Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 30. 3. 2023 v 08:34 k Rádio Dálnice končí 31. března 2023K dnešnímu ránu jsou vypnuty a demontovány Šternov 96,4 a Jažlovice 107,2. Kdy se tak stalo, netuším.
  • Oviradio.cz 29. 3. 2023 v 23:24 k KomentujemeOstrý se v souvislosti s politickými ambicemi už v roce 2018 z ČRo vytratil a není o něm slyšet. Je...
  • Petr 29. 3. 2023 v 22:30 k KomentujemeJá se domníval že ředitelem byl Jaromír Ostrý (ex Dvojka), jak dlouho už není a co nyní dělá?
  • Jiří 29. 3. 2023 v 21:25 k Pár poznámek k RFIZatím jsem použil můj oblíbený world receiver Sony ICF-7600DS pro rychlé vyzkoušení.Potvrzuji u mě 13740kHz, ještě jsem narazil na SW...
  • Michal R. 29. 3. 2023 v 20:58 k Rádio Dálnice končí 31. března 2023Podle mě k ukončení vysílání dojde z pátka na sobotu v nočních hodinách. Tipuji že poslední song na Radiu Dálnice...
  • Oviradio.cz 29. 3. 2023 v 20:49 k Rádio Dálnice končí 31. března 2023V mém dosahu (7 vysílačů na trase Praha - střední Čechy - Vysočina) k dnešku neregistruji žádné vypnutí. 2 dny...
  • Oviradio.cz 29. 3. 2023 v 20:44 k KomentujemeŘeditelka Českého rozhlasu Brno a Zlín Hana Ondryášová za dva dny končí. Důvodem je neoprávněné využívání služebního auta k soukromým...
  • Jiří 29. 3. 2023 v 12:03 k Pár poznámek k RFIDíky,večer zkusím.

Články

Komentujeme

O čem píšete?
20K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
28. 1. 2022 07:56

ČRo zkouší dostat svoje digitální okruhy na FM? 🤔 viz koordinace 107,1MHz/200W v Praze na Letné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
28. 1. 2022 08:15

Aha, Rádio DAB Praha, mutace FM Praha. Dávat názvy vysílacích platforem do jména stanice je ošemetné. Expres radio se přejmenovalo na Expres FM a vstoupilo do DABu… To nevymyslíš.

Jirkas

Protoze po zmene vlastnika nemohli pouzivat puvodni nazev Expres radio, tak prejmenovali na Expres FM a DAB jim byl tenkrat jeste dost vzdaleny.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
28. 1. 2022 17:35

Jakože značka nebyla součástí transakce? To se mi nějak nezdá.

Míra

Předpokládám, že cena za komplet včetně loga, značky-názvu bude vyšší, než bez….
Ale na druhou stranu, pokud by někdo chtěl demonstrativně opustit byznys se vztyčenou hlavou, tak prostě vypne vysílání, vrátí licenci a hotovo. Pak nemůže dojít k pošpinění značky novým majitelem, případně (jak se přesvědčil pan Faktor) může volně nakládat se svým příjmením….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
28. 1. 2022 18:42

Jo, s tím Faktorem, to bylo vážně plivnutí do tváře. Ani nevím jak to vlastně dopadlo.

Míra

Pořádně nevím, jestli přidal křestní jméno a to pomohlo ?
https://www.facebook.com/faktorstudios/

Last edited 1 rok před by Míra
Jirkas

Ano, nebyla ani u Classic, take byl prejmenovan. Nezdat se ti to muze, ale bylo to presne tak.Radia nebyla koupena s ochranou znamkou – nazvem stanice.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
28. 1. 2022 20:37

Hádat se s tebou nebudu, jistě jsi viděl smlouvy. Fakt je ten, že k prodeji došlo v lednu 2014 a názvy se měnily až v září téhož roku.

Jirkas

Byl kdysi o tom clanek a byl spor prave o nazev obou stanic, vadilo to puvodnimu majiteli, proto se to tenkrat menilo/pozdeji.. Ano, bylo i tehdy vydano predbezne opatreni soudem.

Last edited 1 rok před by Jirkas
Jarda

třeba „návrat“ radia dab praha do fm? 😀 co by jinak chteli dokrýt?

JM.

To opravdu dává logiku. Rvát peníze do podpory a rozvoje DABu a pak budovat desítky rušiček s minimálním dosahem, abych ty okruhy, které by měly „promovat“ DAB jako zajímavější platformu narvat do FM.

Milda
Reply to  Oviradio.cz
26. 1. 2022 17:02

To mě zajímá jestli na svoje 96,2 bude Spin 962 jak znám jejich RDS a v dalších městech bude jen spin? popřípadě i jejich pražská frekvence?

TÉMA
RDS
Václav
Reply to  Oviradio.cz
26. 1. 2022 18:47

Když bysme akceptovali nevabnost, získáme informaci o tom, který vysílač si přijímač aktuálně vybere. Viditelné hned na první pohled, než stálý název, který nic nového neřekne. Ve dvou autech, kterými nejčastěji cestuji, ani jedno frekvenci nezobrazuje. Bude tomu 7 let, kdy tento způsob opustila Frekvence 1. I když bylo to správně i na dokryvacich, nebo na dokryvacich byla zobrazována frekvence ballovane Ženevy?

Last edited 1 rok před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
26. 1. 2022 20:12

To by dávalo smysl u „celoplošky“ typu Country, Beat, ne tolik u Spinu, kde většina jeho budoucích frekvencí na sebe vůbec nenavazuje. Číslo 96,2 je (bylo) součástí claimu Spinu, podobně jako 91,9 v případě R1. Předpokládám, že vznikne univerzální logo jako u Radia 1 a frekvence 96,2 se upozadí a přestane komunikovat.
Frekvence 1 uváděla v PS frekvenci spíš kvůli nešikovně dlouhému názvu stanice a omezení PS na 8 znaků, kdy se tam celý název „Frekvence 1“ jednoduše nevešel a pouhé F1 se jim asi zdálo málo výrazné. Upustili od toho až ve chvíli, kdy zavedli dynamický PS a radiotext (názvy písní) a potřebovali to mít sjednocené na všech vysílačích.

Václav

Díky za opodstatněnou odpověď. Ale bylo to tak, že na dokryvacich byla v názvu frekvence Ženevy?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
26. 1. 2022 20:50

Samozřejmě nemám zmapovanou celou ČR a primárně mám v dosahu pouze právě několik Ženev plus liberecký dokrývač. Ale není k tomu důvod, proč by to tak bylo. I u vysílače co bere modulaci ballempfangem se dá RDS kodér nastavit lokálně. Tím spíš, že to dříve nebylo dynamické, nebyl ani důvod přebírat RDS ze Ženevy.

Hori97
Reply to  Václav
26. 1. 2022 23:29

Ne. I malé dokrývače měly v PS svoji frekvenci.
Např. Benešov: F1_106,2 nebo Liberec: F1_96,4_

TÉMA
RDS Frekvence 1 - staré
Václav
Reply to  Hori97
27. 1. 2022 07:28

dík za info, takže tak byli důslední, snad i u dvou dokrývačů na Moravě. Spletl jsem si to asi s tím, že na Evropě 2 na novějších dokrývačích bylo základní oznámení z většího místa, tzn jestli ne dotedˇje ve žďáru n.sáz na 101,5 stále společný jingl „88,2 a 105 a půl“ Ve Velmezu na 92,9 „E2 Jihlava 105,1“ V Brně zas s menším opakováním byl i jingl 105,5 106,7 a 94,6 (verze jinglu byla méně často s 94,6) Obecně v poslední době občas hlásí náhodně 1 jakékoli město s frekvencí („E2 je všude s tebou i v… “ … myslím tak nějak to je)

Last edited 1 rok před by Václav
Franz
Reply to  Václav
27. 1. 2022 10:16

Jingl „E2 je všude s tebou…“ byl nasazen do vysílání v srpnu 2020. Nejedná se náhodně o jakékoliv město, ale o název okresu.

Někdy v té době byly přidány také ty otravné výplně reklamního času v podobě proma na různé pořady (Nedělní brzda, Rap ateliér, večer na maximum).

Aneb jak udělat z výhody nevýhodu. Dříve v rámci výplně v mnohem větší míře nasazovali v regionech starší songy. Nyní neustále opakující se promo na pořady dokáže odradit daleko víc, než dlouhá reklama.

Na Fajnu o tom vědí své, ale nyní už je tam situace mnohem lepší, než dva tři roky zpět, kdy to také dokázalo pořádně znepříjemnit poslech.

Václav
Reply to  Franz
27. 1. 2022 10:59

okresu? – spíš je otázka zda je to město v rámci spíš kraje a nebo v rámci mutatace , která nerespektuje kraje, jako například UH Hradišti je zlínská mutace, zatímco v UH Brodě je ball z Pradědu. Pokud dobře pamatuji , tak v Hodoníně je zlínská mutace, vsetín, Frýdek, Třinec nevím. Na zlínské mutaci jsem slyšel že E2 je všeude s tebou – v Hradišti, ale třeba Brod jsem neslyšel. Ono by zas ale bylo divné hlášku brodu dávat na mutaci z Pradědu.

Přeplácání promem je všeobecně známá věc i v tomto přehnaném stavu bývali ještě více problematičtější experti jako je Beat, nebo kontrastující klidné rádio do neklidné doby – Country – oproti nim mi pořád blok na E2 líp ubíhal. Na Beatu je to lepší i po jiných stránkách, víc o něm příště.

Ano přijde mi že na E2 songů v reg blocích ubylo, už tam nejsou kráceny nebo vystřihovány sloky, či že song v každém regionu začne hrát v jinou dobu, teda apoň myslím. Poznat , že tam nějaký song je, že je to jakási výplň regionálního času je spíš stářím songu, ale přijde mi že je to děláno, aby to bylo všude stejně, třebaže se to odbavuje v regionech, možná snad podle jinglu ukončující regiony, zní jak „vítr“ nebo jak to popsat, snad si uvědomíte

Last edited 1 rok před by Václav
Franz
Reply to  Václav
27. 1. 2022 12:26

Jedná se skutečně o názvy okresů.

Mutace Praděd zahrnuje tyto jingly:
1) Jeseník 99.3 FM (Olomoucký kraj)
2) Šumperk 99.3 FM (Olomoucký kraj)
3) Olomouc 99.3 FM (Olomoucký kraj)
4) Přerov 99.3 FM (Olomoucký kraj)
5) Prostějov 99.3 FM (Olomoucký kraj)
6) Svitavy 99.3 FM (Pardubický kraj)
7) Ústí nad Orlicí 99.3 FM (Pardubický kraj)
8) Kroměříž 99.3 FM (Zlínský kraj)
9) Vsetín 96.6 FM (Zlínský kraj)
10) Bruntál 99.3 FM (Moravskoslezský kraj)
11) Opava 99.3 FM (Moravskoslezský kraj)
12) Nový Jičín 99.3 FM (Moravskoslezský kraj)
13) Frýdek-Místek 95.4 FM (Moravskoslezský kraj)

Zajímavosti:

Z Moravskoslezského kraje chybí okres Karviná, i když třeba v Havířově je signál celkem slušný. Okres Ostrava má svou vlastní mutaci.

V okrese v Frýdek-Místek se nachází také frekvence 104.2 FM Třinec (rovněž mutace Praděd), ale v jinglech je zmíňována pouze frekvence 95.4 FM.

Název Uherský Brod nemůže být zmíněn, jelikož nejde o okres. Navíc vysílač Uherský Brod už vysílá program se zlínským odpojením, viz článek na webu E2:

„Od pondělí 26.9.2011 nastala trvalá změna distribuce pro vysílač Evropa 2 – Uherský Brod na frekvenci 88,5 FM

Z vysílače Evropa 2 – Jeseník 99,3 FM jsme přeladili na Evropa 2 – Uherské Hradiště 95,8 FM

Vysílač Uherský Brod tak vysílá program se zlínským odpojením! Ten nově zahrnuje:

Zlín 95,5 FM
Uherské Hradiště 95,8 FM
Uherský Brod 88,5 FM
Hodonín 90,2 FM“

Cryxia
Reply to  Franz
15. 2. 2022 14:04

na Třinecké 104,2 je 99,3 FM celkem bizár.

Pezos
Reply to  Hori97
27. 1. 2022 13:01

Ale ne všechny, třeba Jablunkov měl F1_91,0_ (Ostrava).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 1. 2022 10:09

Po tom co se u Fajnu v Liberci a Jablonci podařilo synchronizovat zvuk, je PS FAJN na 92,7 záměrně posunuté o jednu mezeru doprava, takže už to nekoktá, ale skáče to doprava a doleva na displeji. Pro nás radiofily skvělá pomůcka jak sledovat přepínání AF, aniž by to rušilo při poslechu, běžnému posluchači je to pochopitelně fuk.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 1. 2022 15:14

Neřeš, u Rock rádia v Liberci už několik let pravidelně vypadává na okamžik modulace. Nezájem, ani jeho posluchačům to evidentně nevadí. Hlavně že je licence a nějak to hraje.

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
27. 1. 2022 21:38

Nevíte, jestli se po zrušení frekvence 91,6 dokryje Fajn rádio ve východních čechách třeba některou frekvencí, kterou teď využívá hitrádio? Nebo tu nechají pro Fajn rádio jen tu 106,6?

Míra
Reply to  Oviradio.cz
27. 1. 2022 22:12

Koukám se teď na město Tábor a vidím dva dvojáky (Rock a Fajn). Takže bych očekával příchod Expressu. Classic asi ne.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
27. 1. 2022 22:36

A jaký má vliv přítomnost dvojáků MB na rádia od Seznamu? Zatím MB není tak rozdávačná a nikdo (RRTV) ji k tomu nenutí.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
27. 1. 2022 22:48

Myslel jsem, že se bude chtít více rozšiřovat. Expres vysílá ze Špulky takže, by byla návaznost pro příjem v autě.

Last edited 1 rok před by Míra
Václav
Reply to  Míra
27. 1. 2022 22:50

jasné , že by sám od sebe, ale spíš jde prioritně do krajských měst na FM, které jsem měl na mysli v návaznosti na toto vlákno

Last edited 1 rok před by Václav
Gaba81
Reply to  Oviradio.cz
28. 1. 2022 11:14

V přehledech žádostí o licenci a registraci už byly žádosti publikovány.

Gaba81
Reply to  Oviradio.cz
28. 1. 2022 11:39
Jarda
Reply to  Gaba81
28. 1. 2022 15:21

Hezky, orlicko jim do toho švihlo vidle 😉 další po hey, co se nebojí MB! Ale nevim, uvidime jestli to dostanou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 1. 2022 17:52

Samozřejmě je dobře, že se zúčastní i Orlicko, ale zatím bych moc nejásal.
Možný a velmi pravděpodobný scénář:
1. O Pardubice se utká Fajn a Orlicko
2. Orlicko jako žadatel s lepším a přínosnějším projektem uspěje a licenci obhájí.
3. MB si to nenechá líbit a napadne to u soudu.
4. Dost se to povleče, klidně rok.
5. Soud nějak rozhodne.
6. Protistrana se odvolá.
7. Další soud.
8. …to be continued.

Míra

Pan Kružík má uvedeno u této položky Fajn…

Last edited 1 rok před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
28. 1. 2022 18:24

Zkusím aktualizovat firmware mojí křišťálové koule, Petr má zřejmě novější verzi. 🙂
Samozřejmě to může probíhat jinak, ale dosavadní zkušenosti z nedávné historie celkem jednoznačně ukazují, že to neproběhne hladce.

Míra

Při pohledu na seznam na jidxs jsem si myslel, že předkladatelem je MB.

Last edited 1 rok před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
28. 1. 2022 18:50

Licenčko iniciovala MB (na 94,5 původně Hitrádio Černá Hora), takže je logické, že tam plánuje rozšířit jiný vlastní okruh. Ale z podstaty věci se do licenčka může přihlásit kdokoliv, v tomto případě Orlicko. Což je pro MB trochu komplikace. 🙂

Míra

Jo, můžou to soudně zbrzdit…

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
28. 1. 2022 20:32

Ano, to se nabízí, ale zdaleka se to nevyrovná frekvenci 91,6. Tyto vysílače pokryjí jen samotné města, ale severovýchodní okolí (Týniště, Kostelec, Rychnov a dál) budou bez signálu. Vysílač 91,6 pokryl krásně celé okolí, i orlické hory. Konečně udělali z Fajn rádia originální poslouchatelné rádio a teď ho zaříznou pokrytím… Tohle nějak nechápu a vůbec bych to nečekal.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
31. 1. 2022 14:06

Tak už je na radě i žádost o změnu na Fajn na 89,1 HK.

Insider

Aneb jak si bez licencniho rizeni hrat se svyma radiama, proste to „jenom prejmenujem“.

JM.
Reply to  Insider
31. 1. 2022 17:53

Přejmenování by problém nebyl. Naprosto odlišný formát respektive přechod na vysílání naprosto jiného rádia už ano.

Stejně jako přechod dříve samostatného rádia pod síť, mnohdy doprovázený brutálními překryvy.

Last edited 1 rok před by JM.
Hori97

Zajímalo by mě, proč to přes 3 roky nešlo a najednou to jde. Magic ukončil vysílání v podzim 2018 a od té doby se frekvence překrývaly. Ať už je to jakékoliv čarování s licencemi, tak alespoň konečně začíná nějaká revize kmitočtů MB.
Fajn si bohužel tímto hodně pohorší pokrytím směrem na jih od Pardubic. Okolí a údolí Seče, Nasavrk a Hlinska budou nově bez signálu. Chvaletice všude tam hrají dobře pouze na kopcích.

Lukáš
Reply to  Hori97
31. 1. 2022 18:34

Ano, Fajn si hodně pohorší i v okolí Týniště, Kostelce, Rychnova, Dobrušky, Vamberka, Žamberka, Deštného, Rokytnice… Zde všude hrála frekvence 91,6 krásně čistě a teď bude tato lokalita bez signálu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Hori97
31. 1. 2022 19:11

Ekonomika věci, jasnější budoucnost po roce 2025… a v neposlední řadě bych nepodceňoval ani „hlas lidu“. Roky jsme je s tím prudili (nejen) na sociálních sítích, což jim nedělalo zrovna dobrou vizitku. Interní pohnutky samozřejmě neznám, vím jen, že ještě před pár lety o nějaké optimalizaci nechtěli ani slyšet a najednou to jde.

PVo

Systém je špatně – to co jsi napsal je jako si pochvalovat že restauracích mafie jsou vetší porce (protože ty ostatní musí vydělat i na výpalné). Že mafie upustí nějaké drobky (výhodné ovšem hlavně pro ně) neznamená je to tak dobře..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
31. 1. 2022 21:12

Já to přece nijak neobhajuju. Jen jsem vypsal možné důvody. Nepodsouvej mi něco, co jsem nenapsal.

PVo

ok nicméně trochu to tak vyznělo že jsem si reakci nemohl odpustit
Je fakt že by to spíše patřilo pod příspěvek Horimu97

Last edited 1 rok před by PVo
Václav
Reply to  PVo
31. 1. 2022 22:40

Nedávno se Orlicko přihlásilo o 94,5. Proč to neudělalo předtím na 91,6? Nebo proč 91,6 nezažalují, když tady naznačovali jaký je to nefér dávat tam něco jiného (dělat konkurenci)? Na druhou stranu ať už by pak žaloba byla z kterékoli strany, tak by kmitočet mlčel. Nebyla by to pak špatná zkušenost MB, která už by pak doubly nic nedělala? A je lepší doubly nechávat, nebo raději jiný program i od MB?

PVo
Reply to  Václav
31. 1. 2022 23:32

Na 91,6 byla udělená licence dávno předtím než nějaké rádio Orlicko vůbec vzniklo. A jaká že žaloba by měla při zpackané legislativě smysl? Opakuji že radovat se že jak řeší MB doubly nedává smysl, Co třeba ty rádia co díky ní zanikli jen za poslední 3 roky?

Václav
Reply to  PVo
1. 2. 2022 00:44

No ale to u 94,5 taky „byla udělená licence dávno předtím než nějaké rádio Orlicko vůbec vzniklo“

MB – ale některé stanice stejně dělaly jen allround styl, jen se jinak jmenovaly (RCL, Zlín).
Škoda je pro lidi Rockmaxu, ale takto rock bude mít větší využití, a když stejně to původní majitelé dál dělat nechtěli a kdyby bylo LŘ, byli by vůbec nějací noví zájemci? Nebo Helax. Ale dyť to vidíš i když vznikají nové dokonce taneční (Netro) , tak to nespěje k tomu že by tě uspokojili na FM. Šanci na Zlatou Prahu nebo původní Dance nevidím. A co říkáš na Z U N, pochybuji že by tě zaujali.

Na Slovensku je do března vypsané LŘ mimo jiné hlavně na BB 100KW! – tak to jsem zvědav, do 22.3. se můžete přihlásit

https://www.radia.sk/spravy/4457_rada-vyhlasila-prve-tohtorocne-vyberove-konanie-na-obsadenie-volnych-rozhlasovych-frekvencii

Last edited 1 rok před by Václav
Gaba81
Reply to  Václav
1. 2. 2022 06:32

Nevišml jsem si, že by šla 91.6 do licenčního řízení za posledních, uhh…nikdy? Vždy jen „změna názvu“. Zrovna o takový kmitočet by byl velký zájem – tak proto. Například taneční rádio HELAX také „jen změnilo“ název na Blaník = žánrová otočka o 180°, úplně jiná cílová skupina,…

Taky jsem myslel, že Magic už dávno nevysílá a hele – ono vysílá. Jen teď přejímá vysílání úplně žánrově jiné stanice, identifikuje se jinak ve znělkách, RDS i webu a moderátoři taky asi neříkají „posloucháte Rock Radio na frekvencích Hitradia Magic“ 😀

„A je lepší doubly nechávat, nebo raději jiný program i od MB?“ – jaký význam má jasnej double předělat na o něco menší double?

Václav
Reply to  Gaba81
1. 2. 2022 11:03

Tak proč nedělají jen změnu názvu i u té 94,5 a nechají si do toho házet vidle od Orlicka viz rrtv odkaz jak tu někdo dával?

A po předělání to bude snad double?

PVo
Reply to  Václav
1. 2. 2022 11:15

Nebyla snad vrácená 94,5 součástí licence s jinými frekvencemi, které MB nevracela?
Myslíš, že kdyby to šlo změnit jen na tu jednu frekvenci z licence s víc frekvencemi, tak by to přejmenováním neřešili?

PVo
Reply to  Václav
1. 2. 2022 11:35

tady jsem ti tu licenci našel https://www.rrtv.cz/files/lic/l873850.pdf

Václav
Reply to  PVo
1. 2. 2022 11:56

Díky, trochu jsem si to myslel, ale jistý jsem si nebyl. Srovnával jsem to s 91,6 kde mě přišlo že to už musí být licence v rámci celého fajnu, a ono asi ne, mají velké štěstí že to nemusí vracet, ono by pak asi ani tu optimalizaci nezačínali. I tak nemůžu najít nevýhodu že ubyde double Fajnu (a přibyde Rockr.)

Gaba81
Reply to  Václav
1. 2. 2022 11:59

Tak ta kilowatta 106.6 pokrývá Pardubice úplně v pohodě. I ochranné pásmo od ČTÚ sahá daleko za. K tomu Hradci už je to přes kopečky horší.

Václav
Reply to  Gaba81
1. 2. 2022 12:04

tak to mají štěstí v neštěstí, že se Fajn musí utkat s Orlickem v pokrytých pardubicích a ne v HK

PVo
Reply to  Václav
1. 2. 2022 12:23

v Hradci by Orlicko nemělo šanci, už tam je

PVo

tato frekvence je na samostatné licenci, takže neřeší dílčím vrácením jedné frekvenceale „přejmenováním“ https://www.rrtv.cz/files/lic/l873272.pdf

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 1. 2022 11:13

Já nevím. Dvě antény na stejné pásmo, do stejného skla ?
DAB používa systém bufferu. Proč se prostě nedohodnout v rámci automobilek ? Nastavit ho na nějakou rozumnou hodnotu. Dál se domluvit s vysílateli FM a DAB, jakou latenci budou automobily vkládat do FM a DAB a ti by pak upravili vzájemné latence na vysílací straně.
DAB antény umístit do různých oken a použt dvoutunerový DAB přijímač a dvoutunerový FM přijímač. Ve finále by to mohlo hrát stabilněji, než střešní prutovka, protože z jinak nežádoucího odstínění by se udělala výhoda.

Last edited 1 rok před by Míra
jouda
24. 1. 2022 13:46

Jak to aktuálně vypadá s Rádiem Metropole na 92,0 MHz v Olomouci? Nemají náhodou už po termínu k zahájení vysílání? Ladím 92,0 a jen šum, hraje pouze slabě Haná na 91,9. Pokud to tedy Dálnice nedala k soudu…, to nevím.

TÉMA
Metropole 92,0
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
24. 1. 2022 13:52

Dala.

Insider

Dala, prohrála. takže prej jaro.

Marek Berger
Reply to  Insider
24. 1. 2022 17:05

Ahoj, rád bych květen, teď se řeší nejen papírové věci, ale hlavně vysílač a hlavně ládujem hudbu do PC 🙂

Míra
Reply to  Marek Berger
24. 1. 2022 18:15

A co bude hrát hezkého ? Reklamy si bude řešit sami ?

Hyvrys
Reply to  Míra
24. 1. 2022 20:33

Taky by mě zajímalo, jakou hudbu bude rádio hrát..

Marek Berger
Reply to  Míra
24. 1. 2022 21:48

Reklamu sami, hudba se blbě popisuje, nerad škatulkuju, něco je popsáno v projektu na rrtv, takže snad jen řeknu, že to bude prostě jiný-chill, indies, funky, občas drum, setíky djs, extended věci, uk style, plus podpora novejch mladejch atp., osobní nastavení mám ve smyslu“ať je to mimo všeho“. Sazím na komunitní přístup a sdílení obsahu od přispivatelů, viz.projekt na rrtv.

Míra
Reply to  Marek Berger
24. 1. 2022 23:42

Určitě zajímavé. Rád poslechnu přes IP v kvalitě AAC 160 kbps, tam už je jistota, že neexistuje ve verzi V1 (SBR).
Přeji hodně štěstí, silnou a početnou komunitu.

GaN
Reply to  Míra
25. 1. 2022 06:42

chtěl bych věřit, že už při 96kbps jde o AAC-LC a od 128kbps téměř jistě, ale jist si zdaleka nejsem. Nedávno jsem si dělal osobní (a tak berte) test kvality vysílaní na FM a DAB+ (jen stanice 96+kbps). Ne všechny vysílají kvalitně. Mnoho je „udušeno bez prostoru“ a kvalita zvuku neodpovídá možnostem vysílání. Z těch dobrých FM: Radio1, Beat, Color (zde dobré i v DAB+), Kiss, Radiozurnal a Classic. Na DAB+ TEST_HQ, Color a slušné jsou i Radio1, Beat, HeyRadio, HlasPrahy, ZUN.
Na IP se mi zdá kvalita AAC 128kbps lepší než z FM (Radio1, Beat, Kiss).
Pro zajímavost si dejte alespoň krátký test: ABX High Fidelity Test – Spotify HQ edition (digitalfeed.net)

Míra
Reply to  GaN
25. 1. 2022 07:51

Blbé je, že u 128 varianta HE AAC V1 SBR vůbec existuje a někteří jsou toto zvěrstvo schopni použít.
U DAB obecně audiu nepřipadá celá kapacita služby (z 96 bývá 88 a podobně)…

Last edited 1 rok před by Míra
Míra
Reply to  Míra
25. 1. 2022 08:03

HE AAC – úsporný kodek pro malé bitrate v kbps:
20 mono
24 mono, parametric stereo (SBR+PS)
28 mono, parametric stereo (SBR+PS)
32 mono, parametric stereo (SBR+PS)
36 mono, parametric stereo (SBR+PS)
40 mono, parametric stereo, stereo (SBR+PS)
48 mono, parametric stereo, stereo (SBR+PS)
56 mono, stereo (SBR)
64 mono, stereo (SBR)
72 stereo (SBR)
80 stereo (SBR)
96 stereo (SBR)
112 stereo (SBR)
128 stereo (SBR)

Míra
Reply to  Míra
25. 1. 2022 08:04

Běžné AAC – kodek, který ve stereu
výborně funguje od 96 kbps:
48 – mono
56 – mono
64 – mono
72 – mono
80 – mono
96 – mono, stereo
112 – mono, stereo
128 – mono, stereo
144 – mono, stereo
160 – mono, stereo
192 – stereo
224 – stereo
240 – stereo
256 – stereo
288 – stereo
320 – stereo

Jakub Melin
Reply to  Míra
25. 1. 2022 10:34

Musím říct, že u 96 kbps v DAB+ mi AAC-LC přijde ještě málo. Dělal jsem si testy, kdy jsme zapínali SBR a vypínali, tedy provozovali AAC-LC a HE-AAC-V1 a subjektivně mi i na kvalitních repro přijde AAC-LC horší než HE-AAC-V1. U vyšších bitrate se to už láme, třeba při 112 kbps je LC jasnou volbou.

Asi mi prostě méně vadí trochu syntetické, ale čisté výšky než docela znatelně slyšitelná komprese na nich při LC 96 kbps.

Určitě záleží i na kvalitě enkodéru, nějaký precizní HW enkodér by třeba zvládl 96 kbps LC i bez těch slyšitelných artefaktů.

Jinak co se TEST HQ v COLOR DAB+ týče, tak momentálně asi 40 % playlistu je odbavováno z FLAC, tedy tam není rekomprese MP3->AAC. Zbytek jsou vysokobitratové MP3 (typicky VBR q0 nebo 320 kbps), občas jsou tam nějaké vzácnější věci s nižším bitrate, ale u nich je problém to v lepší kvalitě sehnat. To odbavování z FLAC má na zvuk dost markantní pozitivní vliv, ta rekomprese dělá hodně (negativního) efektu.

GaN
Reply to  Jakub Melin
25. 1. 2022 11:13

Díky za profesionální názor. V minulosti jsem četl a nyní vyhledal:
Slide 1 (konferadio.cz)
Souhlasím, že 96kbps není žádný zázrak a na dobré soustavě je ještě bez sluchátek znát horší hudební prostor mezi DAB a FM ve prospěch FM (Radio1, Beat). Příspěvek výše také uvádí potřebu kvality vysílaných zdrojů (některé stanice jsou cílené pro traktoristy)..
Nicméně z mé strany vděčnost za RTI, Color+ a Teleko v DAB+.
IP je jiná káva – taková WRKF Class.(Class. Louisiana 89.3HD2) v 320kbps v AAC aj..

Míra
Reply to  Jakub Melin
25. 1. 2022 11:23

Ono 96 je na LC v DAB+ málo, protože to není 96 pro audio ale maximálně 88.
Při domácím použití (konverze na PC) je otázkou, jakou knihovnu kodeků má člověk k dispozici, ale pod 96 má LC stereo takový roztřesený charakter (viz R1 u RTI) v porovnání s VKV.
Jakmile se zapne SBR, tak jsou výšky nepřirozené (dopočítávané). To platí i pro 128 SBR. Osobně se mi SBR zukově nelíbí a je jedno, jestli je to 128….

Last edited 1 rok před by Míra
Jakub Melin
Reply to  Míra
25. 1. 2022 11:38

Ano, u 128 není o čem, tam je to 100% pro LC. 96 kbps je takový ten zlom, v DABu spíš pro SBR (tím spíš, že ten tok není jen pro zvuk, ale i pro SLS apod.)

Míra
Reply to  Jakub Melin
25. 1. 2022 13:46

FLAC je super, ale záleží kdo a z čeho ho dělá. Už jsem slyšel zvěrstva přímo z CD. Jinak souhlas. I kdyby všechny mp3 světa zítra zhebly, tak škody, které lidé za ta léta napáchali už nikdo nevrátí.

Last edited 1 rok před by Míra
GaN
Reply to  Míra
25. 1. 2022 14:46

přesně tak, i u FM mnohé stanice (ne-li většina) vysílají ploše. Mám dotaz, jaký je asi poměr kvality AAC LC vs MP3 – vím, že nebude lineární… Internet rádio (Denon): např. Color ve 192kbps mp3 je dobrý a stejně tak R1 + Beat ve 128kbps AAC. Výborně už zní Classic, Devin ve 256kbps mp3. Je tedy poměr AAC:MP3 = 1:1,5 (?)

Míra
Reply to  GaN
25. 1. 2022 17:48

Obojí je ztrátová komprese.
MP3 je už hezkých pár let mrtvé.
MP3 a nevhodně široké možnosti kodeku, přístupné pro běžného našince – to je velká bolest.
MP3 má tepleší závoj na výškách.
Dobře funguje například u kvalitní nezahuštěné elektronické hudby s krátkými tóny – kvalitní a čistý vstupní zvuk podmínkou.
CBR 320 strereo, takt 48kHz – veškerá další mp3 rozšířená pomáhátka v poloze pro minimalizaci škod. Zvuk ze studia.
AAC (bez SBR a PS) obecně brisknější zvuk (předevší proti mp3) tak od bitrate 112 výše je to bezproblémový kodek.
160 AAC bych dal úroveň nezmršené mp3 256 či 320.
128 AAC bych porovnal se 192 nezmršené mp3.
Krom toho má AAC cca 5x rychlejší průběh en(de)kódování proti mp3.

JM.
Reply to  Míra
25. 1. 2022 21:28

Hlavně při dnešní velikosti SD karet, HDD disků a podobně je ztrátová komprese u hudby vlastně nesmysl pro ukládání hudby. Hodí se už jen pro přenos streamů, ať už na internetu nebo v DABu.

Třeba prodej hudby v MP3, který se stále realizuje, pokládám za neskutečné zvěrstvo. Nedal bych za to ani korunu.

Franz
22. 1. 2022 17:13

Bude tomu dvanáct let od startu internetového rádia Stodolní. Takhle se tenkrát prezentovalo:

„Nabízíme novou alternativu rádia, která spočívá v novém přístupu k posluchači. Místo klasického, již zažitého systému rotace skladeb ve vysílání, kdy se v určitém časovém rozpětí skladby neustále opakují, my volíme cestu překvapování a udržení posluchače v neustálém očekávání – Co bude dál…? Zásadním cílem pro naše rádio je vytvořit atmosféru, která posluchače osloví natolik, že se budou k nám rádi vracet. Chceme se stát příjemnou součástí každodenních aktivit našich posluchačů ať už při práci, relaxaci či zábavě. V době, kdy internet se stal trendem a lidé tráví značnou část dne u svých počítačů a notebooků, volíme zcela nový přístup při tvorbě a sestavování playlistů a programové skladby. Chceme především bavit a být příjemným společníkem. Citlivě volíme sled a výběr skladeb napříč širokým hudebním spektrem a to nám umožní se odpoutat od formátu tzv. Hit-Rádíí.

Sázíme na Posluchače progresivního, pozitivního, otevřeného novým přístupům, kreativního a zvědavého, co bude dál…? Uvědomujeme si velkou konkurenci, ale právě konkurence nás inspirovala. V dnešní době vidíme snahu být jiní a dělat něco jinak, jako jedinou možnou cestu. Důležitou součástí našeho vysílání je také interaktivita, být s posluchačem v kontaktu a to formou komunikace prostřednictvím sociálních sítí. Chceme být příjemným zdrojem zábavy prostřednictvím nejrůznějších hudebních profilů skupin, barevné škály nabízené muziky, soutěží a zajímavých rádiových pořadů. Současně se budeme snažit, aby posluchač nebyl zahlcen a vycítil, že je respektován.“

Rádio Stodolní bylo založeno lidmi kolem rádia Helax jako reakce na prodej Helaxu společnosti Media Bohemia (rok 2009) a k němu navazujícímu stěhování ze Stodolní ulice (hotel Brioni) do nového objektu MB v Ostravě-Přívozu. Moderované vysílání vydrželo cca rok. Po dvou letech rádio definitivně zaniklo.

Václav
21. 1. 2022 21:32

Ještě teď v diskopříběhu na Kissu hostem Roman Ondráček, zahrálo se i skladba od něj „Ty Kráso“. Taky Hájek říkal že prý tento pořad poslouchají víc ženy, což by byla vyjímka obecně z českého éteru.

Last edited 1 rok před by Václav
Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
21. 1. 2022 20:10

Člověk se až diví, kolik rádií v éteru existovalo a jak byl kdysi éter pestrý. Když jsem za mlada jezdíval ke strýci z Podještědí do Přelouče, pamatuji si ještě na Rádio OK a cestou byla i Metuje. A i na tuto stanici si vzpomínám. Ale vzpomínky se pomalu vytrácí jako tato rádia….

Míra
21. 1. 2022 11:10

Lupa.cz: ČTÚ také dokončí návrh aktualizace Strategie správy rádiového spektra včetně případné realizace schválených opatření. Vedle toho předloží Ministerstvu průmyslu a obchodu k dalšímu legislativnímu zajištění ucelený návrh změny v poplatkové politice za využívání rádiových kmitočtů.

LU--
20. 1. 2022 11:54

RRTV:

Signál -> Spin = schváleno
Rádio Čas – změna stanoviště Uherské Hradiště
Radio 7 – licence do digitálu
Fajn (91.6) -> Rock = schváleno

Jarda
Reply to  LU--
20. 1. 2022 14:26

ob4as mam pocit, 6e na rrtv sed9 tel8tka..

Poslouchac
Reply to  Jarda
20. 1. 2022 15:19

Tenhle zpusob psani je snad horsi nez zapnuty CAPS LOCK

Jarda
Reply to  Poslouchac
20. 1. 2022 15:31

Koukam na to až teď, psal jsem to na firemním pc a zase mam rozbitou klávesnici, už tady byl ajtak to opravit, běželo tady nejaky čištění, pak jsem mohl pokračovat, radeji ted pisu z mobilu, ta klavesnice na firemnim pc rada piše kokotiny 😀 jsem zvedav kdy tam zacne hopsat azbuka 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
20. 1. 2022 15:39

Na přepnutí z EN na CZ potřebuješ ajťáka? Tak to je hustý. 😀

Jarda

To není moje, tady ani eng není možnost, takže asitak, jen ty firemni pc obcas blbnou, rado si to piše co chce obcas tomu hrabne 😀 ale od toho tu je misti ajtak, aby to opravoval. Jsou to je om stroje, obcas si to dela co chce.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
20. 1. 2022 17:09

Zřejmě nějaká pokročilá umělá inteligence, AnarchyOS. Tak hlavní je, že si to umíš zdůvodnit a našel jsi viníka. 🙂

Hori97
Reply to  Jarda
20. 1. 2022 20:51

Já vám poradím 🙂
Zkuste si po sobě to, co napíšete někdy přečíst.

H.

Vy si děláte legraci, ale já bych často potřeboval ajťáka i na tak banální věc, jako je nasdílení souborů mezi dvěma počítači s Windows. A to se 20 let živím jako programátor. Nakonec ten Microsoftí zázrak řeším prostě USB fleškou, protože nemám nervy na to proklikávat se tím jejich svinčíkem. Omlouvám se za off-topic 🙂

frkotou
Reply to  H.
20. 1. 2022 21:48

Vidíte, já měl vždy s programováním problém, ale toto zrovna zvládám na pár kliknutí. Každý umí něco…

H.
Reply to  frkotou
20. 1. 2022 22:15

Spousta rádií dosud používá Windows 7 a někde se dají stále najít i Windows XP. Dále jsou různé varianty: home/professional, 32/64bit. Já si donesu notebook s Windows 10. No a je o zábavu postaráno. Jsou případy, kdy sdílení jede ihned, a stejně tak jsou případy, kdy ten křáp neposlechne ani když vezmu kladivo do ruky.

frkotou
Reply to  H.
21. 1. 2022 00:33

Desítky jsou kapitola sama o sobě.

Jarda
Reply to  frkotou
21. 1. 2022 07:33

10ky mame my, ty jsou spolehlivé, ale systém o2 si obcas dela „co chce“ 😉 a jsem zvyklej delat vse přes jejich systém, protože starý pc byl neuvěřitelně pomalý, sice jsem dostal nový, ale zvyk je železná košile 😉

Jirkas
Reply to  frkotou
22. 1. 2022 10:33

Po celou dobu desitek jsem nezaznamenal jedinou potiz s nimi, nyni si mlaskam i s Windows 11. S HP si to sedlo dokonale.

Lukáš
Reply to  LU--
23. 1. 2022 20:18

S rádiem Spin je to tedy velkolepá novinka. Hodně jsme ho dříve poslouchali přes internet s bývalou přítelkyní, která měla tuto hudbu ráda a nikdy by mě nenapadlo, že se dostane k nám do Hradce Králové do FM pásma. To hodnotím pro náš kraj asi jako nejvýznamnější událost ve světě rádií za posledních X let. Na druhou stranu mě mrzí poskytnutí frekvence 91,6 pro Rock rádio. Fajn rádio poslední dobou hodně poslouchám a 91,6 tu má kvalitní příjem. Je pravda, že se tu dá ještě naladit na 106,6, ale tam je příjem podstatně horší s častým rušením. 🙁

PVo
Reply to  Lukáš
24. 1. 2022 11:54

Berete to z osobního hlediska (co se Vám konkrétně líbí/nelíbí) …
Nicméně v obou případech je problém že se zásadním způsobem mění charakter/program stanice na obě licence a nemyslím si že by to mělo takto být…. Proč jsou tedy v licenci programové specifikace? Proč tedy nejsou v licenci jen 2-3 věty že se uděluje frekvence od xxx tomu xxx? Ostatně ani toto při automaticky schvalovaných majetkových přesunech nemá valný význam.
Hraní si na právní stát.. kdy kvůli zmršené legislativě vlastník pásma nemůže nic regulovat v zájmu do nejširší nabídky.
Na to si vzpomeňte až dotyční (Kupka a pod.) budou plácat o trhu a demokracii a přitom jde o horší oligarchizaci jak někde na Ukrajině.

Lukáš
Reply to  PVo
24. 1. 2022 18:49

Ano, píšu to z mého osobního hlediska. Ale myslím si, že rádio Spin bude dobrý tah, stejně jako kdysi Beat. U teenagerů by mohl mít úspěch, však když jdu parkem, tak většině mladým hraje z přenosných reproduktorů právě hip hop. Změna to je razantní, to je pravda a jsem v pozitivním smyslu udiven, jak se v našem Hradci Králové rozrůstá pestrost programu. Ještě před 10 lety tu byla ve světě rádií absolutní nuda, všechny rádia hráli stejně jako kolovrátky. A dneska tu máme nový Kiss zaměřený na devadesátky, nový Fajn zaměřený na neohrané novinky, teď tu bude hip hopové rádio Spin, nedávno se tu objevilo alternativní rádio Orlicko, pro vyznavače rocku jsou tu Beat a Rock rádio, Radiožurnál už hraje také jinak a dobře se poslouchá apod. Je tu pro každého něco. Ještě by to chtělo něco jako SeeJay rádio a byla by to dokonalá nabídka. Před 10 lety tu něco takového neexistovalo. Trošku odlišné rádio byla akorát Kiss Delta, která měla ale z Pardubic slabý mizerný signál a pak ještě Černá hora, jinak to byli všechno stejné nezajímavé kolovrátky. Takže jsem opravdu velice nadšený, jak se tu situace za poslední roky výrazně změnila.

Jirkas
Reply to  Lukáš
24. 1. 2022 19:07

Přesně tak, vstup Spinu (ač ho neposlouchám) na zbytek republiky je pozitivní přínos a je dobře, že se odehrál.

PVo
Reply to  Jirkas
24. 1. 2022 19:38

Mínusující Jirkas dosud nerozdejchal, že jsem mu řekl, že si nechal nabulíkovat, že prodloužení transformačních licencí do nekonečna je podmínkou pro zachování vysílání na fm.
Ale nejsi rozhodně jediný… u takového Jirkase je to vlastně i jedno co si myslí, ale že poslanci se projevili jako absolutní trubky je neomluvitelné

Láďa
19. 1. 2022 13:29

Nevíte co právě vysílá na pozici TEST LQ na Color multiplexu? Zajímavá hudba ale hrozná a přebuzená moderace 🙂

frkotou
Reply to  Láďa
19. 1. 2022 13:53

Nějaké Retro Radio, ale bývalo tam Cable. Pokud to není záměr, tak to bude asi častý „nešvar“ služby Radioo, kde, pokud má nějké rádio zrovna výpadek nebo nevysílá, tak může někdo jiný převzít jeho port/stream adresu. Jinak nejen přebuzená moderace, ale i naprosto šílený projev moderátora.

Last edited 1 rok před by frkotou
jouda
Reply to  frkotou
19. 1. 2022 18:36

A TEST HQ je taky něco, co je k dispozici i on-line?

frkotou
Reply to  jouda
19. 1. 2022 18:45

Ano, v seznamu rádií je pod názvem DAB Test LQ, koukám, že už hraje opět Cable.

http://radioo.cz/

http://radioo.cz/my?id=116

Jirkas
Reply to  frkotou
19. 1. 2022 19:45

On se pta na test HQ a ty mu odpovis na LQ..

frkotou
Reply to  Jirkas
19. 1. 2022 19:55

Čtu moc rychle… HQ by mělo být Flash Radio. https://flashradio.cz/

Jirkas
Reply to  frkotou
19. 1. 2022 20:27

Tak je to správně. 🙂 Nejraději jsem Flash radio ladil na FM.

GaN
Reply to  frkotou
20. 1. 2022 07:03

článek na digiradio.cz: Jihočeské Netro Life Radio ukončilo experimentální vysílání v DAB+ | Digitální rádio (rozhlas.cz)
uvádí: „V současné době je v multiplexu COLOR DAB+ k dispozici deset pozic, přičemž dvě slouží k testovacím účelům, a to vysoké a naopak nízké zvukové kvality.“
A už nepíše, že ta nízká kvalita je prakticky to nejlepší, co ČRo a ČRa nabízejí (vyjma o chlup lepší DDur a Vltava u ČRo a Evropa2 a F1 u ČRa). Že Netro a před tím Orlicko nevyužilo možnosti zůstat je škoda, šlo o slušné stanice. Bohužel za vším je nejspíš nedobré posouzení poslechovosti.

LU--
Reply to  GaN
20. 1. 2022 08:05

Orlicko by zůstalo, ale ochranné svazy začaly po 5 dnech testování vymáhat peníze navíc za DAB+. Což navíc v této době je potom dost značný měsíční náklad navíc.

Míra
Reply to  LU--
20. 1. 2022 08:13

Ochranné svazy by si měly uvědomit, že mohly mít aspoň něco, takhle mají kulové.
Ať vydají nějaké společné prohlášení. Ať řeknou, kolik peněz se ztratí po cestě k autorům a jak hodlají podpořit malé stanice.
Ať vysvětlí, proč se platí i interpretům, kteří nejsou autoři hudby.
Ať se antimonopolní úřad vyjádří k nesmyslně nízkým cenám za inzerci v rámci dvou velkých rádiových skupin.

Last edited 1 rok před by Míra
Žorž
18. 1. 2022 20:54

MEDIÁŘ: „Lenka Kabrhelová a její podcastový tým opouští Český rozhlas, jdou do Seznamu“. Pokud chce Rozhlas propouštět lidi, může začít u toho, kdo nechal utéct tým Vinohradské 12 a šéfredaktora iRozhlasu Radka Kedroně.

Last edited 1 rok před by Žorž
JM.
Reply to  Žorž
18. 1. 2022 22:58

Myslíte si, že se GŘ Rozhlasu sám propustí? 🙂

iRozhlas bylo jedno z nejlepších analytických médií na českém webu.

Vinohradská 12 byla často trochu názorově zaujatá (směrem k progresivní levici), ale i tak to byl velmi kvalitní publicistický podcast/pořad, který jsem na Plusu rád poslouchal.

Tak uvidíme, kam to všechno povede.

Seznam má trochu problém s umístěním těchto pořadů mimo web. Doufám, že k tomu nevyužije hudební rádio Expres FM, fakt by mu neslušelo dělat z něj jakýsi Radiožurnál pro intelektuály a náročnějšího posluchače. Bylo to skvělé hudební rádio a stále ještě je.

Last edited 1 rok před by JM.
H.
Reply to  JM.
19. 1. 2022 09:43

U webu iRozhlas vidím zásadní problém v tom, že je to aktivita nad rámec „veřejnoprávního rozhlasového vysílání“, ať už si pod tímto termínem představíme cokoli. Není fér, aby tato aktivita byla jakkoli spojena s financováním koncesionářskými poplatky a ovlivňovala tak trh, který s rozhlasovým vysíláním vůbec nesouvisí.

Míra
Reply to  H.
19. 1. 2022 10:01

Nevím, jestli budu psát k věci. Už potřetí zde zmiňuji, že výkonné šajby v ČRo absolutně nezajímá rozhlas, jako médium. Zajímá je pouze online. Paní Kabrhelová zjevně neměla kyslík k dýchání, tak šla o dům dál. Kým bude nahrazena a jestli půjde o kvalitu se uvidí.

Žorž
Reply to  Míra
19. 1. 2022 11:51

Asi na tom něco bude. V souvislosti s tím mě zaujalo, že Plus neoslovil premiéra Fialu, který nemá s médii problémy, s pravidelnými rozhovory. Místo toho bude chodit na Frekvenci 1 před písničkami na přání…

Žorž
Reply to  JM.
19. 1. 2022 11:44

Já bych naopak „zpravodajštější“ Expres přivítal. Nemusel by být nutně nabušený zprávami jako Radiožurnál, ale přesunout na něj vybrané podcasty Seznam zpráv mi zní lákavě 🙂

JM.
Reply to  Žorž
19. 1. 2022 12:14

Myslím si, že posluchači Expresu by to určitě nepřivítali. Změny v rádiu směrem k více lifestyle a zpravodajské stanici vždy schytají docela silné negativní reakce na FB stanice, pokud se to tam promuje. Třeba angažmá I.F. kritizovali snad úplně všichni, co se tam vyjadřovali. Stejně jako ranní vysílání M.P. a rozhovory s různými celebritami.

Posluchači jsou zprávami, aktualitami a dopravními zprávami přesyceni, stanic, kde tohle je, je většina, naopak Expres patřil mezi rádia, kde se od toho dalo odpočinout. Tak snad budou mít lidé v Seznamu rozum.

Last edited 1 rok před by JM.
Lukáš
18. 1. 2022 20:20

Fajn Radio má dnes na Jičínské Frekvenci 87.6MHz zajímavou „poruchu“.
Nejdříve jsem si myslel, že mi blbne radio v autě, ale dělá to všude, tak to bude u nich.
Napadá někoho nějaké vysvětlení, co se tu podělo?

https://www25.zippyshare.com/v/JXmI359H/file.html

TÉMA
Fajn Radio
Last edited 1 rok před by Lukáš
Lukáš
Reply to  Lukáš
18. 1. 2022 21:46

Vyjádření technického ředitele MMS:
Dobrý večer Lukáši,

děkujeme velice za nahlášení závady a zaslané nahrávky. Řešení je naplánováno na zítřejší pozdní odpoledne.

Podle dohledu operátora je důvodem zvýšená ztrátovost paketů a občasné výpadky audio kodeku, které registrují zhruba od oběda, 2 výpadky jsme zaznamenali již v noci.

Pokud budete mít jakékoliv poznatky o technických problémech vysílačů Fajn radia, Rádia Blaník, Hitrádia nebo Rock radia, můžete psát rovnou mě.

S pozdravem

David Beck 
technický ředitel

TÉMA
Fajn Radio
H.
Reply to  Lukáš
18. 1. 2022 22:16

Nedávám to nikomu za vinu, protože je to trend, který bohužel nejde zastavit. A sice jde o to, že do profesionálního vybavení se dnes běžně „montuje“ HW a SW, který nemá vyšší ambice než sloužit v obyčejné konzumní elektronice. Mnohdy je to vlastně ještě horší, protože kdejaký brak z Číny by ani do té konzumní elektroniky rozumný výrobce nedal. Dala by se o tom napsat kniha, včetně konkrétních příkladů, jak to v těch firmách chodí. Blbé je, že se to pořád zhoršuje. Važme si funkčních zařízení staršího data, nic už je nepřekoná. Jo, ta nová jsou víc cool, wifi, OLED, Android a já nevím co. Ale stabilita, spolehlivost, rychlost odezvy? Mnohdy katastrofa.

Last edited 1 rok před by H.
Marcel
18. 1. 2022 09:42

V Bles.. je článek o Patriku Roklovi. Píše tam, že spolu s Michaelem Viktoříkem založil Rádio Golem. Nějak se mi to nezdá, Golem snad založil někdo jiný, pokud se nepletu? Chlíbec-Kocotová-Stach. Patrik přišel do rádia až po dvou letech v roce 1993…..