Nejnovější komentáře

  • Marek: Díky za přání. O zobrazování víme, je to v pořadí.
    15:51 09.05.2025
  • Míra: Netvrdím, že se jedná o tento důvod, ale za tohoto stavu mají ztíženou analýzu všechny subjekty a organizace.
    12:49 09.05.2025
  • Pavel: Marku, držím vám palce, ať Haná, Skyrock a Metropole ještě řadu let přidají. Je ale nějaký důvod, proč jste všude…
    12:15 09.05.2025
  • Jakub DXer: Na Plusu byl hostem Břetislav Rychlík, celé se to týkalo hlavně dění v ČT, ale na závěr zmínil záměr AB…
    07:37 09.05.2025
  • Lukáš: Potvrzeno Magda Otahalova je novou posilou radia čas vysílá ve všední dny v čase od 9 do 12 hodin už…
    23:04 08.05.2025
  • Marek: Rubi nemelo vlastni obchodni tym, ani dalsi portfolio medii. Covid to pak jen dokoncil. Rubi bylo zavisle na MMS z…
    22:25 07.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jirkas
4. 1. 2021 18:13

Dnesni konec vysilani Romana Ondracka byl trefny s Colorackou pisnickou/hymnou.. „nejsme zadny Blanik, Impuls nebo Hitradio, jsem kvalitni radio,Color Music Radio.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
4. 1. 2021 19:16

Zajímalo by mě, co na to vysílání (pokud ho slyšeli) řeknou všichni ti, co strašili, že s Romanem Ondráčkem na Color přichází nějaký mainstream nebo unifikace. Jako pustit v prime-time za sebou Falca, Huberta Kah a nakonec Spider Murphy Gang, to jsem si za 4 roky na Coloru já teda nelajznul.

A prsty jsem v tom dneska neměl :))

Luděk Hrzal se svým neotřelým výběrem coverů a remixů doufám taky potěšil.

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
4. 1. 2021 19:33

To si pis, byla to oboji pecka.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
4. 1. 2021 19:44

Bylo to fajn. Roman si mohl odpustit to rýpání do Expresu, ale jinak hudební výběr byl dost v pohodě. Luďka jsem v éteru slyšel naposledy ještě s doktorem Bubnem, takže jsem byl moc zvědav co dneska převede a určitě nezklamal, myslím že to bude fungovat. Jen mě trochu mrzí, že je to na úkor Dr. Bob show.

Objektiv
Reply to  Jirkas
4. 1. 2021 21:54

Aneb když nemáš žádná čísla a znalost je skoro nulová, jediné co můžeš, je trapně rýpnout do Impulsu, Hitrádia nebo Blaníku. Narozdíl od toho Coloru jsou to značky, které mají milionová čísla a v roce 2021 jsou příkladem toho, jak se prostě a jednoduše dělá funkční business v rádiu. Tak to je. Komu stále nedošlo, že existují nějaká specifika formátů rádií a mantinely, jak takové rádio vypadá, je trochu pokrytec a zůstal v devadesátkách. Dělat něco jen tak “ze srandy”, bez profi vize a bez mantinelů a ukotvení se dá, ale podívejte se objektivně na čísla a zmíněnou znalost. Color nikoho v mainstreamu nezajímá. To je taková stanice pro fajnšmekry. A klidně mě ukamentujte za názor, jak je tu zvykem, ale z hlediska businessu a profesionality, nedává Color vůbec žádný smysl. Sorry za názor.

Jakub Melin
Reply to  Objektiv
4. 1. 2021 22:13

Lidi s tímhle pohledem tady zničili rádio.

Že se rádio dá dělat i kvalitně a záveň s perfektními čísly se lze podívat do Německa. Tamní Schwarzwaldradio nabízí neotřelý hudební formát včetně speciálních pořadů a je to na meziroční nárůsty nejúspěšnější stanice v tamním DAB+.

Bayern 1, který má taky dost široký hudební výběr a večerní specializované pořady, je nejposlouchanějším rádiem v Bavorsku.

Impuls, Blaník nebo Hitrádio jsou příklady, jak z rádia udělat bezpohlavní, nudný a totálně na peníze (a nulově na program) zaměřený rádiový odpad. Ano, Color je možná zaměřený na fajnšmekry a nestydí se za to, ale s daným pokrytím a minimální propagací je jeho záběr slušný. Příklady ze zahraničí ukazují, že i mainstreamové rádio se dá dělat kvalitně. Proč jsou tedy česká mainstreamová rádia ve většině objektivně mnohem horší než ta v zahraničí?

LiborV
Reply to  Jakub Melin
5. 1. 2021 11:49

Proč jsou tedy česká mainstreamová rádia ve většině objektivně mnohem horší než ta v zahraničí? A podle čeho to objektivně měříte? Podle čeho změříte zda je lepší Hessenská komerční jednička Hitrádio FFH a Rádio Impuls. Podle playlistu? Podle psolechovosti? I FFH dělá stejné testy jako Impuls. Jen mu díky tamnímu trhu a vkusu posluchačů vycházejí jiní interpreti než rádiím v ČR. Lze to opravdu objektivně změřit. A Bayern 1, lze měřit s velmi přivřenýma očima s Radiožurnálem, ale rozhodně ne s Frekvencí 1. Stejně jako Blaník lze s velkou fantazií měřit v německém rybníčku jen s velkou fantazií se Schlagerradiem B2 nebo Radiem Roland (nevydržím poslouchat ani jedno z nich). Jak měříte, které mainstreamové rádio je kvalitní a, které ne? Pokud se podíváme na rakouskou jedničku Hitradio Kronehit, tak mě osobně se líbí víc než Impuls. Protože hraje o trochu jiné songy než náš Impuls. Ale chová se stejně jako Impuls. Hraje to nejprofláklejší z jejich éteru, vše má otestované a sterielně vypoůlírovanéí na jejich trh. V Německu mají komerční rádia na první pohled vysokorozpočtové zábavné prvky. Což je jediný větší rozdíl oproti českému éteru. Různé seriály a telefonáty v režii opravdu dobrých komiků… Jenže, většina těch rádií je nevyrábí. Kupuje je. A běží po většině území SRN. Jednou z výjimek je právě FFH, které velmi často vyhrává Německou rozhlasovou cenu v kategorii „Comedy“ a vždy v ranní show mají nějaký originální zábavní prvek, který mění každý rok. Nepracuji v médiích a přesto souhlasím s přispěvatelem Objektiv. Třeba Blaník je dle mého velmi dobrý, profesionální produkt. Mnoho lidí ho má velmi rádo. Je to silná značka, kterou mnoho lidí až „miluje“. To, že se mi jejich styl moderace, ani playlist nelíbí neznamená, že to není profi produkt. Je. A ty nápady ve vysílání mají. Často velmi originální. Zajímavé pro jejich cílovou skupinu. Jsem přesvědčen, kdyby většina kritiků českých profesionálních úspěšných rádiových značek žila v zahraničí, tak by nadávala na ty jejich místní. I když je dnes dávají za vzor, jak jsou ta komerční rádia lepší než ta naše. Nejsou lepší, jsou jiná. Protože je jiný tamní hudební vkus.

TÉMA
Kdo zničil éter
Jirkas
Reply to  Objektiv
4. 1. 2021 22:28

Impuls, Blanik, Hitradio nejsou radia. Je to nudna hnojkohrajka bez napadu a navic s mizernou moderaci. Tyto zminena radia nejsou tak dilem profesionality, ale ubohosti. Od doby co lidem u novych vozu ladim tato okrajova radia, napriste dekuji, ze o takovem radiu vubec nevedeli a ze je super. Vubec bych se nedivil, kdyby pan „Objektiv“ byl nekdo z „domu“ techto zminenych radii. 😀 Evidentne to nekomu hnulo zluci a to je dobre. 😀

Last edited 4 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
5. 1. 2021 00:17

Objektiv má svým způsobem pravdu. Impuls, Blaník, snad i to Hitrádio jsou z pohledu byznysu relativně zdařilé produkty a jejich poslechovost je toho důkazem. Prostě se jejich tvůrcům podařilo vyrobit univerzální TO, pro masy, hlavně nijak nevyčnívat, moc nevadit, držet se jasně nastavených pravidel, zkrátka výrobek jak z fabriky.
Ale pro lidi jako my, co žijeme hudbou, aktivně se o ní zajímáme, nemáme většinový vkus a vidíme dál než na sousedův dvorek, jsou to prostě jenom produkty. Stejně jako hajzlpapír nebo třeba pneumatika. Průměrné, nezajímavé, nahraditelné. Kdežto Color nebo třeba Radio 1 jsou rádia, kam chodí a přispívají stejní nadšenci jako jsme my, dávají do toho kus sebe, jejich vlastní individualitu, vkus, nadšení. A to je to, co nás baví. To nám přece nemůže mít nikdo za zlé. A je dobře, že ještě dnes existují broadcasteři, kteří to dělají ze stejného nadšení a vlastního přesvědčení, ne čistě pro peníze. Takovým lidem patří velký dík a je třeba je podporovat. Svým způsobem tak trochu suplují veřejnou službu, která nedokáže tuhle minoritní cílovku uspokojivě pokrýt.
Každý ať si zvolí to svoje, je to jeho volba. Horší ale je, když pak něco nevšedního a jedinečného pohltí jistá mediální skupina a udělá z toho tento nudný produkt. Navíc mnohdy na více frekvencích v jedné lokalitě, čímž cíleně zredukuje výběr programů, takže to nenáročný konzument nakonec poslouchá, protože vlastně nemá moc na výběr – to jsou ta vysoká čísla poslechovosti. Vztah k tomu sice moc nemá, je mu to rádio víceméně fuk, nicméně reklama se na něj asi cíli dobře a to je cíl, o nic jiného nejde.
No a pak jsou tu ti náročnější, na které tohle neplatí. A ti buď FM rádio už dávno opustili, čili je nutné na ně reklamu cílit na jiných platformách, nebo mají to štěstí, že jsou v dosahu třeba toho Coloru nebo R1, trefilo se jim to do vkusu a poslouchají to. A byť jich není mnoho, pro některé specifické inzerenty mohou být také zajímaví. Pokud můžu mluvit čistě za sebe, tak já jsem pro většinu inzerentů ztělesněná noční můra, protože reklama mě téměř neovlivňuje a neurčuje za co utratím svoje peníze. Nicméně když už mě něco skutečně oslovilo a ty peníze jsem utratil, bylo to na základě reklamy na těchto menšinových rádiích.
Co říci závěrem? Snad jen – Žij a nechej žít.

PVo

Impuls, Blaník, Hitrádio mi jako rádia nevadí, vadí mi ale že blokují frekvence na fm několikanásobným pokrytím a že s tím státní správa nic nedělá.
Color rádio není žádná spása, argumentovat že mizerné výsledky jsou dané neznámostí je víc nesmysl než pravda a připomělo mi to bajku o lišce a kyselých hroznech. Jasně že silným rádiím nahrává i typ průzkumu dotazů expost kdy praktiční neposluchači plácnou, že poslouchají rádio na který si zrovna vzpomenou protože má billboard na každém rohu. Ale ani tak nelze říct že o Color by byl búhvíjaký zájem i tak stačí se podívat na poslechovost třeba přes play CZ na Impuls a Color.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
5. 1. 2021 12:39

Srovnávat (internetovou) poslechovost Impulsu a Coloru je úplně mimo vzhledem k tomu, že Impuls cílí na většinu a Color spíš na tu menšinu. Navíc Impuls je celoploška, takže ho alespoň podvědomě zná úplně každý. Color mimo jeho pokryté lokality zná málokdo. A co neznám, to si nepustím ani na tom internetu. Srovnáváš nesrovnatelné.

Last edited 4 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
PVo

Na to že Color pokrývá 15,5% populace (Hey pokrývá 23,3%, Joe Media celkem 38,8%= oficiální údaj ze stránek RRTV) tak ta poslechovost je fakt mizivá a nelze ji omlouvat jen neznalostí.
Já znám jak Impuls tak Color nebo Rádio 1 a stejně radši si pustím něco z netu protože pro mě je oboje je pro mě stejně nezajímavé.
Jsou i víc většinové formáty které v éteru chybí a udělaly by daleko lepší čísla.
U posluchačů Color nebo Rádio 1 mi vadí že posluchače jiných rádií mají za untermench.

Last edited 4 let před by PVo
LiborV
Reply to  PVo
5. 1. 2021 14:15

Arcivévoda to píše krásně. Jsou na trhu skuliny, které by při jejich pokrytí a profesionálním zacílení a zpracování programu udělali zajímavější čísla. A příjmy, které by šlo znovu investovat do programu a marketingu. Když začínal Beat, tak na většině území to bylo 1. rockové rádio. Se svým formátem classick rock pokryl menšinové, ale dostatečně velké publikum, aby vydělal dostatek peněz, které z části investuje zpět do programu a budování značky. Možná jsou na trhu neobsazené o něco menší tržní bubliny, ale při dobrém zacílení a profesionálním zpracování by dokázali minimálně ve velkých městech díky čistému menšinovému formátu solidní čísla. Stálo by to za marketingový průzkum. O mnoha možných formátech včetně zahraničních hitů 80tých a 90tých let se tu již mluvilo. Nejen rockových, ale i popových. Možná je prostor i v oblasti lounge, či jiné elektroniky.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
5. 1. 2021 15:25

Ale to není jen neznalost. Když použiju třeba tvoje srovnání Coloru s Impulsem, tak je důležité si uvědomit, že každá stanice cílí na úplně jinou skupinu posluchačů. A nutno říct, že Color na tu mnohem méně početnou. Kdyby se chtěl Color dostat na čísla Impulsu, samozřejmě v určitém poměru vzhledem k rozdílnému pokrytí, pravděpodobně by dělal podobný program jako Impuls. A dost možná by ty čísla měl lepší, ale za cenu toho, že by z toho byla další zaměnitelná tuctovka. Trošku mě štve ta křečovitá honba za vyšší poslechovostí, často je to totiž spíš kontraproduktivní. Protože nikdy se to neobejde bez obětí. Vždy to bude o nějakém kompromisu, čímž unikátní rádio ztratí svou tvář. A tím ztratí i část skalních posluchačů a v neposlední řadě i sponzory, kteří to rádio podporují třeba ne úplně kvůli číslům v RadioProjektu, ale spíš proto, že jim je to prostě nějak sympatické. Ostatně to je dnes vidět třeba u toho Coloru a světe div se, dosud nezkrachoval, dokonce má ambice šířit se do dalších lokalit. Mám dodnes v živé paměti, když ještě relativně čerstvé Fajn radio (po změně ze Zlaté Prahy) a Bonton Radio Deejay, tehdy ještě docela slušně dynamická rádia s převážně taneční muzikou, začaly dělat kompromisy a začaly do playlistu zařazovat „lahůdky“ typu Support Lesbiens, Kryštof a podobně. Už tehdy jsem tušil, že je to začátek konce a jak to dopadlo? Bonton je dnes úplně zničený, Fajn rádio se nakonec tak nějak našlo a dneska to docela jde, ale kdyby tehdy zůstali u původního formátu, udělali by možná úplně nejlíp.

Objektiv

Vystihl jste to naprosto přesně a dobře upřesnil můj první názor. Děkuji a naprosto chápu, že pro miliovníky a fajnšmekry rádia mohou být velké značky v jakémsi smyslu slova “zlo”. Já prostě chtěl jen říct, že businesově to smysl dává, tak to je. Ta obří rádia dokáží uživit spoustu lidí, kteří by jinak v rádiu, které také mají rádi jako my, dělat nemohli nebo mohli za směšné peníze. Takže ano, menší značky ať dělají ten z jejich pohledu kvalitní, nemainatream program, ať mají ty své “koule”, ale ať si to pak nekazí jednotlivci, kteří z toho vybočí a udělají ze sebe spíše hlupáky, jak správně napsal LiborV. Urážet konkurenci ať je obří i jako Impuls nebo Blaník je prostě trapné. Jako kdyby malinká restaurace na kraji Prahy hlásala: “Do Cafe Imperial nechoďte, je to hnus.”, přitom tam jen dělají gastronomii přesně tak, jak to zákazníci “chtějí”, tak, aby se vraceli a tak, aby jich přišlo co nejvíc. O tom business je. I ten v rádiu.

PVo
Reply to  Objektiv
5. 1. 2021 15:59

je prostě třeba DAB = příležitost pro více formátů a tím se tozbije ten monopol „obřích“ rádií dost často blokujicích FM frekvence několikanásobným pokrytím.
Ostatně ty obří rádia už dnes tak hodně lidí neživí, a majitelům přes firmy zahraničí není třeba garantovat zisky setrváváním na FM, stejně anii čás z nicht už dlouhá léta nedávají do rozvoje rozhlasovéhio vysílání.

PVo
Reply to  PVo
5. 1. 2021 16:18

„není třeba garantovat zisky setrváváním na FM, stejně ani část z nich už dlouhá léta nedávají do rozvoje rozhlasového vysílání“ – nepočítám li nákup dosud nezávislých rádií firmou Media Bohemia, ale v tom případě se nejedná o rozvoj ale degradaci.

Jakub Melin
Reply to  Objektiv
5. 1. 2021 22:14

Jen aby to nebylo špatně pochopeno – posluchače Impulsu apod. minimálně já neurážím. Sice je opravdu nechápu – i mezi mainstreamovými stanicemi jsou na výběr mnohem vkusnější stanice, i ten Blaník je lepší než Impuls – ale ať si každý poslouchá co chce.

Problém je ten, že na mnoha místech lidi nic jiného nenaladí. A je to strašně znát, stejně jako je dodnes hrozně znát to, zda jsou lidi 40+ z lokalit, kde hrál západní rozhlas a nebo odjinud. Ti, co měli možnost naladit OE3/Bayern3 mají mnohem širší hudební rozhled a lepší hudební vkus. Ti, co byli závislí na Hvězdě apod., tak to jsou dneska ti posluchači Blaníku, Impulsu, Signálu a tak dále, protože 70s a 80s jsou reálně pro ně ten normalizační pop a pár profláklých hitů k tomu, nic jiného neznají, protože neměli KDE to poznat. Z vyprávění pamětníků vím, že diskotéky na jihu Čech nebo na Plzeňsku byly úplně jiné než diskotéky někde na Mladoboleslavsku – tam prostě lidi ty zahraniční věci neznali a neměli odkud znát.

Color určitě nedělá konkurenci Impulsu a dalším, je spíš alternativou pro ty, kdo tyhle stanice nemusí a chtějí opravdu hudební rádio (samozřejmě se specifickým záběrem).

Z českého éteru si osobně kromě Radia 1 (jak jinak) vážím i Beatu, Country a vlastně i Kissu – to jsou všechno stanice, kde je ve vysílání znát, že to ty lidi baví, že hrají to, co sami mají rádi a na člověka dýchne mnohem víc „rádiovosti“ než z doslova reklamních produktů typu Hitrádio. To samé je ExpresFM nebo třeba Radio Orlicko.

Když si naladím ty zmíněné Němce, tak jak u Schwarzwaldradia tak u Bayernu 1 (opakuji, nejposlouchanější bavorské stanice, která má poslechovost vyšší než Impuls na stejný počet obyvatel!!!) na mne okamžitě dýchne mnohem lepší hudební výběr, znalost hudby, úroveň moderátorů a hlavně – jsou tam specializované a žánrové pořady večer pro ty, co neposlouchají rádio jen jako kulisu. To u nás s kolovrátky typu Hitradio naprosto vymizelo a dnes jsou takové pořady jen na Coloru, Hey, Expresu a R1, občas na Kissu nebo Beatu a tím to hasne. Prostě česká mainstreamová rádia už nejsou rádia, ale marketingové produkty. Jasně, byznysově jim to jde, už jen proto, že je tu éter rozparcelovaný tak jak je. Ale programově je to velká bída.

LiborV
Reply to  Jakub Melin
6. 1. 2021 02:27

Doplním, že Bayern 1 je veřejnoprávní stanicí Bavorského rozhlasu. Dlouhá léta byla v poslechovosti před Bayern 1 Antenne Bayern. Ta je soukromá stanice, které výrazně stárli posluchači. Začal to být problém pro inzerenty, protože ubývali bonitnější mladší posluchači. Omladili a omlazení se povedlo tak na půl. Klesl věk posluchačů a lépe se prodávají ti současní inzerentům. Jenže v celkové poslechovosti připustili první příčku veřejnoprávnímu Bayern 1, které přes den rozhodně není hudební stanicí. Je tam mnoho reportáží z dění po Bavorsku i několik hodinových regionálních bloků (o víkendu více – protože tam je lokální sport) v podobě mixu hudby a místních informací v poměru 1:1. Odpojované bloky jsou vysílány v časech 12:00 – 14:00, 17:00-18:00. Až večer se věnuje Bayern 1 převážně zmiňované hudbě. Bayern 1 nemusí být marketingový produkt, je to veřejnoprávní vysílání. Součástí jsou přes den i odpojované regionální zprávy vždy v půl, regionální doprava a regionální počasí. Regionálních mutací je 6. Každé regionální studio dodává příspěvky i do denního proudového vysílání. Přes den je v terénu po Bavorsku pro Bayern 1 kolem 80 – 100 lidí. To nemají soukromá rádia ani v Německu. Hudební speciály jsou vysílány v čase 20:00 – 23:00. Stále však zapadají do formátu hudby 70tých až 90tých let. Ten program je dobry, ale je drahý. Takový si i v Německu může dovolit podobně jako v ČR pouze veřejnoprávní rozhlas. I v Českém rozhlasu jsou v hudebních pořadech moderátoři a redaktoři znalí hudby. Proč srovnáváte komerční stanice v ČR s veřejnoprávním rádiem v SRN? Také v Berlíně je nejposlouchanější veřejnoprávní nikoliv privátní program. Přes den podobný program Radiožurnálu + hudba 80tých a 90tých let, večer hudební speciály ze stejného období. V Německu jsou nejúspěšnější často veřejnoprávní „drahé“ programy s mnoha reportéry a experty, které nemusí cílit jen na reklamu. Soukromé produkty jsou i v Německu kvalitativně slabší.

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
6. 1. 2021 12:44

Ještě bych s dovolením doplnil, krom Vámi zmíněných, večerní speciály na Dance radiu (Armin van Buuren, Spinnin sessions, Corsten’s countdown atd. …) teda pakliže jste výhradně nemyslel pořady vyráběné ve studiu radia djs, kteří vysílají třeba i přes den. 🙂

TÉMA
odlišný večerní program radií
PVo

Michale/Spytihněve, mám dojem že mluvíme každý o něčem jiném. Reagoval jsem na to co se tu často tvrdí: že Color je na tom špatně kvůli neznalosti a pokrytí a že je to bůhvíjaká spása českého éteru Ale spása je to leda pro těch pár jeho posluchačů – těch formátů chybí víc a jistě ne jen takové co předhazuje LiborV ..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
5. 1. 2021 16:49

Samozřejmě, spása je to pouze pro jeho cílovku. Trencaře ani trash metalisty to neosloví. To je přirozené. Color je takový jaký je, protože to tak jeho majitel a parta kolem něj chce a protože to tak cítí. Dělají to tak, aby je to bavilo a doufají, že to bude bavit i jejich posluchače. Což se i v reálu děje. A není nutné, aby jich bylo za každou cenu 100 tisíc. Ano, Color by mohl být třeba trancové rádio, možná by oslovil i víc lidí, ale pokud to tak majitel necítí, byla by to prostě křeč. Ať se radši každý drží svého kopyta. Mirek Pýcha a spol. ať dělají to, co je jim milé a Trance nechme jiným, kteří k tomu budou mít nějaký opravdový vztah. Třeba se tací najdou a ty budeš mít konečně v éteru svoje vysněné rádio.

PVo

ale vždyď já jsem to snad po p.Pýchovi ani nechtěl , jen nerozporuji co psal „objektiv“ o tom jaký že je dopad/vliv Color rádia na stav trhu. Taky mi vadí že nemá větší vliv ale tím že to budu popírat tak to lepší nebude.
Aby se „našli tací“ co by chybějící formáty doplnili, musí se hlavní část byznysu přesunout do DAB. Ostatně ten konec roku 2025 je k tomu jedinečná příležitost.Zatím ještě není úplně pozdě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
7. 1. 2021 15:40

Taky v DABu, potažmo roce 2025 vidím určitou naději, nicméně optimismem zatím moc nehýřím.

PVo

nejvíc záleží jak bude aktualizovaná příslušná legislativa

Last edited 4 let před by PVo
LiborV

Moc krásně jste to vystihl. Průmyslové pekárny dokáží vyrobit milióny stejných oblíbených rohlíků. Stejně jako Impuls nebo Blaník masově oblíbený program. Ty produkty nejsou špatné. Ale stále tu jsou lidé, kteří raději volí řemeslnou pekárnu. V oblasti rádií třeba Rádio 1 nebo Color. Můžeme se dívat do zahraničí a říkat, že jejich průmyslové pekárny jsou lepší. A to proto, že místa miliónů stejných bílých rohlíků produkují milióny unifikovaných baget. Protože je místní masy mají raději než rohlíky. Je to trochu jiný (přesto velmi podobný), stejným způsobem produkovaný produkt. A i v zemi baget se najdou lidé, kteří si budou hledat to své řemeslné pečivo. Neboli menšinové rádio. Stejně jako najdeme řemeslné pekárny převážně ve velkých městech, kde si svoje menšinové zákazníky najdou v takovém počtu, že se uživí, tak i úspěšná menšinová rádia na FM jsou obvykle jen ve velkých metropolích s desítkami jiných stanic. A je to tak v pořádku.

Z pohledu marketingu a budování značky je třeba Blaník velmi úspěšný. Mnoho lidí co ho poslouchají mají k němu velmi silný až emotivní vztah. Je to poznat například v písničkách na přán nebo na FB. Ten úzký vztah se buduje i těmi emotivními jingly ve stylu hezky česky, pohodové, sluníčkové… Ty co tak nemáme my ostatní rádi. Podle marketingových průzkumů mají silný vztah ke svému rádiu i posluchači Beatu. Mezi nimi velmi dobře funguje i „značka“ Katky Kachny Kolínkové, dříve Seibrtové. Proč nevím. Když má mnoho lidí rádo značku Vodňanské kuře a kupují cíleně jenom je, tak mohou být i lidé co budou vyhledávat Blaník nebo Impuls a mít ho rádi.

Ivoš
Reply to  Jirkas
10. 1. 2021 02:30

Vždyť tady je tolik stanic že si můžete pohodlně naladit něco jiného a není důvod nadávat na něco co se líbí jiným .Ösobně rádio moc neposlouchám , mám naladěný internetový proud hudby bez jediného slova mimo upozornění na stanici a v 320kbps 24/365. VKV beru jako důležité kvůli kvalitě zvuku pokud jsou ve studiích profesionálové a myslím si , že je hrubá chyba rušení vysílání na středních vlnách.Není to jen o kvalitě která je tam logicky jiná , ale i ze strategického hlediska je to podle mě nutnost.Může se stát cokoli a bude třeba informovat pokud možno všechny.VKV a internet v přípdě nějaké ktastofy by nefungoval jako první včetně přenosných telefonů. DAB rádio je jen o penězích jak vytřískat více.Kvalita zvuku je mizerná a ještě budou potíže s pokrytím.Můj subjektivní názor je, že se jedná o zastaralou technologii.

TÉMA
VKV , AM , DAB
Vaclav
Reply to  Ivoš
10. 1. 2021 08:31

Proč by neměl fungovat vkv v případě katastrofy, v cem by byl znevyhodnen oproti am, když je to taky analog? Leda ze am je ještě min narocny na napájení když uvazim kraystalku. Odlišnosti šíření znám. Z analogu jsou fm přijímače nejrozšířenější, i když v nových domacnostech se neporizuji ale am přijímačů ted bude ještě míň. No tak snad nás katastrofy nepotkaji , asi nikdo nebude davat za povinnost mit radio a bez zkusenosti si ho nikdo zbytečně kupovat nebude nebo ze by pri katastrove operativně každý obdržel krystalku, nebo si ji musel sestrojit, nevim, nevim. Proto by možná stačili menší veze nechat nebo v nouzi postavit. Prostejov Dobrochov ma dobry dosah 954 khz. Dokonce jsem potkal u Kojalu telefonistu a rikal ze Kojal slouzil jako am vysilac, věřit se mi to nechce, ale pokud je to možné tak pouzit v nouzi to. No bylo by to zajímavé jak v nouzi by se lidi chodili informovat k par lidem mozna sběratelum kterym zbyly staré radia jako za starých časů. Aby věže mely smysl, tak se melo pasmo am digitalizovat, proc k tomu nedošlo? Nebo na vysilace osadit jine pasmo ale tim se dostavame k tomu ze by to byl moc velký luxus a tak jsou zbytečné.

Last edited 4 let před by Vaclav
Jirkas
Reply to  Ivoš
10. 1. 2021 10:13

I DAB+ je pripraven na katastrofu se systemem TWS, AM na to opravdu potreba neni. AM je proste stara neefektivni mrtvice.

Jiří
Reply to  Jirkas
10. 1. 2021 14:36

SV-Naštěstí,alespoň večer když jsou příjmové podmínky pro dálkové šíření středních vln budu moci dál i po vypnutí všech Českých vysílačů stále co naladit.Státy jako Maďarsko,Rumunsko, Španělsko,Itálie a další naopak vysílají snad ještě více a technicky leckdy s lepší modulací než Český rozhlas.Jak jsem psal prvně,nemám nic proti technickému rozvoji,vždyť vlastním i pár DAB+ přijímačů,ale pokrytí je zatím jen někde a VENKU!!!V budově si DAB+ rozhlas ještě dlouho nenaladím (pokud nebudu stát u okna).To bydlím přitom na viditelnost 50km od vysílače Trutnov Černá Hora…Na středních(dlouhých) vlnách je výhoda v integrované feritové anténě-je směrová a nevyčuhuje z rádia.Čro2 na AM mi hraje v místech,kde na FM natož v DAB+ neproleze.Proč vlastně nebylo využito systému DRM??Spojuje výhody šíření středních nebo dlouhých( ikrátkých) vln s klady digitálního provozu a hlavně umožňuje souběžně odbavit z jednoho vysílače jak digitální,tak analogový provoz.
Může se také stát,že DAB+ „krachne“, protože poslech internetových rádií se z rozvojem 5G sítí stane dostupný všude a jelikož má skoro každý chytrý telefon,tak není problém stáhnout si aplikaci pro poslech rádií co vysílají i na netu.
Provozovatel internetového rádia vůbec nemusí řešit nějaký např. FM vysílač a energetický to má jen spotřebou studia v řádu pár set wattů a to ještě přeháním.Kdo ví co přinese budoucnost,možná i FM bude za pár let v situaci jako nyní AM.Závěr,tak snad nám co mají k AM stále vztah Liblice po vypnutí „nepokácí“ a zůstanou i pro budoucí generace jako udržovaná technická památka na skoro 100.let vysílání na středních vlnách na území.
No a mě nezbývá než držet palce soukromým provozovatelům co na AM jsou,aby ještě chvíli vydrželi už kvůli nám co si AM vysílání naladíme.Kdybych měl zkušenosti a finanční zázemí tak to zkusím také, protože mi tam chybí stanice co by vysílala žánrově i pro mou generaci.
Důvod však chápu-jen pár nadšenců z mé generace si vysílání na SV naladí.

TÉMA
AM,FM,DAB+,DRM,internet rádio
Martin K.
Reply to  Jiří
10. 1. 2021 21:24

Ano, jsem zvědavý, jak dlouho to ještě potáhne na Zbraslavi Country rádio. Už tam je také 30 let a teď bude vlastně (vyjma Českého Impulsu na Domamilu) jediným zákazníkem Českých Radiokomunikací na SV, protože Dechovka od nich také zcela odejde. Vysílače Praha – Líbeznice ani HK – Stěžery ČRa nepatří – Dechovka si je provozuje sama.
Osud všech SV středisek ČRa je tak zřejmě spočítaný.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Martin K.
10. 1. 2021 22:11

Country rádio má ve středních Čechách poměrně děravé pokrytí. Třeba na Rakovnicku je to dost bída. Pokud se podaří ještě tyto lokality dokrýt, AM asi taky pošlou do šrotu.

Jakub
Reply to  Martin K.
11. 1. 2021 11:12

rádio Dechovka plánuje ukončit AM v Ostravě, Dobrochově i Českých Budějovicích.
Co jsem slyšel ze zákulisí, tak obnovení vysílání v Hradci stále ještě zvažují…

Budějice chápu, tam mají pokratý na FM po bývalém Orlíku, na ostatních lokalitách hodně „tlačí“ poslech přes televizi.

Country radio dělalo před lety u posluchačů anketu – přerušovalo vysílání na 1062 a vyzývalo posluchače k reakci, jestli poslocuhají.
A tenkrát a reakcí bylo tolik, že ze záměru Zbraslav vypnout rychle ustoupili.
Trempíků je pořád hodně a pořád se umějí ozvat 🙂
Teď ale rádio vlastní megamediální dům TV Prima, tak kdoví jaké budou záměry nového majitelstva.

Před lety AM zcela vypnuli na Slovensku a po letech se k nim, i když v hodně omezeném režimu, vrátili.
Na Slovensku – v zemi, kde se u všeho každý eurocent otáčí třikrát, než se udá!
Díky tomu tak u nás krásně hraje 1098 vždy večer rádio Devín…

Takže uvidíme.

AM potenciál má i do budoucna – podívejte v některých evropských metropolích, kde je už VKV plné (třeba Paříž) – tam je i na AM pěkně živo.
U nás ale už nebude nikdy masová záležitost … zvláště při současné filozofii „ořezané“ modulace a co nejnižších výkonů…

TÉMA
rádio Dechovka
Jakub
Reply to  Jakub
11. 1. 2021 12:20

A v Praze by se Dechovka měla „stěhovat“ – ze Zbraslavi se vrátí na vysílač Líbeznice (10 kW) a z 1233 kHz by měla přeladit na 1260 kHz.

Pro HK – Stěžery je pak povolený „nový“ výkon 10 kW.

Žádost leží na RRTV

TÉMA
Dechovka AM
LiborV
Reply to  Jirkas
5. 1. 2021 11:25

Je zvláštní, že ten kdo vypráví o tom jak je kvalitní rádio se uchýlí k tomu, že nazpívá písničku za, kterou by se nemusel stydět Blaník ani Hitrádio (opravdu není kvalitní) a pomlouvá v ní svojí konkurenci. Dle mého by udělali lépe kdyby místo svého podivného vlastního songu pustili nějaký v jejich stylu.

Jirkas
Reply to  LiborV
11. 1. 2021 12:23

Pisnicka vice nez trefna.

Žorž
4. 1. 2021 06:34

Právě jsem zaznamenal kuriozitu: zprávy na Radiožurnálu sponzoruje mediální skupina Mafra patřící premiéru Babišovi. Mám trochu obavy o nezávislost Radiožurnálu…

TÉMA
Sponzoři Radiožurnálu
Elis
Reply to  Žorž
4. 1. 2021 08:40

Mafra je pravidelný zadavatel už několik let, jen si koupila sponzorský vzkaz a vliv na nezávislost to rozhodně nemá 🙂 Lidovky i MF Dnes se objevují pravidelně, stejně jako Respekt, Reportér magazín a jiná, konkureční média.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2021 09:56

A stale mono.. tragedie.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2021 22:08

19. rijna 2020 me p. Roman Culek co ma na starosti techniku psal, ze pult uz maji a kazdym dnem, ze dorazi jeste nova zvukovka. Od te doby ticho.. nechapu. Posluchaci jsou asi hluchy, jsem jediny, kdo si stezoval..

Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2021 22:17

Tento broadcaster bere za závadu, když mu spíš jede něco stereo, takže teď jsou všechny jeho vysílače ok. Za chvíli uvidíme zda se této zásady bude držet i se vstupem konkurence Rockradia. I když spíš záleží na preferenci daného posluchače kterému playlistu dává přednost a vtom bude Rockzone asi pořád lákavější. Ale kvůli technickým nedostakům už to nejsou doby, kdy býval hned pod nejposlouchanějšími stanicemi, byl to v kategorii do 500w nejposlouchanější vysílač v Praze, dříve vykazoval cca 60 tis, pak asi kvůli nepoměru v kanálech klesl a aby se to neopakovalo a nebylo to pro ně moc složité, tak jede mono, což je spekulace. Pravděpodobnější bude že chce zajistit méně rušený příjem vzhledem k tomu malému výkonu. Ono většina autorádií automaticky stereo přepíná, ale asi aby tolik nekolísala kvalita, tak jede mono.

Last edited 4 let před by Václav
Jirkas
Reply to  Václav
2. 1. 2021 22:23

Nikoliv, oni dostali tenkrat pri velke bource v Praze v budove zasah bleskem a poskodilo jim to vystupy na pultu trvalo dlouho, nez to tenkrat nahodili. Kvuli vykonu to neni, protoze samotny vysilac jede porad ve stereu, takze sum a ruseni je stale stejne. Mono zvuk je od te bourky. Je fakt, kdyz sem videl jejich studio, je to slusna vykopavka techniky a smahlo jim to ten pult pekne.

Last edited 4 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
2. 1. 2021 22:27

Tak to je dost podstatná informace, díky za ní.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2021 22:21

No moment, tenhle velký broadcaster přece vysílá mono celoplošně. S kvalitou zvuku si evidentně hlavu nelámou, takže nic moc k divení.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
2. 1. 2021 23:34

Vím, jen jsem chtěl upozornit, že zrovna tento broadcaster nějaké stereo příliš neřeší, hlavně že to nějak hraje, lidi si to stejně pustí. Takový protipól ke skupině RU, ti mají naopak zvuk vždy perfektní.
Nevím jak „mono“ běží Rockzone, ale Svět podle Majkla běží v polovičním stereu, tedy jen jeden kanál, o to je to větší průšvih. Od Ondráčka dostal darem stereo mikrofon, tak snad od nového roku konečně stereo.

Last edited 4 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Jirkas

U toho Majkla to ale bylo vyjimecne, kdyz se par dilu zacalo vysilat z Lucerny a nemel v kupe techniku, zcela jina vec.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
7. 1. 2021 20:13

Majkl počínaje dneškem jede stereo.

Míra
1. 1. 2021 21:48

Radio Beat v síti RTI v Českých Budějovicích dne 1.1.2021 ve večerních hodinách stále OnAir.

Jirkas
Reply to  Míra
1. 1. 2021 22:49

Ano, zmena by mela probehnout az v pracovnich dnech, tj. v pondeli.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
5. 1. 2021 22:01

Jak to aktuálně vypadá? Stále je Beat v RTI?

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2021 10:40

nevěřím tomu, že dinosauři vyhynou, podle mě spíš jen aktualizovali licenční podmínky a pojedou dál. Media bohemia u nich nema snad nic, pan požický drží většinu 😉 zajímavé, že u oldies vlastní MB jen 45% obchodního podílu :O jak jsou tyhle změny možné… pokud teda někdo nezapomněl aktualizovat obchodní rejstříky. A snad se dočkáme, že čtú konečně vyhlasí soutěž na plnohodné komerční dab+ muxy 😉 at zmizí ten přechodný paskvil.

MichalZ
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2021 17:08

Hele a nemohlo to být jednoduše tak, že majitel RCL chtěl změnu podmínek a protože nevěděl, co tam napsat za kydy, tak opsal žádost, která už byla schválená. Ani bych se tomu nedivil.

Jirkas
Reply to  MichalZ
1. 1. 2021 17:15

Klidne to tak muze byt. Preci jen potrebuje RCL posunout dopredu a doba pokročila. Uvidime.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalZ
1. 1. 2021 17:47

Vážně si myslíš, že je Požický takový nemehlo, aby nedokázal dát dohromady několik vět? To bych čekal možná tak od topiče z kotelny, ne od majitele, jednatele a programového ředitele firmy, co téměř 30 let relativně úspěšně funguje. Myslím, že on má tyhle právnické slovní obraty celkem v malíku, když se mu hned zkraje podařilo pomocí „správně“ napsaných smluv v podstatě „legálně“ vyštípat z firmy Mirka Kosa, který to rádio v podstatě celé vymyslel a postavil.

PVo

obecně fakt že někdo něco okopíruje ještě neznamená, že je nemehlo, je to prostě jednodušší cesta.

Ovi psal : „Měl by být znovu publikován Radioprojekt. Uvidíme, jestli se výsledky během vysoce nestandardního roku 2020 nějak znatelně proměnily.“
To embargo prosadila komerční část zadavatelů průzkumu, takže myslím že asi dost padaly, na Kompasu spekulovali že je to kvůli poklesu Impulsu což může být leda jen část pravdy, jen Hrabák by si to totiž bez Active nebo MB svým podílem neprosadil.

TÉMA
2021
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2021 10:45

Ja porad taky neverim tomu, ze z Contact bude Radio Blanik, ale i tak jsem nahlodan.. Uvidime.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 11:42

Já se naopak divím, že Contact vydržel vysílat takhle dlouho. Tahle nemastná, neslaná stanice, navíc s dost pohnutou historií je zajímavá akorát tou frekvencí. Chybět mi nebude.

Jirkas

Proc by nevydrzel. Me take chybet nebude, ale nekterym ano, pro tebe nemastna, ale poslechovost to radio ma slusnou. Zatim te premene verim tak 60% proti, 40% pro, tak uvidime. 🙂

Jarda
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 12:54

A pro hodně obyvatel libereckeho kraje to je také jedine radio ktere nejen znají, ale mnohdy jedine co naladí. Pořád doufám, že liberecky kraj nedopadne tak jako skončil ten moravskoslezský. Helax také neměl k dinosaurovi daleko 😉
MB má zřejmě potřebu vyhubyt dinosaury. A poslední dinoš žije na 101,4 a v takřka nezměněne podobě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 13:00

Poslechovost to má slušnou především kvůli pokrytí 101,4. Není žádným tajemstvím, že to hodně lidí ladí jenom proto, že to nešumí a hraje to dobře i v té nejzapadlejší díře. Umíš si představit, že by měl Contact místo Ještědu 100W v Liberci? Dávno by zkrachovali. Věř tomu, že Blaník z Ještědu bude generovat poslechovost minimálně stejnou, ne-li větší.

Jarda

stačí se podivat na podímnky při změně helaxu a tak…
pak už je otazkou zda třeba v létě podají změnu a zabijí posledniho dinosaura. Aby třeba na podzim z něj byl blaník s několika doubly?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
1. 1. 2021 13:40

Nějak nechápu smysl tvého komentáře. Samozřejmě, že jsem se na žádosti ohledně Helaxu díval. Ba co víc, porovnával jsem je i s žádostí Contactu jakmile se na radě objevila. Co jsem z toho vyvodil je tu už všeobecně známo, byť byl tento „objev“, nevím proč, přiřčen Marcelovi. Ale to teď není vůbec podstatné. Zkrátka je evidentní kdo v tom má prsty, takže další vývoj je už dopředu v podstatě znám, zažili jsme to již mnohokrát. Netřeba se v tom dál pitvat.

Marcel

Kdyby si sledoval naší fb skupinu, tak tam to bylo hned ten den, co zveřejnili žádost, proto.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Marcel
1. 1. 2021 14:53

Marceli, tvojí skupinu samozřejmě sleduju, proto taky vím, že jsi to tam napsal až potom, co sis to tady přečetl ode mne. Dokonce jsi na to reagoval slovy „To je pravda, napsané je to úplně stejně, snad jen chybí: “ Máme dle našich průzkumech zjištěno, že naši posluchači chtějí……..““. Skutečně mi nejde o nějaké prvenství, koneckonců kdybych na to nepřišel já, jistě by na to přišel někdo jiný. Ale bylo by fér alespoň přiznat barvu. 🙂

Jirkas

A to staci, vydelek tam je vice nez dostatecny pro RCL a za ty leta je porad ve slusnem zisku, proto tato zmena jaksi nesedi. Musel by Sedlacek jeste tedy dost preplatit za pronajem jejich frekvence. Blanik s jednim 100W vysilacem by take udelal houby zisk, toliko asi k tomu co jsi napsal.

Last edited 4 let před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 14:42

Myslíš, že Helax byl v mínusu? Prostě Sedláček chce tu Ženevu, o nic jiného tady nejde. A je úplně fuk jestli to vydělává nebo ne. Vše má svojí cenu, Požický už je pokročilý důchodce, takže místo starostí s rádiem bude mít starosti o poznání příjemnější, kde utratit ty miliony od Sedláčka. Takhle bych to viděl já. 🙂

Jirkas

Helax byl na svem, žádný jásoplus tam nebyl, takže tam to bylo logické. To se vůbec nedá pasovat k Helaxu. Sedlacek zobe radia, která jsou prodělečná, mam v nich vlastnicke podily apod.
Ano, je mozne, ze Pozicky dostal zajimavou tucnou nabidku a v jeho duchodcovskem veku ho okouzlila.. Jinak rovnitko neco chci, zaplatim a dostanu, takhle to vzdy nefunguje.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 15:17

Vždy to nefunguje, ale jak sám vidíš, u někoho jako je Sedláček to funguje docela dobře. Vždyť za poslední roky nezkoordinoval jedinou frekvenci, přesto se mu podařilo pokrýt statisíce až miliony dalších obyvatel. A já, pokud bych na to měl prachy, což Sedláček nepochybně má, bych to dělal úplně stejně. Akorát bych nebyl takovej duševní mrzák (někdo by možná řekl dobrý byznysmen), abych si nechával desítky frekvencí, které už nutně nepotřebuju.

Jirkas

To jeste zatim nevime, jen se domnivame.. Nic zatim neni jiste a ani potvrzene. Oba spekulujeme.. a uznavam, ze jazycek vah je tesny.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 15:38

Ano, jak píšeš. Že z Contactu bude Blaník skutečně nevíme. Ale máme kupu zkušeností z minulých případů, kde byl scénář prakticky totožný. Taky víme, že oblast pokrytá 101,4 z Ještědu je jedna z nejméně pokrytých oblastí Blaníku. Další indicií je změna licenčních podmínek de facto na parametry Blaníku. A v neposlední řadě znění žádosti Contactu a určité formulace v ní, naprosto slovo od slova odpovídají formulacím v jiných žádostech dnes již pohlcených stanic napovídá, že tu žádost psala tatáž osoba jako v předchozích případech. To už je dostatek indicií, abych si na zánik Contactu a převzetí 101,4 Blaníkem mohl docela klidně vsadit.

Jarda

a dopadnem jako v karlovarskem kraji kdy v liberci, jablonci a česke lipš bude blaník 2x 😀 což MB jak víme vubec netankuje, když mají klidne 4x hitradio, nebo v každem městě 2x stejne hitradio i ze stejneho vysílače. Kdyby si udělali nějaký refarming, dali některe frekvence do rrtv a přes licenčko na ně hodily jiny svuj program, když už se jich nechtějí vzdát, jinak idealní by bylo kdyby přebytečné kmitočty vrátily.

Jirkas

Tak vsad. Ale skutecne. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 17:02

Pokud se to objeví na Tipsportu, kde mám registraci, rád vsadím. 🙂

Jirkas

No, to je výzva. 🙂

Václav
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2021 18:17

U většiny stanic hlavně tradičních bych změnu nečekal jako první u rádií v závorce. Hlavně tím myslím E2 která v hudbě jede podle stejných vzorců 20 let a zatím ji neohrozila proměna trhu hlavně se vstupem centrálního Kissu, formace Fajnu nebo dokonce se společnost ji nebojí znevýhodnit modernizací F1. Vypadá to že E2 nebude muset bát, naopak může těžit z nejistých Hitrádií, ke kterým se dostávám že můžou být první nasnadě, což není těžké určit, protože změny stále probíhají narozdíl od stability typu E2. Hitradio připomíná O3 nebo RMFFM, Zet tedy že v těchto zemích měli dispozice dělat stanici pro všechny tedy AC s menším podílem starších věcí, a taková stanice nemá místo , neboť hlavní slovo celoplošek bylo spíš na to starší a CZ typu Impuls a protipólem se formovala silná E2 s novějším, o něco mladším zaměřením ve srovnání s O3. Proto na tento typ stanice už na našem trhu není místo, když ještě dodám silné působení RU od přímé konkurence Kissu počínaje ale i vybudovaných prakticky celoplošných dalších alternativních programů se minimalizuje to, že by mohl zapůsobit jen univerzální styl Hitradia takové jaké je, tím že se sjednotí.
Když zprvu pominu žánr, tak odchod Lukáše Barcaye je proti sjednocení, ne kvůli žánru ale že Tajemný rok dělal kontaktní, vyvolával posluchače a jejich místa a mutace hitrádií. Barcay i na konci TR uvedl že prý nehledá podobnou práci a nic nemá a perličkou je že se neoholi a neosříhá dokud nenajde. Bylo to podáváno že odešel sám ale věřit se mi nechce, co on by chtěl lepšího dělat, leda snad mu z rodinných důvodů nevyhovalo odpolední vysílání a MB se nabízelo chce dělat radio jinak. Nynější Večerní moderátor je akorát uvaděč. Ono je otázka kam dál, jaký věkový formát zvolit, setrvačně poslouchají lidi kteří jsou od začátku od těch prvních soukromých regionálních stanic a jsou to právě lidi kolem 40, mladé rodiny i podle reklam cílící na věci pro mimina, a tak lidi často pookřáli když byl retrovíkend, možná by to byl tehdy možný směr , ale Kiss byl rychlejší. Buď teda navenek to bude vypadat jako nezajímavé rádio spíše s poklesem posluchačů ale stále bude stačit ve vydělávání a nebo právě to bude čas, kdy Fajn se ukáže jako perspektivnější a nahradí síť Hitrádia minimálně hudbou a na síti původního fajnu bude třeba fresh či jinak dojde k optimalizaci nadbytečných dokrývačů pro další programy.
Jaké budou změny závisí na ekonomických standardech provozovatelů. Media Bohemia zrušila Helax na 93,7 s poslechovostí přes 100 tis, spoustu reklamy; zatímco Pýcha ukazuje že jde vysílat s minimem posluchačů, člověk by myslel, že to každou chvíli vzdá a v tomhle je to matoucí jde o nadšence třeba Orlicko, Netro nebo zmiňovaný Classic. Naopak jiné malé lokály s nápadně obyčejným playlistem kdoví jestli byly právě zakládány za účelem prodeje k MB např Kromcl, Kanada atd. Dance rádio stejně jako třeba Bonton nic nenutí se změnit , vidíme že řadu let je nachávají ladem , jedině že by do nich někdo vstoupil s nějakou vizí jako Hnilička na F1. Dálnice bude záviset jak se bude dařit Času, protože sice se Pařízek nevzdává hned, ale jde to vidět jak v Brně po vstupu Country radia chvíli jel Čas Country ale pak to přehodil na Čas třeba po 2-3 letech, což by se řeklo že obyčejný Čas by se tam taky ztratil, ale teď to je záležitost ve větším. Spíš než u Classicu bych čekal nějaký vývoj programu čro Vltava, ne moc spokojenost s čro s výsledky Dvojky. Akorát bych měl dotaz jaká ještě další stanice pro seniory by měla začít? Je jich dost, i když uvidíme paradoxně jsou některé pořady zajímavé.
Stále tady běží diskuze o Contactu z ní bych vypíchl Jardovo srovnání a nazvání Helaxu dinosaurem, omlouvá ho snad jednině to že je z jiného kraje a Helax neznal protože to nebyla jediná stanice která by se tam dala naladit a mohl tam prosprovat nudný program, to byl opak, vyjímka kdy něco bez obyčejného playlistu bylo oblíbené, přesto že posluchači měli na výběr další stanice. Zkus najít v Contactu někoho kdo v poslední době přenášel klubový život do rádia, škoda mluvit. Prostě Blaník se nedávno rozhodl o velkém šíření, tedy Petrovu, Rubi, Helaxu, takže iniciatiativa hlavně z jeho strany je jasná, prostě tak jako Kiss chtěl dokud funguje FM představit silnou verzi, co nejvíc se rozšířit, stávájící lokální soukromníci by měli být napozoru, protože jakou asi cenu by mělo jejich FM rádio, když by se zrušilo FM? Nebo i dost se třeba Contact nebo i jiní mohou obávat že s nastupující krizí kromě toho že by nebylo na provoz, tak při pozdějším prodání může klesnout cena tak jako nemovitosti atd. Léta se ukazuje úspěch impulsu v jiných krajích, tak proč by v kraji kde on neměl tak silný vysílač neměl mít úspěch Blaník. Nemalé části posluchačů Contactu sezná Blaník pro ně lepším. Před časem jsme tu probírali pokrytí na Mladoboleslavsku. Votice 105,5 jsem třeba v Bakově nad Jizerou kdysi naladil, ale už to nebylo tak jisté, tak jsem dal 88,1. Celkově Votice pro českou Tabuli mám dojem nic moc. Řekněme ale dále na sever já vím že autorádio může podržet a my by jsme našli ale jinak už nic moc Turnovsko nebo oblast za Jizerskýma horama (Frýdlant, Hejnice) může mít smysl obyčejné české rádio i z výzkumů poslechu z hlediska struktury , tedy pro venkov, nebo oblast východních Krkonoš. Asi Jinak bych se na to díval kdyby to měl dostat jako dokrývač Impuls nebo F1.

TÉMA
2021
Last edited 4 let před by Václav
Jirkas
Reply to  Václav
1. 1. 2021 19:12

Václave, nádherný, dlouhý a pěkný příspěvek. Díky za něj.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
1. 1. 2021 19:22

Obsah jistě hodnotný, jen ta forma je trochu maglajs. Takový surový tok myšlenek, občas se v tom trochu ztrácím. Václave, zkus na tom prosím zapracovat. Tvoje příspěvky jsou mnohdy zajímavé, ale docela špatně se čtou. 🙂

Václav

dík za info, snažím se , ne úplně se daří. Jak to totiž všechno sdělit, to jedině teoreticky naživo pokecat, což nejen teď, nejde.

Last edited 4 let před by Václav
Franz
Reply to  Václav
1. 1. 2021 21:44

Václave, moc nesouhlasím s tím, že by měl Helax v Moravskoslezském kraji dostatečnou konkurenci. Navíc co se týče jeho kvality pokrytí v kraji, tak bych naopak řekl, že měl nad už tak slabou konkurencí výsostné postavení.

Frekvence 93.7 FM (40 kW) je v celém kraji naprosto nezarušená a díky mimořádné intenzitě výkonu jde naladit i v horských údolích Beskyd a Jeseníků mimo přímou viditelnost vysílače. Když porovnám hlavní konkurenci (Evropa 2, Kiss, Hitrádio Orion):

Evropa 2: Slabá 97.7 má nedostatky už přímo v Ostravě. Silná 99.3 z Pradědu je zase bohužel napříč krajem znehodnocena Funradiem na 99.2. Výsledky E2 ale zaslouží respekt, jelikož i přes nejslabší pokrytí ze čtyř zmíněných rádií, je z nich dlouhodobě nejposlouchanější.

Kiss: slušná kóta 101.1 je bohužel v nepříjemné kolizi s Pradědem 100.9. Navíc třeba Ostrava už je od vysílače dost vzdálená a bubláček 89.8 toho moc nepokryje.

Hitrádio Orion: v tomto případě je to spíše než o kvalitě pokrytí o kvantitě. Na mnoha místech kraje jde chytit Orion třeba i na pěti frekvencích, ale všechny jsou tak na hranici bezproblémové naladitelnosti. Ale jinak v pokrytí rozhodně největší konkurent Helaxu.

Jak už jsem tu psal, v kraji je kvůli blízké poloze k Polsku málo českých rádií, takže i formatově odlišná konkurence je kvantitativně velmi malá.

Helax měl výbornou kvalitu příjmu až na výjimky všude a šlo ho naladit ze zmíněné konkurence i na opravdu nekvalitní staré příjmače, popřípadě v autorádiu bez otravování se s šumem a výpadky. Zní to trochu divně, ale mnoho posluchačů Helax opravdu ladilo jen kvůli kvalitě signálu, podobně jako 101.4 v Liberci. Hodně by mě zajímala poslechovost, kdyby všechna rádia měla shodné parametry pokrytí.

TÉMA
93,7
lukáš
Reply to  Franz
2. 1. 2021 00:40

To je pravda ale helax neměl v kraji nejsilnějši frekvenci tu zde má frekvence1 a to 70.794 h

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
4. 1. 2021 10:25

Omlouvám se za pozdější reakci….
A proč změnu formátů – jaké formáty byste si tu hlavně u radií Classic a Dance přestavoval? Oba jsou tu narozdíl třeba od rockové hudby – v Praze navíc přibude další rockový- v jedinečnosti. 🙂 Classic zase pokrývá, a řekl bych i kvalitně, posluchačskou základnu fanoušků vážné hudby.
Dance radio, ačkoliv samozřejmě oproti dřívějšku již prošlo od r. 2017 určitými proměnami v čase, a osobně bych byl rád trochu za snížení rotací v playlistu, tak pořád, hlavně co se týče novinek, drží krok s evropskými tanečními radii. tak proč tu nemít, aspoň na těchto bubláčcích, elektronické radio evropského formátu, navíc s večerními tanečními speciály známých DJs a labelů?

TÉMA
jedinečnost formátů v Praze
Last edited 4 let před by Soundwaver
Vaclav
Reply to  Oviradio.cz
4. 1. 2021 21:36

Jednou z novinek, o které se lze právě přesvědčit přímo v éteru je na rádiu Jih. Sleduji jen klub 90 21 – 22.30 a oproti loňsku je moderovany i komunikace s posluchači např. pište na FB jestli je lepší xena nebo hercules a ukázky z filmů, připomíná mi to styl Tajemného roku, dle webu se ma moderovat až do půlnoci, bude to obrana proti konkurenci.

TÉMA
Jih
Last edited 4 let před by Vaclav
Marek
1. 1. 2021 00:44

Jede ještě Oldies rádio v Praze a Táboře nebo už se změnilo na Rock radio?

TÉMA
přeformátování Oldies rádia na Rock rádio
Míra
Reply to  Marek
1. 1. 2021 03:39

V Táboře mají 92,1 takže by to byl dabl.

Jirkas
Reply to  Marek
1. 1. 2021 09:13

Zmena probehne az unoru.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2021 21:38

Ještě taková moje konstrukce. Jestliže by mělo v Táboře Rock Radio dvě frekvence, pak bych očekával snahu „posunout“ jedno ze stanovišť (jednu z frekvencí) více k severu a snažit se vyplnit votickou díru v pokrytí, či jí vyplnit jinak…

Matyas
Reply to  Míra
2. 1. 2021 10:31

Sice zajímavá úvaha, leč nerealizovatelná. Obě frekvence (92.1, 106.8) by se změnou stanoviště, severním směrem, utvářeli možnost kolizí s programem Ženevských vysílačů, ale i lokálních, zejména druhá zmíněná (vs. Radeč 106.7). Co se týče stanovišť, jsou možné tři varianty, ale vysoké kóty nad 600 – 700 m. ( u Libenic, Javorová skála, kde je 92.4 Hitrádio, které od začátku postrádá jakýkoli smysl, v současnosti o to většíl! Nakonec aktuálně nevyužívaný Kozlov, který by byl velice vhodnou lokalitou pro DAB+ na přelomu okresů, Písek, Tábor, Příbram a Benešov).

Last edited 4 let před by Matyas
Míra
Reply to  Matyas
2. 1. 2021 10:38

Uvidíme, co přinese tento rok. V oblasti se nepohybuji, jen mi to přišlo, jako logický krok.

Matyas
Reply to  Míra
2. 1. 2021 10:44

Určitě, necháme toto na „výše povolaných“ s jakou chuťovkou přijdou či nikoli 🙂

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
1. 1. 2021 22:52

Tak Oldies radio hralo stejne spise rockove oldies, to prave Oldies to nebylo. Bylo to uzce specifikovane Oldies, navic caste rotace. Do FM s timto formatem jiz dnes nikdo nepujde.

Žorž
31. 12. 2020 16:28

Spekulacím o centralizaci Hitrádií nahrává dnešní start TV FAKTOR patřící zakladateli dnešního Hitrádia Faktor, Rock Radia a dalších budějckých stanic Ladislavu Faktorovi. https://www.facebook.com/tvfaktor/
Studio televize se podle promo videa nachází v prostorech dosud využívaných Rock Radiem. Je tudíž možné, že se Rock i Faktor, sídlící na stejné adrese, pomalu připravují na stěhování do Prahy…

TÉMA
Směrování Hitrádií a Rock Radia
Last edited 4 let před by Žorž
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
30. 12. 2020 20:45

O tom uz jsem psal, ze bude pokracovat na netu, pokud nastanou lepsi casy, v což neverim, vrati se v DAB+. K opusteni frekvenci by melo dojit v unoru 2021.

HOME
28.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x