Tady je místo pro váš příspěvek >>>

401 komentářů Tady je místo pro váš příspěvek >>>

  • Michał, PL

    Nevíte možna proč ČRO 2 během večera a v noci nevysila žadne zprávy? Koukal jsem na archivalní vysilači schéma a Dvojka /Praha/ dřivé vysilala zprávy celou dobu. Hledal jsem nějaké zdroje proč se rozhodli omezit zpravodajstvi, nicmeně jsem nic nenašel. Co o tom myslite?

    • Ovi

      Myslím, že Český rozhlas velmi správně usoudil, že vysílat v noci ty samé zprávy na různých stanicích (toto funguje už od roku 2009) nemá valný význam. Podle mě tím chce zároveň potlačit vnímání Dvojky jako zpravodajského rádia. Nezdá se to, ale takhle pomýleně prý mnozí posluchači Dvojku dodnes berou. Zprávy jsou na regionech, Radiožurnálu, Plusu, takže není důvod zabírat vysílací čas na Dvojce. Jen technická poznámka na závěr: už dlouho se to rádio neoznačuje ČRo 2, podobně jako není ČRo 1.

      • Jiříkovoego

        Je to trošku mimo téma, ale označení „Dvojka“ mi přijde naprosto ohavné. Nechápu proč nenechali tradiční název Praha.

        • JM

          Já tu změnu docela chápu (byť zrovna název Dvojka mi taky nepřijde bůhvíjak skvělý).

          Označení ČRo2 – Praha bylo totiž nesmyslné, jednalo se o celostátní okruh a ne regionální vysílání (k čemuž název sváděl) a navíc tu existoval i zahraniční okruh ČRo 7 – Radio Praha, takže tu byly dvě stanice s podobným názvem.

          Ani v zahraničních zemích se nejmenuje celostátní okruh dle hlavního města, třeba rakouské Radio Wien je něco jako Regina Praha a je pouze ve Vídni.

  • Michał, PL

    Děkuji za odpověd. Samozřejmně dnes už oficialni nazev není ČRo 2 jenom Dvojka.

  • MichalZ

    Tak na RRTV byla od Media Bohemia zaslána žádost o úpravu licenčních podmínek Hitrádia FM Plus a Dragon, kdy se cílová skupina z 20 – 35 let mění na 20 – 45 let. Dále se žádá i o úpravu hudebního formátu. Zcela se vypouští formulace od 80. let po současnost a nahrazuje od 90. let po současnost. Tedy to, co již hraje od sjednocení KISS.

    • Ovi

      Jde o sjednocení licenčních podmínek všech Hitrádií podle současné cílové skupiny sítě. Omezení 80. let je přirozený krok k tomu, aby posluchači odrostlí Hitrádiu plynule přešli na Blaník, který se naopak posunul k hudbě 90. let a postupně bude ubírat českou hudbu, protože o ni nebude zájem. Podobný trend je patrný například i na Impulsu.

  • Ondra

    Dobrý den, pane Harvánku,
    poslal jsem Vám na mail oviradio nahrávky a informace o zajímavém vysílání, které jsem před několika lety chytal v Rakovníku.

  • Petr

    Mám hodně rád pražský Expres FM, ale štve mě, jak macešsky se tam chovají k muzice. Neumí pracovat s intry a outry; není výjimkou, že čtvrtinu stopáže skladby prokecají. Nesmírně mě vytáčí, když uprostřed songu (bohužel to nemyslím s nadsázkou) do něj začnou mluvit. Už bych víc chápal, kdyby ho v daný moment zkrátili, než aby ho způli prokecali jako nějací kolotočáři.

    Co si o tom myslíte vy?

    • JM

      V tomhle souhlas, taky mě to na Expresu občas štve. Je mi to ale záhadou, protože mi přijde, že moderátoři tam svojí hudbu znají a mají rádi – tím spíš je tohle divné… Nejvíc na to trpí ranní vysílání.

      Dobrý moderátor má znát „cue points“ skladeb, a ideálně skončit vstup přesně ve chvíli, kdy se skladba „rozehraje“. Má to pak grády, když to pěkně naváže.
      A když ten cue point nezná zpaměti, moderní odbavovací systémy umožňují si je tam nastavit.

      • Petr

        Proto to nechápu – pokud nevysíláte z VLC, Winampu a podobných přehrávačů, cue points se vám zobrazují snad všude… A pochybuji, že hudební šéf Expresu by byl takový lempl, že by je do skladeb nenastavoval

  • Philmen

    A máme tady aktuální čísla poslechovosti za 1-2Q 2017 a celkem dost solidní překvapení tam jsou. V týdenní poslechovosti nejvíce klesaly: Frekvence 1 (-14tis.), KISS (-30tis.) = zde se zřejmě ještě úplně neprojevila změna od 1.5., takže větší vypovídací hodnotu budou mít čísla za 2-3Q17, ale i tak to číslo není úplně povzbudivé, ČRo Praha (-22tis.), rádio Beat (-40tis.) = celkem velký propad, dalo by se říci všech tzv. rockových rádií viz. dále, Fajn rádio (-45tis.), ROCK rádio (-34tis.), Hitrádio City 937 (-12tis.) = po velkém růstu, překvapivě zpět propad:

    rádio Skyrock Haná (-10tis.) = další z rockových rádií s poklesem, ČRo Plzeň (-10tis., rádio ČAS ROCK (-12tis.), Rádio Jih (-10tis.), rádio RockZone 105,9 Praha (-10tis.), Rádio 1 (-9tis.), rádio Bonton (-3tis.) = několikátý pokles za poslední 2roky, moc nechápu, že to ještě drží při životě, snad jen, že mají minimální náklady díky struktuře programu, rádio Zlín (-5tis.), EXPRES FM (-7tis.), rádio ZET (-6tis.) = další pokles v řadě, COLOR music rádio (-7tis.)= díky pokrytí celkem dost velký propad, ČRo Regina (-12tis.)=Středočeši dávají spíše přednost Blaníku, Impulsu a ČRo Radiožurnálu, rádio Jihlava (-6tis.), HEY rádio (-4tis.) = nekamenujte mě, ale pokud se podívám na pokrytí tohoto rádia, tak 12tis. posluchačů týdně je opravdu propadák, to se snad ani nákladově nemůže dlouhodobě udržet, radio Contakt Liberec RCL (-8tis.).

    Suma sumárum, v 1.pololetí se nedařilo všem ROCKovým rádiím, alternativním rádiím (Expres, Oldies, R1), síti KISS, poklesy zaznamenaly skoro všechny HITRÁDIA (mimo Orionu +6, FM plus +1, Magic +8, City Brno +2), síť FAJN rádia.

    A komu se dařilo (týdenní):
    Impuls (+37tis.), Evropa 2 (+18tis.), ČRo Radiožurnál (+33tis.), Country (+17tis.), Krokodýl (+7tis.), ČRo Vltava (+12tis.), Egrensis (+8tis.), ČRo Hradec Králové (+6tis.), SPIN rádio (+2tis.) =několikátý vzestup v řadě, Relax rádio (+2tis.) = zastavení poklesu.

    Je vidět, že Radiožurnál má pořád co nabídnout a zřejmě i omlazení hudebního formátu má své opodstatnění. Evropa 2 bude zřejmě i nadále trochu sbírat další posluchače z bývalých KISSů a částečně zřejmě i z Fajnů.
    Jsem zvědavý, jak dopadne za 2-3Q síť Hitrádií, Kiss a rockových rádií a popř. zda HEY opět klesne anebo poroste. A bude zajímavé, zda se něco stane s Bontonem, protože to je další rádio, které je de facto před odpojením od přístrojů, větší logiku by mi na těch frekvencích dával SPIN anebo Dance rádio.

    • H.

      Rádio už všeobecně příliš netáhne. Vlastně jej drží už jen poslech v autě a masovka (zejm. starší generace), potenciálně ještě silná vazba k lokalitě. FM stanice, které nejsou zaměřeny ani jedním z těchto směrů, fakticky přestávají existovat, resp. ztrácejí ekonomický smysl. Za posledních několik málo let se tato mediální oblast zásadně změnila, a to jsme pořád spíše na začátku všech těchto proměn.

    • JM

      Ta čísla jsou taková – jak to říct – stále stejná a stále stejně nepřesná. Je to dané i metodikou výzkumu. Zejména u malých stanic jako je Expres, Color, Spin a další, je to doslova o jednotlivcích. Když natrefí v Praze na 4 lidi, co poslouchají Color, má najednou v průzkumu o 7 tisíc méně posluchačů, než když zrovna natrefí na pět lidí. Pak zase náhodou natrefí na 6 posluchačů Coloru, a má až magický nárůst.

      Na Slovensku v průzkumu stanice do 40 tisíc posluchačů neuvádějí, protože jejich výsledky jsou skoro statistická chyba. Leda by měli 10 000+ respondentů, o čemž dost silně pochybuji. Z jistých zdrojů mám informaci, že těch respondentů Radioprojektu je kolem 7-8 tisíc. Pak je otázka složení respondentů (věk, vzdělání apod.), protože jak známo, zaměstnaní a vytížení lidé mnohem pravděpodobněji nebudou vůbec na podobný průzkum reagovat a zavěsí, zatímco třeba důchodci si „rádi pokecají“. Tomu by odpovídala i vysoká poslechovost Radia Dechovka, které má až neuvěřitelné výsledky na své pokrytí (na FM je jen na jihu Čech a ze slabých vysílačů, na SV už dnes poslouchá minimum lidí i z těch důchodců…), Signál Rádia, které má na Facebooku méně než třetinový počet fanoušků, než má Color (a třináctkrát méně, než má Expres!), a přesto má v Radioprojektu 171 tisíc posluchačů a podobně.
      O tom, že mladší generace obecně poslouchá rádio méně se dá debatovat (jak moc méně…), minimálně v autě rádio ladí mladí hodně, přes mobil nebo web jich také není málo.

      O likvidaci Bontonu se mluvilo už při přechodu na tenhle nesmyslný formát. Bonton byl podle mne konkurencí Evropy 2 a proto ho nechali takhle „vykrvit“, aby jí nepřekážel.

      • Philmen

        Ano Bonton/DeeJay byl zlikvidován už kdysi a teď se v low-cost rytmu zřejmě jen zaplácávají frekvence, aby je nedostal nikdo jiný. Obávám se, že i současná spolupráce Media Bohemia a Lagardere nic dobrého nepřinese.

    • Václav

      Klesání u Beatu a dalších žánrových stanic je podle mě proto, že se výzkum dělá v době dovolených a právě tito respondenti nejsou tak telefonicky dostupní, tráví dovolenou třeba v zahraničí. No a krom Bontonu uvidíme co Lagardere vymyslí s ZET, asi podobně aby náhodou nebyl něčím přitažlivý.

    • H.

      Nechci vám brát iluze, ale ty průzkumy nedělají žádní amatéři, a ty výsledky jsou dozajista korigovány i na uvedené jevy.

    • Lukáš

      Nechci nic říkat, ale poslechovost nového Kissu mi připadá jako hodně velký úspěch. Je to teprve první radioprojekt od nového formátu a Kiss je hnedka 6. nejposlouchanějším rádiem. Tomu já říkám hodně slušný start.

      • Jan

        Ted to posloucham od včerejška a zpravodajstvi se ohodne vylepsilo. Zda to bude takto pak uznam ze jsou v pohode. Muzika mi nevadi.

      • Philmen

        To, že je nyní KISS na pomyslném 6.místě nic neznamená. Ba naopak, čísla, která jsou v průzkumu, jsou za 1 a 2Q 2017 a tam se projevila změna od 1.5. jen velmi málo vzhledem k časové ose, kdy dochází/docházelo k průzkumu. Takže o něco větší vypovídací hodnotu bude mít další průzkum a úplně až ten zveřejněný v únoru 2018 za 3 a 4Q2017, kdy bude již celé období s novým programem. Současná čísla za 1 a 2Q 17 pouze ukazují, že docházelo se stále mírnou změnou hudebního formátu k úbytku posluchačů. Od začátku roku došlo k postupnému slučování playlistu a u některých KISSů i k rušení pořadů (např. KISS Delta večer).

        Zároveň se v průzkumu sleduje, kolik rádií lidé v průměru denně a týdně poslouchají (přepínání stanic není poslech, musí to být v nějaké min. délce) a zde vychází, že lidé poslouchají v průměru 1,5 rádia denně a necelá 2 rádia týdně. Samozřejmě, každé rádio chce mít co nejdelší čas, který si uzme, proto ještě čísla, která uvádějí počet posluchačů denně/týdně neznamená, že lidé toto rádio poslouchají. Dle průzkumu vychází, že velmi oblíbená je “ Ranní show Evropy 2″ s Marešem a Hezuckým, kdy ostatní rádia (hlavně regionální) moc neškrtají.

  • Ondra

    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jestli jsou nějaká rádia, která hrají slovenskou skupinu Lojzo? Tuto skupinu hráli na rádiu R, které bohužel skončilo. Moc děkuji za odpověď.

  • Jan

    Jinak poslechovost me zajima na Jihu Cech a ne jako celek pokud na tom budou jako KissJc je jim prano. A budou tak dobri ne li lepsi.

  • Philmen

    KISS JČ/KISS má na jihu pokles o -5tis. týdně za 1 a 2Q2017. Nejvíce na jihu Čech ztrácel Impuls (-24tis.) a Rockradio (-20tis.).

  • Ovi

    SeeJay Radio a Tip Rádio, internetové stanice v minulosti dostupné v digitálním vysílání DAB, mění majitele. Z projektu couvá dosavadní většinový vlastník Svatopluk Janík, novým držitelem majority v obou rádiích bude Jan Ševela, internetový podnikatel. Dosud držel v podniku třetinový podíl, nově má mít 51 procent. Zbytek má vlastnit moderátorka a mediální konzultantka SeeJay Radia Tereza Brokešová. Jestli bude o obou rádiích více slyšet, ukáže čas. Jisté je, že stále drží licence k digitálnímu vysílání, ale už od loňska je nevyužívají a jsou dostupné pouze na internetu.

Vložte komentář