Nejnovější komentáře

  • Oviradio.cz: Ano, v rádiu dělal, což jsem v tomto starším článku zmínil, jen jeho současné aktivity a trable jsou z pohledu…
    14:00 06.05.2025
  • jouda: To se divím, že nevíte: Souček mezi roky 1994 a 1997 pracoval jako redaktor a moderátor brněnského Rádia Krokodýl. Má…
    13:28 06.05.2025
  • Jakub DXer: Na první pohled ne, avšak mediální scéna je značně propletená, takže se může časem ukázat, že ano – např. Mezi…
    13:25 06.05.2025
  • Oviradio.cz: Má to nějakou souvislost s rádiem?
    13:09 06.05.2025
  • Jakub DXer: Gř České televize Jan Souček byl odvolán.
    13:07 06.05.2025
  • PVo: Jakube, říkal jsem co je obecně nevyřčený ale zřejmě dosti podstatný důvod vysílání v DVB-T, ostatně vysílají ve veřejnoprávním muxu…
    23:54 05.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
9. 3. 2023 13:32

To už se zase udělují frekvence přímo, bez nutnosti účastnit se licenčního řízení? Odkdypak? Vždyť Evropa 2 přece nemá celoplošnou licenci, aby stačilo si o kmitočet jen zažádat.

David Pražák

Jestli se změnila politika RRTV, tak je to jedině dobře, protože utrácet zbytečné poplatky za licenční řízení nemá žádný smysl, když se o kmitočet přihlásí jen jeden žadatel. Zbytečně se tím vyhazují finanční prostředky jen kvůli tomu, aby provozovatel odprezentoval licenci svého programu. Taky to brzdí přidělení kmitočtu. Aspoň ty kmitočty budou přidělené rychle a nebude se muset na nic zbytečně čekat. Stejně už nové projekty na FM neočekávám. Maximálně rozšíří svoje pokrytí stávající projekty. Očekávám, že kromě Expresu půjde mimo Prahu Classic FM. V Praze už zůstane jen Rockzone a Radio France.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  David Pražák
9. 3. 2023 13:58

Myslím, že zrovna Evropa 2, respektive firma Lagardére v minulosti často takové napřímo přidělené kmitočty ráda napadala u soudu. Pamatuju, že tehdy hodně házeli klacky pod nohy třeba Country rádiu. Kvůli jejich nekalým praktikám tehdy začala RRTV posílat do licenčka všechny, i „nebonitní“ kmitočty. Proto mě udivuje, že zrovna E2 s tím nyní nějak vyj*ebala a dostala tu 107,5 přímo.

PPK, jidxc

Řekl bych, že bylo ze strany E2 požádáno o dokrývač v rámci 54dBuV pokrytí vysílače Plzeň Radeč…

Míra
Reply to  PPK, jidxc
9. 3. 2023 17:55

V Břeclavi jim to nevyšlo, zamítl ČTÚ…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
28. 5. 2023 09:17

A z jakého vysílače má Hitrádio Contact 54 dBμV v Hodkovicích? 🤔 Vážně bych tomu rád přišel na kloub, proč to jednou jde bez licenčka a jindy je LŘ nutností. Dříve se nové frekvence dělily bonitní a nebonitní, což ale ze známých důvodů skončilo.
Jasně, 106,6 bude maličká frekvence, co pokryje max jednotky tisíc obyvatel, ale i tak by měl na všechny platit stejný metr. Kór když hned za kopcem má zmíněné Hitrádio několik frekvencí úplně zbytečně navíc. U jiného broadcastera bych nad tím asi mávl rukou, ale zrovna v tomto případě mě to prostě z principu štve.

jouda

Zjevně jde o Turnov 98,8 MHz, který je tam výrazně nejsilnější.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 13:00

I kdyby tam těch 54 dB bylo (což není), tak tenhle argument stejně neobstojí, protože Hodkovice jdou pod licenci bývalého Crystalu, která turnovskou 98,8 neobsahuje. Ta je pod licencí exrádia Dobrý den. Prostě si z nás MB a RRTV dělají dobrý den. 🙂

Míra

Případy se množí, co se zeptat jinde ?
Třeba Dechovka vycházela z faktu, že kdyby jen požádala o vázaný kmitočet, nebo SFN, tak by muslo dojít k vyhlášení LŘ. Posunuli tedy dva kmitočty na dvě různá místa.
Že je pro CB 95,5 měně kvalitní jim ev. moc nevadí.

Last edited 1 rok před by Míra
jouda

Vyšší polohy cca nad 380 m n.m. těch 54 dBuV mají. Samozřejmě na I/35 tato intenzita není, to je jasné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 19:39

Někde na jidxc je mapa pokrytí 103MHz/200W z této turnovské kóty. Když se na ní podíváš, zjistíš, že ve městě není ani 40 dBμV. Dneska jsem to vzal schválně přes Hodkovice a budeš se divit, ale líp jak 98,8 tam chodí i českolipská 99,9. A to i při stoupání směrem na Záskalí.

jouda

Pozor, je nutné brát koordinační data, nikoliv provozovaná. To může být totiž z mnoha důvodů velmi ošemetné. 🙂 V případě České Lípy jde už jen o zbytkové pokrytí, které není chráněné.

Last edited 1 rok před by jouda
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 20:36

Tak mapky RadioLab reflektují koordinaci (nikoliv mnohdy odlišnou realitu) a pracuje s nimi ČTÚ, čili asi neexistuje pro RRTV nic směrodatnějšího. Změřené úrovně tam nemám, nebyl čas, ani po ruce měřidlo, ale i autorádio tu 99,9 vyhodnotilo jako nejlepší. A je fakt, že i ten Beat z Turnova už tam chodí mizerně. 54 má možná někde po kopcích okolo ale v zástavbě ani omylem.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Kdybys to chtěl posuzovat tímhle způsobem, tak třeba liberecká frekvence R1 vůbec nemusela jít do licenčka a mohla být přidělena přímo, protože přece na Ještědském hřbetu a nahoře v Jizerkách má dle RadioLabu Rošičák těch 54 dBμV taky. 😛

jouda

Jenže na počet obyvatel pokrytí vysílače v licenčku (tj. toho Liberce) by vyšlo 0,0 %, tedy beze změny. 🙂 Ve vyšších polohách je příjem velmi proměnlivý, běžně není problém na jednom kmitočtu naladit dva nebo i tři různé vysílače. Tedy opět nic, na čem by se dalo stavět.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
28. 5. 2023 22:01

A kolik „žlutých“ obyvatel máš v Hodkovicích pokrytých tím Turnovem? Tipoval bych to maximálně na stovky a to kdo ví jestli.
Asi nemá smysl se v tom dál šťourat, tady to stejně nevyřešíme. Já si prostě stojím za tím, že to mělo jít do licenčka. Tečka.

Hony

Jak to hrálo za rádia Dobrý den kdy se vysílalo že Šroubárny ?

Václav
Reply to  Hony
29. 5. 2023 14:13

v latinském originále 😀

Last edited 1 rok před by Václav
Václav2
8. 3. 2023 14:28

V těchto dnech, myslím že od tohoto týdne, změnil Český rozhlas Dvojka hudební strukturu hodiny. Každou hodinu po zprávách otevírá zahraniční song, do minulého týdne to byla písnička česká či slovenská. Pak už se to jako dříve střídá v poměru jedna ku jedné (zahraniční:č/s). Mám i pocit, že zahraničních songů je o trošku víc než dřív. Někde na internetu samotný ČRo ještě před několika měsíci uváděl, že u Dvojky je procento zahraničních songů 45%.

TÉMA
Hudba na Dvojce
Marek
7. 3. 2023 08:20

Jednou jsem si ho pustil a už více nikdy.
Zlatej radiožurnál

TÉMA
Radio Dálnice
David Pražák
5. 3. 2023 23:14

Tak jsem brouzdal na internetu v seznamu rádií a našel jsem rádio, které hraje hudbu z 80. a 90. let. Za mě je Rádio Arabella Wien alternativou bývalého pražského rádia Kiss 98. Poslouchám tu stanici už 2 hodiny a zatím mě baví jí poslouchat. Stanice je k naladění jak na FM, tak i v multiplexu Austria DAB+, kde jsou ještě streamy Arabella Hot a Arabella Relax. Dávám sem odkaz na tuhle stanici.
https://www.arabella.at/player/radioplayer/?channel=1

TÉMA
Radio Arabella Wien
PPK, jidxc
Reply to  Oviradio.cz
6. 3. 2023 08:27

Na jihu Vysočiny se dá (ve stínu Jihlavy) zachytit i na 107.7 (Traisen) a naopak celkem solidně poslouchat na 99.3 (Zwettl). Jelikož je to asi 40W na minimálně 50 a více km, je vidět, jak je Praděd na jihu Vysočiny slaboučký…

LiborV
Reply to  David Pražák
6. 3. 2023 12:54

Hudební formát, který popisujete hraje Rádio Arabella Wien teprve krátce. Konkrétně od relaunche, který se uskutečnil 1.3. tohoto roku. Došlo ke kompletní změně hudební knihovny, nasazení nového claimu a zvukové grafiky. Nový je i program (ranní vysílání, rubriky,soutěže…) a výraznou obměnou prošel i moderátorský team. Pozorovat takové změny mě baví, ale u nás se již mnoho let nedějí.

TÉMA
Arabella Wien – relaunch
Pavlus
5. 3. 2023 13:32

Tady v Mladé Boleslavi je dálnice D10 a radio Dálnice tu nevysílá to nepochopím bylo by dobré to sem zavést vysílač

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Pavlus
5. 3. 2023 18:11

Radim Pařízek se před několika lety chvástal, že hodlá pokrýt celou silnici od Liberce až po Prahu. Naštěstí k realizaci nikdy nedošlo, pravděpodobně se jim nepodařilo najít žádné volné kmitočty.

Pavlus

Jo taky jsem to slyšel,ale v Mladé Boleslavi tu volná frekvence ještě jedna.Jedině pak Dab+ má tu být do budoucna vysílač tak uvidíme

David Pražák
Reply to  Oviradio.cz
4. 3. 2023 16:56

Dálnici pozoruji už několik let a je divné, že třeba v neděli vysílají dopravní expres jen do 21 hodin večerní. Hlavně, že slibovali, že budou dopravu vysílat i v noci 24/7. Dále se mi nelíbí hudební playlist stanice, který se pohoršil. Objevují se časté rotace skladeb a to mě nudí. Nebaví mě Dálnici poslouchat celé dny. Nemám chuť si jí pustit, ani když jedu po dálnici D1 kvůli častým rotacím hudebních skladeb. Dřív jsem jí poslouchal po cestě po dálnici D1, abych se dozvěděl, jaká je situace, jestli na mé cestě hrozí nějaká překážka. Nic méně situace se změnila. Do telefonu jsem si nainstaloval aplikaci Zelená vlna Radiožurnálu, kde si přehraji poslední hlášení, které bylo v rádiu a vím to hned. Nečekám, až mi to v rádiu řeknou. O aplikaci Rádia Dálnice se raději nebudu bavit. Poslední dopravní hlášení je v éto aplikaci několik hodin staré. Vůbec není hlášení pravidelně aktualizované. Ani mi neskáčou notifikace, když je nějaká dopravní nehoda. Kdežto aplikace Zelená vlna Radiožurnálu informuje oznámením, když je uzavřená nějaká silnice, dálnice. Prostě mobilní aplikace Rádia Dálnice je na 2 věci. Co se týče kmitočtové sítě, tak pokud se budu bavit o analogové FM síti, tak by bylo lepší, kdyby se kmitočty vypnuly a Dálnici bych dočasně přesunul do digitálního multiplexu Českého rozlasu místo Ukrajinského rozhlasu, které tu nikdo stejně neposlouchá. Až by se vyřešilo výběrové řízení na digitální DAB+ sítě pro soukromé provozovatele, pak bych jí tam přesunul. Analogové FM kmitočty stejně nepokrývají všechny dálnice, ani okruh kolem Prahy, tak je to takové nedotažené. Takže, jak říkám. Vypnout celou VKV síť a přesunout Dálnici dočasně do multiplexu Českého rozhlasu místo Ukrajinského rádia, než se vyřeší výběrové řízení na celoplošné digitální DAB+ sítě.

Petr
Reply to  Oviradio.cz
4. 3. 2023 17:58

Z logiky věci a zákulisních drbů plyne, že Radio Dálnice má před sebou posledních pár dní vysílání. Je pravděpodobné, že RRTV následně vyhlásí na celou síť licenční řízení, do které se nikdo nepřihlásí, pokud tedy nechce páchat rituální ekonomickou sebevraždu. Jakýs smysl mají jen kmitočty při krajských městech a tam by pak mohly vzniknout nové projekty. Nebo se do nich přihlásí Čas FM jako pohrobek Dálnice. A ostatek rušiček zanikne a ve spektru bude o trochu líp. (Např. u kmitočtu Praha 107.1 by mohlo zaniknout omezení na zbytečný kmitočet Jesenice 107.2 který v pozici a ostrém směrovém výkonu s ERP 14dBW nedává smysl už vůbec žádný.)

Last edited 2 let před by Petr
Honza K.
Reply to  Petr
4. 3. 2023 19:38

Největší záhadou Dálnice pro mě je smysl Strakonického vysílače, když v dosahu zatím žádná dálnice není (ten kousíček D4 nepočítám), ale třeba by ho mohla teoreticky využít Otava, či Netro.

Last edited 2 let před by Honza K.
David Pražák
Reply to  Honza K.
4. 3. 2023 22:28

Takže vstup Rádia Dálnice do DAB+ se konat nebude, jak jsem pochopil. No jo no., tomu projektu jsem fandil, ale bohužel finanční situace a odchod pana Radima Pařízka tento projekt potopil.

Lukáš
Reply to  David Pražák
4. 3. 2023 23:05

Odkud bereš tyto informace že radio dalnice konči.

Jarda
Reply to  Lukáš
5. 3. 2023 08:03

tak to by mě taky zajímalo, čekal jsem že půjdou v dabu.

Jarda
Reply to  Honza K.
5. 3. 2023 08:01

v Liberci taky není žádná dálnice a 1/35 mezi Tur-hranice čr/de není dálnice ale silnice 1. třídy, to samé 1/13, zaleží kam všude dosáhne poslouchatelný signál. Plnohodnotná dálnice to nikdy nebude, ani na to nemá ta silnice potřebné parametry a by byla dálnicí se 130km/h.

Míra
Reply to  Petr
5. 3. 2023 09:05

Rádio Dálnice má v současnosti 46 IO , to jsou nemalé náklady. Dále elektřina, nájmy… Takže si také nemyslím, že by tu síť chtěl někdo nový provozovat v nezměné podobě.

Last edited 2 let před by Míra
H.
Reply to  Petr
5. 3. 2023 21:47

R. Dálnice byl od samého počátku projekt, který nebudil zdání, že někdy bude dotažen do konce. Vždy se to vědělo a vždy se vedly spekulace, co to jako má znamenat. Buď s tím měl Pařízek jiný záměr, nebo byl prostě tak manažersky neschopný a zaslepený vidinou něčeho, co by nedokázal zrealizovat ani pánbůh. Pamatuji si, jak už před mnoha a mnoha lety vyšla na nějakém mediálním serveru anketa, kde se lidé z řad odborné veřejnosti mohli vyjádřit, co si o tom rádiu myslí. Všechny ty negativní komentáře pak byly přebity Pařízkem, který se vytasil s jakousi „odbornou studií“, která říkala něco v tom smyslu, že dálniční rádio může nejlépe napomoci plynulému a bezpečnému provozu na dálnici. Bylo to k smíchu, no dnes už je to … prostě minulost.

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
5. 3. 2023 09:55

Já jsem asi rok a půl zpátky jeden večer postřehl, že Čas hrál úplně stejný playlist jako Dálnice – jenom to bylo posunuté o 1,5 skladby 🙂

David Pražák
Reply to  Jakub
6. 3. 2023 13:20

Poslouchám Dálnici a dopravní expres je takový, že jsou předtočené dopravní informace od národního informačního centra. Moderátor už říká dopravní informace jen v angličtině. Takže to vypadá, že bude brzy konec tohoto rádia.

Hony
Reply to  David Pražák
6. 3. 2023 15:18

Aspoň zanikne ta sit rušiček, Možná Jihlava,Brno a Liberec půjde využít zbytek se zruší

Jirkas
Reply to  Hony
6. 3. 2023 16:42

Nezanikne, bude tu i nadale a bude se jeste vice zahustovat FM pasmo. Jsi tak naivni..

David Pražák
Reply to  Jirkas
6. 3. 2023 17:28

Tak tam nastoupila nová moderátorka od 15 hod a vše jede, jak má. Je pravda, že Mirek Petříček je nachlazený, tak asi nechce moc mluvit.

Lukáš
Reply to  David Pražák
7. 3. 2023 07:47

Kde berete informace o konci rádia dálnice. Žádné takové nemám a to mám známosti přímo v rádiu a znám se i s paní majitelkou.

Marek
Reply to  Lukáš
7. 3. 2023 10:13

Děsný radio Dálnice
Nic horšího v éteru být nemůže

PVo
Reply to  Marek
7. 3. 2023 11:04

co posloucháte za rádio?

Marek
Reply to  PVo
7. 3. 2023 13:34

Krom Burešova Impulsu všechno od Beatu přes Country po Dance

Míra
Reply to  Marek
7. 3. 2023 13:49

Jestli to má být výčet českých rozhlasových stanic, tak je to i na mne docela divočina. Jinak bych to i chápal.

LiborV
Reply to  Marek
7. 3. 2023 14:48

To je prima, že máte veliký přehled o stanicích. Moc se tu nemluví/ nepíše o rádiích: Classic Praha, Free rádio, Jihlava, SPIN ani Rádiu Otava. Jaká jsou? Co je pro vás na nich zajímavého? Díky za sdílení

Marek
Reply to  LiborV
7. 3. 2023 16:02

Spin rap,classic taky neni špatnej před spanim.
Spíš posloucham ty pražsky stanice v autě třeba fajn nebo dance,nekdy radio1.
Doma beat nebo country

Last edited 2 let před by Marek
Václav
Reply to  Oviradio.cz
13. 5. 2023 11:32

Myslim si že bysme tu meli mít i profilované stanice s prvoplanovou libivosti, v opačném případě to vede k alibistickemu monopolu mainstreamu.

Marek – ze stanic ruznych žánrů si vybírám jejich nejzajímavější pořady

Libor V – Free radio poslouchám pri občasné cestě , je to taneční stálice slozitosti Kiss ale neni tak retro, prijde mi ze obměňují songy stejnych interpretu, ve stylu neco jako moderni italo (hands up), uz pred sjednocenim kissu našli vyvazenou miru 90 s eurodance flashbacku, tzn. 2x za hodinu „zpátečka“ freecka. Obal, reklamy (myslim nejaka pizerie), moderatori (až na ojedinelou vyjimku), dále web – vsechno leta stejne snad od počátku. Hiparada sic naspeedovaneho lukáše bartla je poznat jak je predtacena, zajímavé je jak kazde misto hitparady z 50 mist má unikátní přídavné jméno – jako hustá, vymazlena,… kdysi jsem tu možná daval seznam. V zimě to měli puštěné na svahu, tam jsem slysel i nejaky melodicky dance jako nikde ne a samozřejmě o vikendu večer retro na přání.

Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Marek
8. 3. 2023 12:11

hm dost divný/rozházený vkus ale ideál pro ty převažující koncepce v českém éteru
Havně že jste správně uvědomělý a Impuls vezměte na milost až jej koupí Tykač (protože jede úplně stejně lajnu jako před Babišem)

PPK, jidxc
Reply to  Jirkas
6. 3. 2023 19:59

V tomhle si myslím má Hony pravdu. Nějaký Měřín 94.7 či Holubice 96.1 nikoho zajímat nebude. Pro standardního broadcastera úplně nesmyslná lokalita. Zaniknou do podoby mezinárodních notifikací asi jako ty 107,8 po celé D1. Taky třeba nepřesunutelný kmitočet Luže 93.2 MHz. Anebo časem úplně zmizí ze všech databází jako např. frekvence po Orlíku (Milevsko a Orlík). Vysílač musí mít zkrátka ekonomiku, nevysílat pro lišky a veverky 🙂

Jirkas
Reply to  PPK, jidxc
6. 3. 2023 21:20

Nemá, zadny konec této site se totiz nechysta. Hony ma velkou fantazii.

Hony
Reply to  Jirkas
7. 3. 2023 18:43

Tak hlavně že máš jasnou vizi ty.

Jirkas
Reply to  Hony
7. 3. 2023 20:17

Nepotřebuji vizi, to je realita. Jen tvé smyšlené fabulace. Zadny konec se nechysta a ty tady blafes sve sny o konci frekvencí..

Last edited 2 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
7. 3. 2023 20:56

Vzhledem k tomu jak vehementně jsi nás tu v minulosti přesvědčoval o NEkonci Oldies rádia, RCL a já nevím čeho ještě, tak si myslím, že konec rádia Dálnice je na spadnutí. 😀

Jirkas

Jasne, o kterem jste hovorili asi tak 5 let pred koncem. 😀 Takze asi tak synci. Si to znovu najdete, kazdy rok jste museli menit vypoved a cekat, kdy ten konec bude, protoze se porad predikce nevyplnovala.
😀

Last edited 2 let před by Jirkas
Petr
Reply to  Jirkas
7. 3. 2023 22:57

To není pravda, tady někdo neumí přiznat si chybu, škoda. Prosím admina, šlo by to dohledat? Můj tip je, že to bylo 9 měsíců před zveřejnění konce Oldies rádia. Jirkas tvrdil, že konec není na pořadu dne. Jinak bych se přimlouval, za konec tohoto vlákna z Jílového u Prahy… Je to jen o aroganci….

Last edited 2 let před by Petr
Michal R.
Reply to  Petr
8. 3. 2023 11:14

Tak musím se zastat pana Jirkase . Má pravdu proč by vůbec měla končit Dálnice ? Podle mě by dříve skončilo Radio Čas nebo Čas Rock . Je tu přeci už Radio Blaník tak by spíše vypli dříve Radio Čas z důvodu financí .

PVo
Reply to  Michal R.
8. 3. 2023 12:07

V rámci stejného majitele je rádio Dálnice oproti zbývajícím rádiím Čas a Čas Rock nejméně poslouchané a nejspíš i ztrátové vzhledem k provozu tolika vysílačů s i když zanedbatelným výkonem.

Václav
Reply to  PVo
8. 3. 2023 15:30

Jak je to s vlastnictvím? Čas – Nikola Pařízková. U dálnice figuruje i Kateřina Pařízková. Jaký mají podíl, nějaká změna byla 30.12. 2022 a Radim byl nejdříve vyškrtnut, obratem zapsán. Kurzy.cz

Co takhle Čas Rock místo dálnice? Pokrytí by se tím doplnilo mimo jiné v Brně, indicií je přestěhování vysílače někde z Troubska do Brna. A tak by přestihlo Čas rock Rockradio ohledně štadtlu.

Myslím si , že síť pro řidiče rockery má smysl, samozřejmě jiní broadcasteři si vcelku kvalitně vystačí i s míň vysílači u Dálnice. Holubice 96.1 považuji že smysl má na základě praktických zkušeností že tam končí kvalitní pokrytí slabych brněnských včetně 95,5 a pak byla díra než naskočila 95,8 z Vyškova.
Jinak není divu , že guláš teď nikdo nechce poslouchat. Myslím si že se mělo začat bez AJ hlášení, než by se natáhli nějací posluchači.

Last edited 2 let před by Václav
PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2023 18:33

Jedna vec je pravda, skrty nakladu ve skupine jiz zacaly. Na konci mesice brezna bude ukoncena satelitni distribuce stanice Rebel TV (asi Skylink) https://casrock.cz/aktuality/televize-rebel-opousti-satelit-a-posiluje-dostupnost-na-iptv/

Dale dochazi k prodeji vlastnene budovy s byvalym klubem Radia Cas (dnes Chacharova hasicarna) https://www.sreality.cz/detail/prodej/komercni/obchodni-prostor/ostrava-poruba-ludvika-podeste/1574290508.

Snad nedochazi k uplnemu rozprodeji imperia a deleni majetku mezi dedici. Doufam, ze jen optimalizuji.

Lukáš
Reply to  PetrPe
9. 3. 2023 16:54

Nemám takové informace a to je mám přímo od zdroje to že Rebel končí na satelitu Astra ještě nic neznamená když mají vlastní multiplex.

Lukáš
Reply to  Lukáš
9. 3. 2023 16:57

Navíc tam píšou že letos přejde Rebel do HD rozlišení což jsou v případě satelitu nemalé finanční prostředky.

PVo
Reply to  Lukáš
9. 3. 2023 22:13

pochybuji že to HD rozlišení bude i v terestice, jistě je myšleno jen pro kabelovky a IPTV provozovatele od kterých berou za diváky peníze

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
8. 3. 2023 11:20

Ono se bude stěhovat Radio Zet ? To by se potom měla stěhovat i další radia skupiny media Lagardére ne ? Přeci jen už x let sídlí na stejném místě a nová studia by jim jistě prospěla

Last edited 2 let před by Michal R.
Petr
Reply to  Oviradio.cz
5. 3. 2023 09:28

Ten začátek pořadu – kdy hrál komunistické písně mě trochu vyděsil, pak už to šlo…

Jakub (dx.wz.cz)
2. 3. 2023 10:47

České radiokomunikace NEBUDOU bourat vysílač Liblice – ČRa INTENZIVNě jednají o jeho dalším využití- zdroj: zprávy ČRo Plus – 2.3.2023 v 7 ráno (čas v audioarchivu: od 7:05:34 )

TÉMA
Liblice
Jarda
Reply to  Jakub (dx.wz.cz)
2. 3. 2023 12:04

k čemu to bude dobré? Krom vyhazování peněz případ vyhazování eu dotací?
Kdo si koupí dabový radio, tak už nemá am tuner krom autorádií. Většina starých radií končí v elektroodpadu, takže ikdyzy náhodou za 20 let tam někdo něco pouštěl, tak nebude kdo mít čím poslouchat.

Jiří
Reply to  Jarda
3. 3. 2023 13:01

Kdepak v každé prodejně elektro je v regálu mezi DABkami i ANALOGOVÉ rádio, které má jak FM tak AM rozsah.To problém není.Spíš už mezi lidmi názor,že na středních vlnách nic nevysílá což je jen částečná pravda.Praha, Středočeský kraj,část Východních a Severních Čech je pokrytá Českým Impulsem na 981kHz,dále Rádio Dechovka na 792kHz a Country Rádio na 1062kHz.Chtělo by to nějaké zpestření v podobě rádia s hudbou pro generaci 40+.
Každopádně dobrá zpráva je,že se Liblické „tyčky“ nebudou bourat.DAB+ z vrcholu proč ne,vítám každou iniciativu co jim zajistí „aby si na sebe vydělaly.AM by bylo samozřejmě tradice,ale chápu,že nás posluchačů AM už tolik není….

Jarda
Reply to  Jiří
3. 3. 2023 18:33

spíš ještě zatím tam je, ale jen u nás, v cizině už obvykle ne, u nas je povinne dab jen v autech, pokud bude víc poviné v dalších státech tak se vyrobcům nevyplatí dělat zvlášť analog only pro cz/sk, tak se po čase dočkáme spíše dab/fm only radií, jen u nás to nebude raketově jako jinde.
Z vysílače nejspíš udělají btsku pro mobily ale spíš internety, případně kota pro dab nebo nějake fm s nízkým vykonem. U některých vysílačů to tak šlo. Nebo zachovat jen jeden ten vysílač.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
4. 3. 2023 13:58

Budu se opakovat,ale ČTÚ by alespoň mohl uvolnit veřejnosti nižší pásmo středních vln (kde není žádný CZ vysílač),aby třeba spolek sběratelů historických AM rádií mohl použít vlastní malý vysílač(cca 4W) a svůj program bližší věkové skupině.Stejně tak pro kroužky mladých techniků pro seznámení s takzvanou „krystalkou“,nebo pro majitele historických automobilů,kde prostě AM rádio je a pokud ho nechtějí „překuchat“ není moc na výběr co naladit(na Moravě vlastně ve dne na středních vlnách už nic).
Nyní je to velmi přísné,na rozdíl od všeobecného povolení FM modulátorů tuším do 20uW je vysílání na AM byť pidi“ výkonem“ přísně zakázáno.
Má někdo tip jak toho povolení dosáhnout?

TÉMA
AM vysílání
JM.
Reply to  Jiří
4. 3. 2023 14:02

Upřímně taky nechápu, proč se AM kmitočty, které leží ladem, neuvolní pro nějaké komunitní a nadšenecké použití. Těch pro ČR zkoordinovaných kmitočtů je mnoho, dříve byly vysílače ve většině krajských měst.

Nečekám, že by o to byl nějaký ohromný posluchačský zájem, ani zájem provozovatelů nebude velký, ale proč prostě ne. Pokud by se tomu dala nějaká rozumná pravidla, bylo by to osvěžení éteru.

Jarda
Reply to  JM.
4. 3. 2023 19:36

a kdo by to poslouvhal? vysílat pánu bohu do prázdna? A kolik lidí bude mít takový radio, nebo ochotno ho provozovat? muselo by to jet na klasckém „MW“ to má ještě několik rádií a pak by lidi museli přepnout z fm a vrátit se do pravěku na am.
To se nestane. A kdo by to celé financoval.

Jiří
Reply to  Jarda
5. 3. 2023 10:32

Jedná se o nízkovýkonové vysílání mezi 1 až 100W a to rozhodně energeticky nikoho nezruinuje.V Holandsku takto vysílá několik stanic.Nejde o pokrytí státu,ale o komunitní vysílání (například jeden objekt,malá obec a tak podobně) Největší zátěž budou OSA poplatky a za frekvenci.Ovšem to se také odvíjí od reálného pokrytí.Ještě důležité upozornění-AM umí hrát dobře,mám ověřeno vlastním pokusem s mini vysílačem.Adminovi jsem poslal audio ukázku.Ve světě velkých AM výkonů se pro úsporu energie musela dynamika a frekvenční pásmo velmi oříznout.U LPAM to není třeba a hraje sice mono,ale dobře.Když je AM pro vysílatele tak nezajímavé zrušit omezení a za určitých podmínek povolit nadšencům,ať mají čím vysílat třeba pro svá historická rádia.Vemte si jak by to oživilo třeba setkání radioamatérů,různé burzy, letní tábory a objekty s technickými sbírkami.Mládež by se takto mohla seznámit s tvorbou rozhlasového vysílání a sestavit si „na koleně“ svůj přijímač.Tak by zůstalo povědomí o tom,že existují i jiné možnosti šíření než internet nebo DAB+.Technicky je AM nebo FM vysílání a přijímače to nejjednodušší co lze sestavit amatérsky.Tak je užitečné toto nezapomenout ani pro další generace.

TÉMA
LPAM
Mildx
Reply to  Jiří
16. 3. 2023 10:53

Pro mě třeba Am nemůžu slyšet je to pro mě neposlouchatelny i když k těm retro rádiím to patří ale jsem skoro 20+ člověk kterýho am moc nezajímá max zkouším co se dá chytit spís preferují stanice před FM a online kde mám svoje oblíbence

TÉMA
AM
Jarda
Reply to  Mildx
16. 3. 2023 13:19

tak fm by jako nouze smysl mělo, zvuk dokáže být kvalitní a každé dab rádio bude mít fm tuner i v budoucnu. Takže u fm bych nějakou alokaci kmitočtů pro nouzové využité pochopil.

Petr
Reply to  Jarda
16. 3. 2023 13:46

Z FM nepokryješ jedním vysílačem ČR při nouzovém vysílání…. Zatímco na Dlouhé vlně, nebo SV ano. Přikláním se k variantě zachovat vysílací střediska SV nebo DV

Jarda
Reply to  Petr
16. 3. 2023 14:32

a na čem to budeš ladit? Nová rádia už am nemají, stejně jako na analogové tv nenaladiš dvbt. Když by se stalo něco v minulosti, tak pokud am rádio někdo nebude mít ve sklepě, tak asi jich už moc nebude, kdežto penetrace fm radií bude velká, už jen díky tomu, že fm tuner má každé digitální rádio.
Už vidím lidi jak při katastrofě běží do auta zjištovat jake rozsahy am má a kde to tam naladí, ale co lidi co auto nemají.

Jiří
Reply to  Jarda
16. 3. 2023 18:32

Faktem je,že žádný DAB+ rádiopřijímač (mimo některá autorádia) není vybaven i AM rozsahem.V okamžiku kdy bude DAB+ pro veřejnost pokrytím i programovou skladbou natolik zajímavé aby DAB+ radiopřijímače ve velkém kupovala,tak ano z domácností časem zmizí kombinovaná AM/FM rádia.To však potrvá ještě pár let.Mimo velká města je nabídka programů na DAB+ málo pestrá a signál se leckdy „ztrácí do ticha“.
Ve městěch bývají problémy s pokrytím uvnitř budov, ještě potrvá než se stane vážným konkurentem FM.
Jinak pro příznivce analogu jsou k dispozici nová rádia co AM rozsah mají,opravdu je není problém zakoupit:

https://www.planeo.cz/katalog/1250066-panasonic-rf-2400deg-k-radio.html

https://www.planeo.cz/katalog/1284539-sencor-srd-1800-radio.html

https://www.planeo.cz/katalog/1326839-sony-icf-p27-radio.html

Jirkas
Reply to  Jiří
16. 3. 2023 20:53

Neplati vzdy, muj domaci tuner Yamaha obsahuje jak DAB+, tak i AM.

Jiří
Reply to  Jirkas
17. 3. 2023 19:21

Tak to je super,velmi zajímavá kombinace.
Jaký je to model?
Doma mám tuner ještě klasický Technics ST-GT550.Velmi dobrý stroj.Signál mu dodává velká sedmiprovková anténa z dob ČSSR.
Pro DAB+ používám HAMA DIT 2010,ale je to neskutečný „krám“,málo citlivý.Přitom je napojený na tří prvkovou anténu,kterou mám na střeše.
Jako internetové rádio však vyhoví.
Pro AM používám world receiver Sony ICF-7600DS.

TÉMA
Tuner
Jirkas
Reply to  Jiří
17. 3. 2023 19:34

Yamaha T-D500, má spičkovou citlivost. Mám raději dvě 🙂

Jiří
Reply to  Jirkas
17. 3. 2023 20:05

Díky za uvedení typu👍.Má perfektní parametry a cena je tomu přiměřená.

Jakub Melin
Reply to  Jiří
17. 3. 2023 21:03

Yamaha je dobrý HiFi tuner, slušný stolní tuner i s možností Spotify apod. je také Technisat DigitRadio 143 (případně 143CD), který umožňuje díky barevnému displeji i zobrazení slideshow, což Yamaha neumí. Ale zvuk přes analogový výstup je dost průměrný, Yamaha je lepší. Já DigitRadio provozuji přes externí D/A převodník a pak je zvuk parádní 🙂

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
17. 3. 2023 21:30

Pokud chce clovek i Net Radia, Spotify, Tidal, Qobuz, Deezer a dalsi online sluzby pak volim a mam Yamaha R-N803D, kde to je vsechno pod jednou strechou vcetne FM a DAB+ a která je stavbou klasickeho stereo zesilovace.Pokud chci obrazky a dalsi veci, pak je vidim na tabletu ci telefonu s pomoci MusicCast. Bezny displej na hifi mam radeji ten klasicky. Ma i slusny prevodnik Sabre, takze nepotrebuji zadny dalsi externi.

Jiří
Reply to  Mildx
16. 3. 2023 14:17

Rozumím,pro mladé je AM něco neskutečně zastaralé s huhňavým zvukem.Já už jsem padesátník a tedy jsem ještě zažil a jen díky AM mohl v totalitním systému mít čerstvé zprávy z Anglie nebo SRN i uprostřed republiky.
Večer naladil skoro celý svět(Austrálii samozřejmě na krátkých vlnách).
Nebyl internet a rádio jediný všem dostupný prostředek jak o sobě mohly dát státy vědět na obrovské vzdálenosti.
Toto dnes ztratilo významu,ale pokud by velká sluneční erupce zničila na oběžné dráze Země satelity je po internetu tak jak jej známe.
Obnova by trvala dlouho a AM by se znovu hodilo…AM přijímač postaví jakákoliv elektronická firma z jednoduchých tuzemských součástek.DAB+ rádio nikoliv, protože u nás výroba mikročipů DAB+ není- jsou zcela závislé na dovozu.

Šeryf
Reply to  Jakub (dx.wz.cz)
3. 3. 2023 08:55

Úrodné Polabí by si zasloužilo svůj DABový vysílač ;). S velkorysejším AS na vrcholu jedné z věží by stačil +/- 1 kW vysílač/e v kontejneru u paty stožáru.comment image

Jarda
Reply to  Šeryf
3. 3. 2023 18:34

na vnitrozemce dát klidně víc kW 😉

Jirkas
Reply to  Šeryf
3. 3. 2023 19:47

Hodně vlhký a nereálný sen, že by z Liblic šel někdy DAB+.

H.
Reply to  Jirkas
4. 3. 2023 09:16

V přepočtu na získané nové posluchače by to byl asi nejdražší DAB vysílač na světě.

Jirkas
Reply to  Jakub (dx.wz.cz)
15. 3. 2023 19:55

Tak skvělé novinky, ČRa opět podali žádost o povolení odstřelu RVS Liblice, zastupuje je firma EXCON a.s.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2023 20:37

Ano, chyba s „i“. Nevidim problem.

Jiří
Reply to  Jirkas
15. 3. 2023 22:21

Nevím co je na tom skvělého i když jde o pomalu zanikající druh rozhlasového vysílání,tak se na AM v Liblicích začalo vysílat již v třicátých letech minulého století a to místo by si zasloužilo úctu.
V té době se jednalo nejvýkonnější vysílač v Evropě!Jásat nad likvidací mi připadá nepatřičné i když tyto stožáry již nejsou původní,tak za impozantní je rozhodně vnímám.Zde stát mohl pomoci prohlášením za technickou památku,Vykoupit od Čra a přispět na nezbytnou údržbu,když už není zájem o další vysílání byť značně sníženým výkonem.Zůstalo by to ve „studené rezervě“ pro případ nouze.
Petice místních dokazují,že jim stožáry nevadí a naopak si přejí jejich záchranu.

PetrPe
Reply to  Jiří
16. 3. 2023 08:56

Myslim si, ze stat by mel investovt do opravdu dulezitejsich veci, nez do zrezleho stozaru…

Jarda
Reply to  PetrPe
16. 3. 2023 09:44

přesně tak.

H.
Reply to  Jiří
16. 3. 2023 09:09

Předpokládám, že to proběhne podobně jako s Topolnou. Jednoho dne se najednou v médiích dočteme, že už je to dole. Bez jakékoli předchozí publicity. Možná jen čekají na příhodné počasí.
Nelíbí se mi to, ale nevidím způsob, jak to odvrátit, při dnešním nastavení společnosti. I to prohlášení za památku vidím jako velice sporné. Většině lidí dnes nějaký stožár nic neříká, vždyť jich je všude dost. Ekonomické zájmy soukromé společnosti, přes vysílaná média provázané s vládou, hrají hlavní roli.

Jirkas
Reply to  Jakub (dx.wz.cz)
15. 3. 2023 20:36

Tak dobra zprava. Nakonec se Liblice bourat budou, nebo aspon je o to opet nove pozadano.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
16. 3. 2023 00:05

Bourat Liblice (stejně jako bourat Topolnou) je chyba. Je to krizová infrastruktura a SV/DV jsou nenahraditelná pásma co se pokrytí a vlastností týče.

Je velká chyba, že se v Evropě neprosadilo DRM a dnes prodávané přijímače nejsou DRM/DAB/FM, ale jen DAB/FM. Při využití DRM mohl mít dnes ČRo Plus takřka plně celoplošné pokrytí realizované dvěma vysílači (Liblice+Dobrochov) a ČRo nemusel místo toho spouštět desítky nesmyslných FM dokrývačů (které jsou nesmyslné i tak, protože ty lokality pokrývá DAB+).

Pro zpravodajské stanice nebo stanice mluveného slova jsou SV/DV ideální, a to dokonce i při AM modulaci, kterou dodnes naladí takřka všechna rádia co mají lidé doma. Nevýhodou je spotřeba těch vysílačů, to samozřejmě. Po AM zvuku se mi nestýská, ale opuštění těch pásem celkově je chyba. Stejně jako by byla chyba vypnout FM pásmo a nechat jen DAB+.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
16. 3. 2023 09:43

a proč by někdo měl doma držet 100letá rádias, protože mají „am rozsahy“? Za několik let, až se mezi lidmi obmění přijímače, jako jinde ve světě, tak budou mít jen fm/dab. Pokud by se něco stalo teď, tak asi jo, pokud by se něco stalo za 30 let, tak na to nebudou rádia, krom autorádií, tam se ještě některé am rozsahy dávají i do dab+ modelů. Pokud pro stožáry není náhradní využití, (fm/dab+, mobilní bts / internetové mikrovlnné spoje..) tak proč by měli blokovat pozemek, který může být využit k jiným účelům. Jinak původně byli v liblicích ty vysílače 4, první starší dvojce byla nahrazena současnou dvojcí, která stojí o kus dál od té původní lokality, pro město tedy nebude první odstřšel a uvolnění pozemků.

Jiří
Reply to  Jarda
16. 3. 2023 13:57

Souhlasím,ano za pár let se počet přijímačů s možností i AM příjmu značně sníží.Avšak nyní jsou stále v prodeji(včera v letáku nejmenovaného elektro řetězce kapesní analogový přijímač Panasonic AM/FM za 499Kč).Zrovna tak v běžných elektro prodejnách vždy minimálně jeden je.Na AM stále naladíte ve dne tři soukromé stanice a večer několik desítek zahraničních.Tak bych s tím odstřelem ještě počkal.Mimochodem vlastníci pozemků nejsou až tak omezováni,je tam zemědělská činnost,traktory patky stožárů prostě objedou Stejně tak jako v polích VN a VVN stožáry,kterých je všude plno.
Jde jen o to vyřešit další využití-proč to třeba nenabídnout Country rádiu jako náhradu za Zbraslav Jíloviště se stejnými podmínkami(jen by bylo třeba dlouho dopředu posluchače informovat o nutnosti přeladit na 639kHz, jelikož jsou stožáry navrženy na tento kmitočet).Samozřejmě údržba by musela být částečně dotovaná,ale rozhodně lepší než je nyní shodit když jsou zatím v dobrém stavu!!Nejsou rozhodně rezavé jako tomu bylo u Topolné.
Osud Topolné byl po rozdělení republiky již dávno dopředu jasný a držela se pouze kvůli špatnému pokrytí FM Radiožurnálu na Moravě.
Posluchači na AM jsou a dokud tomu bude proč jim to brát.Já si v autě sem tam AM naladím i napíšu report do studia- právě proto abych podpořil vysílatele.Ať už je to Country rádio,nebo Český Impuls či občas i Dechovka (mají tam večer Country hodinku)

HOME
28.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x