Na rádiu Kiss nasadili na internetovém streamu jako výplň místo reklam nové devadesátky a jsou to docela chuťovky, které se v běžném vysílání nehrají. 🙂
Od února 2021 by se v německém DAB s přesahem do Čech měla objevit stanice Klassik Radio Movie. Jak hraje, posuďte sami na streamu: https://www.radio.de/s/klassikradiomovie
Na domácím trhu je filmová hudba slyšet z Prahy, Ostravy a Plzně na stanici Classic Praha, která představuje klidnou a kultivovanou alternativu k rozhlasovému průměru. Úspěchu německého Klassik ani zdaleka nedosahuje, ale je dobře, že ji Ivo Lukačovič udržuje.
Na Vltavě ? Vážná hudba ? To už asi ne. Z Vltavy udělali předchozí Prahu a kvůli vážné hudbě vzniklo D-Dur, takže vyklidila pozice na FM. Na Vltavě jede třeba Jazz, byť existuje samostatný Jazz v DAB. Prostě starý pořádky jsou ty tam….
Na Vltave porad vazna hudba je a Vltava je vsehochut, vazna hudba, jazz, i modernejsi mene zname styly a tak to ma byt u kulturni stanice, nezamerena jen na jeden proud.
Kdo chce pak jet cely den to same, jen vaznou hudbu, jen jazz atd jsou tu prave zminene, Jazz, D dur atd.
No ale má taková stanice smysl? Srovnám li dobu osmdesátek, devadesátek, kdy to bylo ojedinělé médium tak dejme tomu bylo na něm potřeba přenést co nejvíce žánrů ale dnes to zaniká, když v praxi každý si ten speciální žánr někde najde a může kdykoli pustit. A tady možná bohužel to praktikuje více posluchačů než v oblasti mainstreamu, zpravodajské stanice, nebo právě liniové stanice věnující se jednomu žánru. Respektive dá se namluvit aby jeden daný posluchač přesně v 16 hod měl náladu na nějakou teorii o architektuře, v 18 h experimentální jazz a mezitím uteče půlhodinka stravitelné hudby. Podle mě v praxi nevyužitelné je tam toho moc naplácané a rychle se střídají nesouvisející pořady hlavně v některých časech, třeba v podvečer. Myslím si že by to šlo dělat víc „posluchač friendly“, tzn. né posluchače odradit jak 99% děje že Vltavu posluchči na přijímači přeskočí, ale dělat to stravitelnějším a přitažlivějším způsobem, s čím souvisí obsah a schéma.
Co se týká obsahu často právěže se naráží na zbytečně hlubokomylné kulturní teorie a stanice se tak tváří vysílající pro pár uměleckých akademiků, kteří po své práci určitě hned jdou zase svůj obor poslouchat z rozhlasu což se odehrává na stále jedné z nejsilnějších kmitočtových sítí určené pro širokou veřejnost a to i po logickém odebrání překryvů, zatímco pak už čro na dalších okruzích nabízí pouze mainstream uvažuji li stále ještě nejdostupnější FM vysílání.
Pokud jde o schéma, tak jednoduše tak často nestřídat žánry, protože stejně neznám nikoho kdo by poslouchal od rána do večera což odpovídá tomu samému jako že by si Vltavu mohl pustit kdykoli. Tzn neznamená že by tam žánrů nemohlo být víc ale, lépe poskládat a delší. Je na škodu že úplně tam zanikají akce jako delší přenos z funkového festvalu atp. Takové by mohla mít Vltava praktické využití než mluvené umělecké teorie.
To říkám já jakože už nějaký ten rok mám pravidelný rozvrh co kdy naladit – je to něco jako hojně rozšířené poslouchání pořadů z audioarchivu, akorát já to mám vždy živě 🙂 Takže používám třeba cca 10 stanic ale Vltava k nim patří možná okrajově, a to jsem právě otevřen různým žánrům – ale spíš si to v zajímavější podobě dokážu poslechnout, kdy to nabízí zatracovaný Proglas v nenáboženském časovém úseku. Snad ještě dodám že Vltava, když to nedokázala jinak si pomohla navzdory kritikům rozšířením proudového vysílání, tj nejjednodušší forma okoukaná od kolegů ale i tak stále kostrbatá.
Určitě má, pestrost Vltavy ocenuji. Stanice s jednim stylem uz davno nudi. Zde najdu vice zanru, mluvene slovo, opravdove obohaceni. Vltava sve schema neustále vylepsuje a stava se z nim cim dal vice kvalitnejsi stanice, žádaná, vyhledavana.
Je dobře že se ozve kdo poslouchá, snad tomu bude odpovídat poslechovost a to nemyslím že se má nějak závodit s komercí ale aspoň náznak že vysílače mají smysl mít zapnuté a pro posluchače by se nenašel někdo, kdo jim i více žánrů dokáže předat lepším způsobem.
Občas se stává že i kvalitní stanice ma o něco větší poslechovost než nepřístupná Vltava. Je dobře že se neopomijeji stanice s nadsenym ohlasem posluchačů i přes malou poslechochovost, ale když některé kraje jsou bez posluchačů je na zvazenou zda se různé žánry nedaji podat lepe.
Už za týden, na Nový rok, by se v německém DAB multiplexu Antenne DE s přesahem do Česka mělo rozeznít nové rádio pro řidičky a řidiče dpd DRIVER’S RADIO. Hudebně to zřejmě nebude nic originálního, jen průměrný pop a rock. Poslouchejte už nyní zde: https://dpd-driversradio.de/
Zajímal by mě tvůj ekonomický pohled na takový počin. Celoplošné rádio pro pár tisíc zaměstnanců jedné konkrétní firmy je docela velký luxus. Kapacita v německém DABu bude asi za hubičku, když někoho něco takového vůbec napadlo.
nebo v německu nejsou vyděrači ve stylu českych radiokomunikací, aby chtěli po svych klientech extremní částky. Zřejmě tamní společnosti používají mozek. Zatím tady v česku se to nevyplatí ani velkym rádiím.
35k měsíčně (třeba za současnou RTI síť) je za současné situace pro soukromou, prozatím lokální FM stanici naprosto neakceptovatelná částka.To už bych šel cestou vlastního DAB vysílače, sle s tím, že najít volný kanál může být samozřejmě problém….a pokrytí nemusí být bůhví jaké.
Nejde o rádio přepravní firmy DPD, ale projekt majetkově napojený na Antenne Deutschland a marketingově napojený na Energy. Nemyslím si, že bude mít valný úspěch. Nezdá se, že by to rádio mělo nějak vybočovat z průměru, takže nevím, co přiměje posluchače přepnout mezi mnohými jinými rádii právě na dpd.
Spíš bych to tipoval na soundtrack do auta než na trvalý Verkehrsfunk, který by vzhledem k hustotě dálniční sítě v Německu byl docela nákladná věc. Hlavně aby nevysílali Traffic info in English ve stylu Rádia Dálnice. To je víceméně parodie na dopravní servis.
No vida. 🙂 S takovým názvem se to přímo nabízelo. Kdyby u nás vzniklo rádio PPL, taky by mnozí mohli tvrdit, že je to prostě „Pop Pro Lidi“, ale pravděpodobný původce by přesto byl více než zřejmý.
V DAB muxu Antenne DE došlo k překvapivé výměně soundtrackového Klassik Radia Movie za Klassik Radio Beats s elektronickou taneční hudbou. Program Movie vydržel v éteru jen necelý půlrok.
Obrázek: radioszene.de
V regionech Česka s příjmem DAB muxu Antenne DE se v seznamu dostupných stanic nyní objevují vedle sebe poměrně snadno zaměnitelné položky BEAT a Beats (Radio Beat a Klassik Radio Beats).
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
19. 12. 2020 21:55
Tak už je to oficiální. Luděk Hrzal od 2021 na Color Music Radiu. Více na webu.
Netro Life Radio má na webu svou top 10. Porovnal jsem ji s top 10 Dance Radia a byl jsem příjemně překvapen – ani jedno do své hitparády netlačí mainstreamové ear catchers, ale zároveň jedou dynamické příjemné věci.
Dance má u mě plus, protože hraje i drumce, které Netro do své chart bůhvíproč nezařazuje.
Netro u mě naopak boduje ukázkou toho, že být lidovější jde i v dobrém slova smyslu. Top 10 Netra má v současnosti spíš než do klubů namířeno k Fajn Freshi, Dance Radio mi připadá víc pro „gurmány“.
Bylo by zajímavé tyhle dvě stanice postavit proti sobě u nás v Budějcích a v Praze a sledovat, která by si kde získala větší přízeň posluchačů 🙂
Umně vybírat současnou hudbu a nezapomínat na starší věci. To bysme měli. Kultura musí být. Nepolevit. Na druhou stranu ohromně potěší zjištění, že posluchači mají zájem o rozhovory. Nepřekvapí, obzvláště v této době, úspěch vystoupení živých DJ’s.
Snad se nás sejde 21.12. u příjímačů mnoho a dopřejem si pořádný hudební ohňostroj.
Éter je plný Mirai, Kryštofu, Chinaski, takže kdokoliv nabídne něco odlišného, zaslouží respekt. A pokud by to byla hudba z Top 10 Netra, nemám s tím problém. Svižně to odsýpá, tracky jsou krátké, s výjimkou posledního. Na první poslech mě nejvíc chytilo č. 4 Diplo & Sidepiece, jediným tune-out faktorem je snad č. 3 Crispie x Ilira s coververzí French Affair, což už je na mě příliš mnoho kostek cukru. Zpozorněl jsem u posledních dvou tracků. Originály skladeb Spacer a Ain’t Nobody patří k funk/disco classics a už před mnoha lety jsem je dával na Color.
Top 10 jako celek je v českém i českobudějovickém kontextu velmi slušný výběr. Přiznám se, že mi nevadí absence drum’n’bassu. Vokální pop-DnB mě moc nebere a vadí mi i na Dance radiu. A to prohlašuji jako člověk, který „zlomené beaty“ vnímá už od půlky 90. let, poslouchal i hrál v rádiu řadu takových tracků, ale vždycky mě mnohem víc bavil instrumentální tvrdší a temnější DnB, jungle a melodičtější liquid funk, což mám spojeno hlavně s pirátskými rádii v Londýně (Rude FM, Kool, Origin).
Srovnávat s Dance by se Netro nemělo a asi ani samo nechtělo – viz jak jsem tady počítal kolik posluchačů má na pokrytí obyvatel. Od Active jenom ZETko s tím předchozím „neprogramem“ bylo horší. A to jsem počítal s tím horším ůdajem pokrytí podle ČTÚ co jsem našel (něco přes 6% obyvatel ČR, v jiném dokumentu bylo uvedemo pokrytí přes 10% – to už by se Zetku v přízni posluchačů pomalu rovnalo…)
Fajn Fresh má třeba teď 16 posluchačů online – k tomu není co dodat.
Moc nechápu počínání Media Bohemia ohledně Fajn Freshe. Jakožto člověku zvenčí mi víc dávaly smysl jejich playlisty na Spotify – představovaly prakticky nulové náklady a vzhledem k rozšířenosti Spotify a minimálnímu zájmu o online radia se jedná o krok proti low-cost strategii firmy.
Fajn Fresh je Červinkovo dítě, ale tak trochu sirotek a mrzáček. Mladí, kterým je to asi určené, na rádio kašlou a třicátník+ (píšu za sebe) to nedává minimálně kvůli množství trapu, české tvorby typu Ben Christovao a podobným tune-out faktorům. Když to začínalo, bylo tam dost tanečních věci, dynamičtějšího popu a různých indie věcí, to mě docela bavilo. Ale pak se tam začaly hojně vyskytovat věci, co fakt těžce nedávám a nadšení bohužel opadlo. Řekl bych, že to tak má víc lidí.
Částečný souhlas: trap beru jako příjemné zpestření, Ben Cristovao a jemu podobní vykleštěnci mě také odpuzují, jsem také zastáncem indie polohy Freshe.
Signál rádio testuje novou frekvenci 99,9 pro Mělník, která nahradí dosavadní 107,0. V Praze má na 99,9 stále navrch Hitrádio FM Crystal, Signál jej ale místy ruší.
Snad už se mi nikdo nediví, když pořád píšu, že pokud má FM znovu začít fungovat, musí se polovina kmitočtů vypnout…
Tady ale dojde naximálně k tomu, že jak se budou vypínat kmitočty za hranicemi, začnou se koordinovat další na naší straně…
Jo velebnosti, je to hnus….
99,9 MHz Signál rádia je frekvence pro Mělník a okolí, kde bude hrát dobře a bez rušení. Ne pro Prahu, která má svojí 95,7. Zrovna v tomhle bych problém neviděl.
To ano, ale jsme zpátky u toho. Kdyby MB neblokovala desítky kmitočtů, nemusela by konkurence koordinovat desítky dalších rušiček. A je přirozené, že i konkurence se chce rozšiřovat do dalších lokalit.
a na 107,0 bude čro plus? Nebo jak to dopadlo s tou výměnou frekvencí? Původně se měli vyměnit a na te původní měl jít čro plus. A k trvalé změně signál rádia na 99,9 dojde zhruba kdy?
ješte pořad to jede? To by mohli brzo přepnout na tu novou. A jak to vypadá s tou původní, bude na ní ten čro plus? Bylo by to po hodně dlouhy době, co by privátní stanice „vyměnila“ frekvenci s veřejnopravním rozhlasem. Na kdy typujete přepnutí signál radia na novou frekvenci?
99,9 ještě ani není v databázi ČTÚ. Nevšiml jsem si zatím žádné informační kampaně k přeladění, to by mohlo být až v lednu. Měl by tam být nějaký souběh, aby se poztrácelo co nejméně posluchačů. 107,0 by měla jít do licenčního řízení, chystá se tam podle fmlistu Radio Kiss.
takže si to rozmysleli? Původně bylo na fmlistu, že to dostane čro plus, asi se nechtěli vzdát frekvence, no uvidíme jak to dopadne, každou chvíli nějaka změna.
to nevím, ale podle fmlistu si to rozmysleli, původně tam bylo pro čro plus a nedavno to změnili na radio kiss. Tak pokud by ten mělnický „dolíček“ chtěl čro pokrýt, musel by si zkoordinovat svoje. Ale signal plusu na fm a dab jsem tam nezkoušel a to jsem tam před 2 tydny byl. Teoreticky by tam mohla jít ta praha, zaleží ale na terenim profilu.
Na Signálu už jsem zaslechl upozornění na změnu mělnické frekvence, ale nebyl tam uveden termín vypnutí 107,0. 99,9 vysílá z hotelu Ludmila, 107,0 asi o kilometr blíže centru, z paneláku u nemocnice.
Jinak ČRo Plus je na Mělníku slyšet docela dobře na 92,6.
Na D8 kolem exitu 9 Úžice dříve čistě hrálo Hitrádio Crystal z České Lípy. Spuštěním Mělníku zde má navrch Signál rádio, ale je utopené v šumu.
Výměna frekvence s Kissem a přesun Signálu bude při cestě směr Mělník prospěšný, protože hlavně na vyšších místech s otevřeným výhledem na severozápad je pražský Kiss na 98,1 MHz úspěšně rušen Fajn radiem z Jedláku na stejné frekvenci. Oproti tomu Signál rádio má v těchto místech všude kvalitní signál z Prahy a Mladé Boleslavi.
teoreticky by kiss mohlo navazovat mezi prahou a českou lípou s vykrytím z mlade boleslavi. A signal by mohl mít navaznost směrem praha – mlada boleslav, pokud pojedete „vnitřkem“ kdo nejezdí po dalnicich 😀 jen signal nema vysílač v česke lípě.
Je to 14 dní zpět, večer kolem 21.h, běželo Varieté, jel jsem autem domů a Praha 95,7 měla také PS SIGNAL__ navíc oproti 105,7 měla tak 2s zpožděnou modulaci. A už se to stalo několikrát, přemýšlel jsem jestli to není tím, že třeba na vysílači vypadne zdrojový signál a přepne se to na zálohu z internetu…..Druhý den bylo vše ok a modulace už nebyla zpožděná… PS: Mimo téma: Pane Havránek není něco s odezvou na tento web? Při vložení příspěvku to dlouho trvá…..
Přelaďuje se vám autorádio z mělnické 99,9 MHz na okolní vysílače ? Před uzávěrou okresů jsem se často v dosahu dokrývače pohyboval a autorádio se vždy přeladilo pouze na 99,9 MHz, ale zpátky na MB 105,7 MHz nebo Prahu 95,7 MHz již ne. Netuším, jestli to bylo způsobeno špatným signálem nebo chybou v AF tabulce, nemám to bohužel jak ověřit.
Ano, přelaďuje, v tu chvíli na displeji název stanice poskočí doprava, ale nejsem si jistý, zda na obě navazující frekvence 105,7 i 95,7, nebo jen na jednu z nich. Můžu otestovat v terénu.
Před pár dny jsem jel přes Třebíč a nový vysílač Vltavy na 88,1 jsem zkoušel. ČRo respektive CRA podcenily technickou stránku věci, protože ostatní vysílače Vltavy dostupné v okolí Třebíče (především 102,7 a 99,2) jej ještě neměly zanesený do tabulky AF. Jinými slovy autorádio ani přímo ve městě na místní frekvenci nepřeladilo.
Takova škoda, předevčírem jsem byl na vysočině, místy jsem po cestě něco ladil, můžu pak napsat, ale 88,1 vltavu jak by asi pro zajimavost mohla hrát na dalnici u Velmezu jsem zapomněl. Jinak minulé léto jsem si vzal mobilní přímo do židovské čtvrti , jizni svah, podle mě neproblematictejsi na prijem a me spíš napadlo zkusit 90,4 a s trochou snahy by to slo, pokud dobře pamatuju, 102,7 už tak dobrá nebyla. Na hřbitově, severní svah asi lepsi. Celkem dobře pamatuji ze pokud nepřišli o základní anténu obyvatelé Slavonic na dálném jihu, tak nepřišli ani o prijem Vltavy 102,7 která nema o nic horší signál než populární Evropa 2 105,5
Velmi orientačně to hraje ještě někde kolem Rudíkova (cca 10 km od vysílače), dál k VelMezu už se na 88,1 uplatňuje Orion. Podobné to je směrem na Dukovany. Brzy tam opět pojedu, tak budu mít další poznatky.
Dnes jsem naladil ve smeru na Prahu u sjezdu na Tasov a sla až k Merinu. Preladila na 102,7. Nevim proc ti to nešlo opačně, mozna to zmenili, nebo 88,1 je slaba. Dal na D1 bylo hitradio. U velmezu byla zachytitelna i na stupnici blizka 88,4 z Jihlavy. Tam mohlo to byt u cerne studanky, kde zaclo hitradio nesla ani 103,7 zatim jen v Třebíči patřící rockradiu. Nesla ani 103 krokodyl ale 107 trochu jo, tu jsem spis poslouchal k tomu tasovu, hitparadu a ke kazde cislovce meli jine přídavné jmeno jako vymazlena 18tka nebo rozkosna 16tka. Mimo jine je to druha stanice u nás kde jsem se setkal se stejnymi novějším klasickým edm skladbami jako pousti se v horečce sn, tzn aron chupa wucha kuca, nevim jak se pise, ale taky kdyz jsem dobře rozumnel tak uvadel i producenta Marnink, ktery doporucoval Pvo, ale Free nedoporučil presto si myslim ze nejspis dalsi klasicke edm stanice nejsou na obzoru a Free do budoucna neni takovou samozrejmosti jako velci vysilatele. Ted sice vzestup, ale vloni pokles a neodrazuje ho to od letiteho vlastniho stylu zaměření hitu do tanecna a webu a stejne slozeni moderátorů.
Vltava ze 102,7 na novou 88,1 nepřeladí, protože ji podle monitoringu pira.cz stále nemá v tabulce AF. Naopak je v ní nesmyslně 102,0 čili pozůstatek Kojálu, který Vltava opustila už před devíti lety.
Podobný problém s nefunkčním přelaďováním mezi vysílači je u Plusu. Když pojedete po D8 z Prahy do Ústí nad Labem, ideální sekvence vysílačů by měla být Praha 92,6 – Litoměřice 92,8 – Ústí 93,9. Jenže 92,6 nepřeladí na 92,8. Přitom Litoměřice jsou součástí sítě už přes dva roky. Tento druh nedbalosti zbytečně snižuje dostupnost dané stanice v autě, protože ne každý ví a má čas zjišťovat, kde a jakou frekvenci manuálně zvolit.
Litoměřice mají kuriozitu v RDS PS: V určitých momentech, například při dopravním hlášení, se PS z obvyklého R-PLUS__ změní na R-Plus__.
Vysílač ČRo Plus 92,8 Litoměřice (pohled z Terezína):
tak zkuste napsat do čro, oni to opraví, dříve také nepřeladovali všechny fm čro liberec mezi sebou, až když sem jim to napsal, tak to pak opravili. Tak když víte jake jsou konkretná problemy u kterých vysílačů, tak jim to napište 😉 nebo do skupiny čro.
LU-
16. 12. 2020 15:01
RCL chce změnu lic. podmínek, detaily zatím vedou na neexistující soubor.
9. prosince 2020 | Správní řízeníDne 9. prosince 2020 byla Radě pro rozhlasové a televizní vysílání doručena žádost (č.j. RRTV/16027/2020-vac) provozovatele Radio Contact Liberec spol. s r.o. o udělení předchozího souhlasu se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu Radio Contact Liberec (licence č.j. Ru/105/01) podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně licenčních podmínek programu.
Ale k tomu souboru se nedá dostat, je tam nějaka chyba.
Ještědská 101,4 krásně zapadá do mozaiky pokrytí Fajn rádia, nicméně ta změna lic. podmínek tomu moc neodpovídá. Docela bych věřil tomu, že Požický neprodá, ale spíš chce vzít útokem cílovku Blaníku a Hitrádia. Pořád je tam ta přidaná hodnota v podobě úzkého zaměření na region, což je konkurenční výhoda.
Spíše samá voda soudě dle dlouhodobého pozorování. Budování sítě Fajnu už není 10 let na pořadu. Pro Fajn by spíš šlo o dokrývače po případném uvolnění doublů. Blaník je ten, který si nenechá ujít celoplošnost, plní si sen že se chtěl rozšiřovat na deštníkových vysílačích, což už před dvaceti lety někdo od nich prohlásil když začali boom. Jedinou sympatií je, že pro celeplošnost kýčovitě neobsadili všechny ženevy a tak jak se jim podařilo sehnat jsou strategicky rozmístěny v kombinaci dokrývačů, tak do této filozofie zapadá 101,4 ve slabě pokrytém kraji. Stejně tak jak je tomu jižně od Prahy, tak i nyní v libereckém kraji tak vznikne pro trh příznivá kombinace mladého/starého mainstreamu v podobě E2/Blaníku s výhodou oslabených Impulsů/F1. Vždyť přesně takto byly měněny lic. podmínky u Helaxu a pak ještě v další žádosti o podivné snížení CZ tvorby a jak to dopadlo, takže 101,4 vidím na jarní Blaník. 101,4 je pro celoplošku, Fajnu k ní zbývá hodně a Blaník se tak může dostat na stupně vítězů. 2. prioritou by bylo Hitrádio, které řekněme třeba před 10-15 lety by z něj vzniklo aby se neztratili posluchači a na tom půjde vidět jak se doba změnila směrem ke starším formátům. Teoreticky HTR i nyní ale jeho koncepce sjednocení je chaotická. Tak jak tady psal někdo ze severní moravy možná Franz spíš to bude o přetlaku na původní rádia + třeba kombinace s nynější krizí, jinak by se tihle poslední tradiční mohykáni do prodeje nehrnuli. Ještě cca před týdnem jsem dostal od kámoše, se kterým si píšu o rádiích, zprávu, které se mi nechce věřit a nepátral jsem a přijde mi divné že by se tady o ní nepsalo, že majitelé rádií Kroměříž, Krokodýl to prodali MB? Dodal že prý to psali na nějakých stránkách typu Mediaguru, ale spíš nevěřím.
Jo, to mě taky vždycky pobaví, tahle hláška. 😀
Jasně, že ortodoxní posluchači RCL chtějí mít (nejen) v Liberci dvakrát (nebo třikrát?!) Blaník, to je přece nad slunce jasné! Průzkumu netřeba. 🙂
Odkaz na soubor je již opravený, takže lze prohlížet. Žádost se týká změny hudebního zaměření na období od 80. let po součastnost (aktuálně od 60. let) a podílu mluveného slova z 14 až 15% na 8 až 15%.
I kdyby to sem napsal sám majitel soudruh Požický, tak bych mu to nevěřil, zapírat je totiž součástí strategie. A při vší úctě Jirko, to že to sem píšeš ty neznamená VŮBEC nic. Jako spolehlivý zdroj ses neosvědčil. 🙂
Uvidis sam. U Oldies jste si to museli vymodlit az za dva roky, avsak tam to spadalo pod kridla media bohemia, tady je situace zcela jina. Takze co to pro tebe znamena nebo neznamena je me jaksi sumidrát.
Mimochodem Sedláček je v RCL zaháčkovanej minimálně skrze MMS a prodej reklamy a tím to, jak všichni víme, obvykle začíná. Mysli si co chceš, ale nepiš to sem jako FAKTA. Tváříš se jakože se s každým znáš a všechno víš, ale jsou to jen tvoje nikým nepodložený spekulace. Ani já bych si nikdy nedovolil sem něco psát jako fakt, kdybych to neměl něčím podloženo. Na druhou stranu, to co vím je často neveřejného charakteru, takže si taky nelajznu to sem vypustit. Píšu sem pouze svoje úvahy, poznatky a postřehy, zkus to taky.
Last edited 4 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Myslel jsem to obecně. Že se nedivím že „najednou“ se u portfolia Radiohouse dějí větší věci. Když se podívám po hudební stránce by mi bylo šumák, jestli je tam Blaník, nebo RCL, ovšem rádio je především celek a hudba je jen součástí celku. RCL jsem nikdy neslyšel….Žiju na jihu.
Jak vždycky píšu. V Budějkách jsme dlouhá léta měli kulové s házendou a najednou se to obrátilo, jsko blesk z čistého nebe: Netro,R1,když RRTV dá tak i Color….Takže jsem rád, že aspoň někde je trend trochu jiný, byť v Liberci je R1 už také.
Německo využilo termín 21. prosince 2020 nejen k implementaci „DAB“ směrnice EU týkající se autorádií v nových autech, ale také pro nový předpis, který přikazuje uvádět na německý trh pouze rozhlasové přijímače s podporou DAB nebo internetového rádia. Nové regulaci budou podléhat všechna rádia schopná zobrazit název stanice, takže v prodeji i nadále zůstanou klasická rádia s manuálním laděním a přístroje s digitálním laděním, ale bez RDS.
Na rádiu Kiss nasadili na internetovém streamu jako výplň místo reklam nové devadesátky a jsou to docela chuťovky, které se v běžném vysílání nehrají. 🙂
Jo jo, i ja jsem se dnes divil, co to slysim ve vysilani – uz polozapomenutou pecku Solid Base – Mirror Mirror😀. Jen tak dal👍!
Mirror mirror mame v beznem vysilani dokonce, v kazetovce i horecce a pribyvaji dalsi 😀
Jak jsem koukal,tak je to takhle udělané i na country a beat radiich,takže super
Od února 2021 by se v německém DAB s přesahem do Čech měla objevit stanice Klassik Radio Movie. Jak hraje, posuďte sami na streamu:
https://www.radio.de/s/klassikradiomovie
Zdroj: klassikradio.de
Na domácím trhu je filmová hudba slyšet z Prahy, Ostravy a Plzně na stanici Classic Praha, která představuje klidnou a kultivovanou alternativu k rozhlasovému průměru. Úspěchu německého Klassik ani zdaleka nedosahuje, ale je dobře, že ji Ivo Lukačovič udržuje.
a co stanice d-dur a vltava? Tak taky jede klasická hudba a tak 🙂
Psal jsem konkrétně o filmové hudbě. Není nutné reagovat na každý příspěvek, pokud o tom moc nevíte.
Na Vltavě ? Vážná hudba ? To už asi ne. Z Vltavy udělali předchozí Prahu a kvůli vážné hudbě vzniklo D-Dur, takže vyklidila pozice na FM. Na Vltavě jede třeba Jazz, byť existuje samostatný Jazz v DAB. Prostě starý pořádky jsou ty tam….
Na Vltave porad vazna hudba je a Vltava je vsehochut, vazna hudba, jazz, i modernejsi mene zname styly a tak to ma byt u kulturni stanice, nezamerena jen na jeden proud.
Kdo chce pak jet cely den to same, jen vaznou hudbu, jen jazz atd jsou tu prave zminene, Jazz, D dur atd.
Tento přístup nechápu.
To není o přístupu, kulturní stanice nehraje nikdy jen jeden žánr. Ani za hranicemi neni kulturní stanice uzce zaměřená jen na jeden žánr.
No ale má taková stanice smysl? Srovnám li dobu osmdesátek, devadesátek, kdy to bylo ojedinělé médium tak dejme tomu bylo na něm potřeba přenést co nejvíce žánrů ale dnes to zaniká, když v praxi každý si ten speciální žánr někde najde a může kdykoli pustit. A tady možná bohužel to praktikuje více posluchačů než v oblasti mainstreamu, zpravodajské stanice, nebo právě liniové stanice věnující se jednomu žánru. Respektive dá se namluvit aby jeden daný posluchač přesně v 16 hod měl náladu na nějakou teorii o architektuře, v 18 h experimentální jazz a mezitím uteče půlhodinka stravitelné hudby. Podle mě v praxi nevyužitelné je tam toho moc naplácané a rychle se střídají nesouvisející pořady hlavně v některých časech, třeba v podvečer. Myslím si že by to šlo dělat víc „posluchač friendly“, tzn. né posluchače odradit jak 99% děje že Vltavu posluchči na přijímači přeskočí, ale dělat to stravitelnějším a přitažlivějším způsobem, s čím souvisí obsah a schéma.
Co se týká obsahu často právěže se naráží na zbytečně hlubokomylné kulturní teorie a stanice se tak tváří vysílající pro pár uměleckých akademiků, kteří po své práci určitě hned jdou zase svůj obor poslouchat z rozhlasu což se odehrává na stále jedné z nejsilnějších kmitočtových sítí určené pro širokou veřejnost a to i po logickém odebrání překryvů, zatímco pak už čro na dalších okruzích nabízí pouze mainstream uvažuji li stále ještě nejdostupnější FM vysílání.
Pokud jde o schéma, tak jednoduše tak často nestřídat žánry, protože stejně neznám nikoho kdo by poslouchal od rána do večera což odpovídá tomu samému jako že by si Vltavu mohl pustit kdykoli. Tzn neznamená že by tam žánrů nemohlo být víc ale, lépe poskládat a delší. Je na škodu že úplně tam zanikají akce jako delší přenos z funkového festvalu atp. Takové by mohla mít Vltava praktické využití než mluvené umělecké teorie.
To říkám já jakože už nějaký ten rok mám pravidelný rozvrh co kdy naladit – je to něco jako hojně rozšířené poslouchání pořadů z audioarchivu, akorát já to mám vždy živě 🙂 Takže používám třeba cca 10 stanic ale Vltava k nim patří možná okrajově, a to jsem právě otevřen různým žánrům – ale spíš si to v zajímavější podobě dokážu poslechnout, kdy to nabízí zatracovaný Proglas v nenáboženském časovém úseku. Snad ještě dodám že Vltava, když to nedokázala jinak si pomohla navzdory kritikům rozšířením proudového vysílání, tj nejjednodušší forma okoukaná od kolegů ale i tak stále kostrbatá.
Určitě má, pestrost Vltavy ocenuji. Stanice s jednim stylem uz davno nudi. Zde najdu vice zanru, mluvene slovo, opravdove obohaceni. Vltava sve schema neustále vylepsuje a stava se z nim cim dal vice kvalitnejsi stanice, žádaná, vyhledavana.
Je dobře že se ozve kdo poslouchá, snad tomu bude odpovídat poslechovost a to nemyslím že se má nějak závodit s komercí ale aspoň náznak že vysílače mají smysl mít zapnuté a pro posluchače by se nenašel někdo, kdo jim i více žánrů dokáže předat lepším způsobem.
U kvalitní stanice je vzdy polechovost mensi, kvalita stanice nema nic s poslechovosti. Vynikajici poslechovost maji odpadkové stanice.
Občas se stává že i kvalitní stanice ma o něco větší poslechovost než nepřístupná Vltava. Je dobře že se neopomijeji stanice s nadsenym ohlasem posluchačů i přes malou poslechochovost, ale když některé kraje jsou bez posluchačů je na zvazenou zda se různé žánry nedaji podat lepe.
To je ale jehla v kupce sena, ani na jedne ruce se to neda spocitat.
to je nesmysl
To je prave realita, v nasi kotline obzvlaste.
trpíš představou že většina lidí na rozdíl ode tebe jsou hlupáci bez „dobrého“ a správného vkusu.
Každý si tím projde; taky jsem tu pár let dozadu nesmyslně metal blesky a vidět některé své komenty dnes, styděl bych se za ně 🙂
do jistého věku to lze tolerovat :-).
Resp. s čím vyšším věkem se takto člověk chová tím víc vyzní jako trouba.
No vidis, ja se nestydim za tech par let za jediny, mam stale stejny konzistetni nazor.
Tak výsledky poslechovosti Impulsu, Blaniku a dalsich hovori jasne, takze ma predstava rozhodne ne, ale vysledku poslechovosti.
Už za týden, na Nový rok, by se v německém DAB multiplexu Antenne DE s přesahem do Česka mělo rozeznít nové rádio pro řidičky a řidiče dpd DRIVER’S RADIO. Hudebně to zřejmě nebude nic originálního, jen průměrný pop a rock. Poslouchejte už nyní zde: https://dpd-driversradio.de/

Zajímal by mě tvůj ekonomický pohled na takový počin. Celoplošné rádio pro pár tisíc zaměstnanců jedné konkrétní firmy je docela velký luxus. Kapacita v německém DABu bude asi za hubičku, když někoho něco takového vůbec napadlo.
nebo v německu nejsou vyděrači ve stylu českych radiokomunikací, aby chtěli po svych klientech extremní částky. Zřejmě tamní společnosti používají mozek. Zatím tady v česku se to nevyplatí ani velkym rádiím.
Kolik si ČRa účtují za jednu 64 kbps pozici?
tak to by mě taky zajímalo, a nejen čra, ale i teleko a rti, když předtim na hey zaznělo, že je to dražší než provoz všech fm hey a color dohromady.
Je to tak, nebudu specifikovat, ale je to mezi 35 az temer 100tis za mesic.
35k měsíčně (třeba za současnou RTI síť) je za současné situace pro soukromou, prozatím lokální FM stanici naprosto neakceptovatelná částka.To už bych šel cestou vlastního DAB vysílače, sle s tím, že najít volný kanál může být samozřejmě problém….a pokrytí nemusí být bůhví jaké.
Nejde o rádio přepravní firmy DPD, ale projekt majetkově napojený na Antenne Deutschland a marketingově napojený na Energy. Nemyslím si, že bude mít valný úspěch. Nezdá se, že by to rádio mělo nějak vybočovat z průměru, takže nevím, co přiměje posluchače přepnout mezi mnohými jinými rádii právě na dpd.
V případě dopravního rádia je dpd zkratkou „Driver’s Pop Delivery”. Ano, budou hrát pop. Rádio bude vysílat z Lipska.
Takže spíš klasické dopravní rádio na způsob naší Dálnice? Tak to pak jo, to už dává smysl trochu víc.
Spíš bych to tipoval na soundtrack do auta než na trvalý Verkehrsfunk, který by vzhledem k hustotě dálniční sítě v Německu byl docela nákladná věc. Hlavně aby nevysílali Traffic info in English ve stylu Rádia Dálnice. To je víceméně parodie na dopravní servis.
Tak přeci jen tam nějaká forma kooperace s přepravcem DPD bude, na webu dpd DRIVER’S RADIO se objevilo „Powered by DPD“.
No vida. 🙂 S takovým názvem se to přímo nabízelo. Kdyby u nás vzniklo rádio PPL, taky by mnozí mohli tvrdit, že je to prostě „Pop Pro Lidi“, ale pravděpodobný původce by přesto byl více než zřejmý.
V DAB muxu Antenne DE došlo k překvapivé výměně soundtrackového Klassik Radia Movie za Klassik Radio Beats s elektronickou taneční hudbou. Program Movie vydržel v éteru jen necelý půlrok.

Obrázek: radioszene.de
Nenalezl jsem stream. Chtěl jsem si chvilku poslechnout.
Přímo na homepage https://klassikradio.de.
Solidně vnořeno….
Chtělo by to v Čechách nějak dostat streamy do DAB+ (změnu legislativy).
V regionech Česka s příjmem DAB muxu Antenne DE se v seznamu dostupných stanic nyní objevují vedle sebe poměrně snadno zaměnitelné položky BEAT a Beats (Radio Beat a Klassik Radio Beats).
Tak už je to oficiální. Luděk Hrzal od 2021 na Color Music Radiu. Více na webu.
Vynikající zpráva a těším se.
Netro Life Radio má na webu svou top 10. Porovnal jsem ji s top 10 Dance Radia a byl jsem příjemně překvapen – ani jedno do své hitparády netlačí mainstreamové ear catchers, ale zároveň jedou dynamické příjemné věci.
Dance má u mě plus, protože hraje i drumce, které Netro do své chart bůhvíproč nezařazuje.
Netro u mě naopak boduje ukázkou toho, že být lidovější jde i v dobrém slova smyslu. Top 10 Netra má v současnosti spíš než do klubů namířeno k Fajn Freshi, Dance Radio mi připadá víc pro „gurmány“.
Bylo by zajímavé tyhle dvě stanice postavit proti sobě u nás v Budějcích a v Praze a sledovat, která by si kde získala větší přízeň posluchačů 🙂
Umně vybírat současnou hudbu a nezapomínat na starší věci. To bysme měli. Kultura musí být. Nepolevit. Na druhou stranu ohromně potěší zjištění, že posluchači mají zájem o rozhovory. Nepřekvapí, obzvláště v této době, úspěch vystoupení živých DJ’s.
Snad se nás sejde 21.12. u příjímačů mnoho a dopřejem si pořádný hudební ohňostroj.
Dneska podle svého webu slaví Netro „půl roku provozu“. Prý „Celý den budou moderované vstupy od celého týmu rádia“, posloucháte někdo?
Éter je plný Mirai, Kryštofu, Chinaski, takže kdokoliv nabídne něco odlišného, zaslouží respekt. A pokud by to byla hudba z Top 10 Netra, nemám s tím problém. Svižně to odsýpá, tracky jsou krátké, s výjimkou posledního. Na první poslech mě nejvíc chytilo č. 4 Diplo & Sidepiece, jediným tune-out faktorem je snad č. 3 Crispie x Ilira s coververzí French Affair, což už je na mě příliš mnoho kostek cukru. Zpozorněl jsem u posledních dvou tracků. Originály skladeb Spacer a Ain’t Nobody patří k funk/disco classics a už před mnoha lety jsem je dával na Color.
Top 10 jako celek je v českém i českobudějovickém kontextu velmi slušný výběr. Přiznám se, že mi nevadí absence drum’n’bassu. Vokální pop-DnB mě moc nebere a vadí mi i na Dance radiu. A to prohlašuji jako člověk, který „zlomené beaty“ vnímá už od půlky 90. let, poslouchal i hrál v rádiu řadu takových tracků, ale vždycky mě mnohem víc bavil instrumentální tvrdší a temnější DnB, jungle a melodičtější liquid funk, což mám spojeno hlavně s pirátskými rádii v Londýně (Rude FM, Kool, Origin).
Srovnávat s Dance by se Netro nemělo a asi ani samo nechtělo – viz jak jsem tady počítal kolik posluchačů má na pokrytí obyvatel. Od Active jenom ZETko s tím předchozím „neprogramem“ bylo horší. A to jsem počítal s tím horším ůdajem pokrytí podle ČTÚ co jsem našel (něco přes 6% obyvatel ČR, v jiném dokumentu bylo uvedemo pokrytí přes 10% – to už by se Zetku v přízni posluchačů pomalu rovnalo…)
Fajn Fresh má třeba teď 16 posluchačů online – k tomu není co dodat.
Moc nechápu počínání Media Bohemia ohledně Fajn Freshe. Jakožto člověku zvenčí mi víc dávaly smysl jejich playlisty na Spotify – představovaly prakticky nulové náklady a vzhledem k rozšířenosti Spotify a minimálnímu zájmu o online radia se jedná o krok proti low-cost strategii firmy.
Fajn Fresh je Červinkovo dítě, ale tak trochu sirotek a mrzáček. Mladí, kterým je to asi určené, na rádio kašlou a třicátník+ (píšu za sebe) to nedává minimálně kvůli množství trapu, české tvorby typu Ben Christovao a podobným tune-out faktorům. Když to začínalo, bylo tam dost tanečních věci, dynamičtějšího popu a různých indie věcí, to mě docela bavilo. Ale pak se tam začaly hojně vyskytovat věci, co fakt těžce nedávám a nadšení bohužel opadlo. Řekl bych, že to tak má víc lidí.
Částečný souhlas: trap beru jako příjemné zpestření, Ben Cristovao a jemu podobní vykleštěnci mě také odpuzují, jsem také zastáncem indie polohy Freshe.
Signál rádio testuje novou frekvenci 99,9 pro Mělník, která nahradí dosavadní 107,0. V Praze má na 99,9 stále navrch Hitrádio FM Crystal, Signál jej ale místy ruší.
Snad už se mi nikdo nediví, když pořád píšu, že pokud má FM znovu začít fungovat, musí se polovina kmitočtů vypnout…
Tady ale dojde naximálně k tomu, že jak se budou vypínat kmitočty za hranicemi, začnou se koordinovat další na naší straně…
Jo velebnosti, je to hnus….
99,9 MHz Signál rádia je frekvence pro Mělník a okolí, kde bude hrát dobře a bez rušení. Ne pro Prahu, která má svojí 95,7. Zrovna v tomhle bych problém neviděl.
Jasně, ale jde o princip 🙂
Z principu mě štvou desítky překryvů MB po celé republice, ne dokrývač kdesi v utopeném Mělníku. 🙂
Jasně, to mě taky. Ale „FM“ má nějaké přirozené podmínky k fungování, které vychází z technologie a topologie a jsou brutálně překročeny.
To ano, ale jsme zpátky u toho. Kdyby MB neblokovala desítky kmitočtů, nemusela by konkurence koordinovat desítky dalších rušiček. A je přirozené, že i konkurence se chce rozšiřovat do dalších lokalit.
a na 107,0 bude čro plus? Nebo jak to dopadlo s tou výměnou frekvencí? Původně se měli vyměnit a na te původní měl jít čro plus. A k trvalé změně signál rádia na 99,9 dojde zhruba kdy?
Na Mělníku má Signál na 107,0 PS _SIGNAL_, zatímco na 99,9 je SIGNAL__.
ješte pořad to jede? To by mohli brzo přepnout na tu novou. A jak to vypadá s tou původní, bude na ní ten čro plus? Bylo by to po hodně dlouhy době, co by privátní stanice „vyměnila“ frekvenci s veřejnopravním rozhlasem. Na kdy typujete přepnutí signál radia na novou frekvenci?
99,9 ještě ani není v databázi ČTÚ. Nevšiml jsem si zatím žádné informační kampaně k přeladění, to by mohlo být až v lednu. Měl by tam být nějaký souběh, aby se poztrácelo co nejméně posluchačů. 107,0 by měla jít do licenčního řízení, chystá se tam podle fmlistu Radio Kiss.
takže si to rozmysleli? Původně bylo na fmlistu, že to dostane čro plus, asi se nechtěli vzdát frekvence, no uvidíme jak to dopadne, každou chvíli nějaka změna.
Plus hraje v Mělníku dobře ze Žižkova ne?
to nevím, ale podle fmlistu si to rozmysleli, původně tam bylo pro čro plus a nedavno to změnili na radio kiss. Tak pokud by ten mělnický „dolíček“ chtěl čro pokrýt, musel by si zkoordinovat svoje. Ale signal plusu na fm a dab jsem tam nezkoušel a to jsem tam před 2 tydny byl. Teoreticky by tam mohla jít ta praha, zaleží ale na terenim profilu.
Na Signálu už jsem zaslechl upozornění na změnu mělnické frekvence, ale nebyl tam uveden termín vypnutí 107,0. 99,9 vysílá z hotelu Ludmila, 107,0 asi o kilometr blíže centru, z paneláku u nemocnice.
Jinak ČRo Plus je na Mělníku slyšet docela dobře na 92,6.
Bylo to slyšel jen lokálně v Mělníku, nebo i na jiných frekvencích, nevíš?
Slyšel jsem to na 99,9, takže asi na více frekvencích mutace Mladá Boleslav.
Signál rádio už vypnulo frekvenci Mělník 107,0. Nyní je na tomto kmitočtu v Praze a okolí převážně slyšet příbramská Vltava.
signal radio o tom dokonce informuje oficiálně 😉
http://www.signalradio.cz/aktuality/signal-radio-v-melnice-na-nove-frekvenci-999fm-5237.html
A co tedy bude s tou 107,0? Ta totiž zmizela z databaze čtú. Nově je tam pouze 99,9.
Licenční řízení a Radio Kiss stejně jako v Lounech.
asi to tak bude, zatim ale na webu rrtv nic.
Na D8 kolem exitu 9 Úžice dříve čistě hrálo Hitrádio Crystal z České Lípy. Spuštěním Mělníku zde má navrch Signál rádio, ale je utopené v šumu.
Výměna frekvence s Kissem a přesun Signálu bude při cestě směr Mělník prospěšný, protože hlavně na vyšších místech s otevřeným výhledem na severozápad je pražský Kiss na 98,1 MHz úspěšně rušen Fajn radiem z Jedláku na stejné frekvenci. Oproti tomu Signál rádio má v těchto místech všude kvalitní signál z Prahy a Mladé Boleslavi.
teoreticky by kiss mohlo navazovat mezi prahou a českou lípou s vykrytím z mlade boleslavi. A signal by mohl mít navaznost směrem praha – mlada boleslav, pokud pojedete „vnitřkem“ kdo nejezdí po dalnicich 😀 jen signal nema vysílač v česke lípě.
Signál rádio 99,9 Mělník – Ludmila má stále PS SIGNAL__, navazující 95,7 a 105,7 mají _SIGNAL_.
Je to 14 dní zpět, večer kolem 21.h, běželo Varieté, jel jsem autem domů a Praha 95,7 měla také PS SIGNAL__ navíc oproti 105,7 měla tak 2s zpožděnou modulaci. A už se to stalo několikrát, přemýšlel jsem jestli to není tím, že třeba na vysílači vypadne zdrojový signál a přepne se to na zálohu z internetu…..Druhý den bylo vše ok a modulace už nebyla zpožděná… PS: Mimo téma: Pane Havránek není něco s odezvou na tento web? Při vložení příspěvku to dlouho trvá…..
Za pomalejší odezvu webu se omlouvám, pokusím se to napravit.
Přelaďuje se vám autorádio z mělnické 99,9 MHz na okolní vysílače ? Před uzávěrou okresů jsem se často v dosahu dokrývače pohyboval a autorádio se vždy přeladilo pouze na 99,9 MHz, ale zpátky na MB 105,7 MHz nebo Prahu 95,7 MHz již ne. Netuším, jestli to bylo způsobeno špatným signálem nebo chybou v AF tabulce, nemám to bohužel jak ověřit.
Ano, přelaďuje, v tu chvíli na displeji název stanice poskočí doprava, ale nejsem si jistý, zda na obě navazující frekvence 105,7 i 95,7, nebo jen na jednu z nich. Můžu otestovat v terénu.
Dnes jsem to vyzkoušel, Signál 99,9 přeladí na 95,7 i 105,7.
tak už vám čro spustil i tu Vltavu v Třebíči 😉
Mapa pokrytí 88,1 z webu Vltavy:
Před pár dny jsem jel přes Třebíč a nový vysílač Vltavy na 88,1 jsem zkoušel. ČRo respektive CRA podcenily technickou stránku věci, protože ostatní vysílače Vltavy dostupné v okolí Třebíče (především 102,7 a 99,2) jej ještě neměly zanesený do tabulky AF. Jinými slovy autorádio ani přímo ve městě na místní frekvenci nepřeladilo.
Takova škoda, předevčírem jsem byl na vysočině, místy jsem po cestě něco ladil, můžu pak napsat, ale 88,1 vltavu jak by asi pro zajimavost mohla hrát na dalnici u Velmezu jsem zapomněl. Jinak minulé léto jsem si vzal mobilní přímo do židovské čtvrti , jizni svah, podle mě neproblematictejsi na prijem a me spíš napadlo zkusit 90,4 a s trochou snahy by to slo, pokud dobře pamatuju, 102,7 už tak dobrá nebyla. Na hřbitově, severní svah asi lepsi. Celkem dobře pamatuji ze pokud nepřišli o základní anténu obyvatelé Slavonic na dálném jihu, tak nepřišli ani o prijem Vltavy 102,7 která nema o nic horší signál než populární Evropa 2 105,5
Velmi orientačně to hraje ještě někde kolem Rudíkova (cca 10 km od vysílače), dál k VelMezu už se na 88,1 uplatňuje Orion. Podobné to je směrem na Dukovany. Brzy tam opět pojedu, tak budu mít další poznatky.
Dnes jsem naladil ve smeru na Prahu u sjezdu na Tasov a sla až k Merinu. Preladila na 102,7. Nevim proc ti to nešlo opačně, mozna to zmenili, nebo 88,1 je slaba. Dal na D1 bylo hitradio. U velmezu byla zachytitelna i na stupnici blizka 88,4 z Jihlavy. Tam mohlo to byt u cerne studanky, kde zaclo hitradio nesla ani 103,7 zatim jen v Třebíči patřící rockradiu. Nesla ani 103 krokodyl ale 107 trochu jo, tu jsem spis poslouchal k tomu tasovu, hitparadu a ke kazde cislovce meli jine přídavné jmeno jako vymazlena 18tka nebo rozkosna 16tka. Mimo jine je to druha stanice u nás kde jsem se setkal se stejnymi novějším klasickým edm skladbami jako pousti se v horečce sn, tzn aron chupa wucha kuca, nevim jak se pise, ale taky kdyz jsem dobře rozumnel tak uvadel i producenta Marnink, ktery doporucoval Pvo, ale Free nedoporučil presto si myslim ze nejspis dalsi klasicke edm stanice nejsou na obzoru a Free do budoucna neni takovou samozrejmosti jako velci vysilatele. Ted sice vzestup, ale vloni pokles a neodrazuje ho to od letiteho vlastniho stylu zaměření hitu do tanecna a webu a stejne slozeni moderátorů.
Vltava ze 102,7 na novou 88,1 nepřeladí, protože ji podle monitoringu pira.cz stále nemá v tabulce AF. Naopak je v ní nesmyslně 102,0 čili pozůstatek Kojálu, který Vltava opustila už před devíti lety.
ČRo Vltava z Krásného na 102,7 po mé intervenci od 17. února už přelaďuje na navazující třebíčskou frekvenci 88,1 a z tabulky AF zmizel nadbytečný kmitočet 102,0. Porovnejte tyto reporty před a po změně:
https://www.pira.cz/monitor/history/rp10270%20-%202021-02-17%2002-06-30.htm
https://www.pira.cz/monitor/history/rp10270%20-%202021-02-17%2018-24-07.htm
Podobný problém s nefunkčním přelaďováním mezi vysílači je u Plusu. Když pojedete po D8 z Prahy do Ústí nad Labem, ideální sekvence vysílačů by měla být Praha 92,6 – Litoměřice 92,8 – Ústí 93,9. Jenže 92,6 nepřeladí na 92,8. Přitom Litoměřice jsou součástí sítě už přes dva roky. Tento druh nedbalosti zbytečně snižuje dostupnost dané stanice v autě, protože ne každý ví a má čas zjišťovat, kde a jakou frekvenci manuálně zvolit.
Litoměřice mají kuriozitu v RDS PS: V určitých momentech, například při dopravním hlášení, se PS z obvyklého R-PLUS__ změní na R-Plus__.
Vysílač ČRo Plus 92,8 Litoměřice (pohled z Terezína):
tak zkuste napsat do čro, oni to opraví, dříve také nepřeladovali všechny fm čro liberec mezi sebou, až když sem jim to napsal, tak to pak opravili. Tak když víte jake jsou konkretná problemy u kterých vysílačů, tak jim to napište 😉 nebo do skupiny čro.
RCL chce změnu lic. podmínek, detaily zatím vedou na neexistující soubor.
tak snad z nej nebude další hitradio, nebo blaník, nebo neco takového….
Odkud čerpáš? Na úřední desce RRTV nic není.
9. prosince 2020 | Správní řízeníDne 9. prosince 2020 byla Radě pro rozhlasové a televizní vysílání doručena žádost (č.j. RRTV/16027/2020-vac) provozovatele Radio Contact Liberec spol. s r.o. o udělení předchozího souhlasu se změnou skutečností uvedených v žádosti o licenci k provozování rozhlasového vysílání programu Radio Contact Liberec (licence č.j. Ru/105/01) podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající ve změně licenčních podmínek programu.
Ale k tomu souboru se nedá dostat, je tam nějaka chyba.
Aha, sorry, jsem slepej. Dík 😀
Že by soudruh Požický prodal svůj rozhlasový skanzen na Ženevě se mi snad ani nechce věřit. Tak sem zvědav, co z toho vyleze.
To by byl gól, kdyby v tom měla prsty Media Bohemia a chtěla z toho v pořadí 5. Hitrádio 🙂
Můžete analyzovat.
https://www.rrtv.cz/files/urednideska/rrtv-16027-2020-vac.pdf
Takze omlazeni, coz je celkem pochopitelne, doba sla dopredu.
Ještědská 101,4 krásně zapadá do mozaiky pokrytí Fajn rádia, nicméně ta změna lic. podmínek tomu moc neodpovídá. Docela bych věřil tomu, že Požický neprodá, ale spíš chce vzít útokem cílovku Blaníku a Hitrádia. Pořád je tam ta přidaná hodnota v podobě úzkého zaměření na region, což je konkurenční výhoda.
Spíše samá voda soudě dle dlouhodobého pozorování. Budování sítě Fajnu už není 10 let na pořadu. Pro Fajn by spíš šlo o dokrývače po případném uvolnění doublů. Blaník je ten, který si nenechá ujít celoplošnost, plní si sen že se chtěl rozšiřovat na deštníkových vysílačích, což už před dvaceti lety někdo od nich prohlásil když začali boom. Jedinou sympatií je, že pro celeplošnost kýčovitě neobsadili všechny ženevy a tak jak se jim podařilo sehnat jsou strategicky rozmístěny v kombinaci dokrývačů, tak do této filozofie zapadá 101,4 ve slabě pokrytém kraji. Stejně tak jak je tomu jižně od Prahy, tak i nyní v libereckém kraji tak vznikne pro trh příznivá kombinace mladého/starého mainstreamu v podobě E2/Blaníku s výhodou oslabených Impulsů/F1. Vždyť přesně takto byly měněny lic. podmínky u Helaxu a pak ještě v další žádosti o podivné snížení CZ tvorby a jak to dopadlo, takže 101,4 vidím na jarní Blaník. 101,4 je pro celoplošku, Fajnu k ní zbývá hodně a Blaník se tak může dostat na stupně vítězů. 2. prioritou by bylo Hitrádio, které řekněme třeba před 10-15 lety by z něj vzniklo aby se neztratili posluchači a na tom půjde vidět jak se doba změnila směrem ke starším formátům. Teoreticky HTR i nyní ale jeho koncepce sjednocení je chaotická. Tak jak tady psal někdo ze severní moravy možná Franz spíš to bude o přetlaku na původní rádia + třeba kombinace s nynější krizí, jinak by se tihle poslední tradiční mohykáni do prodeje nehrnuli. Ještě cca před týdnem jsem dostal od kámoše, se kterým si píšu o rádiích, zprávu, které se mi nechce věřit a nepátral jsem a přijde mi divné že by se tady o ní nepsalo, že majitelé rádií Kroměříž, Krokodýl to prodali MB? Dodal že prý to psali na nějakých stránkách typu Mediaguru, ale spíš nevěřím.
Už jen znění a slovosled žádosti jasně napovídá, že to psal stejný člověk, jako u Helaxu. Takže ta verze s Blaníkem se jeví jako velmi pravděpodobná.
To je pravda, napsané je to úplně stejně, snad jen chybí: “ Máme dle našich průzkumech zjištěno, že naši posluchači chtějí……..“
Jo, to mě taky vždycky pobaví, tahle hláška. 😀
Jasně, že ortodoxní posluchači RCL chtějí mít (nejen) v Liberci dvakrát (nebo třikrát?!) Blaník, to je přece nad slunce jasné! Průzkumu netřeba. 🙂
Odkaz na soubor je již opravený, takže lze prohlížet. Žádost se týká změny hudebního zaměření na období od 80. let po součastnost (aktuálně od 60. let) a podílu mluveného slova z 14 až 15% na 8 až 15%.
Jestliže „Radiohouse“ přišel v nedávné době o důležitá rádia, tak je snaha o rozšiřování např. Blaníku pochopitelná.
Z RCL však Blanik nebude, není na prodej.
I kdyby to sem napsal sám majitel soudruh Požický, tak bych mu to nevěřil, zapírat je totiž součástí strategie. A při vší úctě Jirko, to že to sem píšeš ty neznamená VŮBEC nic. Jako spolehlivý zdroj ses neosvědčil. 🙂
Uvidis sam. U Oldies jste si to museli vymodlit az za dva roky, avsak tam to spadalo pod kridla media bohemia, tady je situace zcela jina. Takze co to pro tebe znamena nebo neznamena je me jaksi sumidrát.
Milej zlatej, už jen to, že tu žádost evidentně psal někdo z MB a Požický s chotí se pod to jenom podepsali leccos napovídá, nemyslíš?
Mimochodem Sedláček je v RCL zaháčkovanej minimálně skrze MMS a prodej reklamy a tím to, jak všichni víme, obvykle začíná. Mysli si co chceš, ale nepiš to sem jako FAKTA. Tváříš se jakože se s každým znáš a všechno víš, ale jsou to jen tvoje nikým nepodložený spekulace. Ani já bych si nikdy nedovolil sem něco psát jako fakt, kdybych to neměl něčím podloženo. Na druhou stranu, to co vím je často neveřejného charakteru, takže si taky nelajznu to sem vypustit. Píšu sem pouze svoje úvahy, poznatky a postřehy, zkus to taky.
Zkousim a z 99% uspesne.
Úplnej vizionář. 🙂
Myslel jsem to obecně. Že se nedivím že „najednou“ se u portfolia Radiohouse dějí větší věci. Když se podívám po hudební stránce by mi bylo šumák, jestli je tam Blaník, nebo RCL, ovšem rádio je především celek a hudba je jen součástí celku. RCL jsem nikdy neslyšel….Žiju na jihu.
Jak vždycky píšu. V Budějkách jsme dlouhá léta měli kulové s házendou a najednou se to obrátilo, jsko blesk z čistého nebe: Netro,R1,když RRTV dá tak i Color….Takže jsem rád, že aspoň někde je trend trochu jiný, byť v Liberci je R1 už také.
I ten Color (snad) bude. 🙂
Německo využilo termín 21. prosince 2020 nejen k implementaci „DAB“ směrnice EU týkající se autorádií v nových autech, ale také pro nový předpis, který přikazuje uvádět na německý trh pouze rozhlasové přijímače s podporou DAB nebo internetového rádia. Nové regulaci budou podléhat všechna rádia schopná zobrazit název stanice, takže v prodeji i nadále zůstanou klasická rádia s manuálním laděním a přístroje s digitálním laděním, ale bez RDS.
Zdroj: dabplus.de
kdyby tak přišlo i něco takoveho u nás, aby se udělal nějaký předpis po vzoru nemecka, to by se pak objevilo v kramech více radií s dab+