Nejnovější komentáře

  • Marek: Rubi nemelo vlastni obchodni tym, ani dalsi portfolio medii. Covid to pak jen dokoncil. Rubi bylo zavisle na MMS z…
    22:25 07.05.2025
  • Marcello: No, hlevně, aby to vydrželo další roky a nedopadlo to jako s rádiem Rubi. Jste jedni z posledních…..
    12:25 07.05.2025
  • Marek: Děkujeme
    09:30 07.05.2025
  • Oviradio.cz: Dnes má 3 roky Radio Metropole a 33 let Radio Haná. Spolu s Radiem Haná SkyRock (17 let) poslední ryze…
    08:20 07.05.2025
  • Jirkas: Ten hřebíček mu dávají provozovatelé mux ve spojení s vysílateli.
    22:30 06.05.2025
  • Honza K.: I to AM netrhá tolik uši jako DAB v případě Českého Impulsu. Toto je hřebíček do rakve této technologii…
    22:10 06.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
5. 3. 2022 15:04

Někdo koordinuje kmitočet 103,6 s 0,51kW v Ostravě, koho tipujete? Hey, Dálnice, Čro?

TÉMA
koordinace 103,6 ostrava
LiborV
Reply to  Jarda
5. 3. 2022 15:11

Klidně by to mohla být i frekvence pro Spin nebo Fajn.

jouda
Reply to  Jarda
5. 3. 2022 15:47

Koordinátor je znám, leč nemám souhlas ke zveřejnění.

TÉMA
103,6
LU-
Reply to  Jarda
5. 3. 2022 19:19

Mohl by to být Expres? Ten se teď snaží dostat do krajských měst.

Petr
Reply to  Jarda
5. 3. 2022 21:02

Ze zákulisí prosakuje že z 90% konečně Rádio Dálnice. Poslední skládanka pokrytí končící doposud vysílačem Klimkovice 88,6 u Ostravy.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
5. 3. 2022 21:43

Co na 103,6 vysílalo? A proč to bylo ukončeno?

Václav

jednou můžu dělat chytrého – no přece rádio Orion. Ukončeno bylo z důvodu že rušilo letový provoz. Prý bylo promo: „přelaďte na 96,4 a letadla přestanou padat“ . Do té doby měli blízké frekvence 103,6-9.

Last edited 3 let před by Václav
Marek
Reply to  Václav
5. 3. 2022 23:39

Snad se této frekvence neujme Rockradio!

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
6. 3. 2022 17:20

My ale rock radio nechceme my máme čas rock.

Lukáš
Reply to  Jarda
7. 3. 2022 15:38

Kmitočet 103.6 má být pro radio hey.

Jerry
Reply to  Lukáš
7. 3. 2022 18:22

Určitě ne, budete koukat 😄

Reply to  Jerry
7. 3. 2022 18:31

Co třeba Netro? Zrovna v Ostravě by se jim to hodilo.

PetrPe
Reply to  frkotou
7. 3. 2022 18:37

Nee to snad ne… Radeji ostravske HouseGen radio 🙂

Reply to  PetrPe
7. 3. 2022 18:56

A nebo to.

LiborV
Reply to  Jerry
7. 3. 2022 20:05

Věřím, že budeme překvapení. Těch rádií, které se mohou pokusit v rámci strategie udržení samostatnosti je vícero. Ono by mohlo dávat smysl rozšířit do Ostravy klidně Metropoli z Olomouce nebo Free rádio z Brna.
Expres proč ne. Když budu odvážný, tak řeknu, že by mohl jít z Prahy ven i Classic 🙂 a následovat tím Express nebo expandovat Orlicko.

TÉMA
103,6 FM Ostrava
PetrPe
Reply to  LiborV
7. 3. 2022 22:09

Tak nad tim Freeckem jsem taky uvazoval, to by bylo hodne OK!

Reply to  PetrPe
8. 3. 2022 01:48

Ale zasloužilo by si už nový web, ten aktuální je starý 14 let.

Václav
Reply to  frkotou
8. 3. 2022 10:31

Spíš bych uvítal playlist. Webová stálice jde ruku v ruce se stálým moderátorským týmem. Zajímavé je taky pokud bych byl líný pamatovat a zadávat http://www.freeradio.cz, tak google ho hned tak nenajde.
Google se mu vyhýbá jak čert kříži.

Last edited 3 let před by Václav
M.K
Reply to  Václav
8. 3. 2022 12:02

Free rádio jsem poslouchal v práci, ale po 2 týdnech se songy neustále opakují a tak jsem přešel zpět na NetroLife.
Začali tam i hrát na přání v moderovaných pořadech a dle mě se posunuli k lepšímu.

Franz
Reply to  Jarda
8. 3. 2022 17:01

Já tipuju, že na 103.6 FM v Ostravě bude Expres. Západní část Ostravy už je pokryta v DABu z Hošťálkovic a FM vysílač by částečně pokryl východní část města.

Další tipy: Proglas, Classic

Nepravděpodobné: Free, Netro Life, Relax, Metropole, RockZone, Skyrock

Regionální utopie: Rádio Ostravan, Housegen rádio, rádio Kolej

Nicméně je jasné, že v případě frekvence 103.6 FM se nejedná o kvalitní kótu a bude silně rušena rádiem Slovensko na 103.5 FM z Krížavy.

TÉMA
103.6 FM Ostrava
PetrPe
Reply to  Franz
8. 3. 2022 18:53

Urcite to nebude nove radio, pro ktere to bude jen jedna frekvence. To by ho vubec neuzivilo a spise by to byla zatez. Jinak Expres pres DAB ma v Ostrave dobre pokryti, ale je to obsahove prazske metropolitni radio, tak se to u nas moc poslouchat neda. Museli by trochu zmenit zamereni zprav atd. Ale kdo vi, treba to tak bude…

Hori97
Reply to  Franz
8. 3. 2022 19:07

Také bych tipnul, že o 103,6 MHz má zájem Expres FM. Poslední dobou je u něho jasně patrná snaha postupně dokrýt krajská města.
Aktuálně mají již zažádáno o Zlín a Karlovy Vary. Žádost byla podána i do Liberce, ta ale z FMlistu zmizela. Koordinace pro Karlovy Vary byla mezitím změněna z 100,5 MHz na 93,4 MHz. Místo i výkon zůstal stejný – Jáchymovská 349/80, 200W.

TÉMA
103.6 MHz Ostrava
Last edited 3 let před by Hori97
Jerry
Reply to  Hori97
8. 3. 2022 20:19

Mohu vás ujistit, že o expres se nejedná

PetrPe
Reply to  Jerry
9. 3. 2022 07:08

Tak radio Hana? Uz nevim 😂

jouda
Reply to  PetrPe
9. 3. 2022 11:39

Nehádejte, neuhodnete. 🙂

mart-in
Reply to  jouda
9. 3. 2022 12:56

Helax se vrací? 😀

Milda
Reply to  mart-in
9. 3. 2022 16:42

Kéž by tak pro posluchače daně stanice

TÉMA
HELAX
mart-in
Reply to  Milda
9. 3. 2022 19:47

Ja bych uvítal tanečně laděné rádio s čistě regionálními moderátory a vysíláním jen z Ostravy. Teď poslouchám převážně Housegen radio a přes den mi tam chybí to mluvené slovo 🙂 jsem už hold stará škola 😀

Václav
Reply to  Franz
11. 3. 2022 18:24

Ještě ZUN.

mart-in
Reply to  Václav
11. 3. 2022 18:50

ZUN taky občas poslouchám 🙂 nevíte někdo co je s Housegen? Dneska je na streamu celý den ticho.

PetrPe
Reply to  mart-in
11. 3. 2022 21:24

Neco se asi deje. Zrusili svuj link pres radia.cz a pry mame uz poslouchat pres jejich nove webovky. Tak bud to jeste nemaji odladene, nebo se proste neco prihodilo

mart-in
Reply to  PetrPe
12. 3. 2022 13:32

Jejích webovky, ale berou stream ze stejného zdroje tedy z: „http://ice4.abradio.cz:8000/housegen128.mp3“ tedy alespoň dnes tomu tak je. Každopádně už jim to funguje takže snad už to bude OK.

Honza K.
5. 3. 2022 11:37

Radio SPIN odstranilo „96.2“ ze svého FB i Instagramu.

TÉMA
SPIN
Last edited 3 let před by Honza K.
Lukáš
Reply to  Honza K.
5. 3. 2022 14:02

Jojo, změnili i hlavní znělku v celou hodinu a neobjevuje se v ní už 962 FM. Tak to vypadá, že se už pomalu připravují. 🙂

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
6. 3. 2022 20:22

Máte pravdu, hlavní znělka zatím zůstala. Včera měli asi posunutý čas, protože kolem celé jsem tuto znělku neslyšel. Každopádně už je do vysílání zařazováno spousta nových jinglů, které jsou již bez 962 FM. Většinou mají slogan „Rádio Spin – nejvíc rapu v republice“.

H.
5. 3. 2022 08:20

Jak velký zásah signálem vytvářely naše AM vysílače na území Ruska? Myslím, že nastal čas obnovit AM vysílání, ať už na SV, DV nebo přinejhorším na krátkých vlnách. Vysílání v ruštině jako alternativa k informacím poskytovaným Kremlem, a to jak směrem do Ruska, tak k vojskům na Ukrajině. Nevím, jestli toho jsme ještě schopni a nechápu, na co se čeká, proč se to nerozjelo ihned. Koncerty na Václaváku opravdu nic nevyřeší.

Last edited 3 let před by H.
Míra
Reply to  H.
5. 3. 2022 11:35

Na ukrajinu vysílá Solec Kujawski na DV – 225kHz s výkonem 1MW a směrovým diagramem:
comment image
V Českých Budějovicích mi stabilně hraje na autorádiu 24 hodin denně.

Míra
Reply to  Míra
5. 3. 2022 12:01

Střední vlny 20kW pro představu:
http://iradio.unas.cz/country_1062.jpg
Na noc se snižuje výkon.
Český rozhlas uváděl, že na pokrytí jižních čech stačilo 5kW za dne.

Jirkas
Reply to  H.
5. 3. 2022 12:14

Nečeká se na nic, žádné AM vysílání se obnovovat nebude.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
5. 3. 2022 12:34

Faktem je, že ruku pro puštění silného AM vysílače, ideálně v Polsku nebo v Pobaltí, s vysíláním v ruštině, bych zvedl hned. I kdybychom to měli sponzorovat z daní.

Lidé jsou tam odstřiženi od informací, jsou pod vlivem brutální propagandy a nevěří ani vlastním dětem, že na Ukrajině Rusové rozjeli válku a ostřelují sídliště.

Něco jako někdejší Svobodná Evropa pro Rusko by se hodilo.

ČR je moc daleko, kdyby se pustily Liblice, efekt by byl malý. Topolná by možná byla lepší, ale pořád malý zásah.

Spíše by dávalo smysl spuštění AM vysílání v Ukrajinštině pro uprchlíky, na SV si to naladí každý. My jsme to pustili v DAB+, ale tam bude zásah malý, protože Ukrajinci většinově DAB rádia nemají a i u nás je jejich penetrace zatím malá, aby jim je lidé půjčili nebo aby se dalo čekat že budou v těch nouzových ubytovnách atd.

Míra
Reply to  Jakub Melin
5. 3. 2022 13:04

Ideální by byla Moldávie. SV je výborné hlavně přes noc….

Last edited 3 let před by Míra
Václav
4. 3. 2022 21:17

Vůbec bych netušil co se děje v rádiu, které navenek vystupuje jako poklidné. Výpověď jednoho z moderátorů řekněme mladé generace, která mimo jiné stála za ikonickým pořadem Na dřeň.

Je pravda že někteří moderátoři tam moc dlouho nevydrží a v poslední době jsem slyšel zase nové hlasy, začátečníci začínají čtou zpravodajské relace. A je fakt že v poslední době s novým zvukovým obalem se dikce zpráv přiblížila čro jak co do obsahu tak i čtením (bez přeřeků). Také přibyly atraktivní pořady v podobném formátu jako Radiožurnál 13+ po 13.hod a taky dopoledne s proglasem od 9.hod, kde na tak malé rádio mají slavné hosty jako p. Stach z ČT a jiné.

Ondřej Havlíček: Odcházíme z Proglasu

Vím, že v těchto dnech věnujeme všichni maximální pozornost Ukrajině, někteří se ale ptáte, co se to děje v Radiu Proglas, jestli tam budu (a budeme) dál pracovat, …

Long story short
V posledních dnech jsem spolu s dalšími asi 19 kolegy podal výpověď v Proglasu. Pokud vím, ještě se chystají odejít někteří další, odchod jiných (šéfredaktora, manažera, ekonomky) už naopak proběhl. Důvodem je dlouhodobá nespokojenost s tím, jak majitel a ředitel Proglasu (a zároveň kněz) Martin Holík přistupuje k zaměstnancům, jak s nimi manipuluje, jak s nimi mluví a snaží se zasahovat do jejich osobních životů. Jeho chování nepovažujeme za možný standard ve 21. století a už vůbec ne za standard akceptovatelný v mediálním prostředí. Kromě toho také nesouhlasíme se způsobem vedení Proglasu, zásadními chybami v organizační struktuře a taky s tím, že Proglas jako jediný společník vlastní právě Martin Holík. Pro zajištění nezávislosti rádia považujeme za potřebné upravit do budoucna majetkovou strukturu tak, aby žádná osoba nevlastnila většinový podíl.

Uplynulé dva měsíce jsme se intenzivně snažili přesvědčit Martina Holíka o nutnosti změnit jeho přístup k lidem i k vedení firmy. Neúspěšně. Nechceme svou prací dál podporovat společnost, která se nechová férově ke svým zaměstnancům a posluchačům a s jejímž majitelem se zásadně rozcházíme v představách o fungování a dalším vývoji.

——————————–

Často kladené otázky
Nejdřív shrnu otázky, které se ke mně dostávají, potom na ně odpovím. Budu odpovídat sám za sebe, za ostatní kolegy si netroufám.

1) Čekáte, že tím něco změníte?

2) Nechtěli jste absurdně moc, když jste žádali, aby Martin Holík upravil vlastnickou strukturu rádia? Je to přece jeho soukromé vlastnictví.

3) Stály za vaším koncem v Proglasu tlaky na vaši práci, např. z církve?

1) Čekáte, že tím něco změníte?
Nečekám, že se něco změní, jen už v něčem takovém nechci pracovat. Změn jsme se v minulých dvou měsících pokoušeli dosáhnout vysvětlováním, přesvědčováním, ukazováním příkladů dobré praxe, společnými výzvami zaměstnanců. K ničemu to nevedlo. Konkrétně jsme s velkou skupinou kolegů žádali například o přijetí profesionálního krizového manažera, který by nastavil řídící struktury a připravil výběrové řízení na profesionálního ředitele. Místo toho jsme se dočkali přijetí nového výkonného ředitele, který má sice manažerské zkušenosti, ale nikdy v médiích nepracoval a do rádia přišel bez vize, co by mělo dělat, vysílat, kam směřovat. Mohl bych dávat další příklady.

2) Nechtěli jste absurdně moc, když jste žádali, aby Martin Holík upravil vlastnickou strukturu rádia? Je to přece jeho soukromé vlastnictví.
To je samozřejmě logická otázka, může se zdát úplně šílené, že jako zaměstnanci s.r.o jsme žádali po jeho vlastníkovi, aby se vlastnictví vzdal nebo nějaký podíl prodal. Jenže … morálními vlastníky Radia Proglas jsou asi spíš jeho pravidelní i nepravidelní dárci. Proglas funguje jen díky nim, nemá jiné významné zdroje příjmů. Dlouhodobě by mi tak přišlo správné, aby vlastnictví Proglasu bylo rozloženo mezi více osob (fyzických nebo právnických) a byla tak také zajištěna jeho nezávislost.

3) Stály za vaším koncem v Proglasu tlaky na vaši práci, např. z církve?
Nestály. Je ale třeba říct, že jen za poslední dva roky, kdy jsem se věnoval aktuální publicistice, bylo různých tlaků nebo nevhodných pokusů nám říkat, co a jak máme dělat, celá řada. Zajímali jsme se o hospodaření jednotlivých diecézí, o nezdravou míru propojení církve a státu v Polsku, o přístup k obětem sexuálního zneužívání, o nominaci Hany Lipovské do Rady ČT, o konkrétní kroky během covidu nebo třeba po tornádu na Moravě, o návštěvu biskupů v Římě nebo nedávno o spory na Katolické teologické fakultě v Praze – při všech těchto případech (a při mnohých dalších) nám buď poměrně vysoce postavení církevní představitelé vyhrožovali, že si budou stěžovat u našich nadřízených, pokud rozhovor neuděláme podle jejich představ, nebo si opravdu přímo stěžovali a snažili se zajistit, abychom nepokračovali a neptali se jich na nepříjemné otázky. V jednom případě dokonce dosáhli svého, když na jejich naléhání byla naše reportáž o hospodaření Arcibiskupství olomouckého stažena z audioarchivu a už ji nelze přehrát. (Ke cti Martina Holíka je ale nutné dodat, že nás v ostatních případech pravděpodobně bránil, protože tlak, který na něj vytvářeli biskupové, jejich sekretáři, mluvčí a další, na nás nedoléhal, dozvídali jsem se o něm potom z různých jiných míst.)

———————————-

Pár poznámek na závěr
Nabídl jsem ve čtvrtek výkonnému řediteli, že odejdu až ke konci dubna, aby měl dostatek času najít za mě náhradu a aby se ostatním kolegům, se kterými pracuji, nezkomplikovala příliš práce, až za mě budou muset zaskakovat. Nabídku nepřijal a druhý den mi dal výpověď z DPP, takže odcházím v patnáctidenní výpovědní době. Nerozumím tomu, chtěl jsem pomoct.
V Radiu Proglas jsou dlouhodobě špatné mzdové podmínky, lidi tam pracují proto, že je ta práce baví, přesto, že by mnozí se svým vzděláním a specializacemi mohli pracovat na mnohem lepších pozicích za mnohem lepší peníze. Mnohé z nás trápí, když pozorujeme, že se peníze investují především do věcí, a ne do lidí.

Současná situace je jen vyústěním dlouholetých potíží, kdy z rádia odešly desítky lidí kvůli tomu, že se jim nepodařilo domluvit se s Martinem Holíkem. Přesto, že to často byli klíčoví pracovníci, většinou (podle mých informací) neměl snahu je v rádiu udržet.
Současný odchod není „vzpoura mladých“. Odcházíme sice my někteří, kterým je přes dvacet, odchází ale i třicátníci, čtyřicátníci, padesátníci, … Lidé, kteří v Proglasu pracují pár měsíců, pár let, ale i takoví, co jsou tam téměř od počátku.

V Proglasu jsem prožil báječné tři roky. Děkuju všem, kteří mě nechali nejdřív proudově moderovat, později vést rozhovory. Těch jsem za poslední dva roky stihl asi několik stovek, byla to velká škola a nejlepší a nejmilovanější činnost, kterou jsem v životě dělal. Skvělých kolegů, kteří mi šéfovali nebo se kterými jsem spolupracoval bylo mnoho, rád bych ale jmenovitě poděkoval Katce Rýznarové a Radku Habáňovi, kteří mě přijali mezi moderátory a ukazovali mi, jak na to. Jarce Otradovcové, která mi vždycky pomohla se vším, s čím jsem si nevěděl rady. Anežce Jakubcové, která mi pravidelně nastavovala zrcadlo a byla nejlepším parťákem. Bětce Havlové, která mi důvěřovala a od úplného začátku mě přizvala k přípravě pořadu Na dřeň. A konečně mým přímým nadřízeným Katce Rózsové a Pavlovi Mikšů, kteří mi svěřili projekty a úkoly, o kterých by se mi dřív ani nesnilo a kteří mě toho obrovskou spoustu naučili.

https://www.facebook.com/ondrej.havlicek.146/posts/7448755005142508

TÉMA
Proglas
Last edited 3 let před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
5. 3. 2022 08:31

To byl první post na který jsem zcela náhodou narazil. Nezávisle na něm lze najít od pár zaměstnanců z těch 20-30, kteří odcházejí. Jak bylo psáno není to výmysl jednoho mladého jednotlice, lze narazit na fb vyjádření od p. Trávníčka ve věku blížícím se Holikovi, tzn lidí co tam dělají léta. Sepsali prohlášení, distancují se od proglasu. https://sites.google.com/view/prohlaseni-proglas/ve%C5%99ejn%C3%A9-prohl%C3%A1%C5%A1en%C3%AD?fbclid=IwAR0XwpyNmj08T8BvYKOQpBVzgA-HKXkvz6vwe0ZtGS0n0NwgCyQSxMqzkIo

Tak nevím zda je to akce typu podávání hromadných výpovědí jako kdysi lékaři v nemocnicích a nebo je za tím něco víc. Od M Holíka jsem nic nenašel. Možná je to strategie, protože Kdybych hodně spekuloval, tak je otázka zda rádio nestojí před rembrandingem, tak jak tomu je v poslední době v komerční sféře. Na mysli mám zda nedojde k přitvrzení třeba změnou na Rádio 7, či globální rádio Maria rozrůstající se u východních sousedů, kde by teoreticky měli možnost získat síť po Anténa rock, nevím to budovaní rádia Maria musí být snad finančně zajímavé když na SK za to bojoval jeden prosazovatel, na jejich stránkách byla nějaká možnost že při přispění se nějak odečte část rozhlasového poplatku, neberte ne za slovo už přesně nevím.

Mezi odcházejí cimi zamestnci vidím spíš menšinu moderátorů a naštěstí tam nevidím Milana Tesaře. Vyjádření jedné moderátorky je ve smyslu že hudební pořady ano, ale žurnalistiku ne – lze z toho cítit uraženou. Tak uvidíme zda je to jen cenzura, hlídání novinářů, a nebo to bude mít větší důsledky na rádio. Bylo by to škoda takové relativně odlehčené křesťanské stanice která do teď reflektovala nejjateististejsi zemi.

Last edited 3 let před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
5. 3. 2022 09:18

Ano, ano, nestíhám ověřovat každé podezřelé slovo, už tak to píšu dlouho, ale můžu zlepšovat. Podtaz – tak toto vývojové stádium mě minulo, možná naštěstí 🙂

No asi nenašlo, ale známe je když se někdo rozhodne tak děla radio i bez posluchačů. Když se ale podívám na píky poslechovosti v době modliteb , mší, tak zcela bez posluchačů by nebylo. Nicméně kdyby se mělo Maria dostat např na 97,9; tak bych teprve souhlasil s některými, že zabírá frekvenci, ale teď opravdu ne, kdy ve velkých úsecích mi dokáže poskytnout něco jako Ethno.

Last edited 3 let před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
16. 3. 2022 23:54

Martin Holík: Zejména na FB reagují někteří odcházející i současní zaměstnanci. „Z toho radost nemáme. Zvláštní ostrost má kritika členů autorského kolektivu dobrého cyklu Na dřeň. Všem ji vyslovuji poděkování, jakkoli i lítost z jejich nesplněných podmínek a přeji všem dobré další životní cesty“

Na konci února taky po 12 letech odešel šéfredaktor Pavel Mikšů, nahrazen prozatím kolektivem. Důvodem odchodu byly nesplněné podmínky ve stylu řízení a chování se k zaměstnancům. K požadované změně té hlavní věci jako je vlastnictví jsem vyjádření M. Holíka nenašel. Novým výkonným ředitelem je Martin Tollner, při jehož nástupu byla již negativní zkušenost při podávání výpovědi od O. Havlíčka.

Radio Proglas nejspíš čeká proměna obsahu. M Holík: „Situace je nesnadná, zároveň však nabádá zastavit se , rozhlédnout, vidět co nebylo vidět, přebytečné opustit, prospěšné dále zdokonalit. Promýšlet , jak současný obsah odpovídá původním idejím rádia pro uši i duši. Jak platí naše vaše rádio.“

A připojuje že 3 osy musí být zachovány – pastorační, evangelizační, kulturní ve stávajících proporcích.

snaha je financovat vícezdrojově, ale hlavně bude od posluchačů

Matyas
Reply to  Václav
17. 3. 2022 10:06

Určitě tato stanice prochází určitou proměnou, kdy by si měla uchovat již výše zmíněné 3 oblasti a oboustrannou objektivitu. Nejsem častým posluchačem, ale některé pořady jsou velice zajímavé, co do osobní úvahy a pohledu na konkrétně zvolenou oblast. Při pondělním pořadu „Noční linka“ ovšem paní redaktorka zvolila velice palčivé téma „Jak ustát válku“ na které sama nebyla řádně připravena a ve svém úhlu pohledu si myslíce, že bude přinejmenším očekávat hovory posluchačů, kteří jsou na obdobné myšlenkové vlně. Samozřejmě k tomu nemohlo už z principu dojít, neboť i člověk křesťanského hodnotového života by měl disponovat svým odlišným osobním názorem a pohledem, jenž nemusí být v korespondenci zastávaného pohledu, který byl ze slov paní redaktorky velice čitelný. Po vyslechnutí pár těchto jinakých projevů posluchačů, kteří se chtěli vyjádřit k tomuto tématu odlišněji, byly zřejmě „po zásluze“ zastavováni výpadem do jejich mluveného proslovu, nenesoucí jakýkoli podtext nenávisti a jistou mírou útočnosti z úst paní redaktorky nabádáni k podání zdrojům, ze kterých vycházejí jejich myšlenky. Když jsme u toho, to samé platí i pro paní redaktorku a jejího čerpání zdrojů, ze kterých si vytváří svůj názor a pohled že? V tento moment jsem si připadal jak v začátku 50 let, kdy byl utlumován a vypínán názor jinakosti. Člověku také vyvstala myšlenka, jestli žije stále ve státě, kde by měla panovat svoboda vyjádření dle článku 19 „Všeobecné deklarace lidských práv.“ O to smutněji to vyznělo pro stanici, hlásící se ke křesťanskému odkazu.

Václav
Reply to  Matyas
3. 5. 2022 11:10

Včerejší rozhovor s ředitelem Proglasu Martinem Holíkem. Píšu po zatim vyposlechnutem úvodu, kde redaktor zamluvil hromadný odchod zaměstnanců. mimo jiné zaznělo jak v 1997 posluchacum dárcům byla sdělena výzva zda chtějí vysílat z Ještědu a opravdu se na to vybralo, pokud nekecal, je škoda že žádné jiné medium takto toho nebylo schopno, aby se ulehčilo od reklam. Zároveň však nedodal jak k 97,9 přišel, což je tu mnohým trnem v oku. Odsuzují toto jednání avšak nemyslím si že by Triangl přežil dodnes a že by na 97,9 bylo něco bez nepostradatelných rotací hitů. Na Matyasovi bych rád odpověděl, ale jak bude čas. https://www.proglas.cz/program/detail-poradu/2022-05-02-09-00-00/?play=1

Last edited 3 let před by Václav
Jakub Melin
4. 3. 2022 13:23

V multiplexech RTI, Teleko a COLOR DAB+ je ode dneška šířen první program veřejnoprávního Ukrajinského rádia.

Je až neuvěřitelné, že ten nápad jsme měli nezávisle na sobě. V COLOR DAB+ multiplexu bylo vysílání s bitrate 64 kbps spuštěno dnes kolem poledne.

Dosah na uprchlíky bude v DABu samozřejmě menší než na FM nebo AM, ale může to pomoci. V ubytovnách a azylových centrech pak mohou rádio koupit, aby si obyvatelé mohli snadno bez potřeby internetu vysílání naladit.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
4. 3. 2022 15:27

třeba by se v nějakem pražskem muxu mohla být stanice „praha international“ 😉 podobne jako je v dabu v polsku jejich „radio poland“ nebo na slovensku jejich radio slovensko.

Václav2
4. 3. 2022 10:47

Rádio Blaník od prvního března pozměnilo svůj program. Asi největší změnou je zrušení polední hodiny osmdesátek, místo ní se hrají mezi 12. a 13. hodinou jen české hity. Dále pak zrušili rubriku „Písnička, kterou jste už dlouho neslyšeli“ která se vysílala v premiéře cca v 11:10 a v repríze v cca 17:10. Odhaduji, že bude zrušena také víkendová rubrika „Slavné desky hezky česky“. Blaník se prostě vydal cestou další zglajchšaltizace svého programu….

Marek
Reply to  Václav2
4. 3. 2022 13:42

A mezi desátou a jedenáctou hodinou se vysílá Tajemný rok.

Václav
Reply to  Marek
4. 3. 2022 15:24

… a Lukáš Barczay…? …. tak asi ne, ten je v redakci na Čro, jak to tak vidím co o něm google píše.

Reply to  Václav
4. 3. 2022 17:58

Na úvodní fotografii pořadu je moderátor Petr Slíva.

Marek
Reply to  Václav
4. 3. 2022 19:25

Jj
Lukáš Bárczay je na Čro pohoda jako hudební dramaturg myslím

Tomas
3. 3. 2022 17:52

Cekam na nove Signal radio a nalakala by mne soutez, kde by posluchaci posilali tipy na zapomenute hity 80.let. Ostatni by hlasovali a mohli neco vyhrat, napr. auto Signal radia s plnou nadrzi na tyden, resp. vikend. Doufam, ze s ubytkem frekvenci neubyde soutezi a vyher.

TÉMA
Hledani ztracenych signalu
Václav2
Reply to  Tomas
4. 3. 2022 11:08

Signál rádio v posledních dnech také omezilo svůj playlist (podobně jako Blaník, jak píšu tady na jiném místě). Méně známé hity (Depeche Mode – See You, Inner City – Good Life apod.) vymizely a stále dokola hrají jen ty největší hity.

HOME
28.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x