Nejnovější komentáře

  • EuroRider: Amatérské rádio co hrálo EuroDance, rnb, Trance, italodisco, eurobeat. Vysílalo se cca týden. Skoro celou dobu moderované. Hodně podobné Trianglu
    20:48 14.06.2025
  • Marek: A co to bylo za rádio? Slyším o něj poprvé.
    20:41 14.06.2025
  • EuroRider: Internetové vysílání rádia EuroRide muselo být dne 14.6. ve 20:00 ukončeno. Díky všem, kteří se do vysílání zapojili 🙂
    20:32 14.06.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Slow Down jde přesně proti těm jeho úvahám a i proto si myslím, že má šanci uspět, respektive přežít. Je…
    13:34 14.06.2025
  • David Pražák: Něco pro fanoušky Eurodance. Nějaký človíček kousek od Brna spustil internetové rádio, který má být něco, jako Triangl. To rádio…
    12:57 14.06.2025
  • Oviradio.cz: Radkovy analýzy nabourávají stereotypy internetových diskuzí o rádiu a obecně médiích. V nich převažuje jen zájem o technické parametry, pokrytí,…
    11:00 14.06.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.5K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Žorž
19. 3. 2021 14:28

Už chybí snad jenom „Až se budeš nudit na záchodě, my jsme ready!“ 😆

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
19. 3. 2021 14:30

…dík za tip 🙂

Lukáš D
Reply to  Žorž
3. 4. 2021 21:26

MARTIN JANOUŠEK- Rock radio již brzy zahajime vysilani i na Moravě.Rock radio tak definitvně převezme posluchače radia Rock max.

Jarda
Reply to  Lukáš D
3. 4. 2021 21:37

tak rychlé to nebude, když ještě není na rrtv žádost, kterou musí nejprve schvalit jakmile nabude pravni moci, tak se teprve muže začít.

Martin
Reply to  Lukáš D
3. 4. 2021 22:39

Bylo by fajn, kdyby dotyčný, který krade identitu a vydává se za někoho jiného si alespoň informace ověřil. Hezký večer M.

Libor Červinka
19. 3. 2021 14:07
PetrPe
Reply to  Libor Červinka
19. 3. 2021 20:45

Hezke 🙂 👍

Lukáš
Reply to  Libor Červinka
20. 3. 2021 00:56

To zní dobře. Určitě budu ladit. 🙂

Míra
19. 3. 2021 11:54

Platí ještě v rozhlasovém vysílání povinnost oddělit reklamu od zbylého obsahu ? Co může sloužit, jako „oddělovač“ ?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
19. 3. 2021 12:27

Platí. V podstatě jakýkoliv zvuk. Třeba na Beatu nenápadné „odkašlání“.

Míra

Tak jsem něco odhalil….:)) Ale nebudu bonzovat…

Marek Berger
Reply to  Míra
19. 3. 2021 13:03

Sponzoring tuším nemusí vč. ČRo

MarekMarek
18. 3. 2021 20:10

Až budou Hitrádia sloučena zvlášť do Prahy a do Ostravy, kde bude podle vás zařazeno Hitrádio Vysočina? U ní si tak jistý nejsem.

TÉMA
Hitrádio Vysočina v budoucnu – z Prahy nebo z Ostravy?
LiborV
Reply to  MarekMarek
18. 3. 2021 20:54

Omlouvám se, ale nějak mi unikly podložené informace o centralizaci Hitrádií do verzí pro Čechy a Moravu. Prosím o odkaz. Děkuji

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
18. 3. 2021 20:24

Je to videt, ranni vysilani polevilo a je z vetsiny o reprizach a rozhovorech predchoziho dne.. skoda.

Marek
18. 3. 2021 12:19

Taky se vám stává, že vám uniká začátek skladby při poslechu večerního vysílání Blaníku? Proč to tak uje?

TÉMA
slabý signál při večerním vysílání Blaníku u každé skladby
Žorž
Reply to  Marek
18. 3. 2021 14:51

V radiích je běžná praxe, že se odstraňují intra a outra skladeb (začátky a konce, kde se nezpívá). Děje se tak z důvodu zvýšení dynamiky vysílání, aby se odstranila hluchá místa, případně aby se včas stihly odbavit reklamní bloky nebo zprávy 🙂 Tohle ale dělají spíš radia pro mladé, ne ta blaníkoidní…

Last edited 4 let před by Žorž
Jakub Melin
Reply to  Žorž
18. 3. 2021 17:37

Bohužel se to začíná dostávat i do rádií zaměřených na starší populaci.

Specialistou (v negativním slova smyslu) je na to poslední dobou německý Bayern 1. Ten dělá ještě mnohem větší prasárnu, skladby normálně sestříhá. Takže z prostředku skladby zmizí tu sloka, tu instrumentální mezihra, tu se zkrátí refrén. Je to fakt šílené a nechápu, jak to mohl někdo dovolit, za mne je to prznění autorského díla. Posloucháte skladbu, kterou notoricky znáte a máte rádi a najednou jí uprostřed kus chybí, refrén začíná kdy nemá a podobně. Přitom tím většinou ušetří maximálně 20-30 sekund, takže to vůbec nechápu.

Intra a outra se zkracovala vždy (nebo do nich mluvil moderátor), ale sestříhat celou skladbu do jakéhosi „radio radio editu“ je opravdu šílená praxe.

TÉMA
Zkracování skladeb
Last edited 4 let před by Jakub Melin
Jirkas
Reply to  Jakub Melin
18. 3. 2021 18:16

To už je hodně velká šílenost a další level, sestřihavat skladby..

Žorž
Reply to  Jakub Melin
18. 3. 2021 18:17

To je další možný přístup. Naštěstí všichni nejsou až tak kreativní… Běžnému posluchači se to nezdá, ale každý, kdo kdy vysílal, mi dá za pravdu, že 20-30 sekund je šíleně dlouhá doba.
Jakmile protáhnete svůj vstup (nebo máte nečekaně delší zprávy nebo dopravu v celou), musíte někde zkracovat. Okna pro reklamní vstupy bývají naplánována na konkrétní časy, za jejichž nedodržení můžete dostat v horším případě i pokutu.
Prohazování songů za kratší, krácení… Kolikrát jsem si za mixákem připadal jak na bitevním poli 🙂

Last edited 4 let před by Žorž
Míra
Reply to  Žorž
18. 3. 2021 18:37

Ono hlavně už mraky let je vysílání hodně dynamické. Takový kulomet. Nicméně existují protiklady.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
18. 3. 2021 19:11

Souhlas, tohle mě taky neskutečně vysírá. U nás pamatuju, že to dost dělali na už neexistujícím rádiu Hey! a na F1. Když vím, že se mi písnička nevejde, mám vybrat nějakou kratší a ne tam nacpat takový znásilněný paskvil. Třeba na R1 jsem už párkrát zachytil, že do malé mezery vměstnali jednu takovou příjemnou softrockovou věc, co má asi minutu a půl, takže jí vždy dali pěkně až do konce a pak následoval třeba blok reklam. Tady je svět ještě v pořádku.

TÉMA
Zkracování skladeb
Žorž

Záleží na tom, co vám vedení dané stanice povolí. Nejčastěji to bývá postup „přehoď nebo zkrať“, o kterém jsem už psal 🙂 Šéfům se vkládání jiné než předprogramované muziky většinou nelíbí, i když to děláte v dobré víře…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Žorž
18. 3. 2021 20:04

Proto mám rád rádia jako je Color nebo R1, kde to má plně v režii vysílající DJ. Předvídatelné „průzkumové“ playlisty mě moc neba. Když se to dělá umně a s citem, tak po sobě může hrát klidně Sepultura a Antonín Dvořák a pořád to do sebe nějak zapadá a dává to v nějakém kontextu pořád smysl (viz třeba Zdeněk Hnyk na Radiu 1).

Žorž

V tomhle s vámi částečně souhlasím. pokud hudební dramaturg nedělá „královské“ playlisty ve stylu Radiožurnálu, proti programované muzice nic nemám. Nesmí se ale hrát některé skladby pořád dokola.
To je případ Radka Bureše z Expresu. Ten má skvěle slazené playlisty, ale slýchat pořád songy, které si tam pamatuji i před deseti roky, mě otravuje.

Last edited 4 let před by Žorž
PetrPe
Reply to  Žorž
18. 3. 2021 20:07

Jak to tak ctu, tak delat v radiu je pomalu horsi nez ve fabrice. Kde jsou ty doby, kdy moderator vysilal s laskou k remeslu a mohl do vysilani vlozit sve ja. Dnes je to striktni korporatni reklamni aparat 😀

Míra
Reply to  Žorž
18. 3. 2021 17:53

Jestli si něco vybavuji z devadesátek, tak třeba N-JOY krom osekávání skladeb používalo time-stretching (změna tempa, bez změny tónu). Aspoň je to můj názor. Později, jak se rozjížděl internet se mi ještě vybavuje termín „slash“ pro lomítko „/“ který němečtí moderátoři používali téměř výhradně….

Pezos
Reply to  Míra
18. 3. 2021 18:39

„Slash“ je pořád, ani si nepamatuji, že bych tam někdy slyšel „Schrägstrich“.

Lukáš D
Reply to  Marek
19. 3. 2021 02:46

Pohoda Media Services s.r.o.
Bc. et Bc. NIKOLA PAŘÍZKOVÁ – Jednatelka

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
19. 3. 2021 07:33

Nevim ma treba jeste syna 😉

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
19. 3. 2021 08:45

Idealni prilezitost zacit. Kazdopadne jsem zvedav, jak se to projevi na dravosti spolecnosti. Snad nebude v modu stagnace a bude se snazit posouvat firmy dale. Bude-li prilezitost, tak idealni by bylo se v budoucnu zapojit do budovani novych DAB siti, jelikoz k tomu maji predpoklady.

Míra
Reply to  PetrPe
19. 3. 2021 10:39

Velkým benefitem jsou věže ve vlastnictví (například v případě RTI).

Jarda
17. 3. 2021 11:16

Zajímalo by mě, co má čro za vysílač v sušicích na nemocnici odkud vysílá čro dvojka a plus. Tento vysílač má v průměru co 2 týdny, to jednu zkoušku chodu DA. Jaký je k tomu důvod? Žádný jiný vysílač čro toto nemá, je to taková malá „anomálie“ ve vysilačích čro.

Jakub
Reply to  Jarda
17. 3. 2021 16:50

V Sušici … jednotné číslo … pozor na to! Šumaváci by vás sežrali 🙂

On je vůbec ten vysílač dosti „zajímavý“ – i leckde po městě hraje Dvojka silněji a čistěji z klatovské 90,3, než z místní 89,7 MHz!
Mimochdem ta frekvence se i dost bije s rádiem Blatná které na stejné frekvenci hraje pouhých 30 km odsud a slyšet je slušně až k Horažďovicím…

TÉMA
Sušice – ČRo
Last edited 4 let před by Jakub
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub
17. 3. 2021 17:28

Chápe někdo na co se Jarda ptá?

Jarda

vy nesledujete sekci výluk vysílačů českeho rozhlasu? Je to vidě, jinak by jste věděl, že se tam tento vysílač vrací snad co by 2 tydny.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
17. 3. 2021 18:38

Nesleduju, fakt ne. Vysvětlíš úplnýmu blbci, co se skrývá za tím tajemným zaklínadlem „to jednu zkoušku chodu DA“? Co je DA? A jak se pozná, že se to zkouší?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
17. 3. 2021 20:19

No vida, stačilo to napsat trochu srozumitelně. Díky!

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
17. 3. 2021 22:26

Konečně vím, co to bylo za záhadu. A ostatní vysílače nemají zalohu? Určitě to není jediný vysílač čro, co ma dieselagregát.

Míra
Reply to  Jarda
18. 3. 2021 07:10

V ČB se s železnou pravidelností (každé ráno během ranní show Evropy 2) odpojoval asi na půl minuty vysílač Vráto 90.5 FM.
Jestli to ještě vypadává nevím, už dávno e2 v práci meposloucháme.

PVo
17. 3. 2021 10:17

na webu televizniweb.cz je zajímavý článek o průzkumu vybavenosti DAB přijímači atp.

Míra
Reply to  PVo
17. 3. 2021 10:57

Už jsem panu Potůčkovi napsal, že nechápu, proč do článku neumístil žadný graf.
Nicméně asi nejdůležitějším číslem z tohoto článku je, že rádio jako systém pohřbilo zatím jen 10% lidí.
Mám nutkání sem ještě něco napsat, ale tím bych porušil, co jsem tu slíbil.

HOME
28.5K
0
Přidejte komentář, prosím.x