Nejnovější komentáře

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Na Větruši by se mi to taky líbilo. 100W 270°
    12:49 30.04.2025
  • Oviradio.cz: Aha, takže „nemocnice“ není nemocnice.
    12:13 30.04.2025
  • MichalP: Včera i dnes jsem zkoušel fungování 100,2 ve srovnání s bývalou Dálnicí ze stejného místa, a musím konstatovat, že pokrytí…
    12:12 30.04.2025
  • Tuxik: Druhá. První byl Třinec.
    10:11 30.04.2025
  • Marcel: a kdy se spustí Color 101,2?
    09:51 30.04.2025
  • Jakub DXer: Přeji klidné prožití zítřejšího státního svátku, (zase pár dní sem nebudu psát žádný komentář….)
    09:49 30.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Václav2
4. 10. 2022 11:50

Před časem tu byl odkaz na článek, podle kterého mají hitrádia od 3.října vysílat večerní hudební speciály. Včera jsem hitrádio fmplus poslouchal celý večer, ale žádný hudební speciál tam nebyl. Nevíte někdo, zda od tohoto záměru nakonec hitrádia neupustila? Nebo budou hudební speciály později?

TÉMA
speciály hitrádií
Insider
Reply to  frkotou
18. 10. 2022 11:46

Vlastnoruční playlist, neuvěřitelné.

Michal R.
Reply to  Insider
18. 10. 2022 21:26

Za mě super krok od Hitradia . Opět se dá i večer poslouchat a není to jen bezmyšlenkové vysílání ale opět vysílání které má tvar , téma a nějaký styl a hlavně smysl . A není to jen večer bezmyšlenkového náhodného playlistu . Jen tak dále .

TÉMA
Tématické Večery na Hitradiu
Václav2
Reply to  Michal R.
19. 10. 2022 10:14

Souhlasím, včerejší Hitrádio Classic bylo super. Pondělní speciál mne osobně moc neoslovil, ale to neznamená, že si své posluchače nenajde. Jen se děsím středečních písniček na přání, že to bude pořád dokola několik nejohranějších věcí pořád dokola.

Insider
Reply to  Václav2
19. 10. 2022 10:19

Par vlastnorucnich kliku na selektoru, ocividne borci nevite..

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  Václav2
19. 10. 2022 23:18

Věříme, že vás bude bavit i páteční Club Classic. 🙂

JM.
Reply to  Insider
19. 10. 2022 21:24

Lidem v ČR stačí fakt málo. Ale nelze se divit, když někoho 15 let krmíte plesnivým chlebem a najednou mu dáte alespoň gumovou housku, je bez sebe blahem. Že jinde si normálně lidi dávají steaky nebo vyzrálé sýry už nevidí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
19. 10. 2022 21:59

Taky mě překvapilo to zdejší nadšení. Projížděl jsem si playlist a nic světoborného se samozřejmě nekonalo. Blaník hadr.

Michal R.

Jde o princip pojetí vysílání . Navíc hitrádio si ještě před cca 3 . rokama procházelo krizi a hrálo jen pár skladeb pořád dokola . Něco jak to má nyní rádio Čas a Dálnice . Ale úspěšně tuto krizi zvládlo a zda se že se opět vrací do starých dobrých kolejí které byly ještě za dob kdy na Hitrádiich působil René Hnilička v pořadech osmdesátka , devadesátka a milénium které se vysílali vždy mezi 19-22 hodinou ve společném vysílání všech Hitradii .

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  Michal R.
19. 10. 2022 23:17

Věříme, že vás bude bavit i pátek 🙂

JM.
Reply to  Michal R.
19. 10. 2022 23:25

René Hnilička je sice dobrý moderátor a vyzná se, ale jeho playlist byl vždy velmi limitován selektorem Hitrádia a omezen na pouze a jen provařené hity. Žádné speciality a rarity se nehrály. Playlist těch pořadů se dal často uhodnout dopředu, aspoň půlku skladeb člověk často trefil.

Michal Merenda – Hitrádia
Reply to  JM.
19. 10. 2022 23:42

René je skvělý moderátor, dodnes ho velmi uznávám a fandím mu v jeho aktuální práci. I v podmínkách, jaké měl, odváděl skvělou práci. Přístup k Selectoru u večerních pořadů máme dnes už jiný. Snad to uslyšíte. Stejně tak věříme, že by vás bavili naše Srdcovky, speciálně vybírané hity v late morning show mezi 9:00 a 10:00…

Václav
Reply to  JM.
20. 10. 2022 00:24

JE pravda že skladby už byly známé, ale pořád větší výběr ve dvou hodinách než než za celé dny odehraje Kiss a na htr byly vybírány s dobrým motivem, měly šťávu a pořád mě to víc bavilo než když se dá vypočítat po 2 po třech hodinách, kdy bude rotovat novinka jak u blbych, u Reného jsem si cenil nejmladšího playlistu jaky v éteru lze bez novinek udělat- resp. energického mainstreamového playlistu, který nikdo nedokáže bez buzerace a zatížením univerzálními novinkami nebo CZ. Uvidíme jakou tvář bude mít toto nové Kleinovo, ještě jsem nestihl naposlouchat a popravdě nevím jaky je rozdíl pondělní avízo největších hitu popu za posledních 30 let a út ČT milénium , 90, 80, – tak snad jen rozšíření o 80. Ohrané středoproude 80 pokud budou tak nic moc, vrchol ohranosti udělali už dávno ceopplosky. Je to široký záběr, nezdá se mi to , milénium 90 stačilo.

Last edited 2 let před by Václav
Insider
Reply to  Václav
20. 10. 2022 07:58

Par ortodox a mistnich MB tady bude onanovat nad standardem, ze se ma playlist delat s citem rucne 24/7, ale posluchacum je to v dnesni dobe uplne u prdele, vc.ohledu na cas mimo primetime a cikovky, ktera uz od hitradii odesla davno. Vyhozene prachy a talent a cas Kleina.

Václav
Reply to  Insider
20. 10. 2022 09:18

Vypadá že je jim to jedno, ale právě většině opadlo nadšení ani o tom neví. Stačí se podívat jak naopak nadšeně ladí Kiss po sjednocení a to asi nebude kvůli novinkám, které jsou společné s ostatními rádii. A co jiného místo toho by měl Klein na práci? Nečině přizírat celodennímu automatickému výběru? P. Merenda nevěřil Kissu a teď zavádí páteční Club? No ale uvidíme jestli bude kiss styl, aspoň bych měl co v pátek, když mi vadí Hájek neúspěšně napodobit Mareše, i když hraje dobře, nejde mi to poslouchat. A nebo středeční HTR na přání (jako Kiss?)

Last edited 2 let před by Václav
Insider
Reply to  Václav
20. 10. 2022 09:24

Kdyz mas dobre nastavenej selektor, tak presne jak pises. Hodka denne max., takze si posklada podle sebe vecery, jak ho to bavi, predtoci vstupy a s pripravou mas dalsi praci.

Jarda
4. 10. 2022 07:07

Hlas prahy už zmizel i z dabu. Radio definitivně utichlo. R.i.p.

TÉMA
R.i.p. hlas prahy.
Míra
3. 10. 2022 07:37

Konkrétnější obrysy DAB aukce:
https://www.lupa.cz/clanky/drazba-digitalnich-siti-pro-komercni-radia-ma-vynest-desitky-milionu-korun/

Je zajímavé, že po 11B pro JCE není vidu.
Podmínky aukce jsem asi úplně nepochopil. Když ČRa vysoutěží celoplošnou síť B nebo C, zak o další síť se může pokusit až v ev. dalším kole ?

David Pražák
Reply to  Míra
3. 10. 2022 14:47

Tak tohle bude stejná situace, jako u pronájmu veřejného prostranství, kdy úřad vyhlašuje výběrová řízení ohledně obsazenosti pouťových atrakcí na konkrétní pouti. Lépe řečeno obce a města vybírají provozovatele pouťových atrakcí ohledně pronájmu veřejného prostranství. Kdo dá víc, tak ten vyhrál. Koukám, že tohle bude úplně to samé. Osobně tipuji, že se do výběrového řízení přihlásí Teleko, RTI cz, Color, a České radiokomunikace. Digital Broadcast tam taky určitě bude. Dá se odvodit, že v DAB+ budou tyto stanice:
Rádio Dálnice
Rádio Čas
Čas Rock
Jestli do Dabu budouchtít i menší regionální rádia, jako je Krokodýl, Haná, atd, těžko říct. Ale koukám, že to bude hodně finančně nákladné pro soukromé provozovatele.

Míra
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 15:54

Na rozdíl od současného systému DAB Individuálních Opravnění se aukce nemůže zůčastnit fyzická osoba.
Anti-spekulativní kauce je 100000,-
Zájemce v případě získání celoplošné sítě v prvním kole může získat druhou celoplošnou síť v druhém kole, nebo i menší sítě, pokrývající celou republiku.
Zájemce musí splnit ,,rozvojová kritéria“ v rámci vysoutěženého území.

PVo
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 17:05

Finančně nákladnější pro jedno rádio nemůže DAB vysílání být nikdy (ani když si FM vysílač provozuje rádio samo a neplatí tedy někomu marži) když vysílač vysílá třeba 10 stanic najednou.. to by v DAB muxu musely být tak maximálně 3 rádia aby to bylo cca stejně drahé.

Co jsem zhruba přečetl článek tak problém vidím že sítě jsou málo regionalizované. Podmínka pro max 8 regionálních přídělů na jednu firmu mi přijde směšná poté co státní správa dovolila zesíťovat původně regionální rádia .A to téměř všechna. Některé ty sítě dle mě ani nesplňují podmínku maximálně 70% pokrytí obyvatel.

Jinak na poplatky ze DAB frekvence bych v rámci úspěchu zavádění digitálu třeba na prvních 5 let odpustil a naopak pro FM podražil (a každý další rok více)

PVo
Reply to  Míra
3. 10. 2022 17:07

„Když ČRa vysoutěží celoplošnou síť B nebo C, tak o další síť se může pokusit až v ev. dalším kole ?“ Ano, to je logické

David Pražák
Reply to  PVo
3. 10. 2022 17:23

Je jasné, že analogové FM se vypnout nemůže. Jednu nevýhodu ten DAB+ má. Operátor si může vybrat, kterou stanici tam chce a kterou ne. U FM je to jiný. Tam si provozovatel provozuje svoje vlastní rádia na svoje kmitočty a nic nemusí řešit. Aspoň já jsem to tak pochopil, že bude na operátorech, která rádia budou chtít do svého digitálního multiplexu zařadit a za jakých podmínek. V tomhle já vydím nevíhodu digitálu.

PVo
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 17:25

Operátorovi to může být jedno pokud bude klient platit. Pochybuji že by vybíral klienty podle jiného kritéria.

Míra
Reply to  PVo
3. 10. 2022 17:40

Jo, pak jsem přečetl celé pdf. V druhém a dalších kolech si můžou vysoutěžit cokoliv. Podmínka osmi regionů, ani další podmínky neplatí…

David Pražák
Reply to  Míra
3. 10. 2022 18:59

Je zveřejněné o které lokality půjde a s jakým výkonem?

Míra
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 19:41

Soutěží se územní celky. Dle toho jsou dopředu známy kanály. Každý vysílač se bude řešit až poté a to individuálně, podle potřeby poskytovatele (třeba ČRa). Půjde do klasické koordinace, byť spíše symbolické. Mělo by být snazší dostat signál na hraniční čáru.
Konkrétní vysílací kóty tedy známy nejsou.

David Pražák
Reply to  Míra
3. 10. 2022 21:22

Slyšel jsem, že Digital Broadcast chystá vlastní multiplex pro DAB+. Nevíte někdo o tom něco?

Jarda
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 21:46

koordinují dočasky, uvidíme jestli budou pokračovat, nebo nakonec počkají, až se budou soutežit finalní

Míra
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 22:20

Ano 2xBenešov a 1xBrno, ale jak napsal Jarda, možná už počkají na aukci, protože už se to vleče od února 2022…

MARTIN
Reply to  David Pražák
3. 10. 2022 23:56

jo ale pořád ho ještě nespustily aspon by hrálo líp rádio dálnice přes dab přes fm hraje špatně

David Pražák
Reply to  MARTIN
4. 10. 2022 08:54

V FM pásmu bych Dálnici vypnul, protože ty kmitočty se dál rozvíjet nebudou. Kolem Prahy mají analogové kmitočty problémy s autorádiem. Nepřelaďují, jak by měly. Proto by raději bylo lepší analogovou síť vypnout a přesunout stanici do DAB+ sítě, která by byla celoplošná.

jouda
Reply to  David Pražák
4. 10. 2022 12:25

Hrají vám teď Klimkovice 88,6 MHz? Já mám jen šum bez jakéhokoliv náznaku modulace. Sice nejsem hned u vysílače, ale hrát by mi měl.

David Pražák
Reply to  jouda
4. 10. 2022 14:13

To netuším. Jsem z Jihlavska. Je možné, že tam dělají údržbu, nebo vypadl proud. Pokud je to delší dobu, tak je potřeba to nahlásit technikovi. V květnu vypadl vysílač Krokodýla v Třebíči, tak jsem zavolal technikovi a druhý den to opravil.

MARTIN
Reply to  David Pražák
5. 10. 2022 00:37

no ostatní rádia v fm hrajou dobře kromě rádia dálnice

M.K
1. 10. 2022 20:44

Tak nějaký playlist s taneční music na víkend https://music.youtube.com/playlist?list=PLBPaLaSNO3YZjfUZfhoBXzYzpGsqUtxOu&feature=share

TÉMA
Taneční Playlist
Marek Berger
Reply to  M.K
2. 10. 2022 09:06

Díky, prubnu a něco využiju na Metro 🙂

Jarda
1. 10. 2022 10:16

express fm mění v liberci koordinaci z 102,8 na 106,5 FM.
Asi jim první frekvence nevyšla, zbytek je totožný (umístění a výkon).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
1. 10. 2022 12:11

Je to boj, ale nevzdáváme to! 🙂

Míra

A vztah Arcivévody vůči Expresu je konkrétně jaký ?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
1. 10. 2022 14:16

Hezky hrajou. 🙂

Hony
30. 9. 2022 14:27

Relax rádio přesouvá v Berouně vysílač na novou kótu dnes i 10:00 již vysílají z vrchu Děd.

Jakub
Reply to  Hony
30. 9. 2022 20:42

Na Děd: Paráda… To by konečně mohli hrát trochu rozumně i směr Zdice, Hořovice a D5 na Plzeň.
Snad to pomůže, jako to kdysi pomohlo v Kralupech, které teď hrajou vzhledem k výkonu perfektně a daleko!

Co nejdřív vyzkouším.

I teď jsem teda 97,5 chytal tu a tam na vyvbýšených místech kolem Plzně a Rokycan, ale stejně … Relax, jako jedna z POSLEDNÍCH suverénních stanic by si to rozhodně zasloužil!

TÉMA
Relax Beroun
Last edited 2 let před by Jakub
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub
30. 9. 2022 20:59

Vypadá to, že využili přesunu R1 v Plzni na nižší kótu. Pamatuju, že R1 začínalo pěkně hrát už u Rokycan.

PPK, jidxc

Když se kouknete na data mezinárodní koordinace BER 97.5, tak to na hřebenu Dědu v podstatě je 😉 Takže se vůči Plzni určitě neopravovalo, možná lehce dB vymezovalo. Respektive v končinách, kde začíná pouť Berounka, to je spíš o součinnosti Domažlice 97.4 vs Plzeň 97.5 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PPK, jidxc
30. 9. 2022 21:49

Tak podrobně jsem to nezkoumal, jen mě zaujala ta časová posloupnost. Dlouho se s oběma 97,5 nehýbalo a najednou když jedna snižuje, druhá „na to konto“ zvyšuje. Že to neudělali dřív, byť mohli, protože chtěli být „kolegiální“ a nechtěli požírat zbytkáč legendy R1, to už je asi jen bláznivý výplod mojí fantazie. 🙂 O reálném potenciálu dosahu z Dědu nemám vůbec šajn, takže tu dost možná jen plácám blbosti.

JM.

Ten plzeňský vysílač končí před Rokycany, už i tam to chodí špatně. A Beroun se zase začne prosazovat přibližně od exitu Mýto/Holoubkov, kde už ta Plzeň skoro nehraje. Přesuny na tom nic moc nezmění. Mimochodem, až do exitu Mýto vždy chodilo slušně pražských 91,9 FM, než tam na 92,0 FM začala vysílat Dálnice.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
30. 9. 2022 22:18

Jo, ta 92 mi taky pije krev. Naštěstí už je tam dneska R1 aspoň v DABu. O kvalitním poslechu v FM tam už stejně nemůže být moc řeč, ale kromě díry okolo toho Mýta se mi kdysi podařilo s R1 dojet z Prahy až do Plzně. Ale my dx magoři se spokojíme i se zaprskanou a šumící kulisou, hlavně když nemusíme přeladit na Blaník nebo Hitrádio. 😀

Hony
Reply to  PPK, jidxc
30. 9. 2022 21:52

Nevíte přesné umístění ? Jedna se tedy o stožár Čra ?

Honza
28. 9. 2022 18:22

Na všech hitradii má v tuhle dobu běžet obnovenej pořád CiTY Live s Ewou Farnou, místo toho tam je mraky chyb a běží tam písničky z běžného vysílání….
(Až teprve teď se CiTY Live rozběhl, ale hrozně pozadu)

Last edited 2 let před by Honza
Reply to  Honza
28. 9. 2022 19:00

Zřejmě jim na poslední chvíli vypadl signál z Lucerny, tak bylo ticho a najely zálohy na vysílačích, po chvilce pak náhradní playlist ze studia a pak už Lucerna. Nedělal bych z toho drama, je to živé vysílání a chyba se prostě stát může.

Michal R.
Reply to  frkotou
28. 9. 2022 19:14

No byl to slušný galymatyáš a fail každopádně to se musí nechat . Ale hlavně že to vyřešily . Každopádně každá taková chyba je zpestřením vysílání 😇😉😊

Honza K.
28. 9. 2022 12:54

Které rádio podle Vás kvůli nesmyslně vysokým cenám energií skončí jako první? Já tipuji Českou Kanadu, naopak doufám, že Otava a spousta jiných kvalitních stanic přežije.

David Pražák
Reply to  Honza K.
28. 9. 2022 14:01

Když se na to tak podívám, tak by se mohla vypnout Jihlava 101,1 FM, protože ten program je vyráběný z Brna. Navíc přes den tam vůbec není dopravní servis, jen ráno od 6:00 do 9:00. Moderátorské vstupy jsou předtočené, nejsou živé. Už to bohužel není ta Jihlava, která byla před 13 lety. Bohužel zmizela z vysílání písnička na přání každou hodinu od rána do večera. Také zmizel večerní pořad ventilátor Rádia Jihlava, který byl plných ftipů. Tohle všechno už je z vysílání pryč. Za mě působí tato stanice spíš jako samohrajka s předtočenými vstupy Já bych to rádio vypnul, protože v dnešní současné době už taková stanice ztrácí smysl. Na kmitočtu 101,1 bych pustil Krokodýla a frekvenci 102,3 bych v Jihlavě vypnul, protože je rušená směrem na Brtnici/Okříšky/Třebíč DvojkouČeského rozhlasu. A to není všechno, co bych udělal. Kvůli drahým energiím bych vypnul kmitočtovou síť Rádia Dálnice a přesunul bych Dálnici do multiplexu DAB+, který by měl celoplošné pokrytí a díky Dabu by se Dálnice dostala do dalších regionů dálnice D4, D6, D7, D10, D11, D35, D46, atd. Analogové kmitočty Rádia Dálnice nejsou podle mě finančně udržitelné v budoucnu.

Jirkas
Reply to  David Pražák
28. 9. 2022 18:51

Co je a neni udrzitelne nech radeji na majitelích.

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x