější na tom všem je samotné vyjádření majitele rádií (doslovný přepis z výše odkazovaného článku):
MS: „Dobrý den pane Pýcho, tady je Matěj Skalický z Českého rozhlasu (…) Je to ve vaší gesci, vytváříte to ve spolupráci s nějakými firmami a scénáristy, ale za vás je tedy jakákoliv spolupráce s Čínským rozhlasem pro zahraničí vyloučena?“
Miroslav Pýcha: „Já bych to takhle neřekl. Určitě nějakým způsobem… Nevím jestli to bylo dříve, ale co se týče scénáře…“
MS: „V tuto chvíli.“
MP: „Co se týče scénářů a obsahu toho pořadu, jsem stoprocentně přesvědčený, že to není jakákoliv propaganda…“
Slyšel jste někdy ten „surový typ čínské propagandy“? Je to cestopisný pořad, kde se politická témata vynechávají. Politika se tam neřeší a režim se nekritizuje stejně jako v jiných cestopisných nebo historických dokumentech, které byly odvysílány třeba i na ČT nebo dokumentárních kanálech typu History, Discovery, Prima Zoom apod.
Kritizují se režimy a politika v daných zemích třeba v pořadech Jakuba Vágnera na ČT, když byl lovit v Rusku nebo Brazílii za Bolsonara?
Já opravdu nejsem ani náhodou obhájce čínského režimu, stejně jako jakékoliv jiné totality (Rusko, některé africké státy apod.), ale tahle interpretace o „propagandistických chapadlech“ v případě pořadu o čínské historii, přírodě a kultuře je opravdu absurdní, stejně jako Vaše tvrzení o „surové propagandě“.
Je jasné, že se neshodneme, co je a ještě není „surová propaganda“.
Každý tu hranici máme nastavenou jinde.
Tento pořad je za mě nezpečný v tom, že umně vykresluje Čínu pomalu jako ráj na zemi a absolutně zamlčuje tvrdou skutečnost, že hodnota lidského života v této zemi je rovna limitně nule.
A řada lidí toto prostě nedokáže prokouknout buď kvůli vzdělání, sociální bublině ve které se pohybuje, a nebo prostě o tom tak nechce z pohodlnosti přemýšlet.
Čína není náš přítel a v tomto směru také vůči naší zemi provádí všemožné zpravodajské aktivity. A opravdu mi nepřijde rozumné jim v tom pomáhat a umetat jim cestičku.
Takže třeba Prima Zoom šíří taky surovou čínskou propagandu, když vysílá tohle? https://zoom.iprima.cz/porady/vysokorychlostni-cina Nebo tohle? https://zoom.iprima.cz/porady/tajemna-cina
Nebo Česká televize, když vysílá z archivu toto: https://www.ceskatelevize.cz/porady/25025-cina-dneska/
Případně tuto čínskou koprodukci? https://www.ceskatelevize.cz/porady/13843255038-hedvabnou-cestou-vstric-svetu/220382571670001/
Přečtěte si tu studii, je to zajímavé čtení (odkaz je v tom článku na ČRo). Autorka tam na jednu stranu sama říká, že politika není v pořadu přítomná, ale pak se ji snaží najít i v naprosto absurdních věcech a tím potvrdit, že je pořad politický. Třeba v této citaci: [Ivka] Její [čínské císařovny – pozn. aut.] nehty se později staly symbolem mocenské marnotratnosti
a odtržení od reality, což vedlo k revoluci a svržení císařství. [Mirek] Tak tomu se ani nedivím.” Jak tohle konstatování faktu podporuje tezi, že pořad podporuje propagandu režimu? Jak se tohle může srovnávat se zpravodajskými aktivitami? Paní autorka analyzovala 35 hodin vysílání, ale poslat mail s dotazy do rádia se neobtěžovala?
Když zabrousím dál do politiky – tak evropský GreenDeal a podpora fotovoltaiky nás vhání do ještě větší hospodářské závislosti na Číně, protože víceméně vše od držáků přes panely, kabely, měniče a baterie je z Číny (mám FVE a made in China je celá sestava až na jistič a přepěťovku, což je asi tak 0,0001 % z ceny FVE) – to zřejmě problém není – ale cestopisný pořad, kde se mluví o čínské kultuře, historii a přírodě je ohromný problém? Já si taky uvědomuji závislost na Číně, která je ohromná a je to politický i ekonomický problém, ale my ho dále posilujeme a mezitím tu Evropská komise plati analýzy cestopisných pořadů v hudebním rádiu (ta studie je placená z EU neziskovky). Jako fakt?
Já myslím, že ten rozdíl je docela zřejmý. Na Primě nebo ČT sice opravdu můžeme narazit na cestopisné dokumenty, které ukazují Čínu v tom lepším světle, ale jsou tyhle dokumenty přímo placeny Čínským rozhlasem pro zahraničí nebo vládou ČLR? Nikoliv. Kdyby někdo z moderátorů na Hey nebo Coloru připravoval z vlastní iniciativy cestopisný pořad o Číně, neměl bych s tím problém. Barevný svět ale opravdu není jen cestopisný, je to de facto 30 minut vysílacího času vyhrazených pro Čínský rozhlas. Čína by byla naivní, kdyby si myslela, že otevřené šíření čínské propagandy a tamní komunistické ideologie Čechy přesvědčí, takže na to jde chytře a v pořadu referuje o čínské historii, kultuře nebo gastronomii. Nebezpečným se pořad stává ve chvíli, kdy mezi zdánlivě nevinnými historickými fakty zazní třeba zmínka o tom, že Tchaj-wan vždy byl a stále je součástí Číny, což je právě jeden z narativů čínské propagandy.
Představme si hypotetickou situaci, že by s Colorem začal spolupracovat třeba i Ruský rozhlas. Nevinný pořad o ruské historii, kde by ale zaznívala třeba i slova: „nyní se podíváme na gastronomické speciality dalšího ruského města, a sice Kyjeva.“ Vysílal by Color i tohle? Jestli ano, tak je to hodně smutné.
Všechno tohle píšu jako dlouholetý posluchač Coloru, který fakt nemá v úmyslu obviňovat jeho moderátory ze šíření čínského vlivu. Rozumím tomu, že provozovat u nás nemainstreamové rádio není levná záležitost a každá finanční pomoc se hodí, takže Barevný svět je takové nutné zlo. Opravdu je ale v pořádku spolupracovat s veřejnoprávním médiem státu, který je pro nás zcela evidentně bezpečnostní hrozbou?
Zkusím to trochu „krátce“, abych tu netapetoval.
1) Pořad prostý politických témat nepovažuji za propagandu a konstatování skutečnosti za znak podpory režimu (doporučuji přečíst tu originální studii, jakým způsobem autorka vyvozuje některé závěry, je to až neuvěřitelné). Jestli je pro ni konstatování skutečnosti, že nějakou problematickou tradici zrušili až komunisté po svém nástupu nebo že výrobky Made in China už nejsou synonymem pro nekvalitní výrobky, což jsou prostě ať se nám to líbí nebo ne fakta (i kvalitní notebook, na kterém píšu tento komentář, je bohužel made in China) vyjádřením podpory režimu a důkazem, že je pořad propagandistický, tak je to velmi zvláštní interpretace.
2) Jakékoliv dokumenty nebo filmy čínské produkce podléhají stejné cenzuře, která zajišťuje, že se tam pro vládu kontroverzní témata neobjeví nebo se tam objeví tak, aby to podporovalo politiku jedné Číny. Čína je dnes velkým hráčem i v zábavním průmyslu USA, třeba oceňovaný film Marťan Ridleyho Scotta vykresluje Čínu jako přátelskou spolupracující a technicky vyspělou mocnost, která pomůže zachránit hlavního hrdinu. Mnohé další filmy buď podpořené nebo přímo koprodukované Čínou ji ukazují západním divákům v jiném, lepším světle, a to se jedná o vysokorozpočtové produkce. Šíří tyto filmy, kina a televize čínskou propagandu? Ta celá otázka je prostě mnohem širší a označit cestopisný pořad na Coloru jako chapadla čínské propagandy je prostě demagogie.
3) Je hezké, že se můžeme hájit na Oviradiu, ale kanály Českého rozhlasu mají mnohem větší dosah. Autorka studie se nás neobtěžovala zeptat na nic a některé věci si naprosto mylně domýšlí (přitom my bychom ji jistě odpověděli), reportáž pak působí naprosto jednostranně a prostor na obhajobu nebo vysvětlení spolupráce nám neposkytla, jsou tam jen dvě útržkovité věty. To je novinářská práce hodna veřejnoprávního média a rádoby „Podcastu roku“?
4) Jestli někoho dokáže k oblibě čínské vlády přivést cestopisný pořad na hudebním rádiu a dle studie autorky pomohou mu k tomu výroky, co jsem uvedl výše, kterými to dokládá, tím spíš ve chvíli, kdy jsou všechna zpravodajská média plná kritických informací o Číně, uvěří takový člověk asi naprosto všemu.
5) Ano, pořad tohoto formátu osobně pokládám za nutné zlo. A to nejen z důvodu toho, že je o Číně, ale spíše z důvodu, že je anomálií v programu. Nikdo nicméně nenutí posluchače pořad poslouchat. A i přes nějakou kontroverzi, kterou má (a to samozřejmě uznávám, jen bych to opravdu neoznačil za propagandu a naše rádia za „Chapadla Číny v českém éteru“), to stále pokládám za mnohem vstřícnější formát vůči našim posluchačům než celodenní neustávající proud reklamních spotu občas přerušený hudbou a moderovaným slovem, jako je tomu jinde.Spolupráce s Ruskem nebo ruským rozhlasem by za mne nicméně byla v současné situaci naprosto neakceptovatelná.
tak napiš do čro nebo tak něco,podat protiargument, vyjadření, jak už je to zde o tech filmech i dokumentech v televizi, školačka by si musela skutečně zavázat boty, protože jí skutečně plácá jazyk, stačilo by, kdybys do toho studia mohl poslat tuhle svoji odpověď a možná by stačila i ve zkrácené verzi na to abys ji uplně odrovnal.
Díky za odpověď, zkusím taky už jen krátce.
1. Studii jsem četl celou a ano, má své mouchy, nicméně autorka v ní docela dobře upozorňuje právě na způsob, jakým Čína svou propagandu interpretuje. Neříká „čínská politika je super a Si Tin-pching je borec“, to by bylo hodně okaté a každému by došlo, že tu něco nehraje, místo toho jen poutavě prezentuje čínské dějiny a občas k nim náznakem přihodí nějakou čínskou propagandistickou tezi. I na absurdně nebo nedůležitě působící tvrzení z Barevného světa bychom se podle mě měli koukat s ostražitostí, protože v něm asi nezaznívají jen tak náhodou, Čína určitě moc dobře ví, co dělá. Proč pořad tak detailně líčí historii Číny? Čínské vládě se hodí, aby byli Češi Čínou fascinováni. Proč v pořadu zaznívá podpora politiky jedné Číny jen v opatrných náznacích? Čínská propaganda nutně nepotřebuje, abychom jí věřili, ale abychom rezignovali na fakta a řekli si, že pravda je vlastně někde uprostřed a kdo ví, jak to s tím Tchaj-wanem ve skutečnosti je. A mohl bych pokračovat.
2. Je pravda, že i v některých filmech je Čína zobrazena tak, aby to státnímu aparátu vyhovovalo, což rovněž vnímám jako problematické, byť je to pro jejich tvůrce asi taky nutné zlo. Jen mě trochu mrzí ta argumentace když oni můžou vyzdvihovat Čínu, tak my na Coloru můžeme taky. Jasně, to téma není úplně jednoduché ani černobílé, ale to, že něco dělají všichni, přece neznamená, že je to správné.
3. Autorka studie určitě měla vedení Coloru nebo Hey Radia kontaktovat a je chyba, že tak neučinila, s tím souhlasím. Na druhou stranu, pokud vím, tak ČRo se studií nemá nic společného, pouze udělal s její autorkou rozhovor v rámci Vinohradské 12. Přijde mi logické, že si jako respondentku vybrali právě ji, nikdo jiný kromě ní se Barevným světem zatím odborněji nezabýval a myslím, že i přes drobné nesrovnalosti není její studie špatná. Mně přišel podcast dobře zpracovaný a oceňuji, že v něm zazněl pohled obou stran. Matěj Skalický z V12 oslovil hned dvě osoby, které mají k Coloru blízko a komunikoval s nimi slušně, takže slova o „rádoby podcastu“ mi připadají trochu zbytečná.
4. Jediné štěstí je, že si Čína k šíření své ideologie vybrala dvě menšinová rádia se zaměřením na hudebně i intelektuálně náročnější posluchače, kteří si na Barevný svět udělají názor hodně rychle. Kdyby BS vysílalo nějaké mainstreamové rádio se stovkami tisíc posluchačů týdně, byl by to problém podstatně větší. V pořadu ale nikdy explicitně nezazní, kým je vytvářen, takže se i kriticky přemýšlející člověk může domnívat, že nějaký moderátor Coloru je fanoušek cestopisu a asijských zemí. A takových lidí není málo, stačí si projet diskuse na webu Coloru nebo na FB. Sice stačí trochu pátrat v hlubinách webu Coloru a narazíme na informace o skutečných tvůrcích, případně dokonce i na .docx dokumenty neznámých autorů, v nichž jsou slovo od slova napsány scénáře jednotlivých dílů, ale na takové pečlivé prohledávání internetu má čas málokdo. Když o nějaké informaci víme, že pochází od čínské vlády, přistupujeme k ní opatrně, když ale víme jen to, že jí řekl moderátor našeho oblíbeného rádia, možná se nad ní zamyslíme, ale tolik obezřetní už nejsme. A v tom je ten problém. Jak už tu zaznělo, určitě by stálo za zvážení před každou epizodou jasně deklarovat, že teď bude hovořit Peking, aby posluchači věděli, s kým mají tu čest.
5. Rozhodně je lepší jeden půlhodinový blok denně než reklamy každou chvíli, to podepisuju. Kdybych ale byl moderátorem v rádiu, byl by pro mě neakceptovatelný jakýkoliv pořad produkovaný totalitní mocností. Myslím, že vraždění Ujgurů je stejně závažný problém jako vraždění Ukrajinců, takže Ruský i Čínský rozhlas pokládám za média pro Českou republiku nebezpečná. Po bitvě je ale každý generál, chápu, že na dobré rádio jsou potřeba peníze a ty člověk jen tak nesežene. Takže i přes výše uvedené budu ladit Color dál, hlavně během pátečních a sobotních večerů, kdy se z 90,7 neozývá čínská propaganda, ale China Crisis nebo Propaganda. 🙂
Nejvíc mě mrzí to zamlžování faktu, na čí objednávku je ten pořad. Že to je programový přešlap a odlaďovač tak nějak snesu, vyhýbám se tomu. Snad se časem přihlásí štědrý klient s čistšími úmysly a nebude třeba těchto bizarních „magazínů“. Na druhou stranu, Color a Hey teď mají díky ČRo slušnou publicitu. Protože je Roman Ondráček stále společníkem COLOR Media s.r.o. (nejde o společnost držící licenci Coloru), oslovili ho tvůrci podcastu také, i když v lednu 2022 oznámil odchod.
Jen tak na okraj: Bakalářská práce není nějaká prezentace nějakého školáka, to může napsat jen někdo velmi neinformovaný až nevzdělaný.
Jen tak na okraj, že se analytička, píšící bakalářskou práci ANI JEDNOU nezeptá nikoho z rádia na vůbec nic, nepošle žádné dotazy a vše postaví na svých domněnkách a zjištěních je taky docela zajímavý postup, takový… trochu jednostranný a ne úplně v pořádku.
A že Český rozhlas provozuje veřejnoprávní okruh Wave, který v podcastech a reportážích týkajících se společenských a politických témat prezentuje naprosto jednostranné názory pocházející z tábora krajní a progresivistické levice (které ve většině případů nezeprezentují názory české společnosti), přičemž i personální propojení s lidmi kolem extremistického A2larmu je tam velké a dělají si už pár let z dříve hudebního Wave takový krajně levicový Plus, to taky asi není úplně v pořádku.
Nebo ano?
Tady ten prostor na reakci druhé strany je, naprosto neomezený. Mě by třeba zajímalo, proč se otevřeně neuvádí, kdo si ten obsah objednává. U jiných placených pořadů to je běžné. Pokud tady napíšu něco pochvalného o Kia, zároveň nikde netajím, že pro ni pracuji. Takový transparentní přístup mi přijde normální.
K politice se vyjadřovat nebudu, přidám jen poznatek z pásma krátkých vln. Přestože se článek snaží vzbudit dojem, že je pořad do světa vysílán čínskými krátkovlnnými vysílači, ve skutečnosti tomu tak není. Na nich po celou dobu mého pozorování ve vyhrazených časech pro českou mutaci běží stále tatáž nahrávka s úvodním slovem a proudem hudby. Po Barevném světě ani vidu ani slechu. Zřejmě u českého publika mají krátké vlny tak malou posluchačskou základnu, že to CRI ani nestojí za tu námahu.
Můj apolitický kamarád, co monitoruje AM (MW, SW) mi asi před 3mi měsíci říkal, že ve vysílání Čínského rozhlasu do zahraničí na krátkých vlnách pořad Barevný svět slyšel. Nechápu proč tolik slov pro tak logickou spojitost, kterou jsem kdysi napsal tuším na radio Color do ankety. Je jasné, že síť FM vysílačů pro Hey a Color musí být z něčeho financována. A pokud se nabízí možnost dělat pořady jednoduchým přečtením textu Ćínského zahraničního rozhlasu, (nedbale) přeloženým českým překladatelem, tak logicky uvažujícímu jedinci je nadmíru jasné, proč to pan Pícha dělá. (Horší by třeba bylo, kdyby se spojil s Ruskými mafiány a šířil Kremelskou propagandu.) Myslím, že každý rozumný posluchač s těmi „čínskými žvásty“ nebude ztrácet svůj čas. Asi by bylo dobré uvést ten nešťastný pořad nějakou „omluvou“ (nějakým nenápadným vysvětlením) pro posluchače, na rádiu Hey a Color nebo na webu, díky kterému by i méně chápající posluchači pochopili proč se ty „čínské žvásty“ vysílají resp. musí vysílat… Bez takového vysvětlení respektive jakýmkoli „mlžením“ (např. nejasná odpověď resp. nejasné přímé a logické vysvětlení pana Píchy v tel. z ČRo) totiž logicky vzniká chaos, ve kterém má pak každý právo „plácnout“ jakoukoli domněnku nebo dokonce nesmysl.
Psalo se už, že Barevný svět je ke slyšení na tuším KV.
S krátkými vlnami si hraju teprve od ledna, takže je skutečně možné, že to dřív vysílali. Náhodou v době psaní komentáře zrovna české vysílání CRI běží, tak jsem zkusil naladit a opět pouze proud hudby.
Mohu potvrdit, že na KV to dříve opravdu běželo, CRI CZ jsem vůbec poprvé objevil po koupi přijímače Eton G3 před více než 10 lety, dříve si to dělali sami, měli tam moderátory, kteří mluvili lámanou češtinou, někteří lépe… Pak už jsem se o to nějak nezajímal, ale po letech jsem to před těmi pár měsíci opět zkusil a už tam byl Barevný svět.
CRI mimochodem vysílalo i na legendární frekvenci 1440 kHz z Marnachu, než ten vysílač zbourali (a na pozemku postavili ubytovnu pro migranty, jen taková perlička). Ano, na frekvenci někdejšího Radia Luxembourg z toho stejného vysílače.
Kdysi frekvence, na které ladili lidé ve východním bloku západní hudbu, v posledních letech fungování frekvence, kterou sám západ dobrovolně pronajímal „čínské propagandě“. Nesvědčí to o něčem?
Vrcholní představitelé Evropské komise a Francie se klaní v Číně tamnímu vůdci a mezitím si ta samá Evropská komise platí analýzy, jak cestopisný pořad na hudebním rádiu šíří čínskou propagandu. Cítím tam takové malé, ehm, pokrytectví.
Tak ono když vám někdo zavolá ve chvíli, kdy máte obrazně „večeři na plotně“ a chce odpovědi na nějaké předem připravené dotazy (které mají potvrdit jeho teze), místo toho, aby třeba napsal otázky mailem nebo zavolal s tím, že se připravuje reportáž na dané téma a zda byste neměl čas se sejít a zodpovědět nějaké dotazy, vysvětlit tu situaci a tak dále, tak to samozřejmě může působit jako mlžení.
To jak to celé proběhlo prostě nepovažuji za korektní žurnalistickou práci a to jsem žurnalistiku studoval.
Ještě mnohem diskutabilnější je ona analýza, kdy se paní analytička neobtěžovala ani jedno rádio kontaktovat s dotazy, jak se věci mají, ale pak do éteru na ČRo šíří své domněnky a výmysly jako fakta. Ale to už jsem tu psal.
Dát před pořad sdělení o tom, že je to partnerský pořad resp. nějaká spolupráce není asi problém a zřejmě se to stane, aby se předcházelo podobným domněnkám nebo spekulacím.
Ahoj, co říkáte na změnu moderátora na Času v čase 14-18? Ten moderátor Rešl mi tam vůbec nesedí, neumí vůbec mluvit – přijde mi tam vada řeči. To samé je i s večerem …
Není to Mirek Grešl z Rádia Dálnice? Ten tam občas býval.
Miroslav Rešl z Dálnice.
Vy nemáte nic jiného na práci než furt řešit radio čas a podobně. Tak udělali změny to je jejich věc a za druhé večer vysílá Terka puferka a nevšiml jsem si že by měla nějakou vadu řeči. Pokud máte nějaký problém nemusíte je poslouchat.
Expres FM už uvádí na svém webu všechny své aktuální FM vysílače. Vytvořil i reklamní kampaň pro západ Čech.
https://www.expresfm.cz/aktualne/nejlepsi-hudba-na-zapade-expres-fm-si-nove-vychutnate-i-v-karlovych-varech-plzni-a-dalsich-zapadoceskych-mestech/
V tomto bandscanu z Mariánských Lázní jsou zachyceny 105,6 Tachov a 103,0 Domažlice:
Jablonecký vysílač Fajn rádia (92,7) vysílá už dva týdny pouze nosnou vlnu. Zřejmě jim umřel ballovací tuner.
zřejmě nikomu nechybí, jinak to pomohlo u radia hey na českolipsku, je tu několik míst, kde se nechal blaník z jbc naladit ale ted všude hralo hey.
Určitě by víc pomohlo, kdyby ten vysílač vůbec neběžel. Tenkrát, když jim to v Jablonci ujelo o 100kHz na 92,6MHz, chytal jsem tu Hey z České Lípy místy zcela čistě s RDS.
Podobné problémy má Český Impuls na AM 981kHz,kdy dochází několikrát za den k výpadkům a „koktání“ signálu.Evidentně není způsobeno vlastním vysílačem,ale problémem přenosu na něj.Opravuji staré rádio a z vysílaných žánrů na středních vlnách je pro mě snesitelný právě program Českého Impulsu.Ovšem díky výpadkům to už „nedám“.
to jim eště blbne? Nedávno to tam opakovaně opravovali 😀 to to dříve asi ukončej, když to furt opravujou.
Četl jsem na přátelích AM,že problém je digitální trasa na vysílač-odběr je z DVB-T2 mux 23.Tak paradoxně nejslabší článek starého AM vysílání je v 21 století digitální přenos ze studia na vysílač.Kdyby měli distribuci i na FM,tak stačí přepojit na založní tuner..
Tak si zakup DAB+ radio, tam mas Ceský Impuls také a budeš mít klid od koktání.
DAB+ přijímač mám a dokonce několik,ale Český Impuls poslouchám z jiných důvodů než že bych byl skalní fanda…
Jak jsem zde psal,zajímám se o historická rádia,opravuji je a bez AM vysílače to dost dobře nejde.Naladím tři AM vysílače s žánry Dechovka,Country a právě Český Impuls s Českou hudbou 60-80 let je mi asi tak nejbližší z toho výběru.
Když si chci poslechnout muziku co mi přesně vyhovuje,tak jedině internetové FLASH Rádio 87,5 FM
Takové rádio kdyby bylo i v terestice tak bude ostatním hodně velkou konkurencí.Tímto bych chtěl toho kdo tvoří playlist ve Flash Rádiu 87,5FM pochválit!
Skoro bych se vsadil, že jim to zarušil nějaký nově spuštěný 5G vysílač v pásmu 700 MHz a od té doby ten DVB-T2 příjem vypadává – jen to prostě nikdo neřešil.
ta am je rušička sama o sobě 😀 si měli na ten vysílač natahnout normalně internet, nebo to brát přes „mobilní data“ určitě by to bylo přes net stabilnější.