• Oviradio.cz 30. 6. 2022 v 15:12 k KomentujemeDěkuji za info, nepsal.
  • Jerry 30. 6. 2022 v 09:05 k KomentujemeSignál rádio vysílá na FM v radiotextu info o hrané skladbě, podobně jako v dab. Nevím, zda to tu již...
  • Míra 29. 6. 2022 v 20:15 k KomentujemeMůže to být dáno místními provozními podmínkami....Setkával jsem se i s tím, že úroveň signálu LTE 800 postupně slábne se...
  • Jirkas 29. 6. 2022 v 19:47 k KomentujemeNesmysl provozovat dinosaura i treba jen se snizenym vykonem. Je dobre, ze AM je pryc. Netreba se inspirovat nejakym Spanelskem...
  • frkotou 29. 6. 2022 v 19:10 k KomentujemePíšu čerstvou zkušenost. Ve Znojmě dnes velmi silně pršelo a během toho žádný výpadek čehokoliv. Dokonce internet (přenos přes venkovní...
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:29 k KomentujemeZa sebe jsem dnes po silném dešti spozoroval zlepšení příjmu AM stanic,tak jim to asi dobře "zalilo" zemní síť u...
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:18 k KomentujemeTak to je solidní dosah při použití rádia s vestavěnou feritovou anténou.
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:17 k KomentujemeMáte pravdu pro Český rozhlas bylo vysílání na AM v takovém rozsahu výkony součtem v cca 2MW již neúnosné,ale mohl...
  • Jarda 29. 6. 2022 v 11:45 k Komentujemeexpres vary koordinuje taky, takže by tam měl taky double :D Max se vzdají te koordinace.

Články

Přehled FM vysílačů na Olomoucku

Frekvence (MHz)StaniceRDS (PS)StanovištěVyzářený výkon (W)Pol.Poznámka
92,0Radio Metropole
Radio Metropole 92 FM
*METRO*_Olomouc - Nová Ulice50V
92,3Radio Haná
Radio Haná
*_HANA_*^Pohořany5012V
92,8Český rozhlas Olomouc
Český rozhlas Olomouc
R-OL____^Olomouc - Radíkov794Htaké v DAB
93,8Radio Beat
Radio Beat
__BEAT__Olomouc - RCO200Vmutace Morava
95,6Hitrádio Orion
Hitrádio Orion
HITRADIO
_ORION__
Olomouc - Foerstrova251VRT+, mutace Olomouc
96,0Fajn radio
Fajn radio
__FAJN__Olomouc - Tabulový vrch501VRT+, mutace Olomouc
97,1Rádio Blaník
Rádio Blaník
_BLANIK_Pohořany5012VRT+, mutace střední Morava
100,0Radio Haná SkyRock
Radio Haná SkyRock
SKYROCK_Olomouc - Nová Ulice151V
101,3Radio Čas
Radio Čas Olomoucko
--CAS--_
>>CAS<<_
Olomouc - Slavonín100Vmutace Olomoucko
103,4Rock Radio
Rock Max
ROCK_R._Olomouc - Kmochova200Vmutace Morava
105,6Radio Z
Radio Z + BBC World Service
RADIO_Z_Pohořany501VRadio Z po-pá 6:00-18:00, so-ne 7:00-19:00, jinak BBC World Service z Velké Británie; oficiální název ZET
106,1Radio Kiss
Radio Kiss
__KISS__Olomouc - RCO437V
107,2Český rozhlas Plus
Český rozhlas Plus
R-PLUS__Pohořany1000Vmono; také v DAB

Vysvětlivky: VKV = velmi krátké vlny; FM = frekvenční modulace; MHz = megahertz; RDS (PS) = název programu v Radio Data System; ^ = dynamický údaj PS; W = watt; Pol. = polarizace antén V vertikální (|), H horizontální (-), M mixová, smíšená, kruhová (x); RT+ = Radiotext Plus.

Chyby nejsou vyloučeny.

Podrobnější informace ke stanovištím

Pohořany

věž – RUBI, spol. s r. o., vrchol Jedová, Dolany

Olomouc – Radíkov

věž – České Radiokomunikace a.s., Lošov 183, Olomouc – Lošov

Olomouc – Foerstrova

dům, Foerstrova 970/1, Olomouc – Nová Ulice

Olomouc – Tabulový vrch

dům s vodojemem, I. P. Pavlova 1017/62, Olomouc – Nová Ulice

Olomouc – Nová Ulice

dům, Pionýrská 991/22, Olomouc – Nová Ulice

Olomouc – Slavonín

věž Sigma, Olomouc – Slavonín

Olomouc – Kmochova

dům, Kmochova 964/1, Olomouc – Nová Ulice

Olomouc – RCO

Regionální centrum Olomouc s.r.o., Jeremenkova 1211/40b, Olomouc – Hodolany.

O čem píšete?
28 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
21. 12. 2020 15:56

škoda že tam chybí ještě čro radiožurnál, čro dvojka, čro vltava, ale nevím z jakeho vysílače je v olomouci bezproblemový poslech, zda z kojálu či z pradědu. Nebo uvést obě možnosti.
A mohla by být ještě tabulka s DAB+ vysílači, když má v olomouci vysílač jak čro, tak teleko 😉

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
21. 12. 2020 16:10

aha, ono je to takhle rozdělené 🙂

Majka
21. 12. 2020 14:48

Dobrý den prajem, prosím zahrajte mi piesen od Heleny Vondráčkovej — Jablko, veľ sa mi páči, slová, melodia je úžasná, a zaroven Vás všetkým krásne pozdravuje Vaša posluchačka zo Slovenska Majka 🙂

Cryxia
13. 5. 2020 14:31

Rádio Čas Olomoucko bych přejmenoval pouze na Rádio Čas protože regionální znělky už nejsou i zprávy

hony
11. 11. 2019 18:37

i ten čas je taky na nic v Olomouci mi to taky nehralo nijak spise to jelo z Mohelnice 🙁 .

hony
11. 11. 2019 18:35

nejlepší by bylo kdyby jel zet z radikova olomouc by to vykrylo lepe.

Josef Dostál
12. 5. 2019 10:42

Zdravím, předně nejsem odborník, jen uživatel. Bydlím v Litovli a nemohu chytit Vltavu. V hifi věži je jen cca 1,5 m dlouhý drát-antena. Dá se signál vylepšit ? Rozhlas dvojka, Brno, Olomouc – vše OK.
Děkuji za odpověď.

Michal
Reply to  Josef Dostál
12. 5. 2019 10:54

Ani na 98,2 MHz nic nehraje, když se dá „anténa“ do vodorovné polohy? Litovel je sice na hraně kvalitního pokrytí Vltavy z Pradědu, ale s trochou snahy by to tam hrát mělo.

Franz
Reply to  Michal
12. 5. 2019 15:25

Neřekl bych úplně, že je Litovel na hraně kvalitního pokrytí z Pradědu (40 km), ale je pravda, že pokud je to někde v městské zástavbě, může být signál utlumen. Podobně jako v Olomouci (55 km), zvlášť v jihozápadní části města jsou z Pradědu hlušší místa. Jedná se o 20 kW s horizontální polarizací, kdyby jel Praděd vertikálně, pravděpodobně by to signál trochu zvedlo. 98.2 má v Litovli podle FMscanu 65 db, což by mělo na kvalitní příjem určitě stačit.

Vaclav
Reply to  Josef Dostál
12. 5. 2019 12:27

Doporučuji ladit ručně 98,2 a pak zkusit s antenou pohybat.

Jarda
Reply to  Josef Dostál
12. 5. 2019 20:46

pokud mate možnost dab+ tak letos v olomouci spustí nový vysílač, pokud mate nějaky přijímač co mužete připojit k te věži.

Jan Ambros
9. 10. 2018 08:37

Ještě doplňuji, že Český rozhlas dvojku přijímáme na frek. 102 t.j. vysílač Kojál. Jeho signál je slabý a často je příjem rušený.

Vojta(1)
Reply to  Jan Ambros
9. 10. 2018 17:18

Je možné, že to rušení způsobuje nějaký jiný přijímač ve Vašem okolí, který je zrovna naladěn na příjem ČRo 1 z Pradědu – 91,3 MHz. Staré FM přijímače často vyzařují do okolí rušivý kmit ležící o 10,7 MHz výše, než je kmitočet na který jsou právě naladěny.
A právě 91,3 MHz + 10,7 MHz = 102 MHz!
Navíc uvádíte, že se rušení objevuje jen někdy. To by tomu také mohlo nasvědčovat. Je to jen má spekulace, možná to má úplně jinou příčinu.

Jarda
Reply to  Vojta(1)
12. 5. 2019 20:48

letos bude v dab+ tak pokud mate dab přijímač, tak až to pustí, tak vám jistě pujde a bez rušení 😉

Jan Ambros
9. 10. 2018 08:27

Bydlím v Olomouci Hejčíně a Čestý rozhlas dvojka mám špatný signál, šumí a produkce je trhavá. Nepomůže ani mono nastavení. Právě dnes 9.10. 2018 ráno je špatný příjem. Někdy je příjem bez problémů. Opravují v tuto kdobu něco na vysílači? Na Olomoucku toto rádio nemá svůj vysílač na FM.

Karel Brožek
1. 3. 2017 18:46

Na jaké frekvenci lze zachytit vysílání Čr.Olomouc pro oblast Jesenicko?

24. 1. 2016 11:49

To je zajimave, kdyz primo v Prostejove jsou dva dokryvace a kousek od nej dalsi dva. To musi hrat na kus dratu i v centru. Je pravdou, ze z Pohoran muze byt misty problem s prijmem, hlavne v severovychodni casti, ktera se nachazi pod kopcem Krupovec. Problem ale spise byva na prijimaci strane.

Vojtěch
24. 1. 2016 06:06

Když autem projíždím Prostějovem, mám vždy problémy s příjmem jakéhokoli vysílání. Za Prostějovem je pak vše opět v pořádku.

Hron
Reply to  Vojtěch
8. 8. 2016 12:02

Také když jedu přes Prostějov, tak mi rádio začne šumět a kolem prostějova je vše OK. Asi je tam rušička 😀

Jarda
Reply to  Vojtěch
12. 5. 2019 20:52

tak až v olomouci pustí dab+ tak dejte nekdo vedet jestli jde v prostějově je signál a jestli jsou s nim problemy jako u fm.

J. Mlčoch
20. 1. 2016 21:36

Prosím o sdělení, na jaké frekvenci VKV je možno zachytit radio PLUS v PROSTĚJOVĚ. Vysílače, které uvádíte pro Olomouc, zde zachytit nemohu, takže po zrušení vysílání na SV, je mně tento rozhlas zcela nedostupný.
Děkuji předem za odpověď. J. Mlčoch.

Jarda
Reply to  J. Mlčoch
12. 5. 2019 20:53

v olomouci letos planují spustit dab+ tak pokud mate možnost, tak to zkuste až to pustí, pravě na stanici plus je naopak dab+ nejlepší, jelikož ma velmi malé pokrytí fm oproti třeba dvojce, radiožurnalu, vltavě..