Radio Dálnice ožívá? II.

Radio Dálnice

V databázi individuálních oprávnění ČTÚ v pásmu FM přibyla další várka připravovaných vysílačů dopravního Radia Dálnice ostravského mediálního magnáta Radima Pařízka. Nových deset položek se týká především dálnice D1, ve dvou případech se mají objevit antény na D5 na Berounsku, jeden kmitočet je chystán na hanácké dálnici D46 mezi Vyškovem a Prostějovem. Všechny mají mít výkon 50 wattů a s výjimkou komínu v Králově Dvoře u Berouna jsou projektovány na stožáry mobilních operátorů. Nové vysílače se objevují krátce poté, co RRTV po Radiu Dálnice požadovala vysvětlení, proč většinu z několika desítek přidělených frekvencí stále nezprovoznila.

Seznam nových plánovaných kmitočtů Dálnice:

Žebrák (D5 exit 34, okres Beroun) 98,5,
Králův Dvůr (D5, km 21, okres Beroun) 99,6,
Psáře (D1 exit 49, okres Benešov) 92,3,
Loket (D1 exit 66, okres Benešov) 96,4,
Humpolec – Krasoňov (D1, km 93,5, okres Pelhřimov) 95,8,
Měřín (D1 exit 134, okres Žďár nad Sázavou) 94,7,
Velká Bíteš (D1 exit 162, okres Žďár nad Sázavou) 101,0,
Ostrovačice – Říčany (D1 exit 178, okres Brno-venkov) 94,2,
Drysice – Želeč (D46, km 9, okres Prostějov) 88,6,
Hladké Životice – Kujavy (D1, km 332, okres Nový Jičín) 95,5.

Celkem je nyní v databázi ČTÚ 24 VKV vysílačů z celkových 48 přidělených. V provozu, ale s řadou technických nedostatků, bylo dosud jen osm stanovišť. Nejdůležitější dálniční tah Praha – Brno by byl v případě oživení zmíněných 24 frekvencí rámcově pokryt, hluchá místa by při této podobě sítě zřejmě zůstala na prvních kilometrech za Prahou. Je dost možné, že na mnoha dalších úsecích by signál vzhledem k převládající kopcovité krajině nebyl dostatečně robustní na to, aby správně fungovalo automatické přelaďování mezi stanovišti. Spuštění tolika technických prostředků by také mělo za následek částečné rušení a tedy zmenšení dosahu existujících vysílačů jiných rádií. To byl ostatně důvod, proč proti projektu Dálnice protestovali zástupci již zavedených rozhlasových stanic. Následné soudní pře se pak táhly dlouhá léta, po která byl provoz Radia Dálnice utlumen do tzv. omezeného režimu.

110 komentářů Radio Dálnice ožívá? II.

Vložte komentář