PVo: Jakube, říkal jsem co je obecně nevyřčený ale zřejmě dosti podstatný důvod vysílání v DVB-T, ostatně vysílají ve veřejnoprávním muxu… 23:54 05.05.2025
JM.: Odpovím asi jen na to DVB-T2 – je to prostě technický nesmysl. Čekám, kdy na to dá někdo 106ku aby… 23:00 05.05.2025
Václav: Šeryf jako širší službu označil kulturní bohatství a to je jeden z příkladů , jestli to je třeba pokrývat koncesionářským… 22:24 05.05.2025
Lukáš: Tak to bude možná novinka ale na jejich webu není uvedená ale na webu rádia Blaník stále visí. 20:18 05.05.2025
Petr: Někde jsem tady četl, že prý na webu rádia čas je, tak nevím. Já osobně jsem to nezkoumal, jen jsem… 20:09 05.05.2025
Důsledek toho že programové rozhlasové sítě mohou mít pokrytí 80% obyvatel a ne 70% jak bylo dříve platné , platné minimálně ke konci roku 2008 (a že to dříve bylo 70% je jasné třeba z této okopírované zprávy. A Evropa 2 měla k roku 2019 podle měření ČTÚ nějak mezi 69-70%
Relativně souvisle dění sleduji, ale o změně na 80% jsem nezachytil na mediálních serverech nikdy ani zprávičku
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání požádá Český telekomunikační úřad o kontrolní výpočet pokrytí rozhlasových stanic.
Rada nedávno oznámila, že začne pro výpočet pokrytí používat novou metodiku, podle které přitom dvě sítě soukromých regionálních rádií patřících pod Media Bohemia a Lagardere překračují zákonem stanovenou horní hranici 70 procent pokrytí obyvatel. Rada obě sítě vyzvala, aby věc daly do pořádku. Firmy s tím nesouhlasí a považují postup rady za nesprávný. Nynější krok ale Lagardere hodnotí „mírně pozitivně“
„Po provedení kontrolního výpočtu ČTÚ bude o výsledku informovat všechny provozovatele dotčené usnesením rady týkajícím se výpočtu pokrytí z 19. zasedání,“ uvedla dnes rada v tiskové zprávě. V závislosti na výsledku kontrolního výpočtu rada případně stanoví nové datum, od kterého bude novou metodiku uplatňovat ve svém správním rozhodování. „Výzvu (Media Bohemia a Lagardere) jsme pozastavili do doby, než budou známy výsledky měření ČTÚ,“ řekl Žák.
Podle zákona platí, že pokud jedna fyzická nebo právnická osoba vlastní více licencí k regionálním a lokálním rozhlasovým stanicím, nesmí součet pokrytí těchto spřízněných stanic překročit hranici 70 procent obyvatel ČR.
Od 1.7.2009 platí 80 % pro definici regionálního rozhlasového vysílání, tj. od 1 do 80 % i pro max. pokrytí programové sítě (§ 57). Do té doby to bylo 70 %.
Ještě by se hodilo něco v oblasti Chomutov – Kadaň – Klášterec n. O., kde je signál hodně mizerný, resp. pro indoor poslech prakticky spíš nulový. Propojilo by se alespoň pokrytí ze silnějších vysílačů 88.0 Teplice-Komáří Hůrka, 93.8 Karlovy Vary-Hory a 101.3 Plzeň-Radeč
Ať je Evropa 2 s Marešem a Hezuckým raději zalezlá a nevystrkuje růžky s rozšířením pokrytí svého signálu. Naštěstí je třebíčská frekvence 106,2 slabá, že nedosáhne k nám do Brtnice. Pravda, hraje tu jihlavská frekvence 105,1, ale naštěstí v Brtnici nemá tak silný signál, jako třeba Kiss s kmitočtem 107,7 z Holého vrchu.
MichalP
16. 1. 2023 16:48
RRTV – aktuální vyhlášená licenční řízení:
K 5.1.2023 vypršela lhůta pro podání žádostí na obě aktuálně vyhlášená řízení.
Dle očekávání se na soubor technických parametrů Příbram-město 97,3 MHz/50 W a Sušice 106,2 MHz/50 W přihlásil koordinátor Josef Týc s projektem Rádio Otava.
Na druhý soubor Brno-město 96,4 MHz/200 W (zřejmě) nebyla překvapivě podána žádná žádost, kdy se čekalo, že to bude Media Bohemia s projektem Fajn Radia, případně Rock Rádia.
Bude zajímavé sledovat, co se okolo Brna bude dál dít.
Úvodem bych měl technický dotaz co napadl známého – je nejak možné teoreticky, nebo i prakticky existuje zařízení které by bylo schopno zobrazit plošné pokrytí signalu určité frekvence, např radar, či něco jako termokamera? To by vyřešilo výpočty a kreslení map.
Dale k tématu postřeh:
Chytat čistě Fajn radio je pro některé problém i cca 500 m od vysílače. Přesvědčil jsem se o tom před chvílí v okénku občerstvení velikosti samostatného rodinného domu u spodní zastávky nám Práce ve Zlíně. Byl to občasný šum nedostatkem signálu, ne rušení; rovněž jako pred časem v oc Čepkov v Datartu, kde to bylo pochopitelnější 88,6 z komína stejně jako Fajn. A to neni jen 50w.
Teoreticky to samozřejmě možné je. Když budete mít místo vysílací antény silný osvětlovací reflektor, tak z výšky celkem přesně uvidíte, kam dosvítí. Světlo je elektromagnetické záření podobně jako signál FM. Akorát nikdo nevyvinul potřebný detektor, který by namísto stovek nanometrů fungoval na třímetrových vlnách a zároveň nebyl „oslněn“ přímým signálem od vysílače. V pásmech od desítek GHz už takové zařízení lze realizovat, ale tam to zase nemá moc smysl.
Zřejmě odpověď na Fresh 🙂 Ale je legarční, že stream jim z jejich stránek nefunguje. Měli spíš nejdříve změnit stránky, odkazy apod. a pak jít s tím ven, takhle to vypadá, že pravá neví co dělá levá.
Ti už si s tím Helaxem můžou dělat co chcou . Náhrada za Helax se už plně rozjiždí , takže tohle je zcela bezpředmětné . Více mě zaráží jak lžou s tím jejich nepravdivým a lživým sloganem „jediné opravdu taneční rádio v ČR” . Určitě není jediné taneční radio v ČR . Je to smutné jak tihle zloději a lháři takhle můžou lhát .
Já to vidím jinak. Podle mě je dobře, že Fresh rádio musí o posluchače zabojovat s konkurencí. Ať ukážou, na co mají. Nedostanou nic zadarmo. Takové konkurenční prostředí trhu jedině prospěje.
Když si vzpomenu na poslední roky před covidem, tak v MS kraji byl naprosto dominantní Helax 937 a za ním dlouho nic.
Takový Kiss se za ty roky vypracoval v konkurenceschopné rádio s velkou fanouškovskou základnou, jenž má v kraji potenciál udržet posluchače i po startu Fresh rádia v Ostravě.
V nedávné době vzniklo také ZUN rádio, které má v kraji slušné pokrytí, symbolicky z Lysé hory.
Jsem rád, že pokračuje i Helax, Libor Č. dělá s respektem k formátům svých stanic dobrou práci. Vzniklá rivalita mezi Fajn Helaxem a Fresh rádiem mě baví. Chystané Helax eventy mohou vzniklou situaci ještě více rozdmýchat.
Jen ať se Fresh rádio musí snažit, posunout to nakonec může všechny, třeba i stagnující Evropu 2.
Par mesicu/let si budou hrat, v RP budou mit cisla za 2 3 roky na urovni 10 tis.strop, na online je to ted kolik? Nadseni prejde, radio toho typu je dnes pro zabavu ne pro byznys.
Ze stránek Mediaguru: “ Profilovat se bude jako „jediné opravdu taneční rádio v ČR”, uvedla rádiová skupina.“ To kopírují slogan z Danceradia od CZC s playlistem dance2trance
Chvíli poslouchám a extra nic moc to není – furt samý uhnípaný/utahaný house: třeba VENBEE & DAN FABLE – Low Down pak YOUNOTUS & LOUIS III – Samba, pak ESSEL – Sweet Lies, pak R.I.O. & KYANU – Good Vibe a pak další dvě podobné
Podobných srágor na jedno brdo je na E2 atp.fakt dost – prostě hrají ve stylu Červinkových schopností daných jeho vkusem s inklinací pro takové věci – z toho si určitě na zadek nesednu, ze začátku mi to přišlo relativně fajn ale po těchto 6 věcech tohle OPRAVDU nemusím a ještě než se dostatečně naštvu tak ladím jinam.
Stejně to je jen na netu takže mi to chybět nebude.
Zkrátka je dobře že se vrátil Helax akorát přejmenovaný na Fresh Radio jedině toto rádio je opravdu taneční rádio v ČR . Možná ještě samozřejmě celoplošné Radio Kiss to je taky hodně taneční a je vlastně takovou českou verzí německého radia Sunshine Live
Ale tak kritizovat umí každý že a nebo pokuď to dovedete tak spustě vlastní radiovou stanici a pak budeme zase kritizovat tu vaši stanici . Nikdy se nezavděčíte všem a sám se divím jak můžete kritizovat Fresh Radio což je vlastně Helax akorát pod jiným názvem . Takže vlastně kritizujete i bývalý Helax .
Nezlob se ale argumentuješ obecně dosti špatně, že pro tebe může být Helax idol ale nelze předpokládat že stejný názor musí být sdílen všemi a že kdo to nesdílí že je nepřítel.
Za nepřítele považuj leda lidi co ti nutí něco co není jednoznačně pravda. A faux pas jsi se dopustil jak jsi psal „akorát přejmenovaný na Fresh Radio jedině toto rádio je opravdu taneční rádio v ČR“ -to totiž pravda není.
O opravdovém tanečním rádiu mám opravdu jiné představy než je Fresh (a nebo Kiss).
Nějak se nám ty OPRAVDU taneční rádia přemnožila ale bohužel leda akorát slovem. Rádio Dechovka by se taky dala považovat za OPRAVDU taneční rádio asi více než rádio s ukňouraným lounge housem.
Další takový proč vše kritizovat . Jako pochopím pokuď vám nesedí taneční žánr a máte radši rock tak to pak chápu že se vám to nelíbí a proto tu jsou rádiové stanice různých žánrů .
Mám rád dance2trance a takové rádio tu (dlouho) chybí.
Vadí mí prohlašování něčeho za OPRAVDU taneční rádio když to taneční je sotva částečně.
Léta jsem už na nějaké „diskotéce“ nebyl ale pochybuju že by se tam hrál jen ten utahaný house.
Tak tady si dovolím nesouhlasit. Kiss má do Sunshine live na míle daleko. A to jak do jeho současné podoby tak do minulých verzí. A nezachrání to ani velmi dobré speciály. K SL mělo asi nejblíže původní Dance rádio.
Jak tohle můžete napsat . No jde vidět že se v tom vyznáte jak koza ve voze . Naopak Kiss Radio jde jasně ve šlépějích německého Sunshine Live . Radši mlčte když tomu nerozumíte . I ty speciály jsou na způsob Sunshine Live . A co se týče Dance Radia nikdy jsem ho neposlouchal protože nehraje dance ale pop .
Kiss rádio hraje všechno včetně rocku atp. který Sunshine-live nikdy nehrál ( minimálně mezi lety 2005-2015 kdy jsem jej poslouchal pravidelně) ted Sunshine-live hraje dost techno, tehdy byl dost trance Ale SL nehrál nic jiného než poměrně svižnou EDM. Kiss hraje i kdejaký netaneční brak.
Pro Danceradio přirovnání platilo dokud jej provozovala firma CZC a ne teď.
Pozor tak to jste asi nezaregistroval změnu formátu Radia Kiss za poslední cca 2-3 roky kdy se Kiss Radio přeformátovalo postupně plně na taneční radio . Ano občas a vyjímečně zazní i nějaký ten poprockový song ale z 99% je Kiss Radio tvořeno tanečními songy od 90. let do současnosti s výrazným a rychlým nasazováním nových tanečních hitů i tipů na zejména taneční hity .
no to těžko – taneční je tak maximálně ze 60% víc ne, zbytek je pop, rock, ukńouraný house a britpop nebo jak hrůzy s lomeným beatem jmenují…
Spíš hrají na střídačku něco z dance2trance s hnojem takže spíš je to 50%. a to včetně jukeboxů. To je pro mou spokojenost málo.
Vy asi třeba (namátkou vybírám z playlistu na jejich webu): THE WANTED – GLAD YOU CAME považujete za taneční věc, já tedy rozhodně ne.
Dnes po tom co jsem asi 20 minut poslouchal Fajn jsem přepnul na Kiss (ten v paměti mezi asi 5-6 rádii uložený mám) a blíží se to víc tomu Fajnu než rádiím co poslouchám přes net (a k tomu ten cirkus).. no vydržel jsem to asi stejnou dobu jako ten Fajn..
Pustil jsem si Sunshine-live (přes satelit- kontrola zda ještě funguje jak mám sat přijímač napojený na hifi a soudě podle poslední půlhodiny to už fakt dnes není nic moc, ani to techno zaměření to není jako jsem slyšel asi před rokem když jsem měnil u hifi ten přijímač (nekupoval jsem, měl jsem dva, ale nová TV jej má v sobě) dnes z toho asi takové průměrné a dosti popové rádio pokud se dá soudit podle tak nějak průměrného času jako je teď.
(rádia hodnotím podle průměrného času a ne podle speciálního pořadu jednou za týden).
Takže spíše se přiblížil dnešní Sunshine-live Kissu než naopak..
No nevadí nemusí mě to mrzet – satelitní příjem je stejně omezující jako net na který jsem přešel tak s poslechem audia tak před 7-8 lety už kompletně)
Jo streamů mají hafo….Vlastně v Praze na DAB+net přijímači mám mezi oblíbenými net radii uložený jejich stream Trance. Dokonce i takové styly co snad nikdy ani na hlavním kanále nehráli, nicméně problém je že je to jen na netu.
V Dabu ,což je v Německu už pomalu normál a ne jako u nás furt atypický druh příjmu, je jen verze o který mluvím.
I když teď už tak půlhodinu co jsem to pustil znova tak to zní jako ten starý dobrý Sunshine-live s tím modrým batoletem se sluchátky ve znaku. A je to moderovaný -co koukám na program tak jde o pravidelný pořad Zpátky v 90kách.
tak každopádně na Dr Deutschland multiplexu asi nejlepší radio pro milovniky elektroniky (i diky večerním speciálům).
ale i na jejich fcb se objevují stezky nad Eltonem Johnem, Ed Sheeranen apod.(byť v remixech) v běžném playlistu [tedy interpretový příklon k popu] a hlavně rotacemi pouze stejných songů během dne(to především). dokonce tam někdo píše ze to je stejné jako zapnout na ‚repeat‘ jedno CD čko min. na měsíc apod.
ale zase za mě živý mixovaný pořady odpoledne, včetně toho 90kovyho speciálu např v úterý, mají výbornou úroveň. myslím, že Basslicker tu jednou už psal také reakci jako dlouholetý posluchač na S-L, že to tam clubově drží nad vodou hlavně parta původních djs.
Sunshine Live začal vysílat i celoplošné ve Švýcarsku v dab. Škoda, že není zařazen třeba do muxu Color Dab , přišel by mi přínosnější než třeba Schlager rádio a třeba by i Sunshine byl ochoten platit, ikdyz nejsme německy hovořící komunita, tak vím, že je zde hodně nadšenců tohoto rádia a to se já jejich vedení též počítá. Ale zase chápu , že Schlager třeba nějaké kačky posílá
No vysvětlil jste mi to pěkně. 😉. Poslouchám Sunshine cca od roku 1995, tehdy přes satelit, nyní přes internet. Váš názor Vám samozřejmě neberu, jen tu podobnost s Kissem prostě nevidím.A to mám oboje rádia docela rád. Kiss, i přesto, že je hodně taneční, je pořád spíše mainstreamový. To SL v takové míře nikdy nebyl.I kdyz poslední rok či dva se té komerci dost přiblížil. Takže asi i Kissu.
Btw před chvíli jsem si pustil Fanradio, ani jej nemám uložený v paměti rádia tak na 106,6 co si pamatuju když jsem poslouchal ještě Zlatou Prahu a přišlo mi chvíli míň ukňourané než včera ten Helax – tedy jen ze začátku byly 2x rychlejší dvě skladby za sebou, celkově vysílání dost bída (vstup na filmy Jima Carreyho pak dosti dlouhý reklamní blok, pak selfpromo na netovy Fresh (že mu to teda pomáhá ) pak nějaké CZ made kňourání…
Proč píšu? protože nějak nechápu smysl „rebrandingu“ u Helaxu. Z tohodle paskvilu ten kult -jak vyjadřují plány do budoucna- fakt natuty nebude.
Co sleduji tuto diskuzi, tak jsem mel vzato, ze uknourana hudba je Miro Zbirka. Uz se v tom ztracim. Asi to tu je sam posluchac hard techna, kdyz je vse v eteru uknourane 😀
Jinak Helax meli nechat davno spat. Je to jen parazitace a przneni dobreho jmena. Poslechovost streamu bude stejne padat uz jen podle toho loga a nazvu. Tot jen muj nazor.
Ono trendem posledních let je silné zpomalení taneční hudby. Navíc se zkracuje stopáž na nějaké 2:30 minuty průměr, jak v 60s letech. Takže kdo vyrůstal na 90s a 00s dance jako já, tak to prostě působí uknouraně. Za pár let zase bude vše nějak jinak, ví bůh 😁
Slovenské rádio Frontinus, každý Piatok od 21 do 23 a niekedy do polnoci má rádio show Club Party. Dominuje tam Trance (aj Vocal), niekedy EDM, ale aj Hardstyle, teda hlavne ku koncu, občas sa objaví menej komerčný Pop, elektronika a pod. Je to moderované, moderátor mixuje sám a niekedy nejaké sety od iných Djs .. .. V celku príjemné spestrenie nášho éteru
@PvS: Po za Beskydy na Kysuce jezdim casto, ale Frontinus byl pro me celkem utajovane radio. Narazil jsem na nej nahodou pri ladeni a az potom jsem si zjistoval jeho historii a co vlastne vysila. No klobouk dolu! Jinak kdyz uz, tak k SK radiim jeden muj postreh. Sice muzou sem tam na ne slovaci nadavat, ale jejich radia jsou vice energictejsi, nez ty nase zatuchle Blaniky atd. I ta Europa2 se mi posloucha lepe, nez Evropa2. Sice je pravda, ze z meho pohledu ma Europa2 cely rok stejny playlist kdykoliv projizdim, ale i tak v poho 😉
PS: Proste ty fajne uknourane hity, ktere za volantem potesi 😉
nezní špatně.. jen jaksi nezní v českých rádíích, a když někdo přinese „opravdové taneční rádio s ambicí být kultem“ tak to je paskvil jako Fajnhelax 🙁
Ty novější styly jsem zaslechl třeba na Side Street Radio. Proč se tyto taneční styly nehrají v našich tanečních rádiích? Na tuto otázku by mohl odpovědět přímo někdo z rádií.
První ukázka v podstatě trance-techno, podle mne by to dnes bylo hratelné bez problémů. Pohledem čtyřicátníka má ten song melodii pouze vokální, postrádám však melodii nástrojovou.
Dvojka v podstatě ničím zásadním originál nevylepšuje, nicméně nevadí (naroubováno do cca hands upu s techno beatem).
Trojka, trance, zabalená do současných kňouravých vokálů, obsahuje nástrojovou melodickou linku – to je fajn.
Čtyřka. Mainstream-techno – tohle bych v éteru fakt rád slyšel.
Pětka – melodický hard-trance. Pěkné, ale hodila by se jiná verze to prostřední pasáž je docela nekonečná.
Plus za mužský vokál.
Helax je známou značkou pouze v Moravskoslezském kraji. Po založení Fresh rádia lze očekávat částečný odliv posluchačů z tohoto regionu k nové značce.
Proto je Helax rebrandován pod křídla Fajn rádia, které je zavedenou značkou téměř po celé republice. Prostě snaha o nové posluchače v celorepublikovém měřítku, ať je pro koho prodávat reklama, když v moravskoslezském kraji se dá očekávat pokles.
…no jestli se jim to tak povede jako s Fajn Freshem, nemyslím si že jsem zachytil jediný selfpromo ve vysílání za celý den nebo či dokonce týden… a má momentálně 21 online. No pravda že před rokem mělo tak obvykle 13-16 takže stoupá – je to teda úspěch… 😀
Podle mě na ambici na kult chybí jakýkoliv předpoklad. Uvidíme do roka, ale troufám si tvrdit že se nemýlím.
PetrPe: FajnHelax je ukňouraný fakt jako Žbirka to je dosti trefné… 😀 Kdy jsem mluvil o hardtechnu ? kdyžtak Ti pošlu nějaký linky na pořádný dance2trance rádia..
Ja uz mam Helax z voleb davno vymazany a nahrazeny Freshem 🙂 Tim Hard Technem jsem myslel urcitou nadsazku 😀
Budu rad, kdyz mi zasles tipy na inspirativni radia. Rad si pridam do voleb misto HouseGen a SeeJey 🙁
Jeste pro zajimavost doplnim, krome standardnich CR radio stanic jsem vyrustal pres satelit na nemeckem Sunshine Live a jeho tchno nocnich specialech. Konkretne Tilman Uhrmachr a jini 😀 Pote byly nocni specialy utnuty a byl tam misto toho nejaky telefonicky kviz… Dale hodne zajimave bylo francouzske radio tusim Contact FM.
Jojo sunshine-live a francouzské Funradio -le son dancefloor jsem poslouchal přes satelit taky.
Contact byl na mě moc techno. Teď chytnu jen to SL protože na Astru 19,2° mi anténa satu jen šilhá a asi se s tím trochu hnulo takže chytnu jen něco a ještě jsem se neodhodlal to štelovat
poslední dobou=už dost let přes net poslouchám francouzská a ruská rádia
dance-radio.fr – manager3.streamradio.fr:1320/stream
petrohradský Rekord, nejvíc kanál Dancecore – слушать онлайн на Radio Record
a retro Eurodance 90 (onlineradiobox.com)
Satelit jsem poslouchal v dobe vytaceneho internetoveho spojeni. Nyni s nonstop internetem a integraci streamu do hifi je to jina nabidka 🙂 Celkem me bavi rozdil mezi FR a D elektrem. Frantici jsou vice melodicti a takovi jakoby hracickari. Zato Nemci to vice rubou 😀 Diky za tipy, poslechnu si
Každopádně MB potvrdila pokračování v organizaci Helax eventů, předpokládám pod záštitou DJ Lowy a pouze v rámci Moravskoslezského kraje. Bude zajímavé sledovat, zda bude na Fresh rádiu vyhlášen bojkot těchto akcí. Trochu to dává vzpomenout na eventové konkurenční boje mezi Helaxem a Kiss Moravou v době cca před 15 lety.
Bude to jen ciste parazitovani na dobrem jmene. Jsem opravdu zvedavy, kdo jim tam jako hostujici DJs bude hrat. Spise budou vyuzivat FB skupinu k reklamnim ucelum a sem tam nejakou akci zastiti jmenem Helax, aby to pritahlo nejake lidi
Jel jsem pro svého opilého kamaráda o letních prázdninách na Helax akci do Frýdlantu nad Ostravicí. Ukecal mě, ať jdu taky ještě dovnitř. Bylo cca 1:55 (akce končila ve dvě), lidi se bavili, Lowa za pultem a ke konci písničky se najednou bez jakéhokoliv rozloučení začal ozývat jen brum. Čekal jsem, že je to takové to burcování davu, na které jsem byl zvyklý ze svých teenagerských let a ještě dá ,,přídavek“, ale vzápětí si sundal sluchátka a za chvíli naběhli zvukaři a začali rozpojovat pulty. Přišlo mi to strašně…jak to říct…že si vlastně těch lidí ani neváží? Nebo že jsou pro ně Helax akce už jen přítěž?
No ono to je těžké . DJ Lowa je totiž sprostý zaprodaný podrazák který jistě může určitě i za to že se Helax musel změnit na Blaník na 93,7 FM . Podle mě určitě v Praze podepsal nějaký dokument který za to vše mohl . Dává mi to stále větší smysl . Ještěže není na Fresh Radiu nyní . Nezaslouží si to .
To ví přece všichni, že Ing. Lukáš Ščurek zvaný Lowa je obyčejný zaprodanec. O záchranu FM vysílání Helaxu mu prokazatelně nikdy nešlo. MB mu ještě dávno před COVIDem (= záminka Ščurka pro konec Helaxu) nabídla teplé a lépe placené místečko ředitele Orionu, Do Prahy jezdíval jen kvůli sám sobě, nikoliv bojovat za zachování FM vysílání Helaxu.Smůla, že mu tolik lidí z Helaxu naletělo. Každopádně karma je zdarma. Dávám mu rok, maximálně dva.
Lukáš Janeczka = DJ Kmín? Je pravda, že Kmín byl vyhozen z Helaxu v lednu 2018 právě tehdejším ředitelem DJ Lowou? Nebo za koncem Kmína na Helaxu bylo něco jiného?
To, co jste napsal, je odporná prasárna někoho, kdo ví totální hovno. Omlouvám se za vulgarismy, ale tady to jinak nejde. Lukáš udělal v posledním roce Helaxu obrovsky kus práce. Sháněl klienty, peníze, snažil se najít cestu, jak Helax udržet. Pracoval jako málokdo. Toto si absolutně nezaslouží.
Z mého pohledu je nejsmutnější, že v případě krize (např. covidové) je lokální FM rádio první na ráně.
Rozdíl v provozování internetového a FM rádia je obrovský. Pokud bude chtít provozovat funkční a přínosné FM rádio, bude to něco stát. Nejideálnější by bylo mít tiskárnu na peníze.
Odhaduji, že situace nebyla jednoduchá ani u zavedeného pražského Expresu.
Klienti jsou samozřejmě vyzobaní od dvojice MC&RH a malí broadcasteři jen paběrkují. Nějaký prostor existuje (účinnost projektu závisí na vedení – managementu) ale není to zrovna hitparáda.
Dovolím si takovou spekulaci – není Fresh tak trochu dáreček od Media Bohemia lidem z bývalého Helaxu, jakási kompenzace za vyhazov a jakési držhubné? Protože nevěřím tomu, že Fresh je kompletně vlastní iniciativa.
Co tady v diskuzi ještě nebylo zmíněno, je jméno předchozího majitele Helaxu, který jej v roce 2009 prodal společnosti Media Bohemia.
Byl jim v letech 2002 až 2009 Tomáš Krčmář, který doteď vlastní hotel Brioni na Stodolní ulici v Ostravě, v jehož prostorách Helax ve zmíněném období vysílal.
Kdo slyšel záznam posledního dne Helaxu na frekvenci 93.7 z roku 2020 ví, že moderátoři ve vysílání dokonce zprostředkovali telefonický živý vstup se zmíněným bývalým majitelem.
Zaorálek a nejen on /viz jak hlasoval v případě prodloužení transformačních licenci na furt) může za zpackanou digitalizaci.
Pomoc hudebnímu průmyslu by nějakému konkrétnímu rádiu nepomohla, ani mě nenapadá způsob jakou formou by měla být….
Za zánik Helaxu může rozhodnutí majitelů. Výmluva Covid byl jen důvod pro veřejnost a pochybuju že by si Helax s poslechovostí na úrovni Radia 1 negeneroval patřičný příjmy.
Pro Merendu: taková rozhodnutí majitelů považuji za daleko větší prasárnu než uvedená nadávka z neznalosti poměrů ač nic protizákonného to samozřejmě nebylo
Je právo majitele, dělat si se svým majetkem, co chce, kor, když mu nevydelava. Vy byste ho par miliony ročně dotovali z vlastní kapsy z lásky k věci, oni se rozhodli jinak. Je prasarnou sproste urážet kluka, který lital po cele Ostravě a okolí víc než rok 25 hodin denně, aby ukázal, ze se to radio uživit da. Jen doufám, ze si tady ty duchaplne názory neprecte. Neznalost poměru omlouvá sproste urážky? Je to ubohé. A Lukas je frajer.
Trh funguje tak, že i v případě slušného regionálního pokrytí a poslechovosti byl Helax okamžitě první na ráně…
Jistě, mít business plán, ale umění je najít nějaký regionálně funkční. Pokud ho nenajdete, musíte se protlačit do zpropadeného radioprojektu, mít čísla a být vzán pod křídla „Rádiohauzu nebo Médiaklubu“.
Říkal jsem že to nic protizákonné nebylo, ale „odporná prasárna“ ano a o nějakém dotování několika miliony ročně silně pochybuju. Takovýmu kydu by Vám věřil jen podobný týpek, kterýmu jste tady vynadal do tupců.
Argumentujete neveřejnými informacemi, nicméně jsou samostatná rádia s podobnou poslechovostí (tedy nemají synergický efekt MB) a žijí.Neříkejte že vedení MB (ve kterém se účastníte) je tak neschopné. Asi tam holt furt pracujete těch 25 hodin denně 🙂 . Spíš je zřejmé že majitelé chtěli z toho rádia resp. frekvence vytřískat více než jim dosud generovala.
Kolika miliony jste dotovali projekt Hitrádia Ukrajina na který jste nabrali mj. dotace na provoz (o řád nižší částky) s poslechovostí nulanula prd?
Základ je neprodávat nic firmě Media Bohemia, která kupuje rádia jen za účelem získání lukrativních frekvencí, na kterých potom provozuje ty svoje produkty. Takže tyhle nářky směřujte maximálně na toho kdo jim to prodal. Dál už bylo jasné jak to dopadne, stalo se to už x-krát. Těžko si myslet, že u Helaxu by k tomu nedošlo.
Pane Merendo, píšete, že DJ Lowa se více než rok snažil společnosti MB ukázat, že se Helax uživit dá. Znamená to, že mu byl naznačen konec již v létě roku 2019, ve chvíli, kdy došlo k oznámení, že rádia společnosti Active radio (E2, F1 atd.) ukončují spolupráci s Radiohousem a přecházejí pod Media Club?
Fajn Helax má stále web s původním brandem, ani web Fajn radia změnu z poloviny ledna nereflektuje. Je patrné, že komunikace rádií pro mladší posluchače se přesunula na sociální média a klasický web směřuje někam, kde je teletext.
Takový obecný future vize bych z tohoto neodvozoval – ze stavu věcí je patrná leda tak neschopnost těch lidí co to mají na starost, respektive nejspíš hlavně managementu a majitelů když mají (záměrně) poddimenzovaný stav týmu a proto ani nestíhají dotáhnout svý výmysly do 100% konce (i když pracují 25 hodin denně )
btw nedávno měl Merenda rozhovor na Mediaguru…. no takový „nicneříkající“ bláboly jsem dlouho nečetl. Asi to byl placený rozhovor, protože jsem si říkal že takový cancy by jinak nemohl nikdo soudný zveřejnit… Holt kdo platí….
Co sleduju internetovou poslechovost, tak Fajn Helax generuje lepší čísla než ostravské Fresh rádio. Kolik lidí ladí skrz 103.6 FM samozřejmě těžko soudit. Snad bude mít pan Kružík čas a aktualizuje Radioprojekt na svém webu.
a co trend? kdyby byl někdo ochoten si to delší dobu zapisovat. Na radia.cz chybí údaj denní poslechovost ale i z online poslechovosti při dosti sebraných dat by se tak z toho dalo něco usoudit…
Ani jedno z obou rádií neposlouchám (a s jejich stylem nepředpokládám že bych změnil přístup) abych to dělal jako kdysi Danceradiu za CzC asi 2-3 roky pěkně v porovnání s online poslechovostí jiných terestických rádií
O rádiu Fresh pochybuji že bude v datech Radioprojektu zapojeno (a poslední vlně průzkumu vlastně ani nevysílalo)
1. Nevime, zdali je Fresh soucasti RP
2. Relevantni cisla nejdriv za rok
3. RP bez narodniho prodeje Fresh nepotrebuje
4. Narodni prodej znamena byt soucasti MK, MMS nebo dalsich
5. Odhanovane prime naklady mesicne 300 az 500 tis.
Helax a Oldies měli po vypnutí analogu dlouhou dobu zhruba stejnou online poslechovost. Zatímco dnes má (Fajn) Helax proti Oldies poslechovost cca pětinovou. Jen pohled z jiného úhlu. 😉
jo taky jsem na to občas mrknul – mám dojem že právě stejně moc dlouho ne. Nicméně stále platí že jen zapsaná čísla lze porovnávat, jinak po čase jde jen o dojmy, = odraz subjektivního zkreslení při vnímání reality
Franz
10. 1. 2023 19:08
Fresh rádio na své sociální síti žádá posluchače, aby napsali e-mail na ČTÚ s podnětem na prošetření, proč signál stanice R_DVOJKA z Anenského vrchu zasahuje až do okresu Ostrava.
Pokud tam má být, tak je ta zprasenost vysílače větší, než jsem čekal. Ty fotky jsou hrozné. A podle nich tam žádný útlum není, naopak antény míří přímo na Ostravu. Ballovací anténa míří podle všeho na Radhošť. http://gsmweb.cz/foto.php?op=fm&cid=BRVAN&okres=BR
Takováhle výzva je jen ostudným výkřikem pod hranicí důstojnosti. Jednou se za nějakých podmínek rozhodli vysílat, tak ať to akceptují nebo jdou od toho. Samozřejmě ta jejich frekvence je na prd, ale s tím do toho šli. Z Annenského vrchu do Ostravy je prakticky přímá viditelnost, nevím, jak by chtěli poručit signálu, aby se zastavil na hranici okresů. Je to úplný nesmysl. Navíc, pokud se nic nezměnilo, se na Annenském vrchu ani nejede plným výkonem.
Protože ten, kdo stavěl vysílač, neumí použít jinou anténu, než všesměrový (a ještě jakýsi nekvalitní) dipól. A plným výkonem se tam takřka jistě nevysílá, protože kdyby měli vysílat 1 kW z těch parodií na antény, tak se nedoplatí na elektřině.
Nicméně naprosto souhlasím s H. že ta jejich výzva je zoufalost, to, že v Ostravě na té frekvenci čistě hrál ČRo 2 si mohli zjistit už před tím, než o frekvenci žádali a ne se divit teď.
To přímo svádí ke spekulaci, jak se pánové k té licenci dostali, protože s tímhle jejich přístupem to vypadá, že k tomu přišli jak slepý k houslím. Omlouvám se, prostě je to můj dojem.
Ono bůh ví jak to je. Kdysi tam pro 103.6 byla 4prvková Yagi, takže s takovou anténou je ten útlum 10 dB realizovatelný. Se současnou dvouprvkovou samozřejmě nikoli. Problém je, že ty antény směřují na Bruntál (ono ani moc není kam jinam), a směr na Ostravu je jen mírně odlišný. V každém případě, útlum antény 10 dB není povinný, to je mylná interpretace podmínek licence. Důležité je pouze nepřekročit vyzářený výkon v daném směru.
Je to tak, trapná záležitost a amatérismus, nic jiného. Pokud si udělám výpočet Fresh proti ČRo, tak ten Fresh má indikováno rušení už ve vzdálenosti 1 až 2 km od vysílače a to při dodržení 10 dB omezení na Ostravu. Takže není co řešit. Že to bude stát za houby se vědělo předem.
Když jsme zkoordinovali v Praze Hey na 101,6 FM, předem jsme věděli, že nás na některých místech Prahy bude výrazně rušit Krašov na 101,7 FM, i v autě. A taky se tak stalo, prskalo to a prská na mnohe místech, kde je otevřený směr na Krašov, který tam do té doby hrál s RDS ve stereu.
Ale píšeme na ČRa ať omezí výkon a na ČTÚ, ať se ta Dvojka klidí někam jinam, aby nás nerušila, když přece v Praze hraje na 91,2 FM? Ehm, nepíšeme.
a co polská 101.6 RMF FM z Klodzska? to je podle mě taky – bez signálu Hey- dobře zachytitelný vysílač.
vzpomínám si, že mi to RMF občas hrálo celkem dobře i v autě v oblastech na Praze – východ, doma někdy kvalitně i v monu přímo v Praze (co vím, měli i zajímavý hudební playlist).
i když je fakt, že i v případě rušení vám asi dost pomáhá Lbosín 89.3, ne?
Jenže proč by někdo přemisťoval vysílač, když si někdo jiný bez zjištění reálných podmínek v pásmu zkoordinoval kmitočet, který byl předem odsouzen k rušení? A není to jen Dvojka z Annenského, ale výrazně to maže i sousedící 20 kW 103,5 z Krížavy, která na Ostravsku jde silně.
Budou muset Slováci přetáčet na Krížavě antény, aby si pánové z Fresh rádia nestěžovali? 🙂
Před spuštěním Freshe jsem zde vyjádřil obavu, zda výsledné pokrytí nebude pro Turdu a spol šok. Tahle iniciativa je možná důsledkem zmíněného šoku a příliš velkého očekávání. Viz další vyjádření k tomuto tématu ze strany rádia v diskuzi na facebooku Freshe pod příspěvkem z 8. ledna (17:00):
“Věřte, že jsme se koordinaci věnovali více než rok. Něco jako stopstav se vyhlásit nedá. Vždy se ČTU k správnému podnětu musí vyjádřit. Vysílač ČRO 2 je zkoordinován s určitou směrovostí a neměl by dle jeho parametrizace do Ostravy zasahovat, ale dochází k tomu. My si na nic nestěžujeme. Naopak jsme rádi za koordinaci 103.6 a jen technicky vysvětlujeme, proč mohou mít posluchači v některých oblastech problémy s příjmem. Valnou většinu Ostravy máme pokrytou správně a ještě ladíme na vlastním vysílači určitě stavební detaily. Nicméně dosah ČRO2 na 103.6 je opravdu v Ostravě až zázračný.
Argument o jeho příjmu v době před spuštěním našeho vysílače není úplně nejlepší, protože, když je například v Praze odstávka a nevysílá radio City na 93.7 , můžete tam naladit Ostravskou mutaci rádia Blaník.
Ve zkratce nemyslíme si, že by vysílač z Vrbna vyřazoval více než 1kW, to by vypadalo jinak , ale je možné , že jeho částečně omezená směrovost není úplně přesná (zároveň pro Ostravu má CRO2 koordinovanou frekvenci 101.9 , čili tento přesah pro ně nemá vlastně žádný smysl a určitě není chtěný …
Nicméně, Váš argument, o tom, že když se budeme něčím zaobírat, by mohl vést k tomu, že se výkon z Vrbna zvedne ,zní skoro jako vyhrožování a nevíme, komu by tohle prospělo) ,ale kdo by to byl býval řešil v době, kdy 103.6 byla v Ostravě neobsazená a nemohlo se stát, že by posluchačům kolidoval příjem se stanicí, která v dané lokalitě nemá mít dosah (tedy určitě ne takový , aby se tloukl 4km od vysílače lokálního) a v reálu jde jen o částečné vymezení jeho směrovosti, ale také to může být jen následkem terénu na trase Vrbno-Ostrava a nikdo s tím nic nenadělá. Ovšem takovými měřicími přístroji a správným, nezaujatým a nezkreslenými vyhodnocením toho,proč tomu tak je, nemůžeme sloužit. Ad 1takovou technickou výbavu nevlastníme Ad2 náš pohled by nemohl být brán jako nezaujatý. Proto jediné co můžeme doporučit posluchačům, ať se obrátí na ČTU, které prostředky i zkušenosti i nestranný pohled má.
A z naší strany podnět k šetření určitě nepůjde, jsme vděční i za malý lokální vysílač. Jen se snažíme technicky vysvětlit a odpovědět , proč je možné, že zejména v Heřmanicích se překrývají 2stanice na stejné frekvenci a FM receiver si s tím neumí poradit lépe, než že stále přepiná mezi dvěma zdroji signálu a není to tím, že by byla chyba na straně našeho vysílače.
Už vůbec nechápeme , co jste myslel sobeckým přístupem, když v lokalitě Ostrava město , dle koordinace ČTU a souhlasem Evropského úřadu, jež jsou stěžejní , je(tedy donedávna byla) frekvence 103.6 volná a nerušená a naopak abychom zejména Polské sousedy nezarušovali(víme , že hranice s PL je bohužel téměř rovina a tudíž je v hraniční oblasti „nouze“ o volné FM kmitočty), tak máme zkoordinován nižší výkon.“
Při odstávce R. City v Praze rozhodně po Praze nehrají Hošťálkovice, to se může stát jen velmi výjimečně za mimořádných podmínek. Navíc výkon a umístění antény R. City je úplně na jiné úrovni než u Freshe. Čili toto je nesrovnatelné.
Problémy s příjmem na okrajích Ostravy se daly předvídat a uspokojivě se to nedá vyřešit ani dalším snížením výkonu ČRo 2. To opravdu není žádný zázrak, že při nadmořské výšce vysílače 850 m to hraje 70 km daleko, ve skoro rovinaté krajině 200 m n.m. To je úplně normální.
Na poslech v autě prostě Fresh při takových parametrech nebude a nemůže být.
Pripojim jednu hodne starou vzpominku. Kdysi davno na radio Hellax volal posluchac z Prahy o pisnicku na prani. Sokovani moderatori se ho ptali ze jako opravdu z Prahy? A on ze ano, ze mu ten program na 93,7 naskocil. Asi byla odstavka vysilace radia City…
Já to znám, protože u Prahy jsem dlouho bydlel. Také se mi povedlo Hošťálkovice zachytit, ale i při použití směrové antény a častých pokusech se to podařilo jen jednou jedinkrát, a to při mimořádných příjmových podmínkách. City mě přitom nijak nerušilo, protože tehdy mělo vertikální polarizaci a vysílalo z opačného směru.
Hoši z Freshe by měli pochopit, že důvodem špatného příjmu není ČRo 2, ale absence jejich signálu v daném místě. Při parametrech jejich vysílače nelze ostravskou aglomeraci pokrýt.
Na webu Pira.cz se objevil pěkný článek Přelaďování pomocí AF ve vysílacích sítích s regionálními vstupy. Připomínám, že v databázi ČTÚ je nyní 990 FM vysílačů a již bezmála 40 procent z nich má přidělen i regionální PI kód. Ne všechny se při případném regionálním odpojení skutečně používají. Jde o rádia Country, Evropa 2, Fajn, Frekvence 1, Hey, Hitrádio Černá Hora, FM Plus a Orion, Kiss, Blaník, Rock a Signál.
Heyradio na 90.7 F-M a 99.5 Ostrava má výpadek, běží pouze nosná, RDS a právě hrající skladba se ovšem zobrazuje.
evropa 2 koordinuje zase další kmitočet, tentokrát lovosice 105,4 se 100W, to už je v poslední době několikátý kmitočet.
Důsledek toho že programové rozhlasové sítě mohou mít pokrytí 80% obyvatel a ne 70% jak bylo dříve platné , platné minimálně ke konci roku 2008 (a že to dříve bylo 70% je jasné třeba z této okopírované zprávy.
A Evropa 2 měla k roku 2019 podle měření ČTÚ nějak mezi 69-70%
Relativně souvisle dění sleduji, ale o změně na 80% jsem nezachytil na mediálních serverech nikdy ani zprávičku
*****************************
Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média | 19.12.2008 11:03:03
Rada požádá o výpočet pokrytí rozhlasu
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání požádá Český telekomunikační úřad o kontrolní výpočet pokrytí rozhlasových stanic.
Rada nedávno oznámila, že začne pro výpočet pokrytí používat novou metodiku, podle které přitom dvě sítě soukromých regionálních rádií patřících pod Media Bohemia a Lagardere překračují zákonem stanovenou horní hranici 70 procent pokrytí obyvatel. Rada obě sítě vyzvala, aby věc daly do pořádku. Firmy s tím nesouhlasí a považují postup rady za nesprávný. Nynější krok ale Lagardere hodnotí „mírně pozitivně“
„Po provedení kontrolního výpočtu ČTÚ bude o výsledku informovat všechny provozovatele dotčené usnesením rady týkajícím se výpočtu pokrytí z 19. zasedání,“ uvedla dnes rada v tiskové zprávě. V závislosti na výsledku kontrolního výpočtu rada případně stanoví nové datum, od kterého bude novou metodiku uplatňovat ve svém správním rozhodování. „Výzvu (Media Bohemia a Lagardere) jsme pozastavili do doby, než budou známy výsledky měření ČTÚ,“ řekl Žák.
Podle zákona platí, že pokud jedna fyzická nebo právnická osoba vlastní více licencí k regionálním a lokálním rozhlasovým stanicím, nesmí součet pokrytí těchto spřízněných stanic překročit hranici 70 procent obyvatel ČR.
.
231/2001 Sb. Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání | Historie (zakonyprolidi.cz)
zákon o vysílání se mění docela často – bohužel starší změny nejsou volně přístupné,
(to je doplněk k příspěvku který asi kvůli odkazu ještě není schválen)
update:Tak 80% hranice pro rozhlasové sítě nejspíš platí od 24/7/2021 ( zákon 196/2009 Sb. Zákon, kterým se mění zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o z… (zakonyprolidi.cz)
jde opravdu o jednu ze dvou uvedených změn z roku 2021 i když letopočet 2009 mě znejišťuje, nespíš nějak odložená platnost zahájení účinnosti…
Od 1.7.2009 platí 80 % pro definici regionálního rozhlasového vysílání, tj. od 1 do 80 % i pro max. pokrytí programové sítě (§ 57). Do té doby to bylo 70 %.
Ještě by se hodilo něco v oblasti Chomutov – Kadaň – Klášterec n. O., kde je signál hodně mizerný, resp. pro indoor poslech prakticky spíš nulový. Propojilo by se alespoň pokrytí ze silnějších vysílačů 88.0 Teplice-Komáří Hůrka, 93.8 Karlovy Vary-Hory a 101.3 Plzeň-Radeč
Nesouhlasím, Evropa 2 tam jde docela dobře……Tady je spíš potřeba pokrýt Čro Plus.
Ať je Evropa 2 s Marešem a Hezuckým raději zalezlá a nevystrkuje růžky s rozšířením pokrytí svého signálu. Naštěstí je třebíčská frekvence 106,2 slabá, že nedosáhne k nám do Brtnice. Pravda, hraje tu jihlavská frekvence 105,1, ale naštěstí v Brtnici nemá tak silný signál, jako třeba Kiss s kmitočtem 107,7 z Holého vrchu.
RRTV – aktuální vyhlášená licenční řízení:
K 5.1.2023 vypršela lhůta pro podání žádostí na obě aktuálně vyhlášená řízení.
Dle očekávání se na soubor technických parametrů Příbram-město 97,3 MHz/50 W a Sušice 106,2 MHz/50 W přihlásil koordinátor Josef Týc s projektem Rádio Otava.
Na druhý soubor Brno-město 96,4 MHz/200 W (zřejmě) nebyla překvapivě podána žádná žádost, kdy se čekalo, že to bude Media Bohemia s projektem Fajn Radia, případně Rock Rádia.
Bude zajímavé sledovat, co se okolo Brna bude dál dít.
Na webu RRTV se objevila k LŘ o Brno 96,4 přihláška Fajn radia napřímo od MB.
návrat toho fajnu jsem očekával, zajímavé, že se nepokusili získat tu druhou pro rock radio.
Úvodem bych měl technický dotaz co napadl známého – je nejak možné teoreticky, nebo i prakticky existuje zařízení které by bylo schopno zobrazit plošné pokrytí signalu určité frekvence, např radar, či něco jako termokamera? To by vyřešilo výpočty a kreslení map.
Dale k tématu postřeh:
Chytat čistě Fajn radio je pro některé problém i cca 500 m od vysílače. Přesvědčil jsem se o tom před chvílí v okénku občerstvení velikosti samostatného rodinného domu u spodní zastávky nám Práce ve Zlíně. Byl to občasný šum nedostatkem signálu, ne rušení; rovněž jako pred časem v oc Čepkov v Datartu, kde to bylo pochopitelnější 88,6 z komína stejně jako Fajn. A to neni jen 50w.
Teoreticky to samozřejmě možné je. Když budete mít místo vysílací antény silný osvětlovací reflektor, tak z výšky celkem přesně uvidíte, kam dosvítí. Světlo je elektromagnetické záření podobně jako signál FM. Akorát nikdo nevyvinul potřebný detektor, který by namísto stovek nanometrů fungoval na třímetrových vlnách a zároveň nebyl „oslněn“ přímým signálem od vysílače. V pásmech od desítek GHz už takové zařízení lze realizovat, ale tam to zase nemá moc smysl.
Díky.
Helax se mění na Fajn Helax.
Zřejmě odpověď na Fresh 🙂 Ale je legarční, že stream jim z jejich stránek nefunguje. Měli spíš nejdříve změnit stránky, odkazy apod. a pak jít s tím ven, takhle to vypadá, že pravá neví co dělá levá.
Ma predikce vysla. Aby vysla do puntiku, musi jeste vypnout Fajn Fresh…
Ti už si s tím Helaxem můžou dělat co chcou . Náhrada za Helax se už plně rozjiždí , takže tohle je zcela bezpředmětné . Více mě zaráží jak lžou s tím jejich nepravdivým a lživým sloganem „jediné opravdu taneční rádio v ČR” . Určitě není jediné taneční radio v ČR . Je to smutné jak tihle zloději a lháři takhle můžou lhát .
Já to vidím jinak. Podle mě je dobře, že Fresh rádio musí o posluchače zabojovat s konkurencí. Ať ukážou, na co mají. Nedostanou nic zadarmo. Takové konkurenční prostředí trhu jedině prospěje.
Když si vzpomenu na poslední roky před covidem, tak v MS kraji byl naprosto dominantní Helax 937 a za ním dlouho nic.
Takový Kiss se za ty roky vypracoval v konkurenceschopné rádio s velkou fanouškovskou základnou, jenž má v kraji potenciál udržet posluchače i po startu Fresh rádia v Ostravě.
V nedávné době vzniklo také ZUN rádio, které má v kraji slušné pokrytí, symbolicky z Lysé hory.
Jsem rád, že pokračuje i Helax, Libor Č. dělá s respektem k formátům svých stanic dobrou práci. Vzniklá rivalita mezi Fajn Helaxem a Fresh rádiem mě baví. Chystané Helax eventy mohou vzniklou situaci ještě více rozdmýchat.
Jen ať se Fresh rádio musí snažit, posunout to nakonec může všechny, třeba i stagnující Evropu 2.
ostravské fresh má napytel pokrytí a ještě jej ruší okolní vysílače, takže to moc lidí ladit nebude. Nedávám tomu dlouhou šanci.
Par mesicu/let si budou hrat, v RP budou mit cisla za 2 3 roky na urovni 10 tis.strop, na online je to ted kolik? Nadseni prejde, radio toho typu je dnes pro zabavu ne pro byznys.
Ze stránek Mediaguru: “ Profilovat se bude jako „jediné opravdu taneční rádio v ČR”, uvedla rádiová skupina.“ To kopírují slogan z Danceradia od CZC s playlistem dance2trance
Chvíli poslouchám a extra nic moc to není – furt samý uhnípaný/utahaný house: třeba VENBEE & DAN FABLE – Low Down pak YOUNOTUS & LOUIS III – Samba, pak ESSEL – Sweet Lies, pak R.I.O. & KYANU – Good Vibe a pak další dvě podobné
Podobných srágor na jedno brdo je na E2 atp.fakt dost – prostě hrají ve stylu Červinkových schopností daných jeho vkusem s inklinací pro takové věci – z toho si určitě na zadek nesednu, ze začátku mi to přišlo relativně fajn ale po těchto 6 věcech tohle OPRAVDU nemusím a ještě než se dostatečně naštvu tak ladím jinam.
Stejně to je jen na netu takže mi to chybět nebude.
Zkrátka je dobře že se vrátil Helax akorát přejmenovaný na Fresh Radio jedině toto rádio je opravdu taneční rádio v ČR . Možná ještě samozřejmě celoplošné Radio Kiss to je taky hodně taneční a je vlastně takovou českou verzí německého radia Sunshine Live
Na Freshi mě vadí, že tam dávají do playlistu pop a urban music. Čekal jsem, že bude rádio více zaměřeno na EDM scénu.
Ale tak kritizovat umí každý že a nebo pokuď to dovedete tak spustě vlastní radiovou stanici a pak budeme zase kritizovat tu vaši stanici . Nikdy se nezavděčíte všem a sám se divím jak můžete kritizovat Fresh Radio což je vlastně Helax akorát pod jiným názvem . Takže vlastně kritizujete i bývalý Helax .
Nezlob se ale argumentuješ obecně dosti špatně, že pro tebe může být Helax idol ale nelze předpokládat že stejný názor musí být sdílen všemi a že kdo to nesdílí že je nepřítel.
Za nepřítele považuj leda lidi co ti nutí něco co není jednoznačně pravda. A faux pas jsi se dopustil jak jsi psal „akorát přejmenovaný na Fresh Radio jedině toto rádio je opravdu taneční rádio v ČR“ -to totiž pravda není.
stačí toto? https://music.youtube.com/channel/UCza92DS55_BN1TJkbnWKumg
O opravdovém tanečním rádiu mám opravdu jiné představy než je Fresh (a nebo Kiss).
Nějak se nám ty OPRAVDU taneční rádia přemnožila ale bohužel leda akorát slovem. Rádio Dechovka by se taky dala považovat za OPRAVDU taneční rádio asi více než rádio s ukňouraným lounge housem.
Další takový proč vše kritizovat . Jako pochopím pokuď vám nesedí taneční žánr a máte radši rock tak to pak chápu že se vám to nelíbí a proto tu jsou rádiové stanice různých žánrů .
Mám rád dance2trance a takové rádio tu (dlouho) chybí.
Vadí mí prohlašování něčeho za OPRAVDU taneční rádio když to taneční je sotva částečně.
Léta jsem už na nějaké „diskotéce“ nebyl ale pochybuju že by se tam hrál jen ten utahaný house.
Tak tady si dovolím nesouhlasit. Kiss má do Sunshine live na míle daleko. A to jak do jeho současné podoby tak do minulých verzí. A nezachrání to ani velmi dobré speciály. K SL mělo asi nejblíže původní Dance rádio.
přesně!
Jak tohle můžete napsat . No jde vidět že se v tom vyznáte jak koza ve voze . Naopak Kiss Radio jde jasně ve šlépějích německého Sunshine Live . Radši mlčte když tomu nerozumíte . I ty speciály jsou na způsob Sunshine Live . A co se týče Dance Radia nikdy jsem ho neposlouchal protože nehraje dance ale pop .
Kiss rádio hraje všechno včetně rocku atp. který Sunshine-live nikdy nehrál ( minimálně mezi lety 2005-2015 kdy jsem jej poslouchal pravidelně) ted Sunshine-live hraje dost techno, tehdy byl dost trance Ale SL nehrál nic jiného než poměrně svižnou EDM. Kiss hraje i kdejaký netaneční brak.
Pro Danceradio přirovnání platilo dokud jej provozovala firma CZC a ne teď.
Pozor tak to jste asi nezaregistroval změnu formátu Radia Kiss za poslední cca 2-3 roky kdy se Kiss Radio přeformátovalo postupně plně na taneční radio . Ano občas a vyjímečně zazní i nějaký ten poprockový song ale z 99% je Kiss Radio tvořeno tanečními songy od 90. let do současnosti s výrazným a rychlým nasazováním nových tanečních hitů i tipů na zejména taneční hity .
no to těžko – taneční je tak maximálně ze 60% víc ne, zbytek je pop, rock, ukńouraný house a britpop nebo jak hrůzy s lomeným beatem jmenují…
Spíš hrají na střídačku něco z dance2trance s hnojem takže spíš je to 50%. a to včetně jukeboxů. To je pro mou spokojenost málo.
Vy asi třeba (namátkou vybírám z playlistu na jejich webu): THE WANTED – GLAD YOU CAME považujete za taneční věc, já tedy rozhodně ne.
Dnes po tom co jsem asi 20 minut poslouchal Fajn jsem přepnul na Kiss (ten v paměti mezi asi 5-6 rádii uložený mám) a blíží se to víc tomu Fajnu než rádiím co poslouchám přes net (a k tomu ten cirkus).. no vydržel jsem to asi stejnou dobu jako ten Fajn..
Pustil jsem si Sunshine-live (přes satelit- kontrola zda ještě funguje jak mám sat přijímač napojený na hifi a soudě podle poslední půlhodiny to už fakt dnes není nic moc, ani to techno zaměření to není jako jsem slyšel asi před rokem když jsem měnil u hifi ten přijímač (nekupoval jsem, měl jsem dva, ale nová TV jej má v sobě) dnes z toho asi takové průměrné a dosti popové rádio pokud se dá soudit podle tak nějak průměrného času jako je teď.
(rádia hodnotím podle průměrného času a ne podle speciálního pořadu jednou za týden).
Takže spíše se přiblížil dnešní Sunshine-live Kissu než naopak..
No nevadí nemusí mě to mrzet – satelitní příjem je stejně omezující jako net na který jsem přešel tak s poslechem audia tak před 7-8 lety už kompletně)
Zmena Sunshine Live je dana asi tim, ze maji ted vice streamu. Ted jsem si dal pro zajimavost stream Hard a je to jak za stary nocnich casu 💪😎
Ja posloucham primo z DAB+ Sunshine live, porad ten stejny jako je leta na FM a uz to bohuzel neni ono, byvavalo to fajn. Dnes uz je to nekde jinde..
Jo streamů mají hafo….Vlastně v Praze na DAB+net přijímači mám mezi oblíbenými net radii uložený jejich stream Trance. Dokonce i takové styly co snad nikdy ani na hlavním kanále nehráli, nicméně problém je že je to jen na netu.
V Dabu ,což je v Německu už pomalu normál a ne jako u nás furt atypický druh příjmu, je jen verze o který mluvím.
I když teď už tak půlhodinu co jsem to pustil znova tak to zní jako ten starý dobrý Sunshine-live s tím modrým batoletem se sluchátky ve znaku. A je to moderovaný -co koukám na program tak jde o pravidelný pořad Zpátky v 90kách.
tak každopádně na Dr Deutschland multiplexu asi nejlepší radio pro milovniky elektroniky (i diky večerním speciálům).
ale i na jejich fcb se objevují stezky nad Eltonem Johnem, Ed Sheeranen apod.(byť v remixech) v běžném playlistu [tedy interpretový příklon k popu] a hlavně rotacemi pouze stejných songů během dne(to především). dokonce tam někdo píše ze to je stejné jako zapnout na ‚repeat‘ jedno CD čko min. na měsíc apod.
ale zase za mě živý mixovaný pořady odpoledne, včetně toho 90kovyho speciálu např v úterý, mají výbornou úroveň. myslím, že Basslicker tu jednou už psal také reakci jako dlouholetý posluchač na S-L, že to tam clubově drží nad vodou hlavně parta původních djs.
Sunshine Live začal vysílat i celoplošné ve Švýcarsku v dab. Škoda, že není zařazen třeba do muxu Color Dab , přišel by mi přínosnější než třeba Schlager rádio a třeba by i Sunshine byl ochoten platit, ikdyz nejsme německy hovořící komunita, tak vím, že je zde hodně nadšenců tohoto rádia a to se já jejich vedení též počítá. Ale zase chápu , že Schlager třeba nějaké kačky posílá
No vysvětlil jste mi to pěkně. 😉. Poslouchám Sunshine cca od roku 1995, tehdy přes satelit, nyní přes internet. Váš názor Vám samozřejmě neberu, jen tu podobnost s Kissem prostě nevidím.A to mám oboje rádia docela rád. Kiss, i přesto, že je hodně taneční, je pořád spíše mainstreamový. To SL v takové míře nikdy nebyl.I kdyz poslední rok či dva se té komerci dost přiblížil. Takže asi i Kissu.
Btw před chvíli jsem si pustil Fanradio, ani jej nemám uložený v paměti rádia tak na 106,6 co si pamatuju když jsem poslouchal ještě Zlatou Prahu a přišlo mi chvíli míň ukňourané než včera ten Helax – tedy jen ze začátku byly 2x rychlejší dvě skladby za sebou, celkově vysílání dost bída (vstup na filmy Jima Carreyho pak dosti dlouhý reklamní blok, pak selfpromo na netovy Fresh (že mu to teda pomáhá ) pak nějaké CZ made kňourání…
Proč píšu? protože nějak nechápu smysl „rebrandingu“ u Helaxu. Z tohodle paskvilu ten kult -jak vyjadřují plány do budoucna- fakt natuty nebude.
Co sleduji tuto diskuzi, tak jsem mel vzato, ze uknourana hudba je Miro Zbirka. Uz se v tom ztracim. Asi to tu je sam posluchac hard techna, kdyz je vse v eteru uknourane 😀
Jinak Helax meli nechat davno spat. Je to jen parazitace a przneni dobreho jmena. Poslechovost streamu bude stejne padat uz jen podle toho loga a nazvu. Tot jen muj nazor.
Ono trendem posledních let je silné zpomalení taneční hudby. Navíc se zkracuje stopáž na nějaké 2:30 minuty průměr, jak v 60s letech. Takže kdo vyrůstal na 90s a 00s dance jako já, tak to prostě působí uknouraně. Za pár let zase bude vše nějak jinak, ví bůh 😁
BTW. Jakje to dlouho, co skončil handsup a hardstyle ?
Tak ten se do módy naopak vrací. Trance taky nikdy neskončil, jen se u nás moc nehraje.
Slovenské rádio Frontinus, každý Piatok od 21 do 23 a niekedy do polnoci má rádio show Club Party. Dominuje tam Trance (aj Vocal), niekedy EDM, ale aj Hardstyle, teda hlavne ku koncu, občas sa objaví menej komerčný Pop, elektronika a pod. Je to moderované, moderátor mixuje sám a niekedy nejaké sety od iných Djs .. .. V celku príjemné spestrenie nášho éteru
@PvS: Po za Beskydy na Kysuce jezdim casto, ale Frontinus byl pro me celkem utajovane radio. Narazil jsem na nej nahodou pri ladeni a az potom jsem si zjistoval jeho historii a co vlastne vysila. No klobouk dolu! Jinak kdyz uz, tak k SK radiim jeden muj postreh. Sice muzou sem tam na ne slovaci nadavat, ale jejich radia jsou vice energictejsi, nez ty nase zatuchle Blaniky atd. I ta Europa2 se mi posloucha lepe, nez Evropa2. Sice je pravda, ze z meho pohledu ma Europa2 cely rok stejny playlist kdykoliv projizdim, ale i tak v poho 😉
PS: Proste ty fajne uknourane hity, ktere za volantem potesi 😉
Na EDM scéně jsou další energetické taneční styly Techno/Big Room, Future Rave a nezní špatně.
https://www.youtube.com/watch?v=O4lgWdcfa0A
https://www.youtube.com/watch?v=lpV5UZaiq3s
https://www.youtube.com/watch?v=Nj2jy-Sz00s
https://www.youtube.com/watch?v=SF38uEM21V0
https://www.youtube.com/watch?v=cGAJ1-6MGzg
nezní špatně.. jen jaksi nezní v českých rádíích, a když někdo přinese „opravdové taneční rádio s ambicí být kultem“ tak to je paskvil jako Fajnhelax 🙁
Ty novější styly jsem zaslechl třeba na Side Street Radio. Proč se tyto taneční styly nehrají v našich tanečních rádiích? Na tuto otázku by mohl odpovědět přímo někdo z rádií.
První ukázka v podstatě trance-techno, podle mne by to dnes bylo hratelné bez problémů. Pohledem čtyřicátníka má ten song melodii pouze vokální, postrádám však melodii nástrojovou.
Dvojka v podstatě ničím zásadním originál nevylepšuje, nicméně nevadí (naroubováno do cca hands upu s techno beatem).
Trojka, trance, zabalená do současných kňouravých vokálů, obsahuje nástrojovou melodickou linku – to je fajn.
Čtyřka. Mainstream-techno – tohle bych v éteru fakt rád slyšel.
Pětka – melodický hard-trance. Pěkné, ale hodila by se jiná verze to prostřední pasáž je docela nekonečná.
Plus za mužský vokál.
Helax je známou značkou pouze v Moravskoslezském kraji. Po založení Fresh rádia lze očekávat částečný odliv posluchačů z tohoto regionu k nové značce.
Proto je Helax rebrandován pod křídla Fajn rádia, které je zavedenou značkou téměř po celé republice. Prostě snaha o nové posluchače v celorepublikovém měřítku, ať je pro koho prodávat reklama, když v moravskoslezském kraji se dá očekávat pokles.
…no jestli se jim to tak povede jako s Fajn Freshem, nemyslím si že jsem zachytil jediný selfpromo ve vysílání za celý den nebo či dokonce týden… a má momentálně 21 online. No pravda že před rokem mělo tak obvykle 13-16 takže stoupá – je to teda úspěch… 😀
Podle mě na ambici na kult chybí jakýkoliv předpoklad. Uvidíme do roka, ale troufám si tvrdit že se nemýlím.
PetrPe: FajnHelax je ukňouraný fakt jako Žbirka to je dosti trefné… 😀
Kdy jsem mluvil o hardtechnu ? kdyžtak Ti pošlu nějaký linky na pořádný dance2trance rádia..
Ja uz mam Helax z voleb davno vymazany a nahrazeny Freshem 🙂 Tim Hard Technem jsem myslel urcitou nadsazku 😀
Budu rad, kdyz mi zasles tipy na inspirativni radia. Rad si pridam do voleb misto HouseGen a SeeJey 🙁
Jeste pro zajimavost doplnim, krome standardnich CR radio stanic jsem vyrustal pres satelit na nemeckem Sunshine Live a jeho tchno nocnich specialech. Konkretne Tilman Uhrmachr a jini 😀 Pote byly nocni specialy utnuty a byl tam misto toho nejaky telefonicky kviz… Dale hodne zajimave bylo francouzske radio tusim Contact FM.
Jojo sunshine-live a francouzské Funradio -le son dancefloor jsem poslouchal přes satelit taky.
Contact byl na mě moc techno. Teď chytnu jen to SL protože na Astru 19,2° mi anténa satu jen šilhá a asi se s tím trochu hnulo takže chytnu jen něco a ještě jsem se neodhodlal to štelovat
poslední dobou=už dost let přes net poslouchám francouzská a ruská rádia
dance-radio.fr – manager3.streamradio.fr:1320/stream
petrohradský Rekord, nejvíc kanál Dancecore – слушать онлайн на Radio Record
a retro Eurodance 90 (onlineradiobox.com)
Satelit jsem poslouchal v dobe vytaceneho internetoveho spojeni. Nyni s nonstop internetem a integraci streamu do hifi je to jina nabidka 🙂 Celkem me bavi rozdil mezi FR a D elektrem. Frantici jsou vice melodicti a takovi jakoby hracickari. Zato Nemci to vice rubou 😀 Diky za tipy, poslechnu si
Kazdopadne timto rebrandingem ocekavam o to vice padajici poslechovost tohoto streamu.
Každopádně MB potvrdila pokračování v organizaci Helax eventů, předpokládám pod záštitou DJ Lowy a pouze v rámci Moravskoslezského kraje. Bude zajímavé sledovat, zda bude na Fresh rádiu vyhlášen bojkot těchto akcí. Trochu to dává vzpomenout na eventové konkurenční boje mezi Helaxem a Kiss Moravou v době cca před 15 lety.
Bude to jen ciste parazitovani na dobrem jmene. Jsem opravdu zvedavy, kdo jim tam jako hostujici DJs bude hrat. Spise budou vyuzivat FB skupinu k reklamnim ucelum a sem tam nejakou akci zastiti jmenem Helax, aby to pritahlo nejake lidi
Jel jsem pro svého opilého kamaráda o letních prázdninách na Helax akci do Frýdlantu nad Ostravicí. Ukecal mě, ať jdu taky ještě dovnitř. Bylo cca 1:55 (akce končila ve dvě), lidi se bavili, Lowa za pultem a ke konci písničky se najednou bez jakéhokoliv rozloučení začal ozývat jen brum. Čekal jsem, že je to takové to burcování davu, na které jsem byl zvyklý ze svých teenagerských let a ještě dá ,,přídavek“, ale vzápětí si sundal sluchátka a za chvíli naběhli zvukaři a začali rozpojovat pulty. Přišlo mi to strašně…jak to říct…že si vlastně těch lidí ani neváží? Nebo že jsou pro ně Helax akce už jen přítěž?
No ono to je těžké . DJ Lowa je totiž sprostý zaprodaný podrazák který jistě může určitě i za to že se Helax musel změnit na Blaník na 93,7 FM . Podle mě určitě v Praze podepsal nějaký dokument který za to vše mohl . Dává mi to stále větší smysl . Ještěže není na Fresh Radiu nyní . Nezaslouží si to .
Az tak bych to nevidel, spise jde o vysoce loajalniho korporatniho zamestnance
To ví přece všichni, že Ing. Lukáš Ščurek zvaný Lowa je obyčejný zaprodanec. O záchranu FM vysílání Helaxu mu prokazatelně nikdy nešlo. MB mu ještě dávno před COVIDem (= záminka Ščurka pro konec Helaxu) nabídla teplé a lépe placené místečko ředitele Orionu, Do Prahy jezdíval jen kvůli sám sobě, nikoliv bojovat za zachování FM vysílání Helaxu.Smůla, že mu tolik lidí z Helaxu naletělo. Každopádně karma je zdarma. Dávám mu rok, maximálně dva.
Lukáš Janeczka = DJ Kmín? Je pravda, že Kmín byl vyhozen z Helaxu v lednu 2018 právě tehdejším ředitelem DJ Lowou? Nebo za koncem Kmína na Helaxu bylo něco jiného?
Tady si zase někdo vymýšlí a předstírá identitu. DJ Kmin je Lukáš Janečka.
To, co jste napsal, je odporná prasárna někoho, kdo ví totální hovno. Omlouvám se za vulgarismy, ale tady to jinak nejde. Lukáš udělal v posledním roce Helaxu obrovsky kus práce. Sháněl klienty, peníze, snažil se najít cestu, jak Helax udržet. Pracoval jako málokdo. Toto si absolutně nezaslouží.
Z mého pohledu je nejsmutnější, že v případě krize (např. covidové) je lokální FM rádio první na ráně.
Rozdíl v provozování internetového a FM rádia je obrovský. Pokud bude chtít provozovat funkční a přínosné FM rádio, bude to něco stát. Nejideálnější by bylo mít tiskárnu na peníze.
Odhaduji, že situace nebyla jednoduchá ani u zavedeného pražského Expresu.
Klienti jsou samozřejmě vyzobaní od dvojice MC&RH a malí broadcasteři jen paběrkují. Nějaký prostor existuje (účinnost projektu závisí na vedení – managementu) ale není to zrovna hitparáda.
Chce to úplně jiný business plán. Doufám, ze Fresh ho má, držím klukům a holkám palce.
Dovolím si takovou spekulaci – není Fresh tak trochu dáreček od Media Bohemia lidem z bývalého Helaxu, jakási kompenzace za vyhazov a jakési držhubné? Protože nevěřím tomu, že Fresh je kompletně vlastní iniciativa.
Co tady v diskuzi ještě nebylo zmíněno, je jméno předchozího majitele Helaxu, který jej v roce 2009 prodal společnosti Media Bohemia.
Byl jim v letech 2002 až 2009 Tomáš Krčmář, který doteď vlastní hotel Brioni na Stodolní ulici v Ostravě, v jehož prostorách Helax ve zmíněném období vysílal.
Kdo slyšel záznam posledního dne Helaxu na frekvenci 93.7 z roku 2020 ví, že moderátoři ve vysílání dokonce zprostředkovali telefonický živý vstup se zmíněným bývalým majitelem.
Psalo se že helax radio pohřbil tehdejší ministr Zaorálek když nechtěl pomoct hudebnímu průmyslu.
Zaorálek a nejen on /viz jak hlasoval v případě prodloužení transformačních licenci na furt) může za zpackanou digitalizaci.
Pomoc hudebnímu průmyslu by nějakému konkrétnímu rádiu nepomohla, ani mě nenapadá způsob jakou formou by měla být….
Za zánik Helaxu může rozhodnutí majitelů. Výmluva Covid byl jen důvod pro veřejnost a pochybuju že by si Helax s poslechovostí na úrovni Radia 1 negeneroval patřičný příjmy.
Pro Merendu: taková rozhodnutí majitelů považuji za daleko větší prasárnu než uvedená nadávka z neznalosti poměrů ač nic protizákonného to samozřejmě nebylo
Je právo majitele, dělat si se svým majetkem, co chce, kor, když mu nevydelava. Vy byste ho par miliony ročně dotovali z vlastní kapsy z lásky k věci, oni se rozhodli jinak. Je prasarnou sproste urážet kluka, který lital po cele Ostravě a okolí víc než rok 25 hodin denně, aby ukázal, ze se to radio uživit da. Jen doufám, ze si tady ty duchaplne názory neprecte. Neznalost poměru omlouvá sproste urážky? Je to ubohé. A Lukas je frajer.
Trh funguje tak, že i v případě slušného regionálního pokrytí a poslechovosti byl Helax okamžitě první na ráně…
Jistě, mít business plán, ale umění je najít nějaký regionálně funkční. Pokud ho nenajdete, musíte se protlačit do zpropadeného radioprojektu, mít čísla a být vzán pod křídla „Rádiohauzu nebo Médiaklubu“.
Říkal jsem že to nic protizákonné nebylo, ale „odporná prasárna“ ano a o nějakém dotování několika miliony ročně silně pochybuju. Takovýmu kydu by Vám věřil jen podobný týpek, kterýmu jste tady vynadal do tupců.
Argumentujete neveřejnými informacemi, nicméně jsou samostatná rádia s podobnou poslechovostí (tedy nemají synergický efekt MB) a žijí.Neříkejte že vedení MB (ve kterém se účastníte) je tak neschopné. Asi tam holt furt pracujete těch 25 hodin denně 🙂 . Spíš je zřejmé že majitelé chtěli z toho rádia resp. frekvence vytřískat více než jim dosud generovala.
Kolika miliony jste dotovali projekt Hitrádia Ukrajina na který jste nabrali mj. dotace na provoz (o řád nižší částky) s poslechovostí nulanula prd?
Ok, mějte se hezky 🙂
Základ je neprodávat nic firmě Media Bohemia, která kupuje rádia jen za účelem získání lukrativních frekvencí, na kterých potom provozuje ty svoje produkty. Takže tyhle nářky směřujte maximálně na toho kdo jim to prodal. Dál už bylo jasné jak to dopadne, stalo se to už x-krát. Těžko si myslet, že u Helaxu by k tomu nedošlo.
já nenaříkám – Helax jsem neposlouchal ale nemám rád když ze mě dělá někdo vola
To byla spíš reakce na celé tohle vlákno. Odpověď jsi „schytal“ zrovna ty čistě kvůli posloupnosti příspěvků. 😉
Pane Merendo, píšete, že DJ Lowa se více než rok snažil společnosti MB ukázat, že se Helax uživit dá. Znamená to, že mu byl naznačen konec již v létě roku 2019, ve chvíli, kdy došlo k oznámení, že rádia společnosti Active radio (E2, F1 atd.) ukončují spolupráci s Radiohousem a přecházejí pod Media Club?
Fajn Helax má stále web s původním brandem, ani web Fajn radia změnu z poloviny ledna nereflektuje. Je patrné, že komunikace rádií pro mladší posluchače se přesunula na sociální média a klasický web směřuje někam, kde je teletext.
Takový obecný future vize bych z tohoto neodvozoval – ze stavu věcí je patrná leda tak neschopnost těch lidí co to mají na starost, respektive nejspíš hlavně managementu a majitelů když mají (záměrně) poddimenzovaný stav týmu a proto ani nestíhají dotáhnout svý výmysly do 100% konce (i když pracují 25 hodin denně )
btw nedávno měl Merenda rozhovor na Mediaguru…. no takový „nicneříkající“ bláboly jsem dlouho nečetl. Asi to byl placený rozhovor, protože jsem si říkal že takový cancy by jinak nemohl nikdo soudný zveřejnit… Holt kdo platí….
Co sleduju internetovou poslechovost, tak Fajn Helax generuje lepší čísla než ostravské Fresh rádio. Kolik lidí ladí skrz 103.6 FM samozřejmě těžko soudit. Snad bude mít pan Kružík čas a aktualizuje Radioprojekt na svém webu.
a co trend? kdyby byl někdo ochoten si to delší dobu zapisovat. Na radia.cz chybí údaj denní poslechovost ale i z online poslechovosti při dosti sebraných dat by se tak z toho dalo něco usoudit…
Ani jedno z obou rádií neposlouchám (a s jejich stylem nepředpokládám že bych změnil přístup) abych to dělal jako kdysi Danceradiu za CzC asi 2-3 roky pěkně v porovnání s online poslechovostí jiných terestických rádií
O rádiu Fresh pochybuji že bude v datech Radioprojektu zapojeno (a poslední vlně průzkumu vlastně ani nevysílalo)
1. Nevime, zdali je Fresh soucasti RP
2. Relevantni cisla nejdriv za rok
3. RP bez narodniho prodeje Fresh nepotrebuje
4. Narodni prodej znamena byt soucasti MK, MMS nebo dalsich
5. Odhanovane prime naklady mesicne 300 az 500 tis.
Helax a Oldies měli po vypnutí analogu dlouhou dobu zhruba stejnou online poslechovost. Zatímco dnes má (Fajn) Helax proti Oldies poslechovost cca pětinovou. Jen pohled z jiného úhlu. 😉
jo taky jsem na to občas mrknul – mám dojem že právě stejně moc dlouho ne. Nicméně stále platí že jen zapsaná čísla lze porovnávat, jinak po čase jde jen o dojmy, = odraz subjektivního zkreslení při vnímání reality
Fresh rádio na své sociální síti žádá posluchače, aby napsali e-mail na ČTÚ s podnětem na prošetření, proč signál stanice R_DVOJKA z Anenského vrchu zasahuje až do okresu Ostrava.
Kdo by to byl čekal, když to má 1 kW směrem na Ostravu bez omezení, víceméně přímý výhled na Ostravu a je to jen 68 km daleko.
Kdyby ten vysílač nebyl zprasený a byl na vyšším stožáru, tak to v Ostravě hraje mnohem lépe.
Ale na Ostravu má být útlum 10dB = 100W 🙂
Pokud tam má být, tak je ta zprasenost vysílače větší, než jsem čekal. Ty fotky jsou hrozné. A podle nich tam žádný útlum není, naopak antény míří přímo na Ostravu. Ballovací anténa míří podle všeho na Radhošť. http://gsmweb.cz/foto.php?op=fm&cid=BRVAN&okres=BR
Takováhle výzva je jen ostudným výkřikem pod hranicí důstojnosti. Jednou se za nějakých podmínek rozhodli vysílat, tak ať to akceptují nebo jdou od toho. Samozřejmě ta jejich frekvence je na prd, ale s tím do toho šli. Z Annenského vrchu do Ostravy je prakticky přímá viditelnost, nevím, jak by chtěli poručit signálu, aby se zastavil na hranici okresů. Je to úplný nesmysl. Navíc, pokud se nic nezměnilo, se na Annenském vrchu ani nejede plným výkonem.
A proč tam není ten útlum? Hm?
Protože ten, kdo stavěl vysílač, neumí použít jinou anténu, než všesměrový (a ještě jakýsi nekvalitní) dipól. A plným výkonem se tam takřka jistě nevysílá, protože kdyby měli vysílat 1 kW z těch parodií na antény, tak se nedoplatí na elektřině.
Nicméně naprosto souhlasím s H. že ta jejich výzva je zoufalost, to, že v Ostravě na té frekvenci čistě hrál ČRo 2 si mohli zjistit už před tím, než o frekvenci žádali a ne se divit teď.
To přímo svádí ke spekulaci, jak se pánové k té licenci dostali, protože s tímhle jejich přístupem to vypadá, že k tomu přišli jak slepý k houslím. Omlouvám se, prostě je to můj dojem.
Ono bůh ví jak to je. Kdysi tam pro 103.6 byla 4prvková Yagi, takže s takovou anténou je ten útlum 10 dB realizovatelný. Se současnou dvouprvkovou samozřejmě nikoli. Problém je, že ty antény směřují na Bruntál (ono ani moc není kam jinam), a směr na Ostravu je jen mírně odlišný. V každém případě, útlum antény 10 dB není povinný, to je mylná interpretace podmínek licence. Důležité je pouze nepřekročit vyzářený výkon v daném směru.
Podstatné je, kolik jde z antén. Zda je dodržen povolený výkon v každém směru.
Je to tak, trapná záležitost a amatérismus, nic jiného. Pokud si udělám výpočet Fresh proti ČRo, tak ten Fresh má indikováno rušení už ve vzdálenosti 1 až 2 km od vysílače a to při dodržení 10 dB omezení na Ostravu. Takže není co řešit. Že to bude stát za houby se vědělo předem.
Když jsme zkoordinovali v Praze Hey na 101,6 FM, předem jsme věděli, že nás na některých místech Prahy bude výrazně rušit Krašov na 101,7 FM, i v autě. A taky se tak stalo, prskalo to a prská na mnohe místech, kde je otevřený směr na Krašov, který tam do té doby hrál s RDS ve stereu.
Ale píšeme na ČRa ať omezí výkon a na ČTÚ, ať se ta Dvojka klidí někam jinam, aby nás nerušila, když přece v Praze hraje na 91,2 FM? Ehm, nepíšeme.
Hey 101.6 v Praze má i na mnoha místech AF na 89.3
a co polská 101.6 RMF FM z Klodzska? to je podle mě taky – bez signálu Hey- dobře zachytitelný vysílač.
vzpomínám si, že mi to RMF občas hrálo celkem dobře i v autě v oblastech na Praze – východ, doma někdy kvalitně i v monu přímo v Praze (co vím, měli i zajímavý hudební playlist).
i když je fakt, že i v případě rušení vám asi dost pomáhá Lbosín 89.3, ne?
Pravda je, ze kdyz by ta dvojka z Anenskeho omezila vykon, tak se nic nestane. Pokryti na ostravsku je jak FM tak DAB…
Pravděpodobně by muselo dojít k přemístění vysílače. Ale to je v kompetenci ČRo, nikoli ČTÚ.
Jenže proč by někdo přemisťoval vysílač, když si někdo jiný bez zjištění reálných podmínek v pásmu zkoordinoval kmitočet, který byl předem odsouzen k rušení? A není to jen Dvojka z Annenského, ale výrazně to maže i sousedící 20 kW 103,5 z Krížavy, která na Ostravsku jde silně.
Budou muset Slováci přetáčet na Krížavě antény, aby si pánové z Fresh rádia nestěžovali? 🙂
Před spuštěním Freshe jsem zde vyjádřil obavu, zda výsledné pokrytí nebude pro Turdu a spol šok. Tahle iniciativa je možná důsledkem zmíněného šoku a příliš velkého očekávání. Viz další vyjádření k tomuto tématu ze strany rádia v diskuzi na facebooku Freshe pod příspěvkem z 8. ledna (17:00):
“Věřte, že jsme se koordinaci věnovali více než rok. Něco jako stopstav se vyhlásit nedá. Vždy se ČTU k správnému podnětu musí vyjádřit. Vysílač ČRO 2 je zkoordinován s určitou směrovostí a neměl by dle jeho parametrizace do Ostravy zasahovat, ale dochází k tomu. My si na nic nestěžujeme. Naopak jsme rádi za koordinaci 103.6 a jen technicky vysvětlujeme, proč mohou mít posluchači v některých oblastech problémy s příjmem. Valnou většinu Ostravy máme pokrytou správně a ještě ladíme na vlastním vysílači určitě stavební detaily. Nicméně dosah ČRO2 na 103.6 je opravdu v Ostravě až zázračný.
Argument o jeho příjmu v době před spuštěním našeho vysílače není úplně nejlepší, protože, když je například v Praze odstávka a nevysílá radio City na 93.7 , můžete tam naladit Ostravskou mutaci rádia Blaník.
Ve zkratce nemyslíme si, že by vysílač z Vrbna vyřazoval více než 1kW, to by vypadalo jinak , ale je možné , že jeho částečně omezená směrovost není úplně přesná (zároveň pro Ostravu má CRO2 koordinovanou frekvenci 101.9 , čili tento přesah pro ně nemá vlastně žádný smysl a určitě není chtěný …
Nicméně, Váš argument, o tom, že když se budeme něčím zaobírat, by mohl vést k tomu, že se výkon z Vrbna zvedne ,zní skoro jako vyhrožování a nevíme, komu by tohle prospělo) ,ale kdo by to byl býval řešil v době, kdy 103.6 byla v Ostravě neobsazená a nemohlo se stát, že by posluchačům kolidoval příjem se stanicí, která v dané lokalitě nemá mít dosah (tedy určitě ne takový , aby se tloukl 4km od vysílače lokálního) a v reálu jde jen o částečné vymezení jeho směrovosti, ale také to může být jen následkem terénu na trase Vrbno-Ostrava a nikdo s tím nic nenadělá. Ovšem takovými měřicími přístroji a správným, nezaujatým a nezkreslenými vyhodnocením toho,proč tomu tak je, nemůžeme sloužit. Ad 1takovou technickou výbavu nevlastníme Ad2 náš pohled by nemohl být brán jako nezaujatý. Proto jediné co můžeme doporučit posluchačům, ať se obrátí na ČTU, které prostředky i zkušenosti i nestranný pohled má.
A z naší strany podnět k šetření určitě nepůjde, jsme vděční i za malý lokální vysílač. Jen se snažíme technicky vysvětlit a odpovědět , proč je možné, že zejména v Heřmanicích se překrývají 2stanice na stejné frekvenci a FM receiver si s tím neumí poradit lépe, než že stále přepiná mezi dvěma zdroji signálu a není to tím, že by byla chyba na straně našeho vysílače.
Už vůbec nechápeme , co jste myslel sobeckým přístupem, když v lokalitě Ostrava město , dle koordinace ČTU a souhlasem Evropského úřadu, jež jsou stěžejní , je(tedy donedávna byla) frekvence 103.6 volná a nerušená a naopak abychom zejména Polské sousedy nezarušovali(víme , že hranice s PL je bohužel téměř rovina a tudíž je v hraniční oblasti „nouze“ o volné FM kmitočty), tak máme zkoordinován nižší výkon.“
Při odstávce R. City v Praze rozhodně po Praze nehrají Hošťálkovice, to se může stát jen velmi výjimečně za mimořádných podmínek. Navíc výkon a umístění antény R. City je úplně na jiné úrovni než u Freshe. Čili toto je nesrovnatelné.
Problémy s příjmem na okrajích Ostravy se daly předvídat a uspokojivě se to nedá vyřešit ani dalším snížením výkonu ČRo 2. To opravdu není žádný zázrak, že při nadmořské výšce vysílače 850 m to hraje 70 km daleko, ve skoro rovinaté krajině 200 m n.m. To je úplně normální.
Na poslech v autě prostě Fresh při takových parametrech nebude a nemůže být.
Pripojim jednu hodne starou vzpominku. Kdysi davno na radio Hellax volal posluchac z Prahy o pisnicku na prani. Sokovani moderatori se ho ptali ze jako opravdu z Prahy? A on ze ano, ze mu ten program na 93,7 naskocil. Asi byla odstavka vysilace radia City…
Já to znám, protože u Prahy jsem dlouho bydlel. Také se mi povedlo Hošťálkovice zachytit, ale i při použití směrové antény a častých pokusech se to podařilo jen jednou jedinkrát, a to při mimořádných příjmových podmínkách. City mě přitom nijak nerušilo, protože tehdy mělo vertikální polarizaci a vysílalo z opačného směru.
Hoši z Freshe by měli pochopit, že důvodem špatného příjmu není ČRo 2, ale absence jejich signálu v daném místě. Při parametrech jejich vysílače nelze ostravskou aglomeraci pokrýt.
Včera zemřel Tomáš Voženílek, moderátor Dvojky a Pohody. Ročník 1980…
https://dvojka.rozhlas.cz/tomas-vozenilek-5000508
Netro Life radio nyní zobrazuje názvy skladeb i v PS.
to se zas bude nadávat jak špačci
Probíhají testy.
Prozatím je to tak, že v PS se na začátku songu zobrazuje kompletní název umělce a titulu podle schématu 2 a to pouze jednou, zbytek je NET.LIFE.
V Radiotextu je kompletní název umělce a titulu, během reklam momentálně NET.LIFE.
Změny vyhrazeny.
Ještě by to chtělo opravit zobrazování přímo ve streamu, už nějakou dobu je tam zaseklé Lola’s Theme. Webové api funguje normálně.
Také to pozoruji už asi od listopadu, psal jsem na play.cz a stále nic.
Teď mám Sick Individuals & Ekko – Flame.
Play cz i Onlineradiobox
Myslím tím v nějakém externím přehrávači (VLC, Winamp…).
Tak už je to opravené. Nyní se aktualizují songy i na externích přehrávačích.👍
Na webu Pira.cz se objevil pěkný článek Přelaďování pomocí AF ve vysílacích sítích s regionálními vstupy. Připomínám, že v databázi ČTÚ je nyní 990 FM vysílačů a již bezmála 40 procent z nich má přidělen i regionální PI kód. Ne všechny se při případném regionálním odpojení skutečně používají. Jde o rádia Country, Evropa 2, Fajn, Frekvence 1, Hey, Hitrádio Černá Hora, FM Plus a Orion, Kiss, Blaník, Rock a Signál.
https://pira.cz/show.asp?clanek=RDS_alternativni_frekvence_AF_regionalni_vysilani