Komentáře
Ivo Harvánek
SLEDUJEME ZMĚNY V DAB RÁDIU: Media Bohemia spustí stanice Helax, Oldies, Hitrádio 90 a Český Blaník
Radio Proglas opustí většinu FM vysílačů, Ještěd 97,9 převezme ČRo Liberec
DOBRÁ HUDBA PODLE IVO HARVÁNKA: Neustále doplňované playlisty na Spotify
Nejnovější komentáře
Ivo Harvánek
Už chybí snad jenom „Až se budeš nudit na záchodě, my jsme ready!“ 😆
…dík za tip 🙂
MARTIN JANOUŠEK- Rock radio již brzy zahajime vysilani i na Moravě.Rock radio tak definitvně převezme posluchače radia Rock max.
tak rychlé to nebude, když ještě není na rrtv žádost, kterou musí nejprve schvalit jakmile nabude pravni moci, tak se teprve muže začít.
Bylo by fajn, kdyby dotyčný, který krade identitu a vydává se za někoho jiného si alespoň informace ověřil. Hezký večer M.
https://soundcloud.com/liborcervinka/fajn-radio-spring-2021-back-to-music-elements
Hezke 🙂 👍
To zní dobře. Určitě budu ladit. 🙂
Platí ještě v rozhlasovém vysílání povinnost oddělit reklamu od zbylého obsahu ? Co může sloužit, jako „oddělovač“ ?
Platí. V podstatě jakýkoliv zvuk. Třeba na Beatu nenápadné „odkašlání“.
Tak jsem něco odhalil….:)) Ale nebudu bonzovat…
Sponzoring tuším nemusí vč. ČRo
Až budou Hitrádia sloučena zvlášť do Prahy a do Ostravy, kde bude podle vás zařazeno Hitrádio Vysočina? U ní si tak jistý nejsem.
Omlouvám se, ale nějak mi unikly podložené informace o centralizaci Hitrádií do verzí pro Čechy a Moravu. Prosím o odkaz. Děkuji
Karel Novák, který připravil restart Radia Z a rok na něj dohlížel, opustil skupinu Active Radio a nyní kandiduje do Rady České televize.
Je to videt, ranni vysilani polevilo a je z vetsiny o reprizach a rozhovorech predchoziho dne.. skoda.
Je tam snaha šetřit na produkci, hluchá místa zaplňuje obsah z audio a video podcastů spřízněných médií, ale většinou jde o kvalitní rozhovory. Jsem zvědavý, jak se do vysílání promítne nedávný organizační přesun Radia Z pod Info.cz Michala Půra.
Taky se vám stává, že vám uniká začátek skladby při poslechu večerního vysílání Blaníku? Proč to tak uje?
V radiích je běžná praxe, že se odstraňují intra a outra skladeb (začátky a konce, kde se nezpívá). Děje se tak z důvodu zvýšení dynamiky vysílání, aby se odstranila hluchá místa, případně aby se včas stihly odbavit reklamní bloky nebo zprávy 🙂 Tohle ale dělají spíš radia pro mladé, ne ta blaníkoidní…
Bohužel se to začíná dostávat i do rádií zaměřených na starší populaci.
Specialistou (v negativním slova smyslu) je na to poslední dobou německý Bayern 1. Ten dělá ještě mnohem větší prasárnu, skladby normálně sestříhá. Takže z prostředku skladby zmizí tu sloka, tu instrumentální mezihra, tu se zkrátí refrén. Je to fakt šílené a nechápu, jak to mohl někdo dovolit, za mne je to prznění autorského díla. Posloucháte skladbu, kterou notoricky znáte a máte rádi a najednou jí uprostřed kus chybí, refrén začíná kdy nemá a podobně. Přitom tím většinou ušetří maximálně 20-30 sekund, takže to vůbec nechápu.
Intra a outra se zkracovala vždy (nebo do nich mluvil moderátor), ale sestříhat celou skladbu do jakéhosi „radio radio editu“ je opravdu šílená praxe.
To už je hodně velká šílenost a další level, sestřihavat skladby..
Vždycky mi nesmírně vadilo, že v českých rádiích se vystříhává intermezzo ve skladbě Kladno od Yo Yo Bandu, jednoho z nejlepších tuzemských songů nejen 90. let.
To je další možný přístup. Naštěstí všichni nejsou až tak kreativní… Běžnému posluchači se to nezdá, ale každý, kdo kdy vysílal, mi dá za pravdu, že 20-30 sekund je šíleně dlouhá doba.
Jakmile protáhnete svůj vstup (nebo máte nečekaně delší zprávy nebo dopravu v celou), musíte někde zkracovat. Okna pro reklamní vstupy bývají naplánována na konkrétní časy, za jejichž nedodržení můžete dostat v horším případě i pokutu.
Prohazování songů za kratší, krácení… Kolikrát jsem si za mixákem připadal jak na bitevním poli 🙂
Ono hlavně už mraky let je vysílání hodně dynamické. Takový kulomet. Nicméně existují protiklady.
Souhlas, tohle mě taky neskutečně vysírá. U nás pamatuju, že to dost dělali na už neexistujícím rádiu Hey! a na F1. Když vím, že se mi písnička nevejde, mám vybrat nějakou kratší a ne tam nacpat takový znásilněný paskvil. Třeba na R1 jsem už párkrát zachytil, že do malé mezery vměstnali jednu takovou příjemnou softrockovou věc, co má asi minutu a půl, takže jí vždy dali pěkně až do konce a pak následoval třeba blok reklam. Tady je svět ještě v pořádku.
Záleží na tom, co vám vedení dané stanice povolí. Nejčastěji to bývá postup „přehoď nebo zkrať“, o kterém jsem už psal 🙂 Šéfům se vkládání jiné než předprogramované muziky většinou nelíbí, i když to děláte v dobré víře…
Proto mám rád rádia jako je Color nebo R1, kde to má plně v režii vysílající DJ. Předvídatelné „průzkumové“ playlisty mě moc neba. Když se to dělá umně a s citem, tak po sobě může hrát klidně Sepultura a Antonín Dvořák a pořád to do sebe nějak zapadá a dává to v nějakém kontextu pořád smysl (viz třeba Zdeněk Hnyk na Radiu 1).
V tomhle s vámi částečně souhlasím. pokud hudební dramaturg nedělá „královské“ playlisty ve stylu Radiožurnálu, proti programované muzice nic nemám. Nesmí se ale hrát některé skladby pořád dokola.
To je případ Radka Bureše z Expresu. Ten má skvěle slazené playlisty, ale slýchat pořád songy, které si tam pamatuji i před deseti roky, mě otravuje.
Jak to tak ctu, tak delat v radiu je pomalu horsi nez ve fabrice. Kde jsou ty doby, kdy moderator vysilal s laskou k remeslu a mohl do vysilani vlozit sve ja. Dnes je to striktni korporatni reklamni aparat 😀
Jestli si něco vybavuji z devadesátek, tak třeba N-JOY krom osekávání skladeb používalo time-stretching (změna tempa, bez změny tónu). Aspoň je to můj názor. Později, jak se rozjížděl internet se mi ještě vybavuje termín „slash“ pro lomítko „/“ který němečtí moderátoři používali téměř výhradně….
„Slash“ je pořád, ani si nepamatuji, že bych tam někdy slyšel „Schrägstrich“.
Pohoda Media Services s.r.o.
Bc. et Bc. NIKOLA PAŘÍZKOVÁ – Jednatelka
Čekal snad někdo něco jiného?
Nevim ma treba jeste syna 😉
Ano, ale Radim Pařízek ml., narozdíl od Nikoly, ve firmách zatím nefiguroval.
Idealni prilezitost zacit. Kazdopadne jsem zvedav, jak se to projevi na dravosti spolecnosti. Snad nebude v modu stagnace a bude se snazit posouvat firmy dale. Bude-li prilezitost, tak idealni by bylo se v budoucnu zapojit do budovani novych DAB siti, jelikoz k tomu maji predpoklady.
Velkým benefitem jsou věže ve vlastnictví (například v případě RTI).
Zajímalo by mě, co má čro za vysílač v sušicích na nemocnici odkud vysílá čro dvojka a plus. Tento vysílač má v průměru co 2 týdny, to jednu zkoušku chodu DA. Jaký je k tomu důvod? Žádný jiný vysílač čro toto nemá, je to taková malá „anomálie“ ve vysilačích čro.
V Sušici … jednotné číslo … pozor na to! Šumaváci by vás sežrali 🙂
On je vůbec ten vysílač dosti „zajímavý“ – i leckde po městě hraje Dvojka silněji a čistěji z klatovské 90,3, než z místní 89,7 MHz!
Mimochdem ta frekvence se i dost bije s rádiem Blatná které na stejné frekvenci hraje pouhých 30 km odsud a slyšet je slušně až k Horažďovicím…
Chápe někdo na co se Jarda ptá?
vy nesledujete sekci výluk vysílačů českeho rozhlasu? Je to vidě, jinak by jste věděl, že se tam tento vysílač vrací snad co by 2 tydny.
Nesleduju, fakt ne. Vysvětlíš úplnýmu blbci, co se skrývá za tím tajemným zaklínadlem „to jednu zkoušku chodu DA“? Co je DA? A jak se pozná, že se to zkouší?
Sušická nemocnice provádí pravidelnou zkoušku dieselagregátu (DA), aby její chod nebyl v případě blackoutu ohrožen.
No vida, stačilo to napsat trochu srozumitelně. Díky!
Konečně vím, co to bylo za záhadu. A ostatní vysílače nemají zalohu? Určitě to není jediný vysílač čro, co ma dieselagregát.
V ČB se s železnou pravidelností (každé ráno během ranní show Evropy 2) odpojoval asi na půl minuty vysílač Vráto 90.5 FM.
Jestli to ještě vypadává nevím, už dávno e2 v práci meposloucháme.
na webu televizniweb.cz je zajímavý článek o průzkumu vybavenosti DAB přijímači atp.
Už jsem panu Potůčkovi napsal, že nechápu, proč do článku neumístil žadný graf.
Nicméně asi nejdůležitějším číslem z tohoto článku je, že rádio jako systém pohřbilo zatím jen 10% lidí.
Mám nutkání sem ještě něco napsat, ale tím bych porušil, co jsem tu slíbil.